איך מפרקים את Samsung 2243bw? - עמוד 2 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך מפרקים את Samsung 2243bw?


Charybdis

Recommended Posts

הקבלים נראים שלמים, זה לא מחייב שהם תקינים אבל יש סיכוי שהבעיה לא בהם בכלל. מה המצב של המנורות בפאנל ? (מנורות שרופות / "חלשות" יגרמו לכיבוי של הממיר)

בקבלים אתה יכול להתפרע אם כל קבל שעומד על המסילות, בין אם על היציאה של הספק או בממיר של התאורה. מבחינתי זה אפילו רצוי, אני תמיד מחליף 470 ל 1000, 1000 ל 1500 וכו' ו/או לקבלים גדולים יותר מבחינת גודל חיצוני (מה שבדרך כלל אומר ESR נמוך יותר) אם יש אפשרות ויש לי את הקבלים הרצויים

קבל נוסף שיכול לפעמים לעשות בעיות הוא הקבל הקטן בחלק המתח הגבוה (לייד הציפ), בדרך כלל כשהוא הולךהמסך מתחיל לא לעשות כלום חוץ מפלאשים קבועים מה LED של ה POWER. אבל הבעיה שלך לא נראית כמו בעיה בקבל הזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך אני בודק מה מצב המנורות?

כל הדלקה וכיבוי מחדש של המסך, התאורה עובדת כראוי לשניה ונחלשת.

את הקבלים לא קניתי עדיין (עצלנות), ה Led של ה Power אצלי עובד תקין, אך הכפתורים (מגע) לעיתים לא מגיבים / נלחצים מעצמם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד עכשו תיקנתי כמה עשרות מסכים של סמסונג 204B - המעגל של הספק שלהם דומה, בכולם או שהתאורה היתה נכבית או שהמסך כולו לא היה נדלק ורק ה POWER LED נדלק לפליקים קצרים, והקבלים 2 3 4 ולפעמים 6 7 היו מנופחים

בשלך יש תופעה של התפריט שמגיב מעצמו. יכול להיות שהוא תגובה ל ripple בגלל קבלים דפוקים (אבל מה שמפריע לי - למה הם לא מנופחים כשבכל ה 204B הם כן היו ? ב 204B התפריט לא מתחיל לשחק מעצמו גם כשיש קבלים מנופחים - יכול להיות שיש לך קבל לא תקין במעגל של ה VGA ?), ויכול להיות שהוא בכלל בעיה עצמאית. בחלק מהמסכים ה keypad בנוי כמו שורה של נגדים כשכל מפסק מחבר נגד בערך שונה, ובמעגל יש משהוא שמודד התנגדות, ואז לכלוך כלשהוא שנמצא על המעגל או במפסקים מדמה לחיצות על מפסקים

ממיר תאורה :

תבדוק את המוספטים מאחורי המעגל של התאורה אם מולטימטר + ויזואלית, יש משהוא שנראה מקצר ? אם כן הוא הסיבה לבעיה ויכול להיות גם שהוא יוצר בעיות במתחים למעגל של ה VGA (מעמיס את הספק ואז נוצר ripple וכו)

תן למסך לעבוד כמ זמן אם תאורה דולקת (ואם היא נכבית תתכבה ותדליק), אחריי זה תנתק מהר מהחשמל ותיגע במוספטים של ממיר התאורה (מאחורי המעגל) ובדיודות בחלק המתח הנמוך של הספק (אבל תיזהר מקבל 9 וחלק המתח הגבוה, הוא יכול להחזיק מתח גבוה גם אחריי הכיבוי, או שתמדוד כדיי לוודא שאין שם מתח גבוה לפניי שאתה מתעסק) ותבדוק אם אחד מהמוספטים / דיודות חם בצורה חריגה

בכללי, תראה אם אתה יכול להוציא ג'אמפר כלשהוא כדיי לנתק את המתח לתאורה בלבד ותראה אם זה משפיע (על פתיחת התפריט למשל)

מנורות :

בדיקה קצרה : הפאנל נדלק באותה בהירות כמו תמיד ? ובלי גוון ורוד ? בן כמה המסך וכמה הוא עבד עד עכשו ?

כדיי לבדוק באמת תצתרך להוציא את המנורות ולבדוק..... בפאנלים של המנורות מחליקות החוצה מהפאנל אחריי פתיחה של כמה ברגים ובאחרים אין ברירה חוץ מפירוק מלא (כולל הפאנל הדק והשביר וכל הפלסטיקים ומפזרי האור שיש בפנים)

אז תבדוק אם יש בעיה נפרדת בפאנל מפסקים (למשל - האם זה מסתדר אם אתה מנתק אותו מהמסך לגמרי), קבלים מנופחים במעגל VGA, תבדוק את הממיר של האורה (משהוא שמתחמם + לנתק לו את המתח), ואם לא מצאת כלום תנסה להחליף קבלים גדולים במעגל ה VGA אם יש, את 1 (נראה שהוא על מסילה, אם כן תתפרע) ו 5 (נראה שהוא עומד על המשוב של הספק - תשים אותו קיבול) ואם עדיין כלום אז 234

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

טוב.

הודות לכם, נרכשו הקבלים והולחמו.

המסך עכשיו עובד, ונראה טוב.

רק בעיה שקיימת, היא תגובה מוזרה ואיטית יותר של התאורה בהדלקה ו/או מעבר בין כניסות.

לעיתים התאורה לא נדלקת כלל ולעיתים מרצדת ונכבית.

יכול להיות שזה קורה בגלל שהקבלים הם לא Low esr?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נדרשת עבודה עדינה, קצת הלחמה / כיווץ שרינק. ניתן לעשות לבד

תפרק את הפאנל מהמסך. תפרק את המסגרת שמחזיקה את מעגל ה LVDS מאחורי הפאנל כך שהוא יהיה מחוב רק מהכבלים השטוחים של הפאנל הפנימי

תוציא את כל הברגים שמחזיקים את המסגרת החיצונית של הפאנל

תוריד את המסגרת החיצונית. מתחתיה יש מסגרת פלסטיק שחורה שבתוכה שוכב הפאנל הפנימי (וממנו תלוי המעגל על כבלים שטוחים). תרים ממנה את הפאנל ושים אותו בצד. אני בדרך כלל מרים מהמעגל (נכון שאני כיאלו מושך מהחוטים, אבל אם מרימים בעדינות המשיכה היא אחידה ולא חזקה מספיק כיי לגרום לנזק). לפעמים הפאנל מודבק למסגר השחורה ואז צריך להפריד ביניהם אם מברג דק - בזהירות

תשים את הפאנל בצד. אני מציב אותו צמוד לקיר (במצב עומד) כדיי שהו לא יגע בכלום ולא יישארו עליו סמנים. בכל מקרה אל תלכלך אותו אם הידיים / אם נייר טואלט (משאיר סיבים)

תוציא את המסגרת השחורה, היא בדרך כלל מוחזקת על ידיי פלסטיקים מכל הצדדים והחוטים של הפלורסצנטים עוברים בה, לפעמים יש ברגים קטנים מאחור

תוציא את כל הריפרקטורים (תנסה לא לגעת בהם כדיי לא להשאיר כתמים, תחזיק אותם מהקצוות שנמצאים מחוץ לשטח של התצוגה) ותשים בצד

תוציא את החלון פלסטיק, הוא אמור לצאת ביחד אם הפלורסצנטים מולבשים עליו

תבדוק שהפלורסצנטים נראים טוב, בלי שחור בקצוות כמו שיש לפלורסצנטים שרופים (קצת אפור זה לא סימן לבעיה, אבל אם יש שם צבע כהה זה סימן שהם ולכים להישרף או שרופים)

אתה יכול לחבר אותם לספק כמו שהם ולנסות להדליק (בלי פאנל מחובר) כדיי לראות איך הם עובדים. אם 1 לא יציב תחליף ביניהם (כשהמסך מכובה) ותנסה שוב - אם הבעיה בפלורסצנט או ביציאה של הממיר. אם בפלורסצנט יש נקודות זוהרות בכתום-צהוב בקצה זה בדרך כלל סימן לפלורסצנט שהולך להישרף

אם יש פלורסצנטים שרופים תחליף אותם - החוטים מתחברים בהלחמה. בדרך כלל החוט מכופף בצורת לולאה קטנה על הרגל של הפלורסצנט - עדיף שתשמור אותה כמו שהיא, פשוט תמס את הבדיל ותוריד אותה מהפלורסצנט הישן ותלביש אותה כמו שהיא על החדש (אם שרינק חדש על החוט)

אל תצליב בין החוטים של הפלורסצנטים. אם למשל היו 2 פלורסצנטים מחוברים בין כחול-שחור ו ורוד-לבן, שלא יקרה שעכשו הם מחוברים בין כחול-לבן ו ורוד-שחור. (אם בטעות הרכבת ככה ניתן להפוך את החוטים בתקעים כדיי לתקן, אבל אל תדליק את המעגל כשהפלורסצנטים הפוכים)

לפעמים כשאתה מפרק את הפלורסצנטים אתה קורע את הגומיות של הקצוות, זה קורה (כי הגומיות בהרבה מקרים נדבקות לפלורסצנטים) - לא נורא, תנסה לשמור מה שניתן מהגויות ולהלביש על הפלורסצנטים החדשים

לפעמים על הפלורסצנטים הישנים מולבשות טבעות וכו' לשמירת מרחק ביניהם - אם יש תנסה להעביר אותם לחדשים

תבודד טוב את כל ההלחמות אם שרינק (בכל זאת, יש שם 600-800V), תרכיב ובהצלחה

חומרים :

פלורסצנטים - CCFL. יש מוכרים שמעריכים את האורך של הפלורסצנטים בצורות קצת שונות אחד מהשני (מקצה לקצה של הזכוכית ? של המוליכים ?) אז תשאל איך בדיוק. אם אתה לא בטוח עדיף שיהיה פלורסצנט קצר יותר - פלורסצנט קצר ניתן להאריך אם חתיכה של חוט, פלורסצנט ארוך לא ניתן לחתוך

שרינק - shrink wrap. תיקח כזה שהוא קצת יותר עבה מהפלורסצנט עצמו, אני ממליץ שיהיה בצבע שחור (הם בדרך כלל קצת יותר עמידים מפני ה UV שהפלורסצנטים פולטים)

סקוטצ' חום שקוף שאיתו החוטים מודבקים לגוף התאורה וכו - kapton. (לא חיוני)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...