עבור לתוכן

"דירה להסתיר", סקר על דירות זוועה בתל אביב.

Featured Replies

פורסם

אבל, אבל יש ערבים בירושלים =P

  • תגובות 67
  • צפיות 10.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

המצב בענייני דירות הוא גרוע בכל מקום. לאחרונה, לצערי הייתי צריך לחפש שוב דירה ברחובות והאיזור כי למדתי די מהר שליסוע כל יום הלוך וחזור לאיזור השרון זה כאב ראש לא נורמלי, לא משנה באיזה צורת תחבורה (מינימום 50 דקות לכל כיוון, פקקים בכביש ארבע והחלפת רכבת דפוקה). דירה מפוצלת דוחה ברחובות, אכן העיר הכי מרשימה בישראל (סרקזם), עולה כ3000 שקלים לשני חדרים- כ35 מ"ר. דירה נורמלית עולה יותר. חיפשתי במשך כחודש וחצי עד שנתקלתי בדירת שני חדרים לא מפוצלת, אפילו עם חניה!, ישנה יחסית, כי רק פעם עוד היו בונים דירות לאנשים לא עשירים, אבל די גדולה- 55 מ"ר, בעלות של 2800 שקל לחודש (לא כולל ארנונה ועניינים). הדירה היתה מוזנחת יחסית, גר בה איזה זוג הזויים שלא ניקה במשך ארבע שנים עם כלב חמוד שכנראה ניקה את עצמו על ידי השתפשפות בקירות, כי הם היו חומים, אבל היה לה פוטנציאל ובעל הבית היה איש טוב מהדור הישן שהסכים לשלם על צביעה ואינסטלטור שסידר כמה דברים (בסה"כ, אני דאגתי שהדירה שלו תיראה כמו שצריך). לפני הדירה הזאת ראיתי לפחות עשרה דירות אחרות. חלק פוצלו בצורה מטומטמת שלא תאמן, אחת מהן היתה אפילו מפוצלת לארבע דירות (ב3000 שקל לדירה, אני בטוח שזה מספיק בשביל לשלם שתי משכנתאות). כאילו, איך מצפים מבני אדם לגור בדירה משונה ללא מטבח? והאם אין גבולות לחמדנות של הישראלים?

והכי עצוב? שווה לשלם כל כך הרבה כסף כדי לגור קרוב לעבודה וללכת לשם ברגל כל בוקר, רק בשביל לא ליסוע בפקקים ולבזבז חצי יום על הכביש. אנחנו גרים בחלם, וכנראה באחד מהמקומות היקרים ביותר בעולם (כי הייתי במקום אחר שנחשב לכזה לאחרונה, וגיליתי שאפילו שם זול יותר מפה).

פורסם

אגב, על כל דירה יש מספר רב של מתמודדים, המחירים גבוהים ויש מי שמוכן לשלם אותם. אז אולי זו לא בועה?

מה שצריך זה לבעוט בבירוקרטיה ולאפשר הריסת מבנים והקמת חדשים. בעיר כמו ת"א בניינים של 3-5 קונות בקושי צריכות להימצא.

בניינים ישנים בני 4 קומות מכילים 8 יח"ד. במקום 2 בניינים כאלה (בממוצע מבחינת שטח) מקימים בניין בן 12-15 קומות שמכיל 40-50

דירות וכולל חנייה פרטית לכל דייר.

פורסם

הבעיה היא שלא ניתן לבצע פינוי-בינוי בלי מערכת הסעת המונים יעילה. ומי אשם במחדל? נכון, מדינת ישראל.

פורסם

תאכלס צודקים. הורסים רחוב עם 200 דיור לדוגמא ובונים שם אלף. זה יוריד ואף יפתור לגמרי את הבעיה. משום מה לא רואה את זה קורה

פורסם
אז כמה דברים:

1. לגבי האופניים - פתרון מקובל מאוד. למה להאשים את המחירים בת"א במקום את אמצעי האכיפה?

2. למה חשוב לכם לעבוד ב"בירת העסקים"? למי אכפת כמה משרות יש והיכן כולם עובדים? אז תעבדו ברעננה או בפתח תקווה או רחמנא ליצלן - באשדוד. או חיפה. אין שם מספיק משרות? מה זאת אומרת? אתה צריך בסה"כ משרה אחת פנויה שמתאימה לכם. כבר שמעתי את הטענה הזאת שהמשכורות ב"פריפריה" נמוכות יותר. אבל כך גם ההוצאות ובמיוחד על הדיור כך שהכל די מתקזז.

3. למה ירושלים והסביבה מחוץ לדיון? יש המון מקומות עבודה, מרכזי היי טק גדולים, תחבורה ציבורית טובה (לא בשבת. אבל יש מוניות) ויש אפילו מקומות בילוי לא רעים (פותחים בקרוב את הסינמה סיטי).

אולי המרכז זה המקום בו מרבית האנשים גרים אבל עדיין מרבית התושבים במדינה לא גרים במרכז. צאו מהבועה שלכם.

קודם כל את המשרה "האחת" צריך למצוא. לא כל כך פשוט במיוחד כשאין ניסיון בתחום. שנית, בגלל מסחור במקומות עבודה כוח המיקוח של העובד מול המעסיק על שכר הרבה יותר חלש. יש פחות הזדמנויות להתפתחות מקצועית. לעיתים העבודה עצמה ברמה יותר נמוכה. כלומר לקוחות יותר קטנים.

מצד אחד מרוויחים פחות, מצד שני יוקר המחייה נמוך יותר. עלויות מחייה מתקזזות. אז מה הטעם לגור בפריפריה? עדיף כבר לגור במרכז. וזה משהו שכמה פוליטיקאים חכמולוגים מדושנים עם משכורת 30-40K בחודש לא מבינים.

פורסם

גונבים אופניים בכמויות מטורפות. זה גם לא תמיד פתרון רלוונטי, זה לא נעים להגיע לעבודה מזיע או רטוב.

ברור שלאף אחד לא חשוב איפה הוא עובד. אבל כפי שלב אומר, עניין ההיצע הגדול פשוט מרתגם לכך שקל יותר למצוא שם עבודה ומשרה טוב. גיל - למיטב ידיעתי אתה מפתח תוכנה. אני מכיר את סינדרום מפתחי התוכנה הישראלים הללו - סינדרום אי ההבנה של העיוות בשוק העבודה הישראלי. הם ממש לא מצליחים להבין את "הבכיינות" הזו של כולם. תבינו - פרט לתעשיית התוכנה בארץ, אין (כמעט) כלום. כל מה שיש זה חרא, חרא של משרות, חרא של משכורות, אם בכלל אפשר להשיג את המשרה. יש הייטק (לא תוכנה) שרלוונטי עבור בעלי תארים מדעיים מתקדמים.

רעננה ופ"ת זה חלק ממטרופולין ת"א, ההפרדה הזו לא רלוונטית. כן, באשדוד אין מספיק משרות. כן, בהחלט!

ירושלים והסביבה מחוץ לדיון כי ירושלים זו עיר דוחה. על ההכרזה לגבי סינמה סיטי כפתרון לחי לילה, עדיף שבכלל לא אגיב.... :\

בעקרון כמעט 40% מתושבי המדינה חיים במרכז. זה אומנם לא הרוב, אבל זה כן המון. אין קשר לבועה, המרכז הוא המרכז, זו עובדה וכפי שכבר כתבתי קודם, לא ברורה ההתעקשות הדבילית הזו להתעלם מקיומו של המצב הזה (שיתקיים תמיד, מעצם ההגדרה של "מרכז", גם אם לא גיאוגרפי).

- - - תגובה אוחדה: - - -

אבל, אבל יש ערבים בירושלים =P

גם בחיפה יש, לא?

- - - תגובה אוחדה: - - -

הבעיה היא שלא ניתן לבצע פינוי-בינוי בלי מערכת הסעת המונים יעילה. ומי אשם במחדל? נכון, מדינת ישראל.

אני חושב שבת"א אי אפשר לעשות את זה מסיבות אחרות. כל התשתיות רעועות ולא ערוכות לכך. המרווחים בין הבתים מאוד קטנים.

פורסם

כן ולא. ערבים לא ילכו ויטרידו לך ברחוב בנות כמו בירושלים. לצערי, פח"ע יש גם בחיפה. חוץ מזה שההודעה שלי הייתה יחסית בצחוק :) מחירי הדירות בירושלים לא יותר טובים מתל אביב ואני בטוח שגם שם אפשר למצוא איזה צינוק של עשר מטר במחיר עשרת אלפים דולר ליום

פורסם

יש אופניים חשמליים מתקפלים , אבל צריך שיהיה לך בעבודה מקום לאחסן אותם.

ככה לא תזיע בכלל.

האוטובוסים בירושלים זה הדבר הכי מגעיל , אין מקום לזוז מילימטר , וככה זה גם ברכבת הקלה , הרבה יותר גרוע מתל אביב.

גם בשבת הכל סגור.

פורסם
אני גם לא אוהב לנהוג. אני ממש לא רוצה שיהיה בבעלותי רכב. אין לי כוח לכל ההתעסקות עם אנשים שאתה צריך להתגונן מולם מפני רמיה: מוסכים, ביטוח וכו'. אבל בישראל אי אפשר להסתדר בלי רכב. לפעמים רוצים לצאת, לפעמים רוצים לקפוץ לאנשהו בסופ"ש. מתישהו צריך את זה.

יש את האופציה להשכיר רכב (מדי פעם אחרת זה לא יוצא משתלם).

היום שכרנו פיאט פנדה ידנית ב- 75 ש"ח יש מבצעים (גרופונים וכד').

פורסם
מה הבעיה? המרחק בין הבית שלי לאוניברסיטת חיפה הוא 13 ק"מ בדרך הכי קצרה שאני מכיר.

כאשר אני הולך מהאוניברסיטה עם מחשב נייד וספרים, לוקח לי שעה - שעה ועשר דקות.

עם ספרים והכל! או שלא מדדת נכון, או שיש לנו אלוף עולם פוטנציאלי בהליכה תחרותית שמתבזבז פה.
רעננה, ררמת גן ושאר ערים נמצאות במישור. אז יכול להיות ששעה וחצי זה אכן מהיר מדי אך שעה וארבעים או שעה וחמישים וזה נהפך לסביר ביותר גם לאדם שלא בכושר רב מדי

מהירות של 10 ק"מ זו עדיין מהירות הליכה, מהירות מהירה מאוד של הליכה אך הליכה.

הליכה ב10 קמ"ש במשך שעה וחצי - שעתיים רצוף. לאדם שלא בכושר רב מידי. תרשה לי לצחוק בכל רם. ועל הדרך תביא לי קצת מפטריות ההזיה שלך. :)

פורסם

אני חושב שבת"א אי אפשר לעשות את זה מסיבות אחרות. כל התשתיות רעועות ולא ערוכות לכך. המרווחים בין הבתים מאוד קטנים.

סלח לי , אבל זה בולשיט .

הסיבה היחידה שאין רכבת תחתית בגוש דן והסיבה שאין תחבורה ציבורית יעילה בישראל , היא פשוט מאוד כי יש כאן תרבות תת רמה או יותר נכון אין כאן תרבות .

אף אחד לא מסתכל לטווח ארוך או חלילה מעבר לאף שלו . ואוי ואבוי אם מישהו באמת יחשוב על לעזור לחלש / לאחר . עונשו של האחרון יהיה סקילה .

לך תראה איך בונים בחו"ל .

פורסם
מצד אחד מרוויחים פחות, מצד שני יוקר המחייה נמוך יותר. עלויות מחייה מתקזזות.
רק שההנחה הזו לא בהכרח נכונה. אם המשכורות נמוכות ב10% והשכירות / דירות ב50%, זה לא ממש מתקזז.
פורסם

ה"הנחה" הזאת היא בולשיט. השכר בצפון (חיפה) ממש לא יותר נמוך מהשכר במרכז, אבל מחירי השכירות כן נמוכים בעשרות אחוזים.

אני משלם 3000 ש"ח על דירה משופצת עם שתי חניות, במרחק 15 דקות נסיעה מהעבודה.

וכן, אני מדבר על עולם ההייטק, אבל דווקא לא על עולם התוכנה.

פורסם

מה זו ההשקמה המוקדמת הזו ביום שבת?! :silly:

תפסיקו כל הזמן עם חיפה. חיפה היא בכל זאת עיר גדולה עם המון תעשיה (חלקה הגדול מתקדמת). יש עוד מקומות בארץ חוץ מחיפה. חיפה זה לא ממש פריפריה.

כן יש איזורים שבהם ה"הנחה" הזו מתקיימת במידה כלשהי. אני לא יודע אם זה באמת מתקזז לגמרי, כנראה שלא. בכל מקרה, המחירים בחיפה לא יותר זולים ב 50% מבערי המרכז. ואני לא מחשיב כרגע את מרכז-צפון ישן ת"א, שם המחירים באמת בשמיים.

דרך אגב, עד כמה שיקר בת"א - מבחינה מוצרי צריכה יחסית זול שם. יש תחרות גדולה מאוד. אני הבנתי שהרבה יותר יקר בסופרים בגולן, נניח, כי פשוט אין שם תחרות. (לא בדקתי אישית האמת)

ליאור - אני מסכים איתך לגבי הרכבת התחתית. אין בזה ספק ולו הקל ביותר. דיברתי לגבי הבניינים שכבר קיימים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים