עבור לתוכן

בעיה במסך U2414H Dell - כניסת Mini DP

Featured Replies

פורסם

בעיה במסך U2414H Dell - כניסת Mini DP

החודש קניתי מסך חדש למחשב (קישור) ונתקלתי בבעיה הבאה:

כאשר המחשב יוצא ממצב שנה הוא משנה את רזולוציית המסך שלו.

כלומר – עובר מ- 1920/1080 ל- 640/480

1. במצב הזה לא ניתן לשנות רזולוציה בצורה ידנית.

2. פתרון תקלה – רק ע"י לחיצה על "אתר" בדף "רזולוציית מסך".

כאשר בדקתי חיבור עם כבל HDMI – התקלה לא חזרה.

כלומר התקלה מתקבלת רק עם כבל mini DP בחיבור המסך , ו- DP רגיל בכרטיס המסך .

עדיין לא בדקתי עם כבל DP אחר.

מישהו מכיר את התופעה ?

האם יש פתרון ?

נ.ב.

כן התקנתי דרייברים.

במקביל למסך זה מחוברת טלוויזיה 40" שהתופעה לא משפיעה עלייה בזמני השינוי.

פורסם

הבעיה ידועה והיא בכבל

פורסם
  • מחבר

תודה

אבדוק ואעדכן.

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

היי, חזרתי לעדכן.

בזמן החגים, תמיכת דל לא עבדה וגם בחנות אישררו את הדבר.

היום (א') יצרתי קשר עם תמיכת DELL – הנציג ביקש מספר הזמנה, ולא את מס' ההזמנה שקיבלתי מהחנות, אלה מהמדבקה שעל ארגז דל, במזל לא זרקתי את הארגז אז היה לי אותו.

לאחר בדיקה שלו – אמר כי המסך מגיע רק עם כבל מתח וללא כבל mini DP ולכן אין אחריות.

ציינתי כי יש מפרט למסך הנ"ל ובוא רשום שיש : 1. מסך , 2. מעמד למסך, 3. כבל מתח , 4. כבל USB מיוחד ו- 4. כבל Mini DP ו 5. דיסק , 6. כיסוי לכבלי המסך , 7. דפי מפרט והכל הגיע בתוך אריזת הארגז של דל – חתום ע"י דל – גם את זה הנציג לא קיבל.

ביצעתי שיחת ועידה עם החנות (למען שמם הטוב לא הציין את שמם) ואם הנציג מדל – כדי שיסביר לו גם שבאריזה יש את כל הכבלים הנ"ל ושהכבלים לא הגיעו בנפרד מהחנות – אך נראה שנציג דל ניתק .

נציג החנות ציין כי הם (דל) צריכים באחריותם להחליף את הכבל והופניתי שוב לייצרן דל כדי שהדבר עם נציג אחר או לקנות כבל חדש מחנות על חשבוני.

חזרה לדל - ענה נציג אחר – אמר כי הכבלים לא כלולים במשלוח של המס' משלוח שלהם ולכן הם לא באחריות.

לסיכום

1. ביקשתי לדבר עם מנהל מעליו בדל – וזה עד 3 ימיי עסקים – לפי התקנון שלהם.

2. לא קיבלתי עזרה מהחנות – "החברה אינה נושאת באחריות לכל נזק שנגרם כתוצאה מכך שהמוצרים אשר סופקו ישירות מהיבואן הגיעו פגומים, מקולקלים או בלתי תקינים."

3. יש גם אפשרות לשלוח את המסך למעבדת DELL לבדיקה – מבחינתי זאת אופציה אחרונה.

האם אין אחריות לכבל שמגיע באריזה מקורית של חברה כלשהי ?

ממש מרגיז !!!

לסיום :

המלצה חמה – תמיד לשמור גם את מה שמודבק כמידע/נתונים על ארגז/אריזת המוצר.

פורסם

האם מנהל אחראי כבר דיבר איתך?

פורסם
  • מחבר

עדיין לא.

ממתין למנהל/אחראי DELL שיחזור אליי.

הנציג אמר - עד 3 ימיי עסקים (מוגזם מאוד).

אעדכן שוב כשיהיה חדש.

פורסם

נמתין לעידכון.

  • 1 חודש מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

חזרתי לעדכן,

עבר דיי זמן מאז העדכון האחרון, היו חגים באמצע וגם הייתה לי תקלה במחשב.

המחשב לא נכנס יותר למצב שנה ולכן לא יכולתי להמשיך לבדוק את התקלה בנושא.

ביצעתי שיחזור מערכת - לא עזר.

התייעצתי עם נציג תמיכה טכני של חברת Microsoft ולאחר תקופת שיחות ובדיקות שונות - לא נפתרה התקלה.

לבסוף (בשבוע שעבר) קיבלתי עדכון נוסף של תוכנת Razer Synapse - וזה פתר את בעיית הכניסה למצב שינה.

ונחזור לתקלה המקורית:

בחנות - התנערו מאחריות לגבי התקלה - אמרו שאחריות ניתנת רק אצל היבואן - Dell ואינם יכולים לעזור.

בחברת Dell - דיברתי עם מספר נציגים - וזה היה שירות גרוע ברמות - הם אפילו סירבו לקבל את העובדה שקיבלתי את הכבל Mini DP to DP בארגז המסך שקיבלתי ואמרו אינם נותנים אחריות לזה.

המנהל לדרשתי מנציג דל - לאחר שהובטח שיחזור אלי בסוף - לא חזר --> ביזיון (ולא התקשרתי שוב, הייתי עסוק בתקלה השנייה).

במשך הזמן שחלף חיפשתי לקנות באופן עצמאי כבל כזה , מסתבר שזה לא כבל נפוץ בכלל.

לא מצאתי בחנויות : באג, אופיס-דיפו, קרביץ , שקם אלקטריק ועוד...

בסוף בחוסר בררה - היום נכנסתי ל- KSP וקניתי את הכבל.

מניסיון העבר שלי ברשת הנ"ל למדתי לבדוק טוב טוב את המוצר לפני שאני יוצא עם שמח על הקנייה, וכך עשיתי.

הסתבר שהכבל לא היה כמו בתמונה באתר (וזה בסדר - התמונה להמחשה בלבד), היה לבן במקום שחור, נראה ברמה נחותה ומבדיקה ויזואלית נמצאה פגום, מצד ה- DP מצופה זהב ונראה תקין, אך מהצד השני Mini DP נראה משופשף וכבר כמעט ולא נשאר זהב בחיבור, דבר אשר העלה בי טעיות לגבי איכות ותקינות הכבל ולכן רציתי להחזירו.

המוכר לא רצה לקבל אותו בחזרה מהטענה שפתחתי את שקית האריזה של הכבל, הסברתי לו כי הבחור במחסן הוא שהוציא בשבילי את הכבל מהשקית, לאחר 20 דק' הסכים המוכר לקבל בחזרה את הכבל ולתת לי זיכוי (40 ש"ח).

הודתי למוכר וחזרתי שוב מאוכזב !!!

ועד העדכון הבא,

מישהו יודע איכן ניתן לרכוש את הכבל ?

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

תודה רבה לחבר הקודם על ההמלצה של החנות – דגן מולטימדיה !

קניתי ביום שישי שעבר דרך האינטרנט , קצת יקר אבל השירות היה מעולה!

בבדיקה עם הכבל החדש התקלה עדיין ממשיכה.

אז חיברתי את הכבל (הפעם) ישירות ללוח-אם - התקלה נפתרה.

חיברתי שוב לכרטיס מסך - התקלה חזרה

להלן דגם הכרטיס : SAPPHIRE HD 7970 GHz Edition 3GB GDDR5 VAPOR-X

קישור

היום מצאתי עדכון חדש מה- 2.5.2014 לכרטיס מסך.

לאחר התקנת העדכון – התקלה עדיין קיימת.

אולי יש איזשהו הגדרה בבקרת שליטה של הכרטיס מסך ?

שם התוכנה : AMD Catalyst Control Center

או משהו אחר ?

עזרתכם...

עריכה:

המסך של רזולוציית מסך אני מקבל לאחר שהמחשב עולה ממצב שנה:

תצוגה: Generic Non-PnP Monitor

רזולוציה: 480X640

פורסם
  • מחבר

אולי זה בגלל שהכבל מעביר את המידע מ- mini DP במסך ל- DP בכרטיס המסך ?

כי בבדיקה עם חיבורים של HDMI עובד תקין.

וגם בחיבור של DVI עובד תקין.

אולי אקנה DP ל- DP ואבדוק גם....

המלצות ?

עזרתכם, מה אפשר לעשות לגבי הגדרות ????

  • 4 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

עדכון

לצורך בדיקה של הכבלים קניתי גם DP ל- DP אבל גם זה לא פתר את הבעיה.

יצרתי קשר עם התמיכה של SAPPHIRE ומהם קיבלתי מספר משימות :

1. לעדכן את Driver של הכרטיס מסך לגרסה ישנה יותר – אשר דרשו שהבצע הסרה מלאה של ה Driver מהמחשב ורק אז לעדכן (בוצע – לא עזר ואפילו יצר לי בעיה אחרת במחשב ולכן ביצעתי שיחזור מארחת ).

2. רצו לדעת את דגם ספק הכוח (SeaSonic 1000W Platinum-Series )

3. רצו שאבצע פרמוט למחשב והתקנה מחדש של ה- OS ( לא בוצע – הסברתי להם שלפני כ- 4 חודשים כבר עשיתי את זה ).

4. רצו שאעדכן את ה- BIOS בלוח אם לגרסה האחרונה ( אמרתי להם שכבר קיים).

5. נבדקו גם כל ה- Driver-ים במחשב – בוצע עדכון לאחד רק ( לא עזר ).

6. שאלתי אותם לגבי ה- BIOS של הכרטיס מסך ...

a. עשיתי גיבוי ושלחתי להם לבדוק.

b. אמרו שצריך לעדכן גרסה ל- BIOS הנ"ל.

c. וזה ההוראות שקיבלתי :

Dear Customer :

Please refer to the latest VBIOS - 21030CH0.V4F and the flash tool of the attached file.

Then make a bootable USB stick and copy the flash tool and VBIOS into it.

Use this USB stick to boot into pure dos mode and type below command after prompt -

atiflash -p 0 21030CH0.V4F -f

Thanks.

עזרתכם, איך אני עושה זאת ?

את הקובץ יש לי.

1. איך עושים : bootable USB ?

2. איך נכנסים ל- pure dos mode לביצוע הפקודה?

תודה

פורסם

wow איזה סיפור

פורסם
עזרתכם, איך אני עושה זאת ?

את הקובץ יש לי.

1. איך עושים : bootable USB ?

2. איך נכנסים ל- pure dos mode לביצוע הפקודה?

תודה

יש כל מיני דרכים. חפש Bootable USB בגוגל ותמצא.

ספציפית, תחפש הוראות לHiren's BootCD USB. בלי קשר - זה כלי שימושי, וברגע שיהיה לך אותו, תוכל פשוט להעתיק את תכנת הצריבה וקובץ הBIOS לכונן הUSB, לבצע BOOT ומשם לצרוב.

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

היי

מעדכן שוב, סיכום קצר:

התקלה

המחשב משנה רזולוציה כאשר עולה ממצב שינה.

מציג – ברזולוציית המסך >> תצוגה - Generic Non-PnP Monitor וברזולוציה – 640X480

החומרה שלי

כ.מסך – SAPPHIRE HD 7970 GHz Edition 3GB GDDR5 VAPOR-X

לוח אם – Asus p8z77-v Deluxe

מסך – U2414H Dell

דברים שבוצעו

1. חיבור הכבל DP מהמסך ללוח אם – עובד תקין.

2. בחיבורים אחרים כמו HDMI ועוד – עובד תקין.

חיבור המסך לכ.מסך עם כבל DP

3. קניתי 2 כבלים, האחד הוא DP ל- DP והשני הוא DP ל- mini DP >> לא פתר

4. בוצע פירמות מחדש למחשב – התקנת מערכת הפעלה 8 וגם במעבר ל- 8.1 >> לא פתר

5. BIOS לוח אם על העדכון האחרון, בוצע איפוס הגדרות והגדרה מחדש >> לא פתר

6. עדכון דרייבר חדש לכ.מסך 30.9.2014 >> (נבדק גם בדרייברים ישנים יותר) >> לא פתר

7. בוצע עדכון לדרייבר בכרטיס המסך >> לא פתר

8. עדכון BIOS כ.מסך – לא בוצע (לא יודע איך לעשות)

9. הוחלף כרטיס מסך – לאותו הדגם >> לא פתר

בדיקות נוספות שניתן לעשות

1. לבדוק/לחבר מסך אחר לחיבור כ.המסך >> אין לי

2. לחבר את המסך לכרטיס מסך אחר >> אין לי

3. לחבר את המסך למחשב אחר עם הכרטיס שלי >> בודק אפשרות

עזרתכם

מישהו יודע / מכיר הגדרה שאפשר לבדוק בביוס או בתוכנה AMD Catalyst Control Center שיכולה לעזור ?

נ.ב.

מצ"ב צילום מסך של – "רזולוציית מסך"

האם זה תקין שהמחשב בוחר להישאר על ה DELL במקום הכ.מסך ?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים