מנסה להבין האם שידרוג שווה את זה - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מנסה להבין האם שידרוג שווה את זה


Tall-Guy

Recommended Posts

שלום חברים,

החשיבה על השידרוג הזה הוא בעצם כתוצאה מבעיה שיש לי כרגע. אני מעוניין לחבר את המחשב לטלוויזיה אבל:

1. החיבור לכרטיס הוא DVI. מה שאומר שאני צריך למצוא כבל כולשהו שעושה המרה מ DVI ל HDMI

2. DVI לא מעביר סאונד כמו שאתם יודעים, אז אני צריך גם כבל Audio בנוסף

3. המחשב צמוד לקיר, אז כל הלהחליף כבלים כל פעם שאני רוצה לחבר את המחשב לטלוויזיה הולך להיות כאב ראש

לכן חשבתי לשדרג את הכרטיס מסך למשהו עם HDMI Out כולשהו.

המחשב עצמו נקנה לפני כ 5 שנים ואז הוא היה שיא הטכנולוגיה:

מעבד: Intel 2 Quad CPU Q6600 @ 2.4Ghz

זיכרונות: 4GB Dual at 400Hz (5-5-5-15

לוח אם: Asustek P5Q - LGA 775

כרטיס מסך: Gainward Radeon HD 4850

הייתי רוצה בסופו של דבר להוציא בסביבות ה 1000 ש"ח ולשדרג את המחשב "איכשהו" שיורגש. המחשב משמש אותי למשחקים (ולכן החיבור לטלוויזיה). השאלה היא מה יתן לי התוצאה הכי טובה?

האם לשדרג לכרטיס מסך יקר? האם לשדרג לכרטיס מסך בינוני ולהוסיף זיכרון? או לדוגמא להוסיף הרדיסק של SSD קטן שממנו ירוצו המשחקים? או שאולי בכלל כל שידרוג ב 1000 ש"ח לא יהיה משמעותי וכדאי לי לחשוב על לקנות מחשב חדש לגמרי (לא ממש זמן טוב להוציא 5000 ש"ח עכשיו, אבל אולי אחכה קצת ואעשה את זה מאוחר יותר).

בכל אופן, אם אני משדרג, חשוב לזכור שאני בכל אופן צריך כרטיס עם OUT.

תודה! :-)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי הכרטיס מסך, 99% שהוא מוציא סאונד דרך DVI, תוכל לוודא את זה אם מותקן אצלך דריבר מתאים או אם תלחץ כפתור ימני על האיקון של הסאונד בשורת ההתחל ואז תלך להתקני השמעה אם יש שם HDMI.

לגבי המחשב, בעיקרון חדש עדיף, אבל אפשר עוד לסחוב עם זה, תלוי מה הציפיות שלך.

כאילו אתה יכול לחפש זכרון יד שנייה , לעשות למעבד ל3.2+ (אם תוכל 3.6 מה טוב) בתנאי שיש קרור טוב ולהחליף כרטיס מסך למשהוא בסביבות ה700-800 שח. תלוי גם בספק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

DVI-D devices output HDMI signals, many including audio, (examples: ATI 3000-series and NVIDIA GTX 200-series video cards),[9] and some multimedia displays input that HDMI signal, including audio, by using a DVI to HDMI adapter. Exact capabilities vary by video card specifications.

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface#DVI_and_HDMI_compatibility

או במילים אחרות כן הוא יכול. תלוי אם לכרטיס יש את האופציה או לא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי יוסי,

אתה צודק, אני אכן רואה OUTPUT ברשימה של ההתקנים. למרות שהוא כותב שהוא "Not Plugged In". הוא מזהה את עצמו בצורה אוטומטית שיש חיבור ל HDMI?

אני יקפוץ מחר ואני אקנה DVI to Adapter וכבל ארוך מספיק להגיע לטלוויזיה. טכנית הוא אמור לשנות את זה ל Active מ Not Plugged In אז?

כל Adapter יספיק? או שיש כאלה סינים שיפגעו באיכות האות וכדאי להתרחק מהם?

מצאתי Adapter שעולה 25 ש"ח ב KSP. האם הוא יספיק? יש לי גם אפשרות לקנות כבל שהוא קומפלט: מצד אחד DVI ומצד שני . האם אלו עדיפים? פחות "קפיצות" של האות הדיגיטלי? למרות שטכנית אני מעדיף Adapter כדי לקנות כבל HDMI סנדרטי שימש אותי גם לדברים אחרים.

האם ניתן לקנות DVI Switch איפשהו? אני לא צריך "פיצול" של התמונה, הייתי שמח אם היתי יכול בלחיצת כפתור להחליף בין ה DVI בלי כל פעם להזיז את המחשב ולחבר\לנתק את הכבל.

עריכה:

שמתי לב עכשיו למשהו שלא שמתי לב אליו לפני. הכרטיס מסך שלי מגיע עם 2 יציאות DVI? אני יכול לחבר 2 Outputs? זה ישפיע על ה Performance?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול לחבר לשני היציאות ככה שאתה לא צריך מפצל, לזה זה נועד וזה לא פוגע בכלום.

לגבי המתאם, לדעתי כל מתאם אמור להתאים וזו האופציה שלדעתי עדיפה, לדעתי סיכוי גבוה יותר שמתאם יעביר סאונד מאשר כבל (לך תדע אולי יש כבלים שלא מעבירים סאונד).

ברגע שתחבר את המחשב לטלויזיה והטלויזיה תיהיה דלוקה אז המחשב יזהה את זה, אם תלחץ כפתור ימני על ותקבע אותו כברירת מחדל אז האודיו ילך לשם אוטומטית, ויפסיק להתנגן מהרמקולים שמחוברים למחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוקר טוב,

קפצתי היום לקנות כבל של 10 מטר של HDMI ומעביר מ DVI ל HDMI. התמונה עוברת כמו שצריך - אבל לצערי אין סאונד. ברגע שאני מחבר את הטלוויזיה אני מקבל הודעה שזוהה חיבור של מתאם DVI ל HDMI אבל סאונד דורש כבל נוסף.

בהתקנים ה ATI HDMI אני רואה שהוא Unplugged. ניסתי לשנות את הכניסת DVI כי הבנתי שרק אחת מוציאה סאונד וזה לא עזר. בנוסף ניסתי לעדכן ל AMD Driver האחרון ולהשתמש בדרייבר חלופי של Realtek וזה גם לא פתר את הבעיה.

בדקתי את הכבל HDMI מול מחשב אחר והוא מעביר סאונד במצב הבסיסי שלו בלי מעבירים.

בכמה מקומות צוין שצריך מעביר ATI ל DVI מיוחד ש ATI מייצרים כי לא המעבירים מעבירים קול. יחד עם זאת, בדקתי את מספר הפינים על המעביר, והם נראים זהים לכמות האלה שמגיעים עם מעביר של ATI (בניגוד לסתם כבל DVI שהוא עם פחות פינים).

יש רעיונות?

- - - תגובה אוחדה: - - -

טוב - זה פחות או יותר מאשר את זה:

http://www.avsforum.com/t/1080627/atis-magic-dvi-to-hdmi-dongle

ATI עשו פה טריק עם החיוט הפנימי של ה Adapter. כנראה מה שקניתי לא יעזור. אני לא מניח שאני יכול לקנות מתאם מקורי של ATI בארץ? זה האופציה היחידה? אם אני זוכר נכון, אין דרייבים אחרים ל ATI חוץ מקטליסט? (כי זה הגבלה בדריבר עצמו. עובד בסדר בלינוקס).

או אולי למישהו יהיה פה אחד שהוא לא משתמש בו שהוא קיבל עם הכרטיס מסך ומוכן למכור אותו? זה יהיה המקום המתאים לפרסם שאלה כזאת או קטגוריה אחרת בפורום?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...