עבור לתוכן

פיראטיות ברשת

Featured Replies

פורסם
מה שאתה אומר נכון רק כל עוד הפיראטיות נשמרת ברמה מתונה וסבירה. הרי ברור לך שאם אף אחד לא היה משלם על תוכן, לא הייתה הרבה יצירתיות ואמנות בעולם. בסופו של דבר, מישהו צריך לממן את היוצר.

רובם המוחלט של התכנים דווקא נהנים מאוד מהשירות הפרסומי שעושה להם הפיראטיות.

אני דווקא חושב שיש פגיעה ביוצרים וכתוצאה מכך פגיעה באיכות התכנים העתידיים .

העובדות מוכיחות אחרת.

על המעט דוגמאות שלכאורה "מוכיחות" פגיעה ביוצרים אפשר להתווכח.

ובכל מקרה מדובר בטיפה בים, שמצביעה בעיקר על בעיות אחרות שאינן קשורות לפיראטיות עצמה.

"בעיות" שבכלל לא היו מתקיימות בהינתן שיטת תמלוגים מתאימה יותר.

החסרונות הם אפסיים לעומת היתרונות.

והעוולות של זכויות היוצרים הם כל כך גדולים, שיהיה פשע של ממש לאנושות לקבל את גזירת הדין ולאפשר לאותם תחומים להתנהל חסרי מעצורים ללא דיון ציבורי מעמיק המעמיד לבחינה מחדש את הנושא והשלכותיו על כל תחום ותחום.

דברים מגוחכים ומכעיסים באותה מידה, כמו רשימת פטנטים על תנועות אצבע במסך מגע מגיעים לבתי המשפט ופוגעים בסופו של דבר בציבור הרחב.

כאילו שהמעט אפשרויות שקיימות בתנועות והבעה בעזרת הידיים על גבי מסך מגע שייכות לגוף פרטי ולא לכלל האנושות.

כל נושא הדיגיטליזציה של הספרות מעלה בעיות קשות לגבי היכולת של האנושות לעשות שימושים מתבקשים בידע האנושי המצטבר.

חייבים לעשות דיון ציבורי בזכויות היוצרים ולהתאימם למודלים חדשים הרואים את היוצרים כנכס של הציבור ולא את הציבור כנכס של היוצרים.

הציבור הוא זה שמשלם ליוצרים בדרך כזאת או אחרת, ואינטרס הציבור חייב להילקח בחשבון במלוא משקלו.

יש יותר מדי כוח וניצול בתחומי זכויות הקניין של הידע האנושי.

כן, ידע ויצירה ראויה לתגמול, אך לא ללא גבולות הגיוניים.

כמה זה הגיוני?

70 שנה?

עד סוף הזמנים?

זה הגיע למצב שחברות קונות ומחזיקות בזכויות יוצרים על תכנים שיוצריהם כבר אינם בין החיים זה דורות.

איפה הגבול לעזאזל?

צריך לשים לזה סוף ומהר.

הפיראטיות סוללת את הדרך לכל השינויים הנחוצים.

הפגיעה ביוצרים היא אפסית לעומת התועלת שבה לאנושות.

ובקלות אפשר ליצור(ויש תהליכים המובילים לתוצאות חיוביות כל הזמן) מודלים חדשים שיתקנו את הפגיעה באותם תחומים בהם יש צורך במודל חדש(שגם ישפר בהרבה את היחס לאינטרס הציבורי הגורם לבעיה עם המודל הישן מלכתחילה).

תהליך אבולוציוני שהאינטרנט הדיגיטיזציה ושיתוף הקבצים הם הקטליזטורים הראשיים של קיומו.

נערך על-ידי Art Tatum

  • תגובות 119
  • צפיות 15.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
בלי קשר לרמת ההסכמה שלי עם שאר דבריך, הדוגמה הזו ממש לא מוכיחה את מה שהתכוונת להוכיח, ולהיפך - האם העובדה ששוטרים וכבאים מוכנים לסכן את חייהם, פירושה לדעתך הוא ששריפות ופשע הם "חלק מהעולם" ולכן אינם בעיות שיש להשתדל ולנסות ככל האפשר למנוע או לפתור?
אתה צודק - האנלוגיה לא הייתה מי יודע מה. לא השקעתי בה מחשבה רבה מידי. :(
מה שאתה אומר נכון רק כל עוד הפיראטיות נשמרת ברמה מתונה וסבירה. הרי ברור לך שאם אף אחד לא היה משלם על תוכן, לא הייתה הרבה יצירתיות ואמנות בעולם. בסופו של דבר, מישהו צריך לממן את היוצר.
בדיוק. ולכן אמרתי מה שאמרתי על הסטטוס קוו. כל עוד יש לפירטיות תווית של משהו לא לגיטימי, וכל עוד מידי פעם עושים צעדים כאלה או אחרים להגבלתה, היא נשמרת ברמה מתונה וסבירה.
אבל יש תחומים אחרים שהתופעה כן מזיקה- בעיקר דברים של מפתחים עצמאיים או עסקים קטנים ואני כן חושב שבנושא הזה יש פה פספוס שלנו של מוצרים\ידע\וכו'...

מסכים בהחלט, למרות שגם פה קשה למדוד באמת את הדברים.

כמה מכם מכירים אם התוכנה SpaceMonger? אני מניח שלא הרבה, כי לרוב כשמחפשים פה מוצר עם פונקציונליות דומה (הצגה גרפית של מבנה הספריות והשטח התפוס על הדיסק), מזכירים יותר את TreeSize.

מנסיוני האישי, מצאתי את SpaceMonger נוחה יותר מTreeSize, ואני מעדיף להשתמש בה. באיזשהו שלב גם התחלתי להשתמש בה לעיתים יותר קרובות, והחלטתי שכדאי לרכוש אותה, אבל אופס - מאוחר מידי.

אז למה בעצם העסק לא שרד? האם זה בגלל הפירטיות או בגלל שפשוט לא הצליח לייצר מספיק חשיפה ולא הכירו את המוצר? איפשהו זה שילוב של שניהם. זה נכון שאם SpaceMonger הייתה פופולרית מספיק, אז לא משנה בכלל כמה משתמשים בה בחינם, עדיין הייתה מסה קריטית מספקת של כאלה שהיו קונים כדי שהעסק ימשיך להתקיים. אבל מצד שני, כשמדובר בעסק קטן של מפתח יחיד, אני בטוח שמספיק שאפילו כל מי שהשתמש בתוכנה מעבר לתקופת ההתנסות (כולל עבדכם הנאמן והנכלם) היה רוכש רישיון, זה היה מספיק ליוצר להתקיים לכמה שנים טובות.

ועדיין, ולמרות הכל, אני מסכים עם Art:

בכל מקרה מדובר בטיפה בים
החסרונות הם אפסיים לעומת היתרונות
פורסם
  • מחבר

ART אני מסכים איתך לגבי זה שצריך לרסן את תאוות הבצע של בעלי זכויות היוצרים והסוחרים מסביב

לא יתכן שיגבו כספים על ימין ועל שמאל ללא חשבון

הם צריכים לרדת לעם ולתת מחירים שווים לכל נפש

אבל מצד שני פיראטיות לטעמי מזיקה מאוד

צריך למצוא את עמק השווה בין הצרכן למציע התוכן

והפתרון הוא אתרי הורדות חוקיים במחירים עממיים

פורסם

זה לא רק מחירים, זה הרבה יותר מכך.

כל החוקים בנושא, והתקדימים, והדמגוגיה המשפטית, והכוח הפוליטי, והסטטוס קוו, ועולם שלם של עסקים קיימים עם נוכחות ותזרים מזומנים, והסכמים וחוזים.

אי אפשר לשנות את המצב ללא עקיפתו.

נקודה!!

פיראטיות לא מזיקה.

יש היום יותר תכנים מאי פעם, באיכות גבוהה יותר מאי פעם, במספרים אסטרונומים יחסית לעבר.

אם חברת משחקים נכשלה היא נכשלה בדברים אחרים שאינם בגלל הפיראטיות.

הטענה שהפיראטים גרמו לה לפשיטת רגל היא דמגוגיה בגרוש.

אם יש משחק מספיק טוב כדי שפיראטים יורידו וישחקו!!! אז יהיו כמות מסויימת באופן יחסי שגם ישלמו על המוצר.

אם המוצר לא נמכר בכמויות מספיקות, אז יש סיבות אחרות לכך.

שוק המשחקים שוק תחרותי.

הרבה פעמים מפתחים מוציאים מוצרים לא גמורים, ומקבלים על כך נפילה רצינית בביקורות.

לפעמים הם מתמחרים לא נכון ומאבדים את הכדאיות בתוך מגוון המשחקים שנמצאים ברשימת העניין לרכישה אצל הלקוחות הפוטנציאלים.

הפיראטיות לא היתה הופכת את התמונה על פניה.

רוב המוחלט של הפיראטים לא ישלמו על משחק בכל מקרה.

אם כבר מישהו אשם במשהו בתחום משחקי המחשב אלו החברות הגדולות שדורסות את החברות הקטנות ביד רמה ורומסות כל מקוריות וחדשנות.

מה שמאלץ את החברות הקטנות והמפתחים העצמאים להיות יותר מקוריים, יותר יצירתיים, ולהשקיע בתוכן וההנאה במקום בגראפיקה, דיבוב, סרטוני מעבר, ויחסי ציבור.

- - - תגובה אוחדה: - - -

בתחום הסרטים והסדרות טלוויזיה הפיראטיות עשתה להם המון טוב.

התלונות על "הפסדי רווח" על פי מספר העותקים הפיראטים שהורדו מהאינטרנט הם תאוות בצע וחישובי יש מאין.

תחום המוזיקה משגשג בעקבות חשיפה גדולה מתמיד.

מחירי האלבומים והשירים ירדו למספרים קצת יותר שפויים בפלטפורמות הקניה האינטרנטית, והפכו יותר זמינים וזולים.

מה שעוזר לפצות על ההורדות הפיראטיות, ולהנגיש את השירים לטווח רחב של ספונטניות פוטנציאלית.

אז מה קרה אם מוזיקאים ישראלים צריכים לצאת מהאולפן ולעבוד קצת כמו כולם?

לא כולם יכולים להיות כוכבי רוק בינלאומים, להוציא אלבום אחד, ולחיות ממנו בעושר ואושר כולל הנכדים והנינים.

בכל מקרה חברות ההקלטות טחנו אותם במשך כל ההיסטוריה ברמות בזיוניות של ניצול, ודפקו אותם בהחלטות שיווקיות בגלל אינטרסים מנוגדים.

בתחום הספרים יש עוד מלחמות להילחם.

העולם מלא ספרים וסופרים ומשפחותיהם ויורשי/קוני/מנהלי זכויות אחרים, וחוקים שונים ממדינה למדינה.

לא מעט התנגדויות לדיגיטיזציה, אפילו של ספרים שמזמן היו צריכים להיות חופשיים ושייכים לציבור כולו.

נערך על-ידי Art Tatum

פורסם

^^^

וזה פשוט נכון. :)

פורסם
פורסם
זה לא רק מחירים, זה הרבה יותר מכך.

פיראטיות לא מזיקה.

יש היום יותר תכנים מאי פעם, באיכות גבוהה יותר מאי פעם, במספרים אסטרונומים יחסית לעבר.

אני חושב שאתה טועה..

קודם כל אני מסכים עם זה בחלק מהמקרים (כמו שרשמתי קודם- מוזיקה,סרטים,סדרות)

אבל, דבר ראשון- כמות של תכנים זה ממש לא מדד.. יש היום יותר נגישות, יותר פלטפורמות, מה שגם כל המידע זורם בצורה חופשית באינטרנט,

טכנולוגיה יותר טובה, נגישה וזולה.. אלה גם סיבות למה יש יותר תכנים..

ודבר שני- אם תסתכל על שוק הפיתוח העצמאי, תראה שמפתח בודד, שעובד על מוצר שנה לבדו, ובסוף גם ככה מוכר אותו בכמה דולרים בודדים

הפיראטיות מזיקה לו מאוד.. כי יכול להיות שההורדות הבלתי חוקיות יהיו ההבדל בין אם זה הולך להכניס לו מספיק כסף לעבוד על עוד פרוייקט עצמאי לבין האם ללכת לעבוד עבור תאגיד גדול כזה או אחר.

וד"א זו אחת הסיבות למה תאגידים גדולים שולטים בשוק.

תדמיין מפתח\חברה קטנה עצמאית שכותב קוד מאוד טוב שמתחרה בחברה גדולה יותר.

עכשיו יש לו 2 אפשרויות- או לנסות למקור את המוצר בשוק החופשי (כולל להתעסק עם פרסום חשיפה וכו'.. וגם הורדות פיראטיות)

או לקבל את ההצעה מהחברה שהוא מתחרה במוצר שלה ולקבל סכום כסף נאה..

הרוב כמובן בוחרים את האפשרות השנייה וככה אני ואתה מפסידים מוצר איכותי...

בשורה התחתונה - הפיראטיות לא מזיקה כל כך לחברות הגדולות (ללייבלים הגדולים, לHBO, לחברות ענק כמו וורנר ברוס., פאראמאונט וכו'..)

הם מקיימים את עצמם בכבוד בין כה וכה והם אלה שיוצרים לך ים של תכנים אבללל

הפחד מפיראטיות וחוסר רווחיות פוגע בכל האנשים הקטנים והעצמאיים והחברות המתחילות.

וזה פוגע בתחרותיות בשוק וזה פוגע גם בכך ובכולנו..

ואני גם סתם אתן לך דוגמה שאולי תמצא אותה לא כל כך קשורה אבל זה מהות העניין-

oculus rift, שפייסבוק קנו אותם. נכון שזה לא נבע מפיראטיות אבל זה נבע מפחד מתחרותיות וניצול הזדמנות...

פורסם

אתה מערבב את הפיראטיות עם דברים שקיימים בפני עצמם ללא קשר אליה.

לך תראה כמה פרויקטים רצים בKICKSTARTER ותבין שלא חסר אנשים שמוכנים לשלם לעצמאים/מתחילים עוד אפילו לפני שהם רואים את המוצר.

אם יש מפתחים שנכשלים למכור מוצר, הפיראטיות היא לא אחת מהסיבות העיקריות לכך.

הפיראטיות סתם קורבן שקבוצות חולי שליטה אוהבים להאשים.

המון כספים הושקעו בפרסומי שכנוע נגד הפיראטיות.

העולם משתנה.

הגיע הזמן שהציבור יקח אליו חזרה חלק נכבד מהשליטה.

מפתחים רוצים תמלוגים? יש יותר מדרך אחת להשיג זאת, ויש מספיק אנשים שיכולים לתגמל אותם באם הפיתוח מספיק מעניין.

מפתחים מזלזלים בציבור עם מוצרים לא גמורים, והבטחות חסרות בסיס.

עם חלקם צריך להילחם כדי לקבל החזר על המוצר.

אתה לא מבין שלקיחת שליטה חזרה לציבור באופן שיגרום למפתחים להתחשב ולבקש את אישורו של הציבור היא הדרך הנכונה לפיתרון הבעיות הרבות בתעשיה?

מי שיש לו יהיה מוכן לתת חזרה ולעודד המשך פיתוח.

ולא חסר מודלים קיימים, ומודלים עתידיים שירתמו זאת באופן שיאפשר פיתוחים ותיגמולים מכל הסוגים.

מי שאין לו, אין טעם לנסות להוציא ממנו בכוח, ולא צריך להפריע לאף אחד שגם הוא נהנה קצת.

לי זה נראה כמו סדר טבעי וצודק.

פורסם

אני לא מערבב, כל הדברים האלה קשורים לעצמם.

קיקסטרטר בכלל לא שייך זה גיוס המונים, תמורת מוצר שמלהיב אותם או שהם מאמינים בו. שילוב של חנות צעצועים ובורסה...

פיראטיות היא סיבה גדולה לכך שמפתחים בכלל לא מתחילים למכור מוצר או בכלל לא מפתחים אותו- זו הבעיה...

היא ממש לא קורבן של אף אחד וכל פרסום כלשהוא נגד פיראטיות לא כל כך עבד עד עכשיו.

יכול להיות שיש מספיק אנשים שמוכנים להשקיע כסף אבל הדרך להגיע אליהם לא פשוטה בכלל והפיראטיות זה מכשול שעומד בפניהם.

מוצרים לא מוגמרים? להילחם כדי לקבל החזר? לתת למי שאין? זה נושא אחר לגמרי.... .

שיטות התגמולים משתנות, מסכים איתך, - פרסום, קניית אייטמים או אפשרויות, וכו'..

אבל בסופו של דבר אם האנשים בקצה לא ישימו כסף אף חברה לא תשרוד, לא משנה איך...

הבעיה היא שהשוק הופך להיות נשלט על ידי קונצרני ענק שמערכת התגמולים שלהם כל כך רחבה

שההורדות לא משפיעות עליהם בצורה רצינית, אבל זה גורם ישירות לזה שלחברות קטנות קשה להתקיים,

ואז הם נבלעות בתוכם.

תסתכל על pressy - הסטארט אפ הישראלי, חברה סינית העתיקה אותו ואם היא תמכור אותו הלך להם כל העסק...הכל..

יכול להיות שהם ישיגו משהו כי יש להם פטנט..

אם אלה היו גוגל זה לא היה מזיז להם בכלל...

תשליך את זה כמו שחברה מפתחת תוכנה חדשה וחלק גדול מההכנסות שלה הולך בגלל פיראטיות - לה אין בכלל מה לעשות בנידון..

אז מה היא תעשה? תמכור את עצמה למתחרים עוד לפני שיוציאו את המוצר וככה כולם יהיו מרוצים חוץ מהציבור...

בקיצור ,אני ממש לא רואה איך פיראטיות מחזירה שליטה כלשהיא לציבור, אני לא יודע מה סדר טבעי וצודק- אבל שכולם יקבלו הכל בחינם זה לא נראה לי..

אני לא אשקר ואגיד שאני טלית שכולה תכלת, אבל אנשים צריכים להיות פתוחים ולדעת גם לשלם למרות שאפשר שלא...

שכל אחד יעשה את השיקולים שלו

נערך על-ידי stojakovic

פורסם

פיראטיות היא סיבה גדולה לכך שמפתחים בכלל לא מתחילים למכור מוצר או בכלל לא מפתחים אותו- זו הבעיה...

שוק תחרותי וסיכון כלכלי קיים בלי קשר לפיראטיות.

חברה מפתחת תוכנה למשל, שמלכתחילה יש לה המון אלטרנטיבות קוד פתוח / חינמים.

היא מוציאה מוצר מעולה עם כמה פונקציות יחודות, אך דוחה דברים שלדעתם בעדיפות נמוכה לשלב מאוחר יותר.

התוכנה לא נמכרת מספיק כדי שימשיכו להשקיע בה את כל זמנם.

הרבה פיראטים מורידים אותה ועושים בה שימוש, כי הם מעדיפים אותה על החינמיות.

חלק ממי שאולי היו מוכנים לקנות אותה לא קונים אותה כי חסר בה פונקציות שהם צריכים/רוצים.

מפתחי התוכנה מאשימים את הפיראטיות, למרות שהאשמה נמצאת בשוק התחרותי ובחוסר העניין של הציבור לשלם על נגן סרטים שלא רק שאינו מביא יתרונות גדולים, גם יש בו כמה חסרונות שמעולם לא פותחו כראוי.

שוק התוכנה פורח.

תמיד יהיו מפתחים חדשים שינסו רעיונות.

תחום משחקי האינדי מאוד מצליח בשנים האחרונות.

יש תגמול על רעיונות טובים וביצוע איכותי.

מי שלא מצליח יכול להאשים קודם כל את המוצר עצמו, כי גם ללא פיראטיות כמעט בטוח שהמוצר היה נכשל.

פורסם

אבל הנקודה שstojakovic מעלה היא נכונה.

הוא לא אמר שהאשמה היא רק בפירטיות, אלא שהפירטיות היא חלק מהבעיה.

יש תוכנה/משחק מעולה שאתה אוהב ואתה מוריד אותו פירטית כי אתה יכול, במקום לשלם את ה10-20 דולר.

אם לא הייתה שום אפשרות להוריד פירטית, חלק מהאנשים היו מוותרים, חלק היו מסתפקים באלטרנטיבה חינמית (אם יש) וחלק היו משלמים את ה10-20 דולר. כשמדובר בחברה קטנה / יוצר בודד, לא צריך יותר מאותו חלק שמשלמים כדי להחזיק את העסק בחיים. וזה משהו שכן נפגע, חלקית, בגלל פירטיות.

האם זה הגורם היחיד? לא. אין ספק שחלק מאותם יוצרים קטנים מוותרים מראש / פונים לתאגידים גדולים ונבלעים בתוכם לא בגלל החשש לפירטיות אלא פשוט כי לא בא להם להתעסק עם פרסום, שיווק והפצה.

האם אני חושב שהפתרון הוא להילחם מלחמת חורמה בפירטיות ובפירטים ולחזק עוד יותר את תאגידי הענק? לא.

אבל משהו שכן אפשר לעשות, ברמה האישית - הוא שלפחות כל אחד מאיתנו שמשתמש במוצר של מפתח קטן ובאמת אוהב את המוצר והמוצר מביא לו תועלת - שיוציא מעט כסף.

ואני יודע שיש רבים שכבר עושים את זה והמודעות רק עולה ועולה. אני בעצמי התחלתי לעשות את זה יותר ויותר בשנים האחרונות, בין אם מדובר בדרישת תשלום ובין אם מדובר בתרומה.

נערך על-ידי QttP

פורסם

העובדות הם שמי שאין לו בכל מקרה לא יוציא.

מי שיש לו יהיה מוכן להוציא גם בלי קשר לפיראטיות.

נניח לדוגמה שיש אדם שמסוגל להוציא סכום מסויים בשנה על תכנים דיגיטלים.

נניח לרגע שהסכום הוא 500 דולר.

אם אדם זה צורך הרבה יותר תכנים(בשווי 100,000 או מיליון דולר בשנה), האם הוא פוגע בתעשיה?

וודאי שלא.

אי אפשר לייצר יש מאין.

המפתחים הקטנים צריכים להתחרות עם מפתחים גדולים על אותם 500 דולר.

דווקא הפיראטיות היא זו שמאפשרת ומעודדת השקעה ותיגמול למפתחים הקטנים, במקום שהכסף יבלע כולו ע"י החברות הגדולות.

פורסם

אישית אני מעדיף תוכנות קוד פתוח / חינמיות.

אני משתדל להשתמש בכמה שיותר תוכנות חינמיות, אבל מה לעשות לפעמים מחיר רישיון מוגזם מידי או שתנאי הרישיון מוגזמים.

בכל אופן, צריכים ללמוד קצת משוק המובייל, הרוב המוחלט של האפליקציות חינמיות והמפתח מרוויח מהפרסום באפליקציה.

כך יוצא שאין לי אפילו אפליקציה אחת לא חוקית במכשיר - הכל חינמי / קנוי.

פורסם

ומשלמים על כך בחדירה לפרטיות

אחת התוצאות הבלתי צפויות של הפיראטיות

העובדות הם שמי שאין לו בכל מקרה לא יוציא.

מי שיש לו יהיה מוכן להוציא גם בלי קשר לפיראטיות.

-העובדה היא שלגנוב זה לא מוסרי.

פורסם
העובדות הם שמי שאין לו בכל מקרה לא יוציא.

מי שיש לו יהיה מוכן להוציא גם בלי קשר לפיראטיות.

עם השורה הראשונה אני מסכים. עם השורה השנייה - קצת פחות. יש הרבה אנשים שיכולים להרשות לעצמם להוציא X ומוציאים הרבה פחות מX, כי למה לשלם יותר?

אבל זו לא הנקודה במלואה. כל עוד יש לי אפשרות להוציא פחות, למה שאני אוציא יותר? אני אוציא יותר רק מסיבות אידאולוגיות. לעודד יוצרים קטנים מבחינתי זו סיבה אידאולוגית חשובה. לכן גם אם אני משתמש בתוכנה חינמית שהיוצר שלה מציע לי לתרום לו קצת, לא כי אני חייב או כי הוא הגדיר את הרישיון ככה, אלא סתם כי הוא ביקש - אתרום לו בכיף.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים