איך לשמור על הסוללה? משתמש מתחיל - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך לשמור על הסוללה? משתמש מתחיל


SPONER

Recommended Posts

שלום אני רוצה טיפים על איך לשמור על חיי הסוללה , איך אתם שומרים על שלכם במידה ואתם שומרים ?

המחשב אצלי סה"כ יום וחצי אצלי , המחשב הוטען 6 שעות בהתחלה.

שאלות :

1.הבנתי שאנשים מחברים את הנייד שלהם לחשמל וככה הם משתמשים בו כשאין להם צורך בניידות איתו .אז השאלה שלי ,

אני גם מחבר את המחשב לחשמל ,וכשיש צורך בניידות אני מוציא מהחשמל וכששוב פעם אין צרוך בניידות אני מחבר לחשמל .

האם זה בסדר?

2.מצב שינה ,כל פעם שהמחשב לא בשימוש והוא מחובר לחשמל ,אני סוגר את המסך ,ואז הוא נכנס למצב שינה ,האם המצב הזה הוא מצב שאפשר להשתמש בו כשהמחשב מחובר לחשמל ? האם מצב שינה מבזבז במידה והמחשב לא בחשמל ? ובמידה ובחשמל , האם מצב שינה של המחשב מבזבז חשמל ?

תודה לכל העוזרים זה מאוד חשוב לי ,לשקט הנפשי . של המחשב עולה כרגע המון 800 שקל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין צורך לעשות משהו מיוחד כדי לשמור על חיי הסוללה.

אפשר כמובן לא להשתמש בה בכלל, אף פעם, ואז יש סיכוי שהיא תאריך יותר ימים. אבל אם אתה לא משתמש בה, למה אתה בכלל צריך , ומה אכפת לך מאורך החיים שלה?

לשאלותיך:

1) בטח שזה בסדר. ככה צריך לעשות. אין סיבה לטחון את הסוללה סתם אם אפשר לעבוד עם חשמל.

2) מצב שינה צורך ממש ממש קצת חשמל. מחשב מודרני ממוצע יכול להחזיק שבועות במצב שינה על בלי הצורך בהטענה. כמובן אם הוא מחובר לחשמל, הוא לוקח מהחשמל ולא מהסוללה, אז הסוללה לא מתרוקנת בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורך החיים של סוללה מתקצר (מהחמור לפחות חמור) : ממצב שהסוללה ריקה לגמרי, מטמפ' גבוהה, משימוש רגיל בסוללה, ממצב שהסוללה עומדת טעונה ב 100% ללא צורך

המסקנות מכאן פשוטות :

- כשאתה משתמש בסוללה אל תרוקן אותה ללא צורך, ותטעין בהקדם אחריי שהיא התרוקנה

- כשיש חשמל, תוציא את הסוללה ותעבוד על חשמל (אם זה עבודה לזמן ממושך, לא צריך להוציא את הסוללה כל הזמן כל פעם שאתה לייד שקע). כך תנצל פחות את הסוללה וגם תרחיק אותה מהמחשב (שמתחמם כשהוא עובד)

- ואם אתה הולך להשאיר את המחשב מחובר קבוע לחשמל לזמן ארוך, תפרוק קצת את הסוללה לפניישאתה מוציא אותה שלא תהיה מלאה - 80% משאיר לך עדיין סוללה מספיק מלאה כדיי לקחת ולהשתמש וכבר נותן הבדל. אבל אם זה ולך להיות חודשים, תן לה טעינה מידי פעם

חוצמזה, מחשבים ניידים בדרך כלל לא בנויים לעבודה מאומצת באותה מידה כמו דסקטופים. מומלץ לא להשאיר לתפקיד "מחשב שנשאר דלוק כל הזמן". שים אותו ב sleep כשאתה לא עובד עליו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

- כשיש חשמל, תוציא את הסוללה ותעבוד על חשמל (אם זה עבודה לזמן ממושך, לא צריך להוציא את הסוללה כל הזמן כל פעם שאתה לייד שקע).
השאלה היא מה זה אצלך "עבודה לזמן ממושך"?
גם אם הסוללה תמות קצת יותר מהר, היא עדיין תמות בסופו של דבר וסוללה תחליפית עולה 20$ מאיביי.
יש לי ניידי ישנים ובהם סוללות מתוצרת פנסוניק שכבר בנות 6-7 שנים ולא רק שלא מתו, אלא עדיין מחזיקות בערך 70-75% מהקיבולת המקורית. חלקן אחרי מאות מחזורי טעינה. ומדיבורים עם אנשים, זה מצב אופייני. למרות שכן יש סוללות פנסוניק שמתות פתאום, הרוב מחזיקות היטב גם אחרי שנים.

מצד שני, כמעט כל מתוצרת סאניו או שהייתה לי במחשבים האלה או שמתו מוות פתאומי, או שאיבדו כ50% מהקיבולת המקורית אחרי שנתיים-שנתיים וחצי גג של שימוש, ומאז ממשיכות להידרדר. וזה גם מצב אופייני.

כמובן שמעולם לא עשיתי שום דבר מיוחד כדי לשמור על חיי הסוללה. השתמשתי בה כשהייתי צריך, חיברתי לחשמל כשהייתי יכול, ומעולם לא טרחתי להוציא את הסוללה מהמחשב.

הדבר היחיד שאני כן עושה הוא במקרים שבהם יש לי נוספת שרוב הזמן אינה בשימוש, אני מאחסן אותה בטעינה של כ80% (לא מלאה ולא ריקה). יש שאומרים שהאופטימום הוא סביב ה40-50%, אבל במקרה זה, אם פתאום אצטרך את הסוללה, היא לא תהיה מוכנה לשימוש עד שאטעין אותה במיוחד.

המסקנה שהסקתי מכל זה הוא שיש פשוט יצרנים שמייצרים תאי טובים ויש כאלה שמייצרים תאים גרועים. וזה קובע יותר מכל פקטור אחר כמה זמן תחזיק הסוללה שלך.

אז הפסקתי לדאוג. במיוחד לאור העובדה שאם יש לי של פנסוניק, סביר להניח שעד שהיא תהפוך ללא שמישה, המחשב יצטרך לעבוד שדרוג פעמיים. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

QTTP, הבנתי אותך , תודה רבה !

הבעיה שהייתי מודע עליה לפני רכישת המחשב , שהפאנל האחורי מוברג ולא כמו במחשבים אחרים שיש פתח לסוללה, אני צריך לפתוח את כל הפאנל האחורי ולהציא את הסוללה , את האמת אני טיפה חושש אם יקרה משהו ,למרות שזה נראה לי מאוד קל ופשוט .

אבל להוציא את הסוללה בזמנים שלא משתמשים בה , זה בעייתי ,

11010010110 , אחי לא הבנתתי את המשפט שלך , בבקשה נסח אותו בצורה שונה ,

"שאתה משתמש בסוללה אל תרוקן אותה ללא צורך, ותטעין בהקדם אחריי שהיא התרוקנה"

אחי גם לא הבנתי את המפשט " אבל אם זה ולך להיות חודשים, תן לה טעינה מידי פעם "

אוקיי אז אני מבין שמצב שינה זה מצב טוב ולא מזיק אז עשיתי בסדר.

אבל כמו שאמרתי את בבעיה מבחינת להוציא את הסוללה בתדירות גבוהה.

אז מה הכי טוב בשבילי ?, הסוללה נשלפת אבל הפאנל האחורי של המחשב מוברג וגם הסוללה מוברגת

GIL28 ,כן אני רק רוצה להפחית את הסיכון לבעיות כי הבנתי שאחריות של היא בעייתית .

יש לי אחריות של שנה על הסוללה והסוללה הזאת נכון לעכשיו עולה 700 שקל אז אשמח לשמוע מה הקטע של תחליפית 20 $ והאם היא בסדר לשימוש ולא פוגעת במחשב?

ד"א תחליפית יש לכל מחשב ?

תודה לכם , עקרונית קבלתי את התשובה שלי , אני רק לא רוצה שהX זמן שהיא נותנת מטעינה לטעינה ידפק בזמן הקרוב , יש לי חששה שבגלל שהתחלתי לא טוב אז אולי היא כבר נדפקה (למרות שהוא אצלי רק מאתמול )

שאלה אחרונה , אני יכול לנתק את המחשב מהחשמל מתי שאני רוצה זאת אומרת אני סיימתי עם הניידות ואז אני מחבר לחשמל , ופתאום כעבור 5 דקות אני צריך שוב , אני יכול לנתק מבלי לחשוש? אני שואל אתכם כי אני לא יודע מה שאתם אומרים לדעתי זה מה שנכון , לכן אם תגידו לי שכן אני עושה את זה בראש שקט .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון שיש סוללות שונות, אבל כל אחת מהן תקבל הארכת חיים (בהתאמה לאורך החיים הרגיל שלה) אם להוציא אותה מהמחשב כשניתן וכו'. יש לי מחשב Inspiron בן 7 שנים שהסוללה שלו עדיין עובדת (קצת פחות מ 1/2 מהקיבולת המקורית) ואני בטוח שאף אחד לא ייעד לא את הסוללה ולא את המחשב להחזיק כל כך הרבה זמן. אז נראה שצורת השימוש כן קובעת ויש כדאיות לשמור על הסוללה עד כמה שניתן

מבחינת שדרוג המחשב, גם זה תלוי בשימוש שנעשה בו... מחשבים לא חדשים בכלל יכולים לתת ביצועים טובים אם יש להם מספיק זיכרון ולא מתקינים עליהם תוכנות כבדות ומיותרות (bloated), ומחשבים של היום רצו קדימה מספיק כדיי שיוכלו להחיק גם הרבה מעבר לעבודה בסיסית. כך שכנראה שהיכולות של המחשב לא יגבילו ולא יכריחו אותך להחליף מחשב בשנים הקרובות

סוללות תחליפיות מ - בהרבה מקרים מורכבות מתאים שלא עוברים בקרת איכות גבוהה, לעיתים קרובות חיות זמן הרבה יותר קצר מהמקוריות, וגם יותר מועדות לתקלות פנימיות שיגרמו להן להתפוצץ. הבחירה שלי - סוללות מקוריות

מכיון שקנית מחשב שיש לו פנימית כל מה שקשור לחיבור וניתוק הסוללה לא ממש אפשרי (בקלות) אצלך, אז נסתפק בכמה דברים שאתה כן יכול לעשות : כשיש חשמל, תעבוד על חשמל (כשניתן). כשהמחשב כבוי, תוציא אותו מהחשמל. לפחות אם הוא כבוי לתקופה של כמה ימים ויותר. אם אתה עובד אם המחשב הרבה, משטח קירור יכול לעזור (לפחות בקיץ)

הכוונה במה שאמרתי היא כזאת : נניח שאתה עובד על הסוללה. אם אתה יכול לא לרוקן את הסוללה עד הסוף (אלא לכבותאת המחשב לפניי ולהשאיר משהוא בסוללה עד שתוכל להטעין אותה שוב) - מומלץ. כשהגעת למקום שיש בו חשמל, תחבר את המחשב לטעינה בהקדם ואל תיתן לו לחכות בתיק אם ריקה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העקרון של עבודה עם הוא

נותנים לסוללה להתפרק תוך מתלך העבודה עד 60 אחוז

בשלב זה יש לחבר למקור חיצוני

כאשר מגיעים לפריקה עד ל20 אחוז ואין מקור חיצוני מפסיקים את העבודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון שיש סוללות שונות, אבל כל אחת מהן תקבל הארכת חיים (בהתאמה לאורך החיים הרגיל שלה) אם להוציא אותה מהמחשב כשניתן וכו'. יש לי מחשב Inspiron בן 7 שנים שהסוללה שלו עדיין עובדת (קצת פחות מ 1/2 מהקיבולת המקורית) ואני בטוח שאף אחד לא ייעד לא את הסוללה ולא את המחשב להחזיק כל כך הרבה זמן. אז נראה שצורת השימוש כן קובעת ויש כדאיות לשמור על הסוללה עד כמה שניתן
מחשב בן 7 שנים שהסוללה שלו מחזיקה קצת פחות מ50% מהמקור זה לא משהו כל-כך נדיר. אני לא בטוח שיש סיבה לזקוף זאת דווקא לשיטת שמירת חיי הסוללה שציינת. כפי שאמרתי, יש לי כמה מחשבים וסוללות בגיל הזה ששמרו גם על חלק גדול יותר מהקיבולת המקורית, וזאת בלי שום טריקים מיוחדים לשמור על חייהן.

אני מסכים שכנראה יש איזושהי השפעה לדברים שציינת. אני פשוט טוען שהיא יותר קטנה מאשר נוטים לייחס, וודאי קטנה יותר מפקטור המזל (כמה טובה הסוללה עצמה). לכן אני לא רואה טעם בהקפדה רבה על הכללים האלה, בטח לא ברמה של לגרום לעצמך אי-נוחות בשימוש במחשב. כמו שנאמר, המחשב שם כדי לשרת אותך ולא אתה אותו.

מבחינת שדרוג המחשב, גם זה תלוי בשימוש שנעשה בו... מחשבים לא חדשים בכלל יכולים לתת ביצועים טובים אם יש להם מספיק ולא מתקינים עליהם תוכנות כבדות ומיותרות (bloated), ומחשבים של היום רצו קדימה מספיק כדיי שיוכלו להחיק גם הרבה מעבר לעבודה בסיסית. כך שכנראה שהיכולות של המחשב לא יגבילו ולא יכריחו אותך להחליף מחשב בשנים הקרובות
אתה מתפרץ לדלת פתוחה. או מטיף למקהלה אם אתה רוצה. לי, שיש לי עדיין T60 וX32 בשימוש די שוטף, ואפילו Evo N610c עם P4-M שעדיין עושה משהו, לא צריך להסביר על זה שלמחשבים ישנים יכול להיות ערך. :)

עם זאת, המשתמש הממוצע לא ידאג למחשב שלו ברמה כזו, לא מבחינת החומרה ולא מבחינת התוכנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשהסוללה יוצאת מהמחשב בקליק אני לא חושב שכל כך מסובך להוציא אותה כשהוא הולך לעמוד במקום כמה ימים.... לא נדרש יותר מזה

ההתפרצות היתה מכוונת בעיקר כלפיי פותח הדיון. אם הוא קונה מחשב היום, מחשב הזה לא הולך להגביל אותו ביכולות במשך הרהב שנים. בזמן הזה הפקטור העיקרי שיכול לגרום לו להחליף מחשב הוא תקלות או נזק למחשב ולא רצון לשדרג. זה לא כמו לפניי שנים, כשמחשב שיצא לפניי 3 שנים היה חלש מידי כדיי להריץ ולא היה מה לעשות איתו וזה היתה סיבה עיקרית להחלפת המחשב (שבדרך כלל עדיין עבד טוב, מחשבים של פעם היו בנויים עמידים מאוד)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה יותר תלוי בהתסכלות.

המחשבים של היום חזקים פי 10 ממחשבים של לפני 10 שנים. אז מה זה אומר שלפני 10 שנים אף אחד לא עסק בפיתוח / מידול / תלת-מימד / שאר עבודות תובעניות? עסקו. פשוט הכל עבד לאט יותר. השאלה היא באיזה שלב זה מתחיל להיות לאט מידי.

באופן עקרוני מישהו שתמיד רוצה שהכל יעבוד כמה שיותר מהר יכול גם להחליט שהוא מחליף מחשב כל שנה. יש כאלה שעושים את זה ויש כאלה שזה אולי אפילו משתלם להם.

מאידך, יש כאלה שאמנם עוסקים בכל הדברים שציינת, אך בעבודתם זמן העיבוד עצמו אולי זניח יחסית לזמן היצירה/מחשבה/תכנון/whatever. אז לא באמת משנה להם אם ייקח להם במצטבר במהלך היום 20 דקות או 5 דקות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...