פורסם 2013 בנובמבר 912 שנים היה לי רכב, אבל בקרוב יגיע הזמן להחליף אותו. מצד אחד אני עושה לא מעט נסיעות עירוניות, אבל מצד שאני אני כן אוהב לנסוע עם הרכב גם יותר רחוק ואין ספק שזה הכלי הכי נוח.רכב: הכי יקר בעלות ראשונית, תחזוקה, חניה, דלק ביטוחים וכו'. יתרונות אפשר להגיע איתו לכל מקום.קטנוע: עלות ראשונית בינונית אבל עלויות נמוכות של תחזוקה ודלק. יתרונות ניידות גבוהה, לא צריך חניה, אפשר להגיע איתו להרבה מקומות יחסית, מסוכן יותר מבחינת בטיחות.אופניים חשמליות: הכי זולות מבחינת עלות ראשונית, אין דלק אין תחזוקה כמעט, אין הוצאות. אפשר להסתובב איתן רק בתוך העיר.אין ספק שאם היה לי כסף להכל הייתי קונה אופניים חשמליות לעיר, ורכב בנוסף. הבעיה היא שבתור מי שגר במרכז לקנות רכב ולהשאיר אותו בחניה כל היום זה נראה לי די מיותר. יש גם פתרון של קאר2גו אבל בגלל שהם יחידים בשוק הם לא אופציה (צריך להזמין רכב מספיק זמן מראש, הגבלת זמן, תשלום מופרך), האידיאל היה שיש מכוניות שאפשר פשוט להכנס ולהתחיל לנסוע כמו התל-אופן התל אביבי.אם למישהו יש דעות או חווה התלבטות דומה אני אשמח לשמוע.
פורסם 2013 בנובמבר 912 שנים מחבר אופניים חשמליות מסוכנות אם נוסעים כמו מטורפים ובעיקר אם עושים את הקומבינה שמנוגדת לתקן הישראלי וזה לחבר מצערת ידנית, כזאת שמאפשרת לך להפעיל את המנוע בלי לדווש. בעקרון אופניום חשמליות זה אמור להיות אופניים עם מנוע עזר וחיישן שמפעיל את המנוע כדי לעזור לך לדווש.
פורסם 2013 בנובמבר 912 שנים פונקציה של נסועה ממוצעת שלך 16 ק"מ יומי - אופניים30 ק"מ יומי - קטנוע50 ק"מ יומי - קופסא נוסעת (מכונית)אם פעם או פעמיים בחודש יוצא לך נסיעה ארוכה - לא בושה ללכת ולשכור רכב - וזה גם משתלם.
פורסם 2013 בנובמבר 1012 שנים בקשר לסכנה נראה לי שכולם מסוכנים באותה המידה, כמו שכתבו גם אופניים חשמליות יכולות להיות מסוכנות אם משתמשים בהם כמו משוגעים. לדעתי זה דיי בזבוז שיהיה לך רכב והוא רוב הזמן ישב בחנייה (זה גם תופס חניה לאנשים שצריכים וגם לא חבל על הכסף שהאוטו שווה?).הייתי מציע לך לקנות קטנוע שישמש אותך לנסיעות האלו. זה הפיתרון הכי נורמלי לתל אביבים יש עכשיו את דיאלים שגם נותנים על זה תנאים טובים לתשלום ויש להם אחריות לשנתיים ללא הגבלה של הקילומטרז' אז אתה יכול לנסוע כמה שבא לך איתו. תברר את האופציה הזאת, ולנסיעות ממש ממש ארוכות אז תמיד אפשר באמת להשכיר ליום אחד או לכמה שעות רכב.
פורסם 2013 בנובמבר 1512 שנים מחבר @gabrielחישוב מעניין לא חשבתי עליו ככה אף פעם. אבל לדעתי זה לא מדוייק. נגיד אם אתה נוסע מתל אביב להרצליה זה לא יותר מ16 ק"מ אבל זה די מטורף לעשות את זה עם אופניים.@raziהבעיה היא שבכלל העיוות כאן שהמדינה יצרה כלפי אופנועים, המחיר של אופנוע הוא כבר כמו של רכב פשוט. נגיד שקנית כמו במבצע הזה שאמרת, זה אופנוע שעולה 15000 שקל, הוספת ביטוחים וכו' ואתה כבר ב-20000 שקל, זה כבר מחיר של רכב סביר במדינת ישראל לפני תחזוקה. אני צריך כנראה לעשות עוד כמה חישובים של עלויות אחזקה.
פורסם 2013 בנובמבר 1512 שנים אני מסכים שאופניים חשמליים מסוכנים יותר מקטנוע על הכביש.בגלל המנוע החלש שלא נותן את האפשרות לתמרן ממצבים לא בטוחים.
פורסם 2013 בנובמבר 1612 שנים @gabrielחישוב מעניין לא חשבתי עליו ככה אף פעם. אבל לדעתי זה לא מדוייק. נגיד אם אתה נוסע מתל אביב להרצליה זה לא יותר מ16 ק"מ אבל זה די מטורף לעשות את זה עם אופניים..אם תסע על נמיר\2 זה לא חכם \ מסוכןלעומת זאת אם תסע ממנדרין \ תל ברוך לחלוטין אפשרי ואפילו נעים
פורסם 2013 בנובמבר 1612 שנים @gabrielחישוב מעניין לא חשבתי עליו ככה אף פעם. אבל לדעתי זה לא מדוייק. נגיד אם אתה נוסע מתל אביב להרצליה זה לא יותר מ16 ק"מ אבל זה די מטורף לעשות את זה עם אופניים..אם תסע על נמיר\2 זה לא חכם \ מסוכןלעומת זאת אם תסע ממנדרין \ תל ברוך לחלוטין אפשרי ואפילו נעים
פורסם 2013 בנובמבר 1612 שנים זה לא שחור ולבן, אבל בגדול לרווק או זוג צעיר ללא ילדים הרבה יותר משתלם להחזיק קטנוע מאשר רכב. גם תלוי מאוד באזור המגורים. למשל אדם שגר בגוש דן יחסוך הרבה יותר כסף במעבר לדו"ג מאשר אדם שגר בבאר שבע. עלות רכישה: ב-20 אלף ניתן לקנות קטנוע יפני/איטלקי 250 סמ"ק מצויין מהניילונים. בעולם הרכב ב-20 אלף ניתן לקנות גרוטאה חבוטה בת 10 שנים שטופלה באחזקת שבר ישראלית טיפוסית. ביטוח: עקב האכילס של עולם הדו"ג. ביטוח חובה לקטנוע עד 250 סמ"ק לנהג ללא ותק על הכלי יעלה כ-5,000 ש"ח בשנה. ביטוח לרכב יעלה כ-1,600 - 1,800 ש"ח. אגרת רישוי: כ-100 ש"ח לקטנוע. מעל 1,000 ש"ח לרכב. הוצאות שוטפות: בקטנוע אין הוצאות על חנייה, עלויות דלק מזעריות (כלי יפני איכותי נוסע 30-35 ק"מ לליטר). ברכב משלמים על חנייה, רכב חסכוני ישתה כ-600-800 ש"ח דלק בחודש. חסכון עצום בזמן. על קטנוע ניתן להגיע מראשון לציון לתל אביב בשעות העומס תוך 20 דקות. ברכב אותו מרחק יקח מעל שעה.
פורסם 2013 בנובמבר 1612 שנים מחבר עלות תחזוקה של קטנוע זול היא משהו כמו 3000-4000 שקל ל-20,000 ק"מ - יש פה מבחן דרכים עם טבלה בסוף שנותן דוגמא טובה :http://www.fullgaz.co.il/home/p/65286/אני חושב שעלות של 20000 ק"מ ברכב מבחינת טיפולים ואחזקה היא אותו הדבר לפחות אם לא יותר. בהנחה שמדובר ברכב חדש ומטפלים במוסך של היבואן. אם מדובר ברכב משומש ובמוסך רגיל אז אולי זה יהיה פחות מזה.
פורסם 2013 בנובמבר 1612 שנים בקטנועים טיוואנים/תיאלנדים מרווח הטיפולים קטן מאוד. בקטנוע יפני/איטלקי מרווח טיפולים משמעותית יותר רחב. חוץ מזה אפשר לקנות אופנוע יפני 250 סמ"ק. אופנוע עובר טיפול אחד ל-10,000 ק"מ.
פורסם 2013 בנובמבר 1812 שנים זה לא שחור ולבן, אבל בגדול לרווק או זוג צעיר ללא ילדים הרבה יותר משתלם להחזיק קטנוע מאשר רכב. גם תלוי מאוד באזור המגורים. למשל אדם שגר בגוש דן יחסוך הרבה יותר כסף במעבר לדו"ג מאשר אדם שגר בבאר שבע. עלות רכישה: ב-20 אלף ניתן לקנות קטנוע יפני/איטלקי 250 סמ"ק מצויין מהניילונים. בעולם הרכב ב-20 אלף ניתן לקנות גרוטאה חבוטה בת 10 שנים שטופלה באחזקת שבר ישראלית טיפוסית. ביטוח: עקב האכילס של עולם הדו"ג. ביטוח חובה לקטנוע עד 250 סמ"ק לנהג ללא ותק על הכלי יעלה כ-5,000 ש"ח בשנה. ביטוח לרכב יעלה כ-1,600 - 1,800 ש"ח. אגרת רישוי: כ-100 ש"ח לקטנוע. מעל 1,000 ש"ח לרכב. הוצאות שוטפות: בקטנוע אין הוצאות על חנייה, עלויות דלק מזעריות (כלי יפני איכותי נוסע 30-35 ק"מ לליטר). ברכב משלמים על חנייה, רכב חסכוני ישתה כ-600-800 ש"ח דלק בחודש. חסכון עצום בזמן. על קטנוע ניתן להגיע מראשון לציון לתל אביב בשעות העומס תוך 20 דקות. ברכב אותו מרחק יקח מעל שעה.אתה צודק שהחיסכון יתבטא יותר כאשר מדובר באנשים שגרים באזור המרכז או נוסעים לעבודה למרכז, ואנשים באזור באר שבע ו/או חיפה החסכון שם כמעט ולא קיים לדעתי. נעבור לעניין הבא, עלות קטנוע איטלקי/יפני 250 סמ"ק מהניילונים יעלה יותר מ20K, אפשר למצוא מציאות שרק ירדו לכביש וכבר רוצים למכור אותם במחיר הזה. העניין הבא:עלות התחזוקה של קטנועי 250 יקרה יותר מקטנועים 125 הכי זולים בשוק.http://www.fullgaz.co.il/home/p/7068/ואני דיי בטוח שאם תחפש עלות תחזוקה של מכוניות יצא יותר זול.בנוסף עלות צמיגים בדו"ג יותר יקרה פר יחידה לפחות.בנוסף לכל זה תוסיף עלות ראשונית למיגון רוכב, עלות ביטוח מקיף אם הקטנוע חדש במיוחד אם לוקחים מימון.אנשים עשו חישובים בעבר והגיעו למסקנה שתכלס רק קטנוע 125 משתווה לרכב קטן, כל השאר זה רק עניין של חיסכון בזמן.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.