עבור לתוכן

חוות דעת כל כרטיס מסך Sapphire 7950 3GB DUALX with Boost

Featured Replies

פורסם
הגבלת הזיכרון לא משפיעה ברזולוציות שרלוונטיות למסכים בודדים (כולל מסכי 27/30).

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/62594-galaxy-gtx-770-gc-4gb-review-9.html

לא נכון, ישנן אפליקציות שצורכות מעל 2GB זכרון וזה מתרחש כבר על מסך בודד, ראה למשל crysis 3.

ויתרה על כך זה מה שיש בשוק היום, ומה יושק במרוצת השנתיים הבאות עצרנו לחשוב ?

האם מישהו מעלה על הדעת רכישת כרטיס ב- 9/2013 רק כדי שאורך החיים שלו יהיה כה קצר בשל מגבלת נפח

זכרון שיידרש בשוק הכותרים של 2014/15 ? ברור שלא.

באותה מידה אפשר להמליץ על GTX 760 4GB שעולה 1500 ש"ח, אבל זה לא יועיל לו גם ככה (אלא אם ניקח 2 ב - SLI בשביל ריבוי מסכים).

וזו אכן המלצה ראויה לרכוש תמורת עוד 200 ש"ח כרטיס עם 4GB זכרון במקום רק 2GB.

האמור ייתן לכרטיס אורך חיים משמעותית יותר גדול, ויאפשר גם חיבורם של שניים במערך SLI ,

כזה שגם ראוי לכותרים הכבדים שיצאו במהלך השנתיים הקרובות.

מצטער שאני נדחף לדיון, אבל האם (לפי ממוצע משתמשים) זה פשוט ובטוח להגיע עם ה 7950, לנניח, 1100 לליבה ?

אני עובד עם HD7950 על מהירות ליבה 1150 יציב כסלע (וזו אינה מהירות שנחשבת חריגה).

הביצועים זהים (פחות 3% בלבד - דהיינו לא ניתן לחוש בכך) לביצועיו של HD7970GE שהומהר לאותם תדרים גם הוא.

bf4%20vram.jpg

נערך על-ידי nec_000

  • תגובות 110
  • צפיות 13.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אני לא רואה שום מגמה של צריכת זיכרון מוגברת במשחקים כמו שאתה מתאר זאת, הכיוון הוא ההפך לפי כל הדיבורים על עדכוני ה - 11.1/11.2 ל - DIRECTX.

וגם אם כן אין שום עדויות בשטח שעוד זיכרון משפר את הביצועים בכלל (שוב, אני מדבר על רזולוציות של מסך בודד).

הנה ההשוואה שכבר קישרתי אליה - http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/62594-galaxy-gtx-770-gc-4gb-review-3.html

אין פה הבדל ביצועים בין GTX 770 2GB ל - 4GB בקרייסיס ברזולוציה של 256X1440.

נערך על-ידי dennis14

פורסם

ההבדל בנפח זכרון אינו קשור לביצועים אלא קשור ליכולת להחזיק נפח מסוים של טקסטורות.

מתקיימת הכפלה בדרישות מדי שנתיים סדר גודל לפי "חוק מור".

בשנת 2011 חצו לראשונה את הצורך ליותר מ 1GB זכרון

לצורך זה וכהכנה מתאימה הושקו בסוף 2010 כרטיסים שלראשונה תמכו בנפח החדש,

אם זה HD6970 לו היו 2GB זכרון, ואם זה GTX580 לו היו 1.5GB זכרון.

זה היה דור שיוצר בליטורגפיה של 40 ננו מטר.

נשים לב כי בדיוק שנתיים לאחר מכן (חוק מור), ובשנת 2013 לראשונה חצינו את קו 2GB בצריכת זכרון בכותרים חדשים.

לצורך זה הושקו בתחילת 2012 כרטיסים שתומכים בנפח החדש, סדרת HD7970 לה היו 3GB זכרון למשל.

זה היה דור שיוצר בליטוגרפיה של 28 ננו-מטר.

ושוב כשנתיים מאוחר יותר מהיום, בשנת 2015, נחצה את קו ה- 4GB.

לצורך זה יושקו במהלך 2014 דור הכרטיסים הבא בליטוגרפיית 20 ננומטר (רבעון שני ואילך) ולו 4GB זכרון בסיס,

ועד 8GB זכרון בכרטיסים המורחבים. (בדומה ל- 7970vaporX מגרסה 6GB במקום ה 3GB הסטנדרטית.)

דהיינו:

זה לא משהו שתלוי בך או בהערכותיך שאינן רלוונטיות לנושא, "האם תהיה עליה בצריכת זכרון או לא תהייה שכזו".

משום שבוודאות תהיה.

הנושא תלוי במישרין בחוקי האבולוציה החומרתיים:

ישנה תעשיה שלמה שמתפרנסת מכך. אילו לא תתקיים (ותמיד) דרישה הולכת וגדלה למשאבים חומרתיים,

תעשיות שלמות יעלמו מהמפה. כך עובדת אינטל וכל מקבילותיה כדוגמת AMD, נוידיה, וכדומה...

כך גם עובדת תעשיית יצור הזכרונות והכוננים הקשיחים.

בהעדר צורך מתמיד לדרישות הולכות וגדלות לכח חישובי ולנפחי אחסון, לא יוותר למי למכור חומרה בסבב הבא.

וזאת יקרה משום שהחומרה מהדור הקודם הרי תשאר עדיין טובה וראויה ומתאימה גם לדרישות הנוכחיות.

לכן התעשיה עובדת במשולב ליצור את אותן דרישות הולכות וגדלות מדי דור מצד צרכניות החומרה ואלו הן האפליקציות,

לפי קצב גידול שנקבע בחוק מור. קצב שהוא מחד איטי מספיק בכדי שהיצרניות והמפתחות יעמדו בלוחות הזמנים

לצרכי ייצור ופיתוח בין דור לדור מבחינה טכנולוגית, ומהיר דיו עבור היצרניות והמפתחות בכדי שיוכלו להמשיך ולמכור

מספיק על מנת לשמור על רווחיות ומשק כלכלי בריא. הקצב מדבר על הכפלת יכולות בערך אחת ל- 24 חודש, להלן חוק מור.

קצב זה נשמר די באדיקות במשך עשרות שנים ועד ממש לא מזמן.

במהלך מחצית העשור האחרון ישנה תופעה של ירידה בקצב הכפלת יכולות, ככל הנראה אחת ל- 30-36 חודש.

התאוריה אומרת שהתופעה מתרחשת בשל משברים כלכליים עולמיים (התכווצות המשקים בעולם המערבי

וירידה דרסטית בקצב הגידול של התוצר העסקי) ו/או בשל הגעה לכל מני מגבלות טכניות הנדסיות בחומר,

שאינן מאפשרות עוד לשמור על קצב הגידול כפי שהיה מקובל (עלויות הפיתוח והיצור גדלות מעל האפשר)

וישנו הכרך לעבור לטכנולוגיות פורצות תחומים על מנת לחזור מחדש לעקומת ה- 24 חודש המקובלת.

נערך על-ידי nec_000

פורסם

אז בעצם אין לך משהו ממשי לומר.

אם זה לא קשור לביצועים, אז למה שיהיה למישהו אכפת מזה ?

פורסם

קרא את מודעתי הקודמת מחדש - ערכתי אותה עם הסברים שעונים על שאלתך.

פורסם

מוכרים חומרה חדשה (כרטיסי מסך) כי הביצועים שלהם עולים לא כי סתם מייצרים כרטיסים חדשים עם יותר זיכרון מהכרטיסים הישנים יותר.

הזיכרון בכרטיסי המסך הוא לא פקטור כזה חשוב כמו שאתה מנסה לתאר אותו, גם הדור הבא של הכרטיסים ייצא עם אותה כמות זיכרון ונראה שיפור מורגש בביצועים זה לא יהפוך אותם פתאום ללא-כדאיים רק בגלל שהם לא הוסיפו עוד זיכרון (שום תעשייה לא תעלם והחומרה תמשיך להימכר).

נערך על-ידי dennis14

פורסם

כנראה שאינך מבין איך זה עובד:

ראשית יצרניות החומרה מיצרות חומרה כפולת ביצועים (כח חישובי וגם נפח זכרון) והן עובדות במקביל עם יצריות התוכנה כדי שאלו

בתורם יפעלו כך, שיהיה צורך ליותר כח חישובי וגם יותר צריכת זכרון בדור האפליקציות הבא.

אלו תעשיות שעובדות בסמביוזה מלאה - האחת מקדמת את השניה והאחת מסייעת לשניה בעבודתה.

יש כאן מספר גורמים בתור, האחד הוא יצרניות שבבי הזכרון כדוגמת סמסונג או hynix, יש את יצרניות ומפתחות המאיצים הגראפים

כדוגמאת AMD ונוידיאה, ויש את יצרניות ומפתחות התוכנה.

כסף רב זורם מיצרניות החומרה אל יצרניות התוכנה בתחום הגראפי על מנת שיכתבו תוכנות שצורכות את החומרה החדשה שלהם.

עכשיו, מרגע שהושקו כרטיסים עם כפליים נפח זכרון ביחס לדור הקודם, לא עובר זמן רב, לעיתים אפילו מיידית עם ההשקה של הדור החדש, ויוצאות לשוק אפליקציות אשר צורכות את נפח הזכרון החדש.

צרכן אשר ישאר עם המאיצים הישנים, יגלה די מהר שהוא נדרש לשדרג לדור העדכני באם הוא מעונין להריץ את הכותרים החדשים

תחת הגדרות איכות מקסימליות שקשורות לא רק לביצועים אלא גם לנפח זכרון.

מדוע היצרנות עושות זאת ?

כדי בין השאר לאלץ אותנו הצרכנים לצרוך את המוצרים החדשים, כי אם הן לא יאלצו את הצרכנים לפעול כך, לא תהיה סיבה לשדרג

ומרכולתם תעמוד על המדפים ללא כל דורש.

דוגמא:

מי שרכש מאיץ גראפי בשנת 2009 כאשר אז היה מקובל רק 1GB זכרון (סדרות HD5870/5850 או GTX280),

נתקע בשנת 2011/12 בחוסר יכולת להריץ את האפליקציות החדשות שיצאו אז ודרשו כבר נפחים של בין 1-2GB זכרון

תחת הגדרות מקסימליות. ניתן להבחין כי פער הזמנים ממועד 2009 ועד למועד בו כבר נתקלו לראשונה במגבלת

ה- 1GB זכרון חלפה תוך כשנתיים.

אותו הדבר קורה היום 2013, למי שיש כרטיס משנת 2011 ולו רק 2GB זכרון, כבר היום מתחיל להתקל במצב בו אינו יכול

להריץ תחת הגדרות מקסימליות את הכותר החדש crysis3 - הגדרות שצורכות מעל 2GB זכרון.

הכותר הזה הושק לא סתם באילוצי נפח זכרון שכאלו, אלא רק לאחר שבשוק שוחררו והושקו זה מכבר החומרות הנדרשות

להריצו כך ואלו הן ה- HD7970/7950 וה- GTX780/TITAN שלכולם יש (לפחות) 3GB זכרון.

בשנה הבאה 2014 ועם השקת הדור הבא של המאיצים הגראפיים (לו יהיה כבר 4GB זכרון ובקרי זכרון של 512 סיביות)

יושקו די במהרה הכותרים שיצרכו את אותם 4GB זכרון ואותם כבר מתפתחים היום על שולחן התכנות.

