חוות דעת על מפרט למחשב גראפיקה - נסיון לצמצם עלויות - עמוד 2 - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חוות דעת על מפרט למחשב גראפיקה - נסיון לצמצם עלויות


Shinkan

Recommended Posts

קירור למעבד - יש לך למשל את את Scythe Katana גרסא 3 או 4 החדישה יותר. כמו כן, יש לך את את פריזר 7 פרו או 13 של ארקטיק.

לוח-אם - 4 ערוצי למיטב ידיעתי קיים אך ורק בלוחות המבוססים ערכת שבבים X79, כלומר למעבדי סוקט 2011.

ספק כח - זה מאוד תלוי במערכת ובשדרוגים שתרצה לעשות.

אפשר לשאול איזו מערכת שיש לך כרגע?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי אז הצורך הוא לבנות משחקים ולהשתמש במיליוני (משולים - TRIANGLES) במקרה אני מגיע מהתחום ואני יגיד לך חד וחלק.

770 gtx מעולה אבל לא להרצות ענק שאתה מבקש.

הייתי ממליץ לבחון אפשרות הבאה:http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR10.TRC2.A0.Xtesla+k20&_nkw=tesla+k20&_sacat=0&_from=R40

אופציה שתעשה פלא למה שאתה מבקש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, תודה, שמעתי על הטסלה. זה בדיוק מסוג הדברים שיבואו בעתיד במידה והכל יילך חלק. המחשב שאני מדבר עליו כאן ישרת אותי בהתחלה, ובהמשך ייתכן מאוד שמשהו כמו טסלה יהיה דרוש.

אבל עד אז, ה770 יצטרך להספיק :)

גם חשוב לחדד - בשלב זה העבודה העיקרית היא עם טקסטורות ענק, לא מודלים ענקיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע הרבה על טסלה, לא חקרתי את זה לעומק. אבל עד כמה שאני יודע מדובר בכרטיס שאי אפשר פשוט לחבר ולהפעיל כמו QUADRO, צריך ליצור תחנת עבודה ייעודית בשבילו, והוא אמור לתת פתרון יותר טוב מקוואדרו כשמדובר ברינדורי זמן אמת - לדוגמא אם ניקח את המקסימום של ונרצה להריץ אותו בפי 10 יותר פירוט, יותר דיוק, יותר הכל, אז כרטיס רגיל לעולם לא יעשה את העבודה - גם לא . ואז מגיעים כרטיסים כמו הטסלה, שאפשר ליצור איתם תחנת עבודה שמסוגלת לעמוד בעומסים מהסוג הזה.

אבל שוב, אין לי מספיק ידע בנושא הזה (בגלל שבד"כ עובדים עם דברים שאמורים לרוץ על חומרה של משתמש סטנדרטי), ויכול להיות שיש פתרונות יותר טובים מהטסלה. כשיגיע היום, אני אבדוק את זה ישירות מול כנראה. :x

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה, ציינת שתעבוד מול כמה מיליוני (TRIANGLES) בזמן אמת.

עכשיו דמיין לך סצנה ו/או משחק שבו אתה מריץ מפה (כמה מיליוני T) מריץ דמויות (כמה מיליוני T) ומריץ עוד כל מיני דברים (במיוחד פיזיקה).

שם הדברים כבר קצת יותר מסובכים, ומהכרות עם UNITY וUDK אפשר לאמר בוודאות שהכרטיס ירוץ אבל לא חלק לגמרי.

בסך הכל אני מבין שזה בעיקרון אמור להספיק לרוב הדברים שבנאדם צריך לבצע, אם זאת יש סיבה למחיר הגבוהה של וTESLA.

QUADRO מיועד לשוק הגבוהה בעיקר, הוא מיודע אכן לרינדור בזמן אמת (דבר שמקל אם עובדים על פריטים ודברים למשחקים באיכות גבוהה מאוד).

דמיין שאתה עושה ארמון ובוא חדר הכניסה כולל כמה מיליוני בלוקים שונים (TRIANGLES) ולכל אחד מהם יש טקסטורה ששוקלת לא קצת, וכמובן לא לשכוח את האור שהוא הבעיה היותר גדולה (התנגדויות אור מחלק אחד לאחר וכולה).

בקיצור בQUADRO אפשר להשיג תוצאות מרשימות יותר מכרטיסים רגילים אבל ביחס למחיר ותועלת שהצגת מומלץ להישאר באמת ב770 GTX שעולה כ2500 עם 4 גיגה ולא עם 5000 ומעלה שייתן ביצועים טובים במקצת ויעלה פי 3-4.

בקשר לTESLA מדובר בכרטיס שהוא בהחלט מיועד לאנשים חולניים. מדובר על חברות שמייצרות דברים לגרפיקה כבדה ובעיקר מדובר על מערכות שעובדות ברינדור.

זאת אומרת אלו הם המערכות שבדרך כלל אחרי שעושים סרט, בהם את הרינדור. ידוע שתמונה אחת ברינדור בכרטיס כמו 560 GTX כמו שיש לי עלולה לקחת משהו כמו 3 שעות לתמונה בFHD (מדובר בסופר איכויות).

בTESLA אפשר לסיים זאת הרבה יותר מהר וגם מסוגל להריץ מספר תחנות עבודה במקביל.

עיקר היתרונות שלו הם בדרייבר (כי מבחינת הנתונים הרבה כרטיסים זולים יותר היו מזמן כבר עוקפים אותו, שלא נדבר על CROSSFIRE או איזה SLI)

בכל אופן שיהיה אך ורק בהצלחה ידידי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נסיון לצמצם עליויות ולקיחה של טסלה זה לא שני דברים שמסתדרים בד"כ, אלא אם כן בטוחים שצריכים כח עיבוד כזה והוא יחזיר את ההוצאות תוך מספר חודשים.

מה שכן, לפי התיאור ש-Shinkan רשם, עושה רושם שגם ה-770 יכול ליצור צוואר בקבוק לא קטן בחלק מהמקרים, והכרטיסים של שזה הרגע הגיעו לארץ לא כ"כ מבטיחים (כלומר הם משתלמים, אבל מעט חלשים יותר עם 3 ג'יגה ללא גרסאות בכירות יותר נכון לעכשיו).

זאת אומרת אלו הם המערכות שבדרך כלל אחרי שעושים סרט, בהם את הרינדור. ידוע שתמונה אחת ברינדור בכרטיס כמו 560 GTX כמו שיש לי עלולה לקחת משהו כמו 3 שעות לתמונה בFHD (מדובר בסופר איכויות).

ממתי רינדורים סופיים מתבצעים על הליבה הגראפית בכלל? לרוב המעבד עושה את העבודה הזו. ליצור פריים בודד, באיכות גבוהה (אם כי לא מקסימאלית) על ה-q9550@3.6ghz שלי לוקח לפעמים כמעט חצי יום ב-3dsmax.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יאיר צודק, הרינדורים שעושים לסרטים מתבצעים על הCPU ולא על GPU.

הQUADRO והTESLA מותאמים לתצוגה של מליוני פוליגונים בזמן אמת, כדי שכשעובדים במאיה, מקס, XSI וכד' על מודלים מאוד מורכבים, התוכנה לא תקרוס. כרטיסים כמו מותאמים לעבודה עם משחקים, עם שיידרים, DX, תאורה בזמן אמת וכד' - כדי שהם לא "ימותו" תחת המעמסה שמשחקים מפעילים עליהם.

במקרה שלי, למעשה, בשלב הזה, אני מעדיף לעבוד עם כרטיס מסך רגיל, בגלל שאני אצטרך תמיכה ברינדור זמן אמת כמו במשחקים.

אמנם במחשב שלי אני אעבוד על מודלים של מליוני פוליגונים, אבל בדיוק כמו שעושים במשחקים הגדולים ביותר - אני אשתמש בטריקים כדי להפוך מודל של מליון פוליגונים למודל של 10, 20, 30 אלף פוליגונים ואציג אותו בזמן אמת ביחד עם אפקטים של תאורה, שיידינג מתקדם, AO, tessellation, SSS, השתקפויות בזמן אמת, וכד'.

כל אלה דורשים ג'יפורס, בזמן שקוואדרו וטסלה יעזרו לי בשלב אחר.

בקיצור, זה עסק מורכב, ובשלב הזה באמת שאין טעם ללכת על הכרטיסים האלה (במקרה שלי). רוב העבודה שלי על כמויות אדירות של פוליגונים תתבצע בזיבראש בכלל, ושם צריך הרבה כדי להרים הרבה פוליגונים, לא הרבה GPU.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשבת אולי על CROSSFIRE של לדוגמא הכרטיסים של . יכול להיות זה יתן יותר למה שאתה צריך ויעלה בערך אותו הדבר.

** חכה לR9 290X יכול להיות יביא לנו בהחלט שיפור גם מול ה770 ויעלה סביר להניח לא יותר יקר ממנו (אם כי כי אולי בקצת בהתחלה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

AMD הם בחירה רעה מאוד לכרטיסי עבודה לגרפיקאים, זה דבר שכדאי מאוד שתזכרו.

רוב חברות התוכנה שמייצרות כלי עבודה עובדות עם NVIDIA, וAMD נשארת מאחור כמעט תמיד.

התאימות פחות טובה, ויש פחות תמיכה בכרטיסים, ודברים עובדים פחות טוב באופן כללי.

אני ויתרתי על באופן סופי כשניסיתי לעבוד עם MARI לפני שנתיים וגיליתי שהתוכנה עובדת עם NVIDIA בלבד. היום הם שיפרו את המצב, אבל זה עדיין לא אידאלי.

לא להמליץ על כרטיסי לעבודות גראפיקה. רק .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא נסחף בכלל. העובדה בשטח היא שכרגע, כל תוכנה שקיימת עובדת עם כרטיסי NVIDIA, ולכרטיסי NVIDIA יש CUDA שעוזר מאוד בהרבה מאוד מהדברים.

לא כל דבר עובד עם RADEON, ומה שכן עובד, לא תמיד מקבל תמיכה מלאה. ולRADEON אין CUDA, ואין שום דבר מקביל לCUDA (שעובד).

בשלב זה, בכל גוף של כל מקרה, אין לגרפיקאי טעם להשתמש בכרטיס .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לרוב המוחלט של התוכנות אין ספק שעדיף להכניס כרטיס של אנוידיה. אבל יש כיום כבר תוכנות (כמו חבילת CS6 או CC) של אדובי שכן תומכות בהאצה של כרטיס . אין ספק כי החברה מנסה להכנס יותר ויותר לתחום שבו שלטה עד כה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...