עבור לתוכן

הדיון הראשי על הדרייבר-AM​​D Catalyst (שוחרר AMD Catalyst™ 15.3 beta)

Featured Replies

פורסם

הדיון הזה לא מתעדכן יותר?

בקרוב AMD יוציאו דרייבר חדש אמור להביא שינויים דיי גדולים, VSR (מקביל ל DSR אבל מוגבל כרגע ל R9 290 ו R9 285), תמיכה ב FreeSync (שוב למספר מוגבל של כרטיסים), תוספות ביצועים רבים ועוד

http://www.overclock3d.net/articles/gpu_displays/amd_announces_catalyst_omega_driver/1

  • תגובות 303
  • צפיות 202.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

מרגיז ששיפורי הביצועים הנמדדים עבור 290x הם בהשוואה לדריבר 13.12 מלפני שנה שלמה (כמדווח במצגת). אבל סך הכל נראה שמדובר בסט פיצ'רים יפה, העיקר שיעבור בשלום.

חוץ מזה נחמד לראות פיתוחים\רעיונות של אנוידיה בסופו של יום תורמים גם למשתמשי AMD, אם ישירות או בעקיפין :)

דיברו הרבה על איך mantle כביכול מזרז DX12 לטובת כולם, אבל אף אחד לא טורח להזכיר שרעיונות מחלחלים מהצד הירוק כל הזמן. אקסקלוסיבים או לא, התחרות משתלמת.

(במקרה של דריבר omega אני מתייחס ל- FreeSync, VSR, שמעתי שגם משחילים streaming וכאלה, אבל לא פחות חשוב התמקדות ביעילות עבודה עם ליבות CPU ב DX11, וכל הסיפור מאחורי Frame Pacing).

פורסם

אפשרות להקליט ולהזרים הם הוסיפו לפני חודשים ל RAPTR, חבל רק שהתוכנה כבדה, לא מפסיקה לכתוב לרגע (גם אם עוצרים את ה AMD DVR) ולא יציבה (חלק גדול מהאפשרויות ב BETA). באופן מאוד משעשע היא גם לא מאפשרת להקליט משחקים שמשתמשים ב MANTLE (זה נכון גם לכל תוכנת הקלטה אחרת אבל הייתי מצפה ש AMD יסדרו את זה בתוכנה שלהם לפחות).

אף אחד לא נותן קרדיט ל NVIDIA כי בהרבה מקרים הפתרונות שלהם עקומים רצח או בכלל לא רעיונות שלהם. adaptive sync היה חלק מהתקן של DP לפני G-SYNC ולא היה בשימוש, אנשים במקרה הזה נותנים ל NVIDIA קרדיט על זה שהם חרגו מהתקן, ניתקו את יצרניות ה scalers מהתהליך ופתחו פיתרון בלעדי ויקר וכל זה בשביל להקדים את שאר השוק בפחות משנה. CUDA פיתרון שהם קנו ובמשך שנים היה כמו עצם בגרון כי NVIDIA ניסו להחזיר את הכסף ונמנעו מלתמוך בפתרונות פתוחים והגיוניים יותר (או לפתוח את CUDA לכולם). הם גם מנסים למנוע שימוש ב SMAA כי הוא תקן פתוח שעדיף על מה שיש להם להציע...

הסיבה ש MANTLE עוזר לכולם היא לא כי AMD הגיעו לשוק ראשונים, היא כי MANTLE פתוח לכל חברה שרוצה להשתמש בו, ל INTEL, NVIDIA, MS, Khronos או כל חברה אחרת שתרצה יש גישה מלאה לקוד של MANTLE.

פורסם

הם מוסיפים תמיכה להזרמה עם mantle, לזה התכוונתי.

adaptive sync היה רלוונטי ללפטופים בלבד ויועד להפחתת צריכת חשמל. אם G-Sync לא היה קורה, תהיה בטוח ש AMD לא היו חושבים על לדחוף לכיוון הזה בכלל.

לא ברור מה הקשר עכשיו ל CUDA (שעד היום המון מעדיפים על פני שפות low level סבוכות) או SMAA (פעם ראשונה שאני שומע ש "מנסים למנוע שימוש בו"). לא התייחסתי אליהם בהקשר הזה.

mantle עדיין לא open source, וגם אם יעמדו במילה שלהם, אף אחד לא הולך לכתוב לו דריברים ככה שזה לא רלוונטי. לכן אני חושב שעיקר התרומה של mantle היא העלאת המודעות והתחרות בתעשיה.

פורסם

^^^

סוף סוף הקלטה ב MANTLE...למרות שהאיכות לא מדהימה זה עדיף מלצלם עם מצלמה את המסך.

השאלה למה G-SYNC קרה ולא ישר שימוש בתקן קיים ושיפור שלו, חוץ מזה איך אתה כל כך בטוח שזה לא היה קורה? איך אתה יודע ש AMD לא חשבו על זה אבל NVIDIA עקפו אותם על ידי זה שהם עשו הכל לבד בלי לעבוד עם החברות הקיימות?

האחרים זה דוגמאות לכך ש NVIDIA הרבה פעמים עושה משהו בצורה שתהיה טובה לזמן הקרוב אבל לא לרחוק ובמקום להתאים את עצמה בהמשך הולכת ראש בקיר בשביל להחזיר את הכסף. CUDA בשימוש על ידי חברות גדולות ולרוב כאלה שיש להן עבר רחוק של שיתופי פעולה עם NVIDIA, ככל שאתה מתרחק והקבוצה הקטנה הזו אתה רואה שיותר ויותר מפתחים מעדיפים פתרונות אחרים. עד לפני שנה שנתיים מה שהחזיק את התחום הזה במקום הייתה העובדה שהתמיכה של NVIDIA בכל דבר שהוא לא CUDA הייתה נוראית, למזלנו bitcoin שבר אותם. בקשר ל SMAA, לא זוכר איפה קראתי את זה אבל היו רמיזות לכך ש NVIDIA ממליצה למפתחים שעובדים איתה לא להשתמש ב SMAA ובמקום זה להשתמש בפיתוחים שלה למרות ש SMAA נותן תוצאות טובות יותר גם מבחינת ביצועים וגם מבחינת התמונה (ובניגוד לפיתוחים של NVIDIA עובד בצורה יעילה גם על חומרה של AMD).

MANTLE לא open source אבל AMD כן נותנים גישה לחברות גדולות שמבקשות והקוד אמור לצאת בקרוב (היה אמור לצאת עד סוף השנה אבל נראה כאילו זה לא יקרה). AMD עובדים עם Khronos על OPENGL NEXT וגם עם MS על DX12, יש להם יתרון ברור על פני NVIDIA בקטע הזה כי סביר להניח ש 2 החברות האלה ישתמשו בקטעי קוד ישירות מ MANTLE (במיוחד Khronos).

בכל מקרה בשנים האחרונות AMD היו הרבה יותר פתוחים מאשר NVIDIA וזה יכול להסביר את המספר הגדול של מפתחי משחקים שבוחרים לעבוד איתם ולא עם NVIDIA וגם את העובדה שקטעי הקוד של AMD פחות בעייתיים (עוברים תיקונים מהר יותר).

פורסם

נו בסדר שמעתי ש nVIDIA התגלמותו של השטן. לא באתי להתווכח על איך היו יכולים להראות הדברים במסלול תיאורתי אחר, אלא לציין שהמצב הקיים גורר תחרות וגם מזה כולם מרוויחים, במקרה הזה פיצ'רים בדריבר.

אגב אין שום בעיית יעילות עם FXAA על חומרת AMD, בהשוואה ל-SMAA (במימוש הבסיסי שלו). התוצאה הויזואלית שונה אבל שניהם יעילים מבחינת ביצועים במידה דומה.

לא יודע, יכול להיות שאתה מדבר על גרסאות SMAA מורכבות יותר (S2x / T2x וכו'..) בהקשר של תחרות מול MSAA ו-TXAA.

לגבי מפתחי משחקים שבוחרים לעבוד עם אחת משתי החברות (או עם שניהם), לא הייתי ממהר להסיק שמעדיפים AMD על פני NVIDIA אם להסתמך על רשימות משחקים בשני הצדדים.

ובטח שלא בהקשר של פתיחות או איכות קוד.

פורסם

לא אומר שהם התגלמות הסטן, הם כן עושים מה שטוב לחברה שלהם וזה לא תמיד מה שטוב לשוק כולו אבל זה לא בעיה שלהם. ל 2 החברות יש הרבה מה לשפר, במקרה של NVIDIA זה העובדה שהכל אצלם סגור ושהם לא מוכנים לשתף פעולה עם אף אחד. במקרה של AMD זה העובדה שהפתרון שלהם לבעיות זה לרוב לסמן אותן כ LEGACY (כלומר מבחינם זה בסדר שיש את הבעיות האלה והן לא יסודרו לעולם).

FXAA ו MLAA יעילים מאוד אבל התוצאה שהם נותנים הרבה פעמים גרועה יותר מבלי AA בכלל אז אני מדלג עליהם. מבין השאר SMAA נותן את היחס הכי טוב בין יעילות ותוצאה בתמונה, לפחות מבין מה שראינו עד היום.

מבחינת משחקים, אני חושב ש square enix, capcom, ea, 2k ו CRYTEK נותנים ל AMD רוב דיי בולט. מבחינת תפקוד לרוב המשחקים של החברות האלה לא עשו בעיות קריטיות עם כרטיסי מסך של NVIDIA בזמן שמשחקים שמשתמשים עם GAMEWORKS לרוב גם מגיעים עם הודעה מהמפתחים שהם עובדים עם AMD בשביל לסדר בעיות ביצועים אחרי יציאת המשחק (וגם עובדים דיי חרא בכללי).

פורסם

אוייש ניראה שהתחילו לי ארטיפקטים !!!! אחרי שנה שלא נתקלתי בהם בכלל :(((

כניראה אחרי ששידרגתי לדרייבר האחרון בטא 2

עוד מישהו נתקל ?

פורסם

גם לי היה ושינויים קטנים ל OC סדרו את זה (ירדתי ב 10MHz והכל התיצב).

פורסם

מעלה את כל הביצועים בכ30%.

פורסם

טוב שלא הגזמת... תמיכה בVSR ושיפור חביב של FPS אבל רחוק מ"30% בכל הביצועים".

פורסם

ניראה יותר מעניין ה VSR.

פורסם

היי

אני לא מאמין , ממש לא מאמין ! יש שיפור משמעותי בכל המשחקים , יש לי הרגשה שיש לי R290X עם OC גדול בביצועים שאני מקבל,

ממש כל הכבוד לAMD על הדרייבר הזה.

רוני

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים