רעיון "גאוני" של החרדים למיטוט הבנקים ... - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רעיון "גאוני" של החרדים למיטוט הבנקים ...


stone cold

Recommended Posts

נחמד לראות שיש אנשים שלוקחים ברצינות את האיומים שהחרדים עצמם לא.

אני חושב שההתנגדות החרדית הולכת להתמקד בעיקר בהתנגדות פסיבית, דהיינו, לא להתגייס וללכת לכלא אם יש צורך.

שני הצדדים פה מטפסים על עץ גבוה ומסרבים לרדת ממנו, גם יאיר לפיד שנהנה במרומי הפנטזיות שלו על החרדים שיתגייסו בהמוניהם, וגם הצד החרדי שרוצה לשמור על עולם התורה בשלמותו בלי להסכים שאף חרדי יתגייס.

מה שהולך לקרות פה בשנים הקרובות זה רק טיפוס יותר גבוה של שני הצדדים על העץ, יאיר לפיד ינסה לעצור ולצמצם את התקציב לישיבות (שגם ככה הוא קטן, תאמינו לי, הייתי שם...) והחרדים מצדם יעבירו הנחייה לכל הבחורים שלא להתגייס וללכת לכלא אם צריך.

הנוער החרדי בגדול יעשה מה שבא לו, אלה שבכל אופן לומדים כשהם בישיבה ימשיכו ללמוד, אלה שלא - יתגייסו לצבא או יילכו לאקדמיה כי לא נעים לשבור את הוטו על הצבא.

בקיצור יהיה פה את אותה חגיגה מטומטמת שהיה פה בעשור האחרון רק בצורה יותר קיצונית.

- - - תגובה אוחדה: - - -

לחרדים אין שום אינטרס להגן עליה.

לא נכון, רוב החרדים הם בעד המדינה רק שיש להם הסתייגות מהמוסדות החילוניים של המדינה.

בגלל זה הם לא מתגייסים לצה"ל ובגלל זה רובם לא מוכנים לקבל את רעיון לימודי הליב"ה למרות שמלמדים לימודי חול בבתיה"ס.

היחס למדינה ומוסדותיה משתנה מזרם לזרם בציבור החרדי, אבל בעיקרון עד שזה לא מגיע לאנשים שזועקים "אסור להשתתף בבחירות הטמאות" (שבהערכה גסה לא עוברים את ה-10% מהציבור) - רובם בעד המדינה ובעד הצלחת הצבא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 49
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
זה לא כזה פשוט שמדובר בהמוני אנשים ,אבל המדינה יכולה להכריז על מצב חירום במצב כזה

לישתמש בצבא לעשות פינוי המוני של מתחמקי תשלום

ולמכור את הדירות הפנויות ל"יושבי גדר " כמוני בזול יחסית ;)

זה יכניס המון כסף לבנקים והמדינה ,בבום אחד גדול

כל בית כזה במקום המשכנתה אלפים בודדים כל חודש ,מאות אלפים לבית בבום ,והרבה גם יקחו משכנתה ,ובעצם יחליפו את החרדים בתשלום

בקיצור המדינה לא תיפול ,הבנקים לא יפלו ,החרדים יפלו ובגדול ,ויתחילו ליתעורר לחברה שלא יהיו להם כבר תקציבים

בהתחלה בטח יקימו שכונות גדולות של פחונים ,אבל צריך לאכול=עבודה

בקיצור המדינה נותנת להם סולם להתחיל לרדת מהעץ בהדרגה ,וחלקם כניראה מחוסר הבנה ,רוצים לקרות את הענף הגבוה שהם יושבים אליו

אפשר לפנות 100 אלף איש?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באופטימיות משהו, למרות שהם ממוטטים את הכלכלה הישראלית עוד קצת בכל יום שעובר, לא נראה לי שהם יכולים למוטט את הבנקים וגם לא להזיז למשרד האוצר. אין הכנסות מיסים מהם כי או שהם עובדים בשחור (כלומר, לא מדווחים על כלום או משלמים מע"מ), או שהם לא עובדים בכלל ומקבלים קצבאות, ככה שמשרד האוצר לא רואה מהם כסף.

סתם לידיעה, הסטטיסטיקה מדברת על כ-50% חרדים שעובדים (לעומת 80% בציבור הכללי), לא כולל את החרדים שבאקדמיה ובצבא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחוז החרדים באקדמיה ובצבא שואף לאפס - יש כאלו, אבל מעטים מאוד. בשנותי בטכניון, למשל נתקלתי בדיוק בחרדי אחד (הוא היה מרצה, ואת השכלתו האקדמית הוא קיבל לפני שהוא נהיה חרדי).

לגבי ה50% שעובדים - אם נניח שהסטטיסטיקה אמיתית ומבוססת רק על אלו שעובדים רשמית ולא בשחור, עדיין יש בעיה, גם לפני שנזכרים בהפרש העצום של 30%: בעוד שנשים חרדיות עובדות גם בעבודות "רגילות" (נניח בבנק), אני לא זוכר מתי לאחרונה ראיתי גבר חרדי בעבודה שאינה תפקיד שקשור איכשהו לדת (או שנוכס לדת בחסות הדתיים) - משגיחי כשרות, רבנים, קדישא, מערכת החינוך החרדית...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי מושג איפה יוצא לך לראות חרדים בעבודה (או חרדים בכלל), אבל לי יצא דווקא לראות חרדים במגוון עבודות "רגילות", מאינסטלטורים ובעלי מכולת ועד טכנאי מחשב ומתכנתים. ואם כבר הבאת את הדוגמה שהבאת, במקרה גם פקיד הבנק היחיד בסניף שלי (כלומר היחיד ממין זכר, יש עוד פקידות) הוא חרדי.

גם בלי לראות, קל להבין שאין מספיק עבודות בתחומים ה"קשורים לדת" עבור 50% מהחרדים, או אפילו עשירית מזה. אם כי בחשבון הנ"ל אני לא כולל את מערכת החינוך, כי לא מבין מה הקשר: למה מורה לחשבון (או לכל מקצוע אחר) בבית ספר חרדי ייחשב בשבילך ל"תפקיד שקשור לדת"? בית ספר זה בית ספר, הוא נחוץ בכל מגזר, ולקרוא לזה עבודה שקשורה לדת זה בערך כמו לקרוא למכולת בשכונה חרדית "עבודה שקשורה לדת" (שהרי המוכר חרדי, הקונים חרדים והכל כשר. זה קשור לדת, לא?).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משהו שלא כולם מבינים החרדים בעבר היו קהילות גדולות יחסית ומאוחדות סביב גדולי הדור האשכנזים והספרדים , היום החרדים הם ערב רב מפני שגדולי הדור נפטרו ואין הנהגה אחת המקובלת על כולם לכן יש פיצול לקהילות קטנות יותר אשר הולכת אחרי מנהיג הקהילה. יש זרמים רבים כיום בחרדיות ואין שום ביטחון שיוכלו בכלל לעמוד באיומיהם , יותר מי זה נראה לי הם עושים את זה רק כדי להלחיץ את שאר הציבור ברמה כזאת שרק בזכות הפחד עצמו יוכלו לכפות בלי כל צורך כלל לעמוד למבחן (מלחמה פסיכולוגית).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחוז החרדים באקדמיה ובצבא שואף לאפס - יש כאלו, אבל מעטים מאוד. בשנותי בטכניון, למשל נתקלתי בדיוק בחרדי אחד (הוא היה מרצה, ואת השכלתו האקדמית הוא קיבל לפני שהוא נהיה חרדי).

נתחיל בזה שאני חרדי ואני באקדמיה (מכון לב) :)

חוץ ממני מגיעים למכון עוד כמה עשרות מדי שנה.

על זה תוסיף את כל המכללות והמכונים שהם חרדיים למהדרין ומכשירים מדי שנה מאות חרדים בקורסים מזורזים או רגילים, לדוגמא:

מכון לומדה

המרכז החרדי להכשרה מקצועית

המכללה החרדית של הרבנית עדינה בר שלום.

בקיצור, פעם הבאה תבדוק את הנתונים לפני שאתה מדבר סתם.

נ.ב.

זאת התשובה גם לגבי הטענות שלך על זה שכל החרדים עובדים רק בשירותי הדת.

- - - תגובה אוחדה: - - -

קראתי את הדיון ויצאתי קצת מבולבל, האם כלל האזרחים במדינה שווים בפני החוק או לא ?.

החוק לא אומר שאם אתה חילוני אתה חייב להתגייס ואם אתה חרדי אז לא, אלא שאם אתה לומד תורה אז אתה יכול לדחות את הגיוס שלך.

לצורך הענין, אם אתה רוצה ללכת וללמוד גמרא בישיבה חילונית (או חרדית, אם ממש בא לך...) אז אתה גם יכול לדחות את הגיוס שלך בשביל זה. כך שבאופן עקרוני החוק עומד בפני עקרון השוויון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נתחיל בזה שאני חרדי ואני באקדמיה (מכון לב) :)

חוץ ממני מגיעים למכון עוד כמה עשרות מדי שנה.

על זה תוסיף את כל המכללות והמכונים שהם חרדיים למהדרין ומכשירים מדי שנה מאות חרדים בקורסים מזורזים או רגילים, לדוגמא:

מכון לומדה

המרכז החרדי להכשרה מקצועית

המכללה החרדית של הרבנית עדינה בר שלום.

בקיצור, פעם הבאה תבדוק את הנתונים לפני שאתה מדבר סתם.

נ.ב.

זאת התשובה גם לגבי הטענות שלך על זה שכל החרדים עובדים בשירותי הדת.

1. לא אמרתי "אפס", אמרתי "שואף לאפס". אתה באמת מתכוון לטעון שאחוז החרדים בצבא\באקדמיה דומה לאחוזם באוכלוסיה? אם כן, באמת שאין לנו על מה לדבר.

2. שניים מהלינקים שלך הם למוסדות להכשרה מקצועית, לא אקדמאית (אתה לא יודע את ההבדל?). השניים האחרים (כולל מכון לב) הן מכללות. מעניין איפה הן, מבחינת רמה, ואיפה האוניברסיטאות. חוץ מזה, מעניין מהו אחוז החרדים (מתוך כלל החרדים) הלומדים במוסדות אלו. עוד חוץ מזה, לפי הנאמר באתר של מכון לב, המוסד הוא לגברים בלבד. זה חוקי בכלל?

3. כשדיברתי על מקצועות טיפוסיים לחרדים (גברים), לא דיברתי בהכרח על שירותי דת, אלא על תפקידים שאיכשהו קשורים להשקפה הדתית של המעורבים - הזכרתי, למשל, את מערכת החינוך החרדית. כל הלינקים שלך, למשל, עדיין נכנסים לקטגוריה הזו - מוסדות לימוד המיועדים לקהל החרדי. אם, נניח, כל החרדים העובדים במוסדות אלו יחליטו לשבות, הנזק ייגרם לאוכלוסיה החרדית בלבד... ועכשיו תזכר נא מהו נושא הדיון. אני עדיין טוען שלא משנה מה החרדים, כקבוצה, יחליטו להמנע מלעשות, ההשפעה על הציבור הכללי תשאף לאפס. הכוח שלכם הוא ביכולת לארגן מהומות המוניות מתואמות להפליא ובקהל בוחרים נאמן ביותר, אך מבחינת גרימת נזק לתשתיות\כלכלה כאמצעי להפעלת לחץ, הוא אפס (כמעט) עגול, כמובן מעבר לנזק שאתם, כקבוצה, גורמים ממילא.

החוק לא אומר שאם אתה חילוני אתה חייב להתגייס ואם אתה חרדי אז לא, אלא שאם אתה לומד תורה אז אתה יכול לדחות את הגיוס שלך.

לצורך הענין, אם אתה רוצה ללכת וללמוד גמרא בישיבה חילונית (או חרדית, אם ממש בא לך...) אז אתה גם יכול לדחות את הגיוס שלך בשביל זה. כך שבאופן עקרוני החוק עומד בפני עקרון השוויון.

עקרון השוויון אומר גם שלא ייתכנו קרטריונים שרירותיים לזכויות וחובות. לא מספיק להגיד ש"אותו החוק חל על כולם", אלא גם להראות שהסייגים לו רלוונטיים לנדרש (מלמדים אזרחות בחינוך החרדי?). למשל, ברור שפטורים רפואיים מהצבא הם "חוקיים" (בהנחה שאלו לא הושגו במרמה) - בריאותו של אדם קשורה ליכולתו לשרת בצבא. מצד שני, אם מחר יעבור חוק לפיו תושבי באר שבע יהיו פטורים באופן גורף מגיוס, הדבר לעולם לא יעמוד במבחן משפטי, וזאת למרות שכל אחד, אם הוא ממש רוצה, יכול לבוא לגור בבאר שבע - פשוט כי לא ניתן לקשור בשום צורה הגיונית את מקום המגורים לסוגיית הגיוס.

תחשוב על זה כך - מעסיק פרטי, למשל, לא יכול לסנן (חוקית) מועמדים לעבודה על סמך נתונים שאינם רלוונטיים לתפקיד, כולל נתונים שבשליטתו המלאה של המועמד. למשל, אסור למעסיק לסרב לקבל אדם דתי לעבודה רק בגלל שהוא דתי, אלא אם לדתיותו יש השלכה ממשית כלשהי על יכולתו לבצע את התפקיד הנדרש ממנו. באותה מידה, לרשות מקומית אסור להעניק הנחות בארנונה על סמך סוג התספורת של מבקש ההנחה.

אני מודע לכך שהתשובה החרדית לכך היא שלימוד תורה ממלא תפקיד מקביל לצבא בשמירה על עם , ועל כן הקרטריון אינו "שרירותי" - אבל אני מאמין שאתה מודע לכך שהתשובה הזו אינה מקובלת על רוב רובם של הלא-חרדים. לא ייתכן שקבוצת מיעוט תקבע לעצמה אילו קרטריונים רלוונטיים ואילו לא, או שכל אחד שלא מעוניין לשרת, יהיו הסיבות אשר יהיו, ימצא לעצמו קבוצה שתפטור את עצמה מגיוס על סמך משהו שחברי אותה קבוצה, והם בלבד, מגדירים כתרומה שוות ערך לבטחון המדינה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. אוקיי, סליחה, התכוונתי גם לאקדמיה וגם להכשרה מקצועית. ולא, אני לא חושב שזה שואף לאפס.

ב. אם זה קיים כנראה שזה חוקי (אתה מוזמן להגיש נגדנו בג"ץ אם אתה חושב שזה לא).

ג. בענין הזה אני מסכים לגמרי, מדובר באיום סרק שלא ייצא לפועל (מהרבה סיבות), מה שאני רק באתי להעיר זה שיש הרבה חרדים שעובדים ולא כולם "חיים על הגב של החילונים" כמו שאתם נהנים לקרוא לזה.

ד. לא התכוונתי לאלה שעובדים שם אלא לאלה שלומדים שם, אם הבנאדם לומד תכנות מחשבים אלקטרואופטיקה או גרפיקה זה אומר שהבנאדם מתכוון לעבוד בזה, לא? אז מה קרה למיתוס של "כולם עובדים בשירותי דת"?!

ה. ברמת העיקרון אני לא חושב שזה כ"כ מופרך ושרירותי שבמדינה היהודית לימוד תורה ייחשב כעילה לדחיית גיוס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה. ברמת העיקרון אני לא חושב שזה כ"כ מופרך ושרירותי שבמדינה היהודית לימוד תורה ייחשב כעילה לדחיית גיוס.

וברמת העיקרון,

אני חושב שזה מופרך ושרירותי שמדינה תתעסק בכלל בענייני דת, שהם עניינים אישיים וקהילתיים

בדיוק כמו שהמדינה לא נכנסת לנושא העדפות המוסיקה של הציבור, העדפות הטעם שלו (למעט נושא הכשרות, כמובן...שגם זה ביזיון בפני עצמו) וכדומה -

כך אין שום הגיון שהמדינה תתעסק בנושא האמונה הדתית או המנהגים הדתיים

אם מישהו רוצה לסגוד לאל או פיה או איזשהו יציר דמיון אחר,

הוא מוזמן לעשות את זה בזמנו הפרטי

המדינה לא צריכה לתת לו הקלות - וגם לא עונשים - בגלל זה

כולם צריכים לשרת (או שאף אחד לא צריך לשרת)

מי שבמקרה רוצה ללמוד משהו וזה מפריע לו,

שילמד את זה לפני הצבא או אחרי הצבא

ישנם מקרים חריגים קיצוניים שאנחנו כחברה מוכנים לאפשר, כמו - ספורטאים מצטיינים (שגיל 18+ הם שלב קריטי בקריירה שלהם) וכו', שסביר שיקבלו דחייה או המרה לשירות לאומי (של 3 שנים כמובן) וכו' - אבל מדובר בבודדים (תריסר, פלוס מינוס, בכל מחזור גיוס, אם בכלל). אם זה היה נתון לבחירתי, גם את זה הייתי מבטל.

בוודאי שאין מקום לדחות/לבטל את הדיוס של אלפי אנשים שמהווים אחוזים נכבדים ממחזור הגיוס הפוטנציאלי רק בגלל שמתחשק להם ללמוד את כתביה של דת מעידן הברונזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. אוקיי, סליחה, התכוונתי גם לאקדמיה וגם להכשרה מקצועית. ולא, אני לא חושב שזה שואף לאפס.

רק חבל שדובר על אקדמיה... ותזכיר לי, כמה סטודנטים לומדים במכון לב הזה שלך?

ב. אם זה קיים כנראה שזה חוקי (אתה מוזמן להגיש נגדנו בג"ץ אם אתה חושב שזה לא).

שנתחיל להרכיב רשימה של כל הדברים שחרדים (או פלגים מסויימים בקרבם) עושים, או מנסים לעשות, בגלוי, שהוכרזו חד משמעית כבלתי חוקיים?

ג. בענין הזה אני מסכים לגמרי, מדובר באיום סרק שלא ייצא לפועל (מהרבה סיבות), מה שאני רק באתי להעיר זה שיש הרבה חרדים שעובדים ולא כולם "חיים על הגב של החילונים" כמו שאתם נהנים לקרוא לזה.

תשמע, כל עוד סך הקצבאות וההנחות שהציבור החרדי מקבל גבוה מסך המיסים שהציבור הזה (ומעסיקיו, בהתאם לחלקם של העובדים החרדים בתוצר) משלם, זה יהיה נכון - וזה עוד לפני שנזכרים בהוצאות הישירות והעקיפות שמקורן בציבור החרדי, למשל שכרם של עובדי הרבנות והמועצות הדתיות או שינויים בפרוייקטים הנדסיים כי נמצאו קברים עתיקים בסביבה.

ד. לא התכוונתי לאלה שעובדים שם אלא לאלה שלומדים שם, אם הבנאדם לומד תכנות מחשבים אלקטרואופטיקה או גרפיקה זה אומר שהבנאדם מתכוון לעבוד בזה, לא? אז מה קרה למיתוס של "כולם עובדים בשירותי דת"?!

אלה שלומדים שם, שאני טוען שעדיין מהווים מיעוט בקרב הגברים החרדים, הם ללא ספק מגמה מבורכת - אך לא בלי הסתייגויות. תחילה, אני לא מחבב מקומות שמיועדים לקהל ספציפי בלבד. דבר שני, למה אותם סטודנטים לומדים שם, ולא במקומות "כלליים" יותר? שתי סיבות שאני יכול לחשוב עליהן:

1. כתוצר של מערכת החינוך החרדית, הם לא יכולים לעמוד בתנאי הסף של מקומות שלא עושים הנחות מיוחדות לחרדים. במקרה הזה, שיהיה להם בהצלחה להשתלב בשוק העבודה אח"כ, כשהם באים עם דיפלומה של מקום שיקבל כל מי שיודע חשבון של כיתה ו'.

2. הם רוצים להשאר בסביבה חרדית. מה יקרה בתום הלימודים?

ה. ברמת העיקרון אני לא חושב שזה כ"כ מופרך ושרירותי שבמדינה היהודית לימוד תורה ייחשב כעילה לדחיית גיוס.

באותה המידה אתה יכול לטעון שזה לא מופרך ושרירותי במדינה יהודית להפריד בין גברים לנשים באוטובוסים. גם אם יש באמירה הזו הגיון פנימי, זה סותר לחלוטין כל עקרון דמוקרטי בערך שאני יכול לחשוב עליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם בן-אדם לא מבין את המהות של הדת (שממנה נובעת התרבות היהודית) היהודית במדינה שבמגילת העצמאות שלה רשום במפורש "מדינה יהודית" יש לו בעיה רצינית (ו/או לחלופין יש פה כשלון מוחלט של מערכת החינוך אם כי זה לא מפתיע לפי ההתנהלות שלה).

חמוך מכך הוא פשוט שורף עמדה של קבוצת אוכלוסיה שלמה במדינת .

אפשר גם לטעון הפוך אבל:

א. ברור לחלוטין שהם מעטים ואינם מגובשים (התומכים בהפרדת דת ומדינה).

ב. הטיעון הזה הוא שמיטת היסוד של מדינת וקבלתו היא כאמרת הפתגם הפולני העתיק שאחרון יכבה את האור.

נ.ב.

הפרדת נשים וגברים סותרת בדיוק עקרון אחד: האיסור להפלות על בסיס מין. אם לצורך העניין היה פה הפרדה כמו שעושים בשירותים גם אז זה היה נוגד כל "עקרון דמקורטי שאתה יכול לחשוב עליו"? לא, ברור שלא. כי זה נוגד את העיקרון של איסור אפליה על בסיס מין, וכל עוד לא מתקיימת אפליה שכזו אלא רק הפרדה מכאן שאין עם זה שום בעיה וזה לא נוגד שום עקרון דמוקרטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שנתחיל להרכיב רשימה של כל הדברים שחרדים (או פלגים מסויימים בקרבם) עושים, או מנסים לעשות, בגלוי, שהוכרזו חד משמעית כבלתי חוקיים?

מדובר במכון שהוא בעיקרון דתי לאומי, שמתוקצב על ידי המדינה לא מכון "חאפער" שהוקם על ידי קבוצה קיקיונית כזאת או אחרת.

חוץ מזה אני מניח שאם זה באמת היה לא חוקי היית מוצא תור של עשרה ארגונים ועמותות למיניהם שייקפצו על ה"מציאה" ויגישו בג"ץ נגד הענין.

תשמע, כל עוד סך הקצבאות וההנחות שהציבור החרדי מקבל גבוה מסך המיסים שהציבור הזה (ומעסיקיו, בהתאם לחלקם של העובדים החרדים בתוצר) משלם, זה יהיה נכון - וזה עוד לפני שנזכרים בהוצאות הישירות והעקיפות שמקורן בציבור החרדי, למשל שכרם של עובדי הרבנות והמועצות הדתיות או שינויים בפרוייקטים הנדסיים כי נמצאו קברים עתיקים בסביבה.

בקיצור, מה שאתה אומר זה שלא מעניין אותך אם הבנאדם עובד ומרוויח משכורת ומשלם מיסים, הוא "פרזיט" כל עוד השכן שלו הולך לכולל ומקבל את הקצבה הזעומה שלו מהמדינה. וואו, ממש היגיון צרוף.

אלה שלומדים שם, שאני טוען שעדיין מהווים מיעוט בקרב הגברים החרדים, הם ללא ספק מגמה מבורכת - אך לא בלי הסתייגויות. תחילה, אני לא מחבב מקומות שמיועדים לקהל ספציפי בלבד. דבר שני, למה אותם סטודנטים לומדים שם, ולא במקומות "כלליים" יותר? שתי סיבות שאני יכול לחשוב עליהן:

1. כתוצר של מערכת החינוך החרדית, הם לא יכולים לעמוד בתנאי הסף של מקומות שלא עושים הנחות מיוחדות לחרדים. במקרה הזה, שיהיה להם בהצלחה להשתלב בשוק העבודה אח"כ, כשהם באים עם דיפלומה של מקום שיקבל כל מי שיודע חשבון של כיתה ו'.

2. הם רוצים להשאר בסביבה חרדית. מה יקרה בתום הלימודים?

כן, הם מעדיפים להישאר בסביבה חרדית כל עוד הדבר אפשרי, בתום הלימודים הם יסתדרו איכשהו.

באותה המידה אתה יכול לטעון שזה לא מופרך ושרירותי במדינה יהודית להפריד בין גברים לנשים באוטובוסים. גם אם יש באמירה הזו הגיון פנימי, זה סותר לחלוטין כל עקרון דמוקרטי בערך שאני יכול לחשוב עליו.

לא ממש הבנתי את ההשוואה, כשאתה כופה הפרדה על אנשים אתה פוגע בחירותו של האדם ובזכותו לשבת בכל מקום שיבחר, כשאתה דוחה את גיוסו של אדם בחירותו של מי פגעת בדיוק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...