עבור לתוכן

שאלה בנוגע לכמות הצריכה ברוחב פס של שימושים שונים

Featured Replies

פורסם

רציתי לשאול שאלה בנוגע לרוחב הפס שמשחקים ושימושים אחרים באינטרנט דורשים.

נניח ויש לי חיבור של 5 מגה-ביט, כלומר 5 מגה-ביט הורדה ובערך 0.7 מגה-ביט העלאה שזה מה שאנחנו מקבלים כאן בארץ.

כעת נניח שישנם שני מחשבים שמחוברים על הרוחב פס הזה בצורה חוטית דרך ראוטר.

מחשב אחד משחק במשחק רשת כלשהו והמחשב השני גולש באינטרנט, עושה הרושם שהחיבור מספיק בשביל השימושים האלה. אבל מה אם שני המחשבים מחליטים לשחק ברשת ? כלומר האם משחק רשת דורש יותר הורדה או העלאה באופן כזה ששני מחשבים כבר יסבלו מאיטיות אם ישחקו באותו הזמן ?

אני שם לב שכאשר מחשב אחד עושה שימוש במשחק והמחשב השני רואה stream כלשהו באינטרנט אז זה בלתי אפשרי לשחק מכיוון ש - stream תופס המון רוחב פס ואני מניח שגם עושה שימוש בפרוטוקול UDP מה שיתן עדיפות ל stream מאשר למשחק - תקנו אותי אם אני טועה. ושוב השאלה צצה, stream צורך יותר העלאה או יותר הורדה ?

ואם כן, אז גם חיבור של 15 מגה-ביט יהיה בעייתי כי מקבלים שם פחות או יותר את אותו קצב ההעלאה (בהנחה שמשחקי רשת ו stream דורשים יותר העלאה מהורדה).

השאלה שלי בגדול היא כמה רוחב פס באמת דורש משחק מחשב ? וכמה עבור צפייה ב stream ? גלישה זה זניח.

סתם משהו שמעניין אותי לדעת.

תודה רבה !

- - - תגובה אוחדה: - - -

בעצם גם משחקים יעשו שימוש ב UDP איפשהו אז אפשר לשכוח ממה שאמרתי שם.. :)

פורסם

אין שום עדיפות לUDP ובUDP אין לך acknowledge או checksum.

כמה צורך שידור וידיאו? למה שלא תמדוד בעצמך? כנ"ל לגבי משחק.

גם השירות של הISP שלך הוא תלוי בהרבה משתנים דינאמיים.

מו שאתה לא מצפה לנסוע בכביש תמיד במהירות המירבית. מדי פעם יש פקקים בגלל עומס של נוסעים לעבודה או תעונה ויש כאלו עם מנוי לכביש שש.

פורסם
  • מחבר

תקן אותי אם אני טועה, אני אנסה לתת דוגמה: אם משתמש אחד מוריד קובץ (TCP) ומשתמש שני עושה שיחה בסקייפ (UDP) למשל אז מהירות ההורדה של המשתמש הראשון תיפגע כתוצאה מכך מכיוון שלפקטות UDP יש עדיפות על TCP וזה נגרם בדיוק מהסיבות שציינת, בהנחה שרוחב הפס לא גדול מספיק עבור שניהם.

אני לא ממש יודע כמה האפליקציות השונות דורשות מבחינת רוחב פס אז אני לא יודע למדוד את השידור, חשבתי שאולי יש מישהו שיודע ויכול לענות האם חיבור של 15 מגה או 30 מגה או 100 מגה יהיה עדיף על חיבור של 5 מגה או שלא יהיה הבדל ביניהם כי קצב ההעלאה עדיין יגביל - לא צריך מספרים מדוייקים, גם מישהו עם קצת נסיון יספיק.

אני יודע שזה תלוי גם בשירות של ה ISP אבל השאלה שלי היא כללית יותר. ד"א גם כביש 6 נהיה פקוק היום :)

- - - תגובה אוחדה: - - -

שלא תבין אותי לא נכון.. כשאני אומר "עדיפות" אני מתכוון לכך שבאופן טבעי מהירות ההורדה של המשתמש הראשון תיפגע בגלל התכונות של פרוטוקול UDP לעומת TCP, ולא בגלל שיש איזשהו אלגוריתם שקובע שפקטות UDP מקבלות עדיפות פתאום.

פורסם

למה אתה לא יכול למדוד צריכת תעבורת רשת של תוכנה? אין פה תשובה חד משמעית כי כל תוכנה עובדת אחרת.

אותה חבילה שאתה משלם עבורה היא הרוחב פס המקסימלי מקצה שלך ועד הPOP של חברת ה ISP. כל שאר הדברים ניתנים לשינוי בכל רגע נתון.

אם זה מעניין אותך, אני אמצא לך מאמר טכני טוב שקראתי לא מזמן על מדידות של ביצועי משחקי רשת.

פורסם
  • מחבר

זה יהיה נחמד, תודה.

מה לגבי סוגיית ה TCP, UDP ? גם מעניין.

פורסם

גם על זה כתוב במאמר. אני אמצע לך אותו מחר.

פורסם

לפני כשנתיים ערכתי בדיקה כזו, עבור משחק הרשת World of Warcraft. התוצאות הפתיעו אותי...

זה אמנם לא יענה על כל השאלות כאן, אבל כן יתן מידע מעניין. קישור לסקירה ולתוצאות:

http://www.gamadia.co.il/forum/viewtopic.php?f=19&t=2122

פורסם
  • מחבר

תודה לשניכם.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים