קורס ניהול פרויקטים - שווה את הזמן והכסף? - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קורס ניהול פרויקטים - שווה את הזמן והכסף?


LimaC

Recommended Posts

שלום לכולם,

אני בן 22, חייל משוחרר מזה מספר חודשים. הנסיון התעסוקתי שלי מורכב בעיקר מתחום המכירות. בנוסף, עבדתי על מספר מיזמים בשנים האחרונות אשר כללו הכנת תוכניות עסקיות, בניית תקציבים, השגת משקיעים וכדומה. לצערי המיזמים לא עברו את מבחן התוצאה ונשארו כפרויקטים שאפשר ללמוד מהם להמשך.

בשנה האחרונה נרשמתי ללימודי הנדסת תעשייה וניהול לשנת תשע"ד, במכללה להנדסה בירושלים. על כן התבקשתי לעשות מכינה במתמטיקה. בזמן המכינה גיבשתי החלטה שהושפעה מכל מיני גורמים, לא להתחיל את התואר בשנה הקרובה (אם בכלל).

במקביל, התחלתי לברר על לימודי המשך (JCE) ובמיוחד על קורס ניהול פרויקטים. עלות הקורס היא 5600 ש"ח (דמי הרשמה + הלימודים עצמם) והוא אמור להמשך 4 חודשים החל מאוקטובר, במתכונת של מפגש אחד בשבוע בן 4-5 שעות.

עברתי על החומר שעתיד להיות מועבר בקורס, דיברתי עם המרצה של הקורס ועם היועצת הרלוונטית. הבנתי שאין צורך בנסיון כמו גם בתואר אקדמי על מנת להתקבל לקורס. מצד אחד זה טוב כי אני עומד בתנאי הקבלה, מצד שני זה גורם לתהיה על רמת הקורס והרצינות בה מעסיק / משקיע פוטנציאלי יתייחסו לתעודה בעתיד.

(התעודה מוענקת על ידי המכללה להנדסה בשיתוף הטכניון).

חלק מהנושאים המופיעים בסילבוס: -מבנים ארגוניים- -בקרה ניהולית- -עקרונות PMBOK- - מחזור עלות חיי מוצר- - פרויקט L.C.C- והרשימה עוד נמשכת...

מבחינת קריירה, החלום הגדול ביותר שלי הוא "יזמות סדרתית", שכוללת בניית והשתלבות בעסקים ופרויקטים משלבי הפתיחה. משרת ניהול, בכירה ככל שתהיה, כשכיר קצת פחות מושכת אך לא יורדת מהפרק כתוכנית ב'.

בהסתמך על הכתוב לעיל, אשמח לשמוע פרטים נוספים על הקורס, על הידע הפרקטי שהוא מקנה, הרצינות שבה הוא נלקח, האפשרויות שהוא יכול לפתוח ובכללי, האם הוא שווה.

תודה רבה, ערב טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מהתחום אבל אני מכיר מישהו שסיים את הקורס הזה או קורס דומה והוא דפ"ר בכל רמ"ח איבריו. אני אישית הייתי מתרחק מזה..

בכלל לדעתי אם כבר ללמוד אז לנסות ולהתקבל לאוניברסיטה (אני סולד ממכללות). כמובן זה שלעשות תואר נהפך לנורמה לא אומר שכל אחד חייב בהכרח לעשות אחד.

יש אין ספור אנשים שהצליחו והתעשרו ללא תואר ואפילו לא בתחום ההייטק.. זה הכל תלוי בשאיפות ובאומץ לנסות ולהגשים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול למצוא אנשים "לא-מוכשרים" בכל תחום... ועובדה, היום מבחינת תנאים יבשים כמעט כל אחד יכול להתקבל לתואר מהנדס (550 פסיכומטרי, 80 מתמטיקה ואנגלית בארבע יחידות).

השאלה היא האם הקורס שווה את הזמן והכסף שמושקע בו?

היום כבר אין הבדל משמעותי בין אוניברסיטה לבין מכללה מוכרת (ולא איזו מכללה שמציעה איזה תואר הזוי בקבלנות), במיוחד שישנם מקצועות שנלמדים באחד המוסדות ובשני לא ולהיפך.