לצורך פיתוח סמלוץ דרישות לזכרון גבוה יותר, משתמשים בכרטיסים כדוגמת Titan או HD7970 VaporX עם 6GB זכרון.

מי שלא ישדרג ויוותר עדיין עם הכרטיסים הישנים שלהם יש רק 2GB זכרון, לא יוכל להריץ את האפילצקיות החדשות

של 2014תחת הגדרות מקסימליות בדיוק באותו האופן. מי שישאר דור אחורה יאלץ להתפשר ולקבוע הגדרות גראפיות נמוכות יותר,

כמו (למשל) טקסטורות על הגדרת MID במקום High ו/או לוותר על פילטרים זוללי זכרון.

נערך על-ידי nec_000

פורסם

המגבלה של כרטיסי המסך הישנים יותר היא ב - 99% כח חישובי נטו, מעטים מאד הם המקרים בהם הזיכרון הוא שמגביל כרטיסים שאחרת מסוגלים להריץ משחק כלשהוא.

עד היום אפילו כרטיסים עם 1GB זיכרון מסתדרים לא רע בכלל (עד 1680X1050 בכל משחק עכשווי, ואפילו ברוב המשחקים ב - 1920X1080), למשל HD7850 או GTX 570.

2GB כבר לא מגביל שום כרטיס, כולל GTX 770 כמו שרואים בביקורת על גרסת ה - 4GB שלו.

תמיד כח החישוב של הכרטיס יהיה צוואר הבקבוק שלו הרבה לפני שהזיכרון הגראפי ייכנס לתמונה.

נערך על-ידי dennis14

פורסם

לא מובן מהיכן קבעת בנחרצות את הקביעות שהעלת מעלה.

הרי די בדוגמא בודדת כמו crysis 3 העדכני, שתחת הגדרות מקסימליות ורזולויה תואמת לא מסוגל לעבוד על כרטיס שיש לו

פחות מ 3GB זכרון ויש לבחור הגדרות נמוכות יותר.

במקרה שננסה להריצו בכל זאת על הגדרות מקסימליות ועל כרטיס עם רק 2GB זכרון, האפליקציה תבקש להוריד הגדרות

(במידה ויש בה מנגנון הגנה מובנה) או שתאפשר לבחור הגדרות שצורכות מעל לנפח הזכרון שיש פיסית לכרטיס, רק שאז

האנימציה תקרטע בכל המצבים שבהם הכרטיס יאלץ לבצע texture swaping.

למיטב הידוע לי ועל פי מה שפורסם ברחבי הרשת כקדימון, הכותר BF4 שהולך לצאת בחודש הבא הולך להיות מושק עם דור

המאיצים הבא של AMD ולא בכדי, אלא מתוך תאום מסודר ולמטרת קידום מכירות.

לצורך זה מפתחת האפליקציה פעלה כך, שהיא תצרוך 3GB זכרון (ואף מעל לכך) - הכל על מנת לאלץ את אלו להם כרטיסים

ישנים עם רק 1 או 2 GB זכרון, להאלץ לשדרג לדור הכרטיסים החדש - באם ירצו להריץ את הכותר תחת הגדרות איכות גראפיות מלאות.

המהלך יכניס כסף רב ליצרניות המאיצים הגראפיים, ובהתאם ליצרניות התוכנה בדלת המסתובבת.

נערך על-ידי nec_000

פורסם

הנה ההשוואה שכבר קישרתי אליה - http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/62594-galaxy-gtx-770-gc-4gb-review-3.html

אין פה הבדל ביצועים בין GTX 770 2GB ל - 4GB בקרייסיס ברזולוציה של 256X1440.

ומשהו קצת ישן יותר - http://www.xbitlabs.com/articles/graphics/display/evga-geforce-gtx-670-4gb.html

http://www.techpowerup.com/reviews/Point_Of_View/GeForce_GTX_680_TGT_Ultra_4_GB/

http://www.anandtech.com/show/6096/evga-geforce-gtx-680-classified-review

נערך על-ידי dennis14

פורסם

הנך ממשיך לחזור על אותה מנטרה שאיננה רלוונטית בכלל לנושא

הרי הובהר כבר מזמן שאין כל קשר בין ביצועים לנפח זכרון.

ואני שואל: מתי כבר תקלוט את זה ? (סליחה על ההתבטאות הגסה).

נפח הזכרון שעל גבי המאיץ הגראפי הוא כמו משטח העבודה שעליו השף עובד במטבח.

וכושר החישובים שקול ליידים של הטבח ומהירות עבודתן.

בהנתן מטלה לבשל עוגה, כל עוד המשטח מספק את השף, זה שניתן לשף משטח גדול יותר

לעבוד עליו לא ישנה את קצב העבודה שלו.

המשמעות של גודל משטח העבודה של השף תתחיל, ברגע שנבקש ממנו משימת בישול שצורכת יותר שטח

כדי לבצעה בהצלחה, ואם לא ניתן לו מספיק שטח הוא לא יהיה מסוגל לבצע את המשימה, ויאלץ בלית

ברירה להתחיל ולהעביר כל הזמן קערות, צלחות, מצרכים, וחומרי עבודה מהשטח של המטבח למקום אחר,

נאמר לרגע לחדר הסמוך למטבח.

הדבר שקול לכרטיס גראפי שנאלץ בשל חוסר מקום בזכרון - לפנות טקסטורות לזכרון הכללי של המחשב, מה

שמכונה RAM, ואז מתחילות כל הצרות לצוץ. ה- RAM כידוע איטי בסדר גודל מהזכרון הפנימי של המאיץ הגראפי.

קח המלצה מקולגה לפורום, גש ללמוד את הנושא ברמה מקצועית על מנת לקבל את רזי היסודות בתחום,

ועד אז, עד "שתבין את הנושא על בוריו", השתדל להיות קצת פחות נחרץ (וקצת יותר ספקן בידע שהנך מחזיק).

נערך על-ידי nec_000

פורסם

תמיד כח החישוב של הכרטיס יהיה צוואר הבקבוק שלו הרבה לפני שהזיכרון הגראפי ייכנס לתמונה.

תגיד את זה ל-GTX570 שלי ב-BF3..

פורסם
תגיד את זה ל-GTX570 שלי ב-BF3..

:xyxthumbs: דוגמא מעולה! משחק שרץ פנטסטי עם הכח החישובי שיש לכרטיסים כדוגמתו של GTX570, אך תחת הגדרות מקסימליות

נגמר לו הזכרון . ויש עוד דוגמאות למכביר - למשל crysis 3 שכאשר היה אצלי גם כן GTX570 (עד לא מזמן) הוגבלתי לרמות גראפיות

בינוניות (לא בגלל חוסר בכח חישובי שהיה לו די והותר), אלא בגלל שלמערכת הגראפית לא היה מספיק זכרון VRAM.

*רק המעבר אצלי ל- HD7950 (שלו יש 3GB זכרון), אפשר לראשונה לשים הכל על מקסימום.

נערך על-ידי nec_000

פורסם
תגיד את זה ל-GTX570 שלי ב-BF3..

http://www.xbitlabs.com/articles/graphics/display/evga-geforce-gtx-670-4gb_10.html#sect0

פה ב - 2560X1440 בהגדרות מקסימליות המשחק מגיע בשיא לצריכה של 1384MB זיכרון.

ככה שאין סיכוי ש - 1280MB יגבילו אותו ב - 1920X1200 (אלא אם כן במולטיפלייר העניין שונה עד כדי כך).

נערך על-ידי dennis14

פורסם

ההבדל הוא תהומי בין סינגל למולטי.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים