Logitech G930 - גיימינג נטו. ביקורת - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Logitech G930 - גיימינג נטו. ביקורת


RayZ

Recommended Posts

Logitech G930 - ביקורת

Logitech-G9301.jpg

הקדמה קצרה: הד-סטים מנוגה, רפרנס ממאדים

גם לאודיופיל מצוי מתחשק לפעמים באסים בשרניים כשהוא משחק וניידות, וכל מי שמבין דבר יודע שאוזניות אודיופילית והשניים להלן לא הולכים יחד. אז אחרי שמזמן כבר עשיתי צ'ק על אוזניות אודיופיליות למוסיקה, והאמת שגם על אוזניות גיימינג דוגמת אלה, נפלו לידיים שלי באופן מפתיע ה- G930 בהן החלטתי להשתמש כאוזניות אלחוטיות לבית ולמדיה וגיימינג בסלון, שמהר מאוד נטו להגנב מדי פעם גם למחשב הראשי כאוזניות גיימינג לכל דבר...

ה- G930 הן לא משהו חדש בשום מובן. הדגם לא חדש- מדובר ב- G35 הותיקות (ואם יורשה לי, גם דגם זה יחסית לא חדש כבר) עם יכולות אלחוט, ומה שהן מביאות איתן לא חדש גם כן- סטריאו שבלחיצת כפתור אחת הופכות לאוזניות סראונד, 7.1, מדומות. אבל למרות שהן עושות את מה שהאחרות כבר הרבה זמן עושות, הן עושות את זה טוב. בביקורת אסביר למה.

בסופו של דבר, לחוויה עם ה-G930 הגעתי ללא ציפיות מסויימות, ועם ציפיות מינימליות וסבירות מהדסט- בומי, חלק ולא אודיופילי בעליל - אך עושה את העבודה ונוח לשימוש, במיוחד כשאפשר להסתובב איתו בכל הבית.

על האוזניות בקטנה

ה-G930 מגיעות בקופסא מאוד זהה לשל ה-G35, ואין סיבה שזה יהיה אחרת. מבחינת התכולה והציוד הסובב, אפשר למצוא שם את מה שצריך באמת ובלי יותר מדי שופוני: האוזניות, עמדת טעינה, משדר, דיסק עם תוכנת השליטה, וחוברת הוראות.

בכדי לפשט את הדברים, עמדת ההטענה המתחברת בחיבור בעל כבל ארוך מספיק, כוללת עליה כניסה למשדר וגם את כבל ההטענה. כבל החיבור וכבל ההטענה חופפים שניהם וקשורים מסביב לעמדת הטעינה, והאורך שלהם ניתן להתאמה על ידי המשתמש - מה שאהבתי ודיבר אלי בתור אחד שאוהב לשמור על מינימום כבלים על השולחן ועל מראה נקי. אם כי, ההטענה הופכת למעט פחות נוחה בצורה הזו אבל אך רק מטעמים קוסמטיים בלבד - שכן אין משהו יעודי להניח עליו את האוזניות בעת ההטענה. אבל חבל ליהיות קטנוני.

239416-logitech-wireless-gaming-headset-g930-charging-dock.jpg

האוזניות עצמן בנויות בדיוק כמו ה-G35 ויושבות על הראש בצורה מושלמת, אם כי מעט הדוקה. הן כוללות יחידת מיקרופון בצד השמאלי שלהן, כפתור הדלקה\כיבוי, כפתור הפעלה של מצב הסראונד הוירטואלי, גלגלת ווליום רחבה וכמו כן גם 3 כפתורי G הניתנים לתכנות. אחרים כינו את הכפתורים האלו כגימיק מיותר - אלי הוא דיבר לא רע: עבור אלחוטיות קבעתי על הכפתורים הנ"ל לשלוט במדיה המתנגנת, כך שבזמן שימוש באוזניות on-the-fly לא אצטרך לגשת עד ליחידת השליטה- שלט במקרה שלי, בכדי לשלוט במדיה (להריץ אחורה, קדימה או רצועה באה).

לאחר החיבור (הקצר ממש) אפשר להתחיל להשתמש באוזניות מידית: הן מזוהות על ידי מערכת ההפעלה מיד (Windows 8.1) ואף מוצאות להן בהצלחה דרייבר מתאים. בשלב זה כבר אפשר להתחיל לשמוע, אבל מי שרוצה להנות מעיקר האוזניות- הסראונד האודיופילי ושאר הפיצ'רים, יצטרך להתקין את התוכנה, ומומלץ את העדכנית דרך האתר של Logitech: בעבר הייתה זו תוכנה יעודית, היום זוהי תוכנת הגיימינג האוניברסלית של לוג'יטק לכל מוצרי ה-G שלה (Logitech Gaming Software), כך שאם כבר יש להם את התוכנה מותקנת עבור מוצרי G אחרים, כמו במקרה שלי, לא תצטרכו להתקין את התוכנה וזו תזהה את האוזניות באופן מידי ותיהיה מוכנה לנהל אותן.

אפשרויות השליטה נמנות על התאמת מקשי ה-G הנעשית גם בתצורת פרופילים וכוללת שפע של אפשרויות תכנות (1+), לוח מחוונים לעוצמת האוזניות והמיקרופון עם אקולייזר, שליטה על המיקרופון והסאונד הבוקע ממנו הכוללת גם את האפקטים המוכרים ושליטה בסראונד הוירטואלי: הגברה והנמכה מותאמת אישית של ערוצי השמע המדומים. התוכנה מאפשרת גם Preview לכל ערוצי השמע שלאחר מכן מתפתח למוסיקת רקע קצרה ורבת ערוצים. כל זה נשמע די משכנע ונעים לאוזן, כמו גם הכיוונים - הערוצים האחוריים נשמעים כאחוריים והבמה בולטת ברוחב התלת-מימדי המשכנע שלה.

תחת זכוכית מגדלת

את האוזניות האלה לקחתי ישר למשחק לאחר בדיקת סאונד קצרה. בשמיעה ראשונית היא כמובן לא מדוייקת ולא עמוקה, אך משהו שם נשמע מבטיח. החתימת סאונד, בדומה לשאר האוזניות בקטגוריה מעט (אך במקרה הזה- באמת מעט) חנוקה, לכן הרמתי את התדרים הגבוהים ב-2 רמות דרך האקולייזר, מה שעורר את החלק האחרון בחתימת הסאונד לחיים. הפעלתי את הסראונד הוירטואלי ויצאתי לשחק בכותרי FPS ידועים - עם דגש על אלו הכוללים במה רחבה ומשכנעת יותר דוגמת ו-Crysis.

אחרי משחק קצר של 10 דקות, סימנתי לעצמי PASS שבע רצון על "אוזניות גיימינג", ולא קל להטעות אותי: שמעתי לא מעט סראונד וירטואלי ואוזניות רגילות, אף אודיופיליות, שעוברות הסבה דרך תוכנת השמע ל-Dolby Headphones, ומכולן לא שמעתי במה היקפית ומשכנעת כמו זו ששמעתי מה-G930. הדבר הראשון שעלה לי לראש - דאמט איט, הן מפורטות, שזה בשבילי תעודת כניסה חיובית מאוד בכל הקשור לגיימינג ואוזניות בכלל. רחשי הסביבה נשמעים באופן מלא, ונפרדים ממוסיקת הרקע ורעשי הדיבור. יחד עם הבמה המשכנעת, המציגה Front, Side ו-Rear שגם נשמעים כאלו עד הסוף תחת במה רחבה ועמוקה -מאוד-, יכולתי לשמוע בדיוק מאיפה מגיע האויב ואת הרעשים הקטנים שהוא עושה. יכולתי גם לזהות בקלות מאיפה הוא יורה עלי או מאיזו זווית מדוייקת הוא צועק לעברי. את ה-Six שלי יכולתי להבין בקלות רק משמיעה אחורית עוד מבלי להסתכל ולדעת לאן לירות כשאני עושה סיבוב חד. ככה משחקים משחקי יריות. באשר לפיצוצים- בזכות Low-end די חזק הם נשמעו כצפוי בשרניים ומשכנעיים, אם כי במצבים שהיו יותר מדי מהם הרגשתי גמגום קל - אני בספק שישנן אוזניות שמסוגלות להתמודד עם זה עד הסוף, שכן זה התחום של הרמקולים... באשר לחתימת הצליל, לכל אורך הדרך, באופן מפתיע להדסט ובמיוחד כזה שדולק על וירטואל סראונד- היא נשמעה מאוזנת וטבעית ורחשי הסביבה דמו מאוד למציאות עצמה. במשחקים מסוג אחר האוזניות נותנות תוצאה דומה, כנ"ל לסרטים - לכן לא ארחיב מחדש על אלו.

באשר למוסיקה, לא ציפיתי לניסים, ובאמת לא שמעתי כאלו, אך אני חייב לציין שפה ושם האוזניות בהחלט הפתיעו אותי ברמת הפירוט שלהן. בגלל שלא ציפיתי לסאונד אודיופילי, אני שם V על העובדה שמוסיקה דרך האוזניות האלו (במצב סטריאו, כמובן) לא נשמעת בלתי נסבלת. אנשים שלא מגדירים את עצמם אודיופילים אף יסתפקו בסאונד שהן מפיקות, שהוא באסי (באופן הדוק ומהיר בעיקר, ולא משתלט או עמום - מפתיע) וכיפי בצורה חלקה לאוזן. כמובן, להוסיף על זה את יכולת הפירוט הנהדרת. עבור קהל לא מועט, האוזניות האלו יתנו תמורה נהדרת גם במוסיקה.

שימוש בפועל: יש כמה מורדות...

עד לכאן ה-G930 נשמעו והיו נהדרות. בעיתיות מסויימת מתעוררת כאשר משתמשים באוזניות לאורך זמן ומסתכלים עליהן בפועל.

אתחיל מהבעיה שהטרידה אותי הכי הרבה: רמת ווליום. בעוד לרוב המשתמשים רמת הווליום המקסימלית באוזניות תשמע בסדר עד גבולית, לאנשים כמוני שאוהבים לפעמים ווליום מחריש אוזניים אין מענה מאוזניות אלה- הווליום לא מפוצץ, ובמקומות מסויימים יש צורך להשתמש בגלגל שלישי בכדי להרים את הווליום. במשחקים בודדים (לשמחתי, מאוד בודדים ומעטים) עם נמוך מלכתחילה לא היה ניתן להנות מהאוזניות בגלל נמוך מדי. עושה רושם שלא הייתה מזיקה לאוזניות האלו טיפה יותר הגברה...

הבעיה השניה, אם כי הרבה פחות מטרידה, צצה בנוחות. לאחר כמה זמן, תלוי בטמפרטורת החדר, האוזניות עשויות לחמם מדי את האוזניים ולהרגיש מעט הדוקות עד שמתעורר הצורך להוריד אותן מעט. יתרון בימים קרים, חיסרון בימים חמים... אך זוהי בעיה שסובל ממנה ארסנל שלם של אוזניות אטומות.

אם באטומות עסקינן, אציין לשבח את יכולת האטימה כלפי פנים של האוזניות האלו: גם כשלא מתנגן שום דבר, ברגע שהן על האוזניים לא ניתן לשמוע הרבה מהסביבה. כשמשהו מתנגן, לא ניתן לשמוע את הסביבה בכלל. כאשר הורדתי את האוזניות לאחר כמה שעות משחק מצאתי כמה תגליות מפתיעות מסביב שהייתי יכול לשמוע, אבל לא שמעתי. לעומת זאת, האטימה כלפי חוץ סבירה יחסית, ישנה דליפת בווליום מקסימלי אך מזערית יחסית - לא משהו שיפריע לסביבה או יעבור דרך קירות כלשהן.

באשר לשימוש - אהבתי את היכולת החופשית להסתובב עם האוזניות הללו בכל הבית ולשמוע הכל דרך המחשב האישי ללא כל הפרעה. המשדר מכסה ללא בעיה את כל שטח הבית (100 מ"ר) וגם חודר קירות בלי בעיה, כך שהוא מאפשר לי להסתובב עם האוזניות איפה שרק ארצה. הקליטה נשארת איתנה. היצרן מצהיר על עד 15 מטר של מרחק מהמשדר. אוכל לאשר עד אזור ה-10 מטר שכן לא יכולתי להתרחק עוד מבחינה טריטורית. הקליטה? נשארה אותו הדבר... כך יוצא שאני נהנה משמיעה של מדיה תוך כדי עבודה בבית ללא כל הפרעה.

מבחינת - היצרן מצהיר על עד 10 שעות ואני יכול לאמת את הנתון. בנוסף לאחר פחות משעתיים של טעינה האוזניות מוכנות לשימוש ל-10 שעות נוספות.

לסיום, באשר למיקרופון: הוא עושה עבודה נהדרת כפי שמצופה ממנו. הדיוק נהדר וחסימת רעשי הרקע עושה את העבודה. בנוסף אפשר להסתובב בבית ולדבר דרכו באופן חופשי, בדיוק כפי שאפשר להאזין לאוזניות. זה הופך לנוח ושימושי מאוד בשיחות .

השוואות וסיכום

לסיכום? על אף החוסר המועט בווליום וגלי חום חד פעמיים מדי פעם, אני אהבתי - האוזניות בהחלט שוות את זה. מבחינת יכולת היקפית, לאחר שביקרתי בעבר (בחטיבת הביקורות באתר זה) אוזניות איכותיות והיקיפיות דוגמת ה- HS1 וה-CoolerMaster Sirus (שהן אוזניות סראונד אמיתי ולא מדומה), וכמו כן גם אוזניות אודיופיליות שעברו הסבה דרך הדרייבר לסראונד מדומה - אמקם את ה-G930 מעל כל אלו בקטגוריה זו. זוהי ללא ספק הבמה ההיקפית המשכנעת ביותר ששמעתי. הן תוכננו באופן מוקפד לעבוד עם אפקט הסראונד המדומה של Dolby.

מבחינה אודיופילית, אמקם את ה-G930 במקום טוב באמצע במשחקים. אי אפשר להשוות אותן לאוזניות אודיופיליות מבחינת דיוק בצלילים, אבל באופן לא יחסי הן נותנות את זה בצורה משכנעת ולא פלסטיקית. אוכל לשים אותן קרוב ל-Siberia V2 (גרסת סטריאו) שיצא לי לבקר בעבר אותן אני מכנה "הכי קרובות לאוזניות אודיופיליות". למעשה, אני חושב שמי שלא מכנה את עצמו אודיופיל לא ישים לב בכלל להבדלים האלו.

לסיכום - האוזניות הנ"ל עברו דרך הרדאר שלי במפתיע וקיבלו ציון מפואר. אני ממליץ עליהן בלב שלם עבור גיימינג וסרטים ובמיוחד בקטגוריה של אוזניות אלחוטיות. מבחינת המחיר- באופן לא ברור אך אופייני תג המחיר שלהן בארץ מפוצץ (900~ ש"ח) בעוד בחו"ל הן עולות כרבע מזה וצמודות מאוד במחיר שלהן ל-G35. לכן לא הייתי ממליץ לקנות אותן בארץ אלא בחו"ל. אפרופו ה-G35, שיטוט קצר ברשת מראה שוב ושוב שמבחינת סאונד 2 הדגמים הנ"ל זהים באופן שלם. פייר? לגרסה אלחוטית זה נתון מרשים. בקיצור, מומלץ.

- אורי כרמי אאוט. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגיד יצא לך לשמוע את PLANTRONICS GAMECOM 780 אני מת לדעת איך הם ביחס ל G930 ?

אגב במבצעים שהיו עכשיו רכשתי מאמזון את ה G930 וכרגע אני ממתין שהמשלוח הארור הזה כבר יגיע..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...