לעזוב לימודי הנדסה לטובת עבודה? - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לעזוב לימודי הנדסה לטובת עבודה?


ohadglass

Recommended Posts

שלום,

מעוניין בדעתכם. לפני שנתיים השתחררתי מהצבא והתחלתי לעבוד כאיש רשתות. מקצוע טוב עם אפשרות ומשכורת גבוה. לפני חצי שנה התפטרתי והתחלתי ללמוד הנדסת חשמל ומדעי המחשב בתל אביב. עכשיו אני מתלבט האם כדאי להישאר בתואר הזה 4 שנים, לא להרוויח כסף, ולהשתעבד ללימודים. או לעזוב ולחזור לעולם התקשורת (או הסבה לסיסטם) ומשם לנסות להתפתח תוך כדי לימודי תואר בפתוחה של מנהל עסקים או משהו בסגנון (רק בשביל התעודה כדי להתקדם בהמשך).תוך כדי צבירת ניסיון תעסוקי ומשכורת חודשית.

בקצרה, השאלה שלי היא אם שווה עכשיו להקדיש 4 שנים ללימודי הנדסה או לחזור לעולם התקשורת\סיסטם,להרוויח משכורת טובה (אולי אפילו כמו מהנדס חשמל מתחיל) ומשם לנסות להתקדם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה שלך תלויה מאוד. במה אתה מעדיף לעסוק? מה מעניין אותך יותר?

ודאי שכמהנדס תוכנה או מהנדס חשמל אתה תרוויח הרבה יותר.

אתה יכול גם ללמוד רק מדעי המחשב ולסיים את התואר תוך 3 שנים ועדיין לעסוק כמהנדס תוכנה ולהרוויח כמו אם תשלב עם הנדסת חשמל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השילוב הזה מוכוון למשרות בתחום החומרה. תחום מאוד מצומצם בארץ.

אלא אם כן זה התחום בו אתה רוצה לעבוד (או הנדסת חשמל), אין לו שום יתרון מבחינת מציאת עבודה, תנאים ושכר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מגיע מתחום התוכנה? פשוט בזמן האחרון הרבה אנשים שעבדו איתי בתחום אומרים לי שזה בזבוז זמן שאני עובד על תואר עכשיו כי מה שמשנה בתכלס זה ניסיון בעבודה.

האמת שהייתה גם אופציה שלישית וזה לעבור למדמח שהוא גם מעט קצר יותר ואחרי שנה כבר אפשר לחזור לעבוד. עכשיו השאלה היא אם לא כדי להמשיך לעבוד בתחום התקשורת\סיסטם ולעשות תואר במדמח במכללה בכלל כדי להמשיך לצבור ותק בשוק העבודה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תלוי מה אתה רוצה לעשות.

אם אתה רוצה להיות מפתח תוכנהולא מישהו שנותן שירותי סיסטם/IT/אחרים בתחום התוכנה, לא וודאי שהנסיון בתחום התקשורת/סיסטם יהיה משמעותי.

וודאי שלא בטוח שהוא יהיה משמעותי אם העבודה במקביל תגרום לכך שהתואר שלך יימרח על פני 6 שנים בעוד שבלימודים מרוכזים יכולת לסגור אותו ב3 שנים וב3 שנים הנוספות כבר לעבוד במשרה מלאה כמפתח תוכנה ולצבור נסיון רלוונטי.

מה שאמרו לך נכון חלקית. כאשר יש נסיון רלוונטי משמעותי (כמה שנים), לתואר כבר כמעט אין משמעות. אבל כמעט אף אחד לא יקבל אותך לעבודה הראשונה שלך בפיתוח תוכנה ללא תואר, או הכשרה רלוונטית אחרת שתהווה אלטרנטיבה טובה לתואר, ותדרוש השקעה דומה. אלא אם אתה עילוי ו/או צברת ידע ונסיון תוך עבודה עצמאית על פרויקטים כאלה או אחרים.

כמובן, כל זה בהנחה שאתה באמת רוצה לעבוד בפיתוח תוכנה. זה לא מובן מאליו. הרבה אנשים ש"אוהבים מחשבים" חושבים בטעות שהם רוצים להיות מתכנתים, ומגלים שזה לא בדיוק מה שהם רוצים. עבודת סיסטם/IT ועבודת תכניתנות הם דברים שונים מהותית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...