יש אין ספור אנשים שהצליחו והתעשרו ללא תואר ואפילו לא בתחום ההייטק.. זה הכל תלוי בשאיפות ובאומץ לנסות ולהגשים

מסכים איתך בהחלט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני עובד באקדמיה, יש לי בני מששפחה שמראיינים בתחום ההייטק.

יש הבדל והבדל גדול.

בחוג שלי לא יטרחו לזמן למבחן כניסה לתואר שני בוגרי מכללות, בעבר ניסו לקבל לתחומים פחות מבוקשים וגם הפסיקו במהרה.

ההתמחות שלי ספציפית סגורה בפני בוגרי מכללות וכנראה תשאר סגורה בשנים הקרובות.

בנוגע לבני המשפחה שלי, יש כאלה שהנוהל אצלהם בחברההיה לא לזמן בוגרי מכללות והיו כאלה שהיו מזמנים את כולם.

אף אהד מהם (שניים במספר) לא קיבל בוגר מכללה.

כלל בסיס אומר שאם קל להתקבל לזה, זה מראה על הרמה הכללית של איכות האנשים וכנראה שיהיה יותר קשה למצוא עבודה. חוץ מזה, תהיה בטוח שכל קורס / תעודה / תואר הכולל בשם את המילה "ניהול" מבטיח לך ש*לא* תעבוד בניהול. למשרות ניהול לא לוקחים מישהו בעל תואר בניהול אלא פז"ם בניהול

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שההמעטה שלך מערך המכללה היא חסרת פרופורציה.

להזכירך, תנאי הפסיכומטרי לקבלה לחוג מסוים תלוי בין היתר בהיצע וביקוש. עצם היותו של תואר המהנדס ארוך וקשה יותר ממקבילו האוניברסיטאי (בדרך כלל), משפיע לרעה על הביקוש אליו.

מדגיש שוב, המכללה המהווה בסיס לטיעון הנ"ל, היא מכללה מוכרת ומקצועית ולא אחת שנפתחה כדי לאפשר תואר לאלה שמוכנים לעבוד קשה פיזית (כדי לממן את הלימודים) ולא שכלית...

כלל בסיס אומר שאם קל להתקבל לזה, זה מראה על הרמה הכללית של איכות האנשים וכנראה שיהיה יותר קשה למצוא עבודה. חוץ מזה, תהיה בטוח שכל קורס / תעודה / תואר הכולל בשם את המילה "ניהול" מבטיח לך ש*לא* תעבוד בניהול. למשרות ניהול לא לוקחים מישהו בעל תואר בניהול אלא פז"ם בניהול

נוכח תנאי הקבלה הנמוכים / ספק קיימים, הרצינות בה תיתקבל התעודה על ידי גורמים רלוונטיים (משקיעים / שותפים / מעסיקים) היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על ההחלטה אם להירשם או לא.

השאלה המרכזית היא האם לדעתך, ההשקעה הכספית והזמן שיושקעו בקורס כזה יהיו שווים את ההעשרה, הידע והרושם שהתעודה תעניק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי לא.

אני חושב שידע מקצועי בנושא בהחלט יכול לעזור לבצע עבודה טובה יותר (ובסה"כ ניהול פרויקטים זה נושא שהוא יותר מקצועי מאקדמי). אבל האם הוא יגרום לך להכנס לעבודה כזו? אני בספק רב. אני מכיר כמה וכמה אנשים שעובדים בתור PMO, הם לא עשו קורס כזה וגם לא מתכננים לעשות קורס כזה.

אנחנו עברנו קורס ניהול פרויקטים בלימודים. הקורס כמובן התמקד באספקטים היותר אקדמיים של התחום. הקורס רק "גירד" את התחום הזה, שהוא עצום.

בקיצר, אם אתה רוצה לעשות קורס כזה בשביל העשרה, אחלה. התרומה שהוא יתן לך כדי להתקבל לעבודה ראשונה היא אפסית. התרומה שהוא יתן לך לעבודות במשך היא גם כן אפסית (כי הנסיון התעסוקתי בתחום ההנדסה הוא המשנה ביותר). מקומות רצינים (לדוגמה, HP) מבצעים סינונים על סמך כישורים. פחות מתעיינים באיזה קורסים עברת וכו'.

אני בוגר הנדסת תעשיה וניהול משנקר, דרך אגב.

Symbore:

אני מסכים איתך לגבי הקטע של הניהול, אבל כמה דברים שאתה מפספס:

1. תואר בהנדסת תעשיה (וניהול) הוא לא תואר ב"ניהול". ישנה דיסיפלינה אקדמית בשם הנדסת תעשיה. חלק מיסודותיה של הדיסיפלינה הם עקרונות הניהול המדעי.

2. יש הבדל בין "ניהול" לבין להיות מנהל (שעוסק במנהלה). אנשים לא מצליחים להבחין בו. ישנם עובדים "פשוטים" שתפקידם עוסק בתהליכי ניהול. ישנם מנהלים שכמעט ולא עוסקים בניהול (אלא כמעט אך ורק במנהלה ובמה שאני קורא לו "נוגשות" (על לשון נוגש)).

תהליכי ניהול מסויימים אפשר, וצריך, לנהל בצורה מדעית ו"מדוייקת". לעיתים בשביל הביצוע של זה צריך ידע מתמטיקה או סטטיסטי לא מועט בכלל (ברמה שבה מהנדס תעו"נ בעל תואר ראשון לא יכול לבצע).

תהליכים אחרים הינם בגדר שהוא בהחלט בגדר "אומנות" (ולא אמנות) - ואז בהחלט אין שום קשר לתואר.

הדיסיפלינה "ניהול פרויקטים" היא לא מהדברים שהם בגדר אומנות. אף אחד לא יהיה טוב בזה אך ורק כי הוא "מוכשר". לנהל פרויקט ברמת מורכבות גבוהה זה משהו שצריך לדעת וללמוד. לצורך העניין, לאורך שנים על גבי שנים. דברים רבים שם דורשים ידע אקדמי מדעי או הנדסי ברמה של תואר ראשון לפחות. לקבל הסמכות של ה PMI זה דבר רציני ביותר.

בנוגע למכללות VS אונ':

1. יש חברות גדולות ומכובדות שבהחלט מעסיקות בוגרי מכללות. לדוגמה: מיקרוסופט, , SAP.

(ואני מכיר יותר מדוגמה אחת בכל אחת מן החברות הללו וב אני מכיר גם יותר מעשר)

זה לא אומר שאין יתרון לבוגרי אונ' (ובצדק, הם טובים יותר בממוצע). זה רק אומר שמכללה זה לא "חרא".

2. אני מכיר אישית שני בוגרי תואר בניהול מבן גוריון שעבדו איתי לאורך יותר משנה (אחד פוטר, אחד התפטר). שניהם היו טיפשים. הם היו גם חסרי ידע מקצועי, גם חסרי השכלה כללית וגם פשוט בעלי אינטליגנציה נמוכה (לפחות ביחס לממוצע האינטליגציה של עובדי תעשית התוכנה). כך שגם צריך להסתכל איזה תואר האדם השלים באונ', לא רק אם זה באונ'.

3. גם תלוי, כמובן, על איזה מכללה מדובר. דין שנקר, הבין תחומי והאקדמית ת"א-יפו, הוא לא כדין אפקה, שערי משפט או סמי שמעון.

4. אין שום ספק שבממוצע בוגרי אונ' הם גם בעלי אינ' גבוהה יותר וגם למדו את החומר של התואר טוב יותר. עם זאת, השונות, מנסיוני, לא כזו נמוכה ויש הרבה "פספוסים". בסופו של דבר, מעסיקים מסתמכים על כלים פנימיים בשביל למדוד ולבחון את המועמד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
  • 5 שבועות מאוחר יותר...
אני עובד באקדמיה, יש לי בני מששפחה שמראיינים בתחום ההייטק.

יש הבדל והבדל גדול.

בחוג שלי לא יטרחו לזמן למבחן כניסה לתואר שני בוגרי מכללות, בעבר ניסו לקבל לתחומים פחות מבוקשים וגם הפסיקו במהרה.

ההתמחות שלי ספציפית סגורה בפני בוגרי מכללות וכנראה תשאר סגורה בשנים הקרובות.

בנוגע לבני המשפחה שלי, יש כאלה שהנוהל אצלהם בחברההיה לא לזמן בוגרי מכללות והיו כאלה שהיו מזמנים את כולם.

אף אהד מהם (שניים במספר) לא קיבל בוגר מכללה.

כלל בסיס אומר שאם קל להתקבל לזה, זה מראה על הרמה הכללית של איכות האנשים וכנראה שיהיה יותר קשה למצוא עבודה. חוץ מזה, תהיה בטוח שכל קורס / תעודה / תואר הכולל בשם את המילה "ניהול" מבטיח לך ש*לא* תעבוד בניהול. למשרות ניהול לא לוקחים מישהו בעל תואר בניהול אלא פז"ם בניהול

אני קצת מתעלק על השרשור.

אמרת שיש לך משפחה שמראיינים בהייטק. אשמח לדעת מה הם חושבים על האוניברסיטה הפתוחה אם יש לך מושג.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הערכה גדולה. הרבה מתחילים באוניברסיטה הפתוחה, מעט מסיימים, פחות מהם עם ממוצע גבוה. ללמוד בפתוחה זה אומר משהו על משמעת עצמית ועל הנסיון להגשים את עצמך. יש כמובן עניין לכמות השנים. אדם שעושה דרך הפתוחה תואר בעשר שנים, לא ילהיב יתר על המידה. אם יבואו אלי (אני לא עובד בהייטק) שני אנשים, אחד מאוניברסיטה רגילה ואחד מהפתוחה, עם אותו ממוצע, הזה מהפתוחה ירוויח פלוס גדול, גם אם הממוצע שלו יהיה נמוך משמעותית מהממוצע של השני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

...אם יבואו אלי (אני לא עובד בהייטק) שני אנשים, אחד מאוניברסיטה רגילה ואחד מהפתוחה, עם אותו ממוצע, הזה מהפתוחה ירוויח פלוס גדול, גם אם הממוצע שלו יהיה נמוך משמעותית מהממוצע של השני.

דיעה לגיטימית לחלוטין - אבל זו לא איזו "אמת". יש גם מעסיקים שיגידו ההיפך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור... זה כל מעסיק וההעדפה הפרטית שלו. אבל אני רואה בשטח שיש הערכה מסוימת לפתוחה ויש ממאחורי זה גם ביסוס רציונלי. הלימודים שם פשוט קשים יותר. אני גם לא רואה שמישהו יעדיף בוגר מכללה על פניו

. שמתי לב ואני לא יודע אם זה נובע מהקלות מסוימות או בגלל שיש הרבה יותר אנשי מכללה, שפשוט יש אינפלצית ציונים.גם דפ"רים וגם אנשים מוכשרים מגיעים אלינו ממכללות עם ממוצעים של90 פלוס , בעוד, אלו שמסיימים אצלנו את המסלולים של תואר ראשון, מסיימים עם ממוצעים נמוכים יותר. סיימתי עם ממוצע של 90 (כאשר בחוג הראשי שלי, סיימתי עם 92) וסיימתי בעשיריה הפותחת (או ממש קרוב אליה) ואני רואה הערכה כלפיי, לא ברמה של ילד פלא אבל יש הערכה מסויימת.

זו אגב, אחת הסיבות שאנחנו לא מקבלים למסלולים אצלנו, בעלי מכללות. הם יכולים להיות אנשים עם שכל אבל כשאתה שואל בוגר מכללה שהרגע סיים: "בקורס הזה, קיבלת 100, מה התובנות שלך?" והם לא יכולים לענות לך ואז אתה ממשיך לשאול אותו על שאר הקורסים וגם שם הוא בקושי יודע לענות

לכל אחד יש את הציוני קסם הלו. קורס קשה שאיכשהו הצלחת להוציא 100 בלי להבין, אבל כשאתה עובר עם בוגר מכללה, והרוב מוחלט לא יכול לחבר משפט וחצי על רוב הקורסים שהם למדו, זה מראה לנו על מגמה כלשהי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חייב להסכים עם האינפלציית ציונים במכללות. אני שנה ג' במכללה עם ממוצע 97 ואני ממש לא גאון, פשוט יודע לשבת על התחת. אני לא רוצה לעשות פירסום שלילי למקום שאני לומד בו אז אני לא יציין את השם, אבל יש כאן הרבה סטודנטים שהם אינטלגנטים אבל חסרי כישורי למידה לחלוטין. ז"א שהם בחיים לא יפתחו ספר או שיסתמכו על משהו אחר חוץ מאותה מצגת מתומצתת בהרצאה שהם היו בה. ורואים את זה כשמנסים לשוחח איתם על משהו שהוא לא התרגיל הבא שצריך להגיש.

הסטונדטים האלה עם ממוצעים של 80+.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...