Fujicom LED 32"... קניה נבונה? - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Fujicom LED 32"... קניה נבונה?


LimaC

Recommended Posts

שלום לכולם,

אז נכון, שאלה כזאת אחרי הקניה היא קצת תמוהה, אבל העסקה ברת ביטול, אז השאלה עדיין רלוונטית.

התקרה התקציבית עומדת על 1300 ש"ח עבור טלויזיה 32", שתמוקם בסלון בעל טווח של 2-2.5 מטרים מהמכשיר לצופה.

נכנסתי לחנות מוצרי חשמל עם הפרמטרים האלה. כבר בהתחלה שללו לי את הרעיון המקורי לטלויזיה 24-26, (מקווה שזה לא נעשה מרעב למכירות ואכן מהסיבה שנאמרה: "אתה תתקשה לראות כתוביות, לדוגמה, במרחק הנ"ל).

המבחר שהוצע היה

  • המכשיר שנקנה - Fujicom 32" LED בעבור 1290 ש"ח.
  • האפשרות הקצת יותר יקרה - Thomson 32" LED במחיר 1390 ש"ח.
  • האפשרות הזולה יותר - 32" LCD במחיר 1000 ש"ח.

נאמר לי בנוסף, שההבדל בין LCD ל LED הוא גדול מאוד (לטובת ה LED). המוכר היה כל כך בטוח בטענה שלו שביסס אותה בהשוואה בין LCD של סמסונג ל LED של מותג עלום שם (השוואה תיאורטית, לא הראה בפועל). אכן כך הדבר?

הוא הכביר במילים על המותג . מותג שאני בספק אם נתקלתי בו בעבר. הוא אף הראה לי טבלה של מותגי הטלוויזיה החזקים בעולם שמדרג את במקום החמישי בעולם, הרבה לפני Toshiba ו Hisense. האם כמו בהשוואה בין ה LED ל LCD, האמת מגבה את הטענה?

בשורה התחתונה, אשמח לתשובה על השאלות ותגובה על הקניה עצמה. אציין שוב, יש עוד זמן לבטל את העסקה.

תודה רבה לכל המגיבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

בולשיט גדול. הצעה שלי, תבטל את העסקה, תתלון על המוכר ואל תקנה כלום בחנות הזאת.

ממרחק 2 מטרים עד שניים וחצי. מגוון הטלוויזיות שתוכל להכניס הוא בין 24 - 32 אינץ'.

אומנם לטעמי 24 אינץ' ממרחק שני מטר זה קצת מדי. אני לא חושב שתהיה בעיה לקרוא כתוביות (אני מצליח לקרוא ללא שום בעיה כתוביות על מסך מחשב 24 אינץ' ממרחק של שני מטר). מצד שני 32 זה כבר ממש על הגבול של גודל מסך. עם זאת, עדיף מסך גדול ממסך קטן. למה? במידה ואתה אדם בוגר עם עבודה מסודרת, אתה לא תצפה לאורך זמן בטלוויזיה וגם כאשר תצפה אז בלילות, לאחר העבודה. העיניים מתעיייפות לאורך היום ואנשים נוטים לראות פחות טוב בערבים בין כאם כתוצאה מתאורה לקויה או עייפות.

עוד דבר מאוד חשוב: כלל אצבע אומר שטלוויזיות פחות מ-32 אינץ' לא מומלצות! אבל, בטח שמה שהמליצו לך פה לא מומלץ.

עכשיו נעבור לטכנולוגיה. ההבדלים בין LCD ל-LED זניחים. חוץ מזה שאורך החיים של לד גדול יותר אך ללד יש גם לא מעט חסרונות. לטעמי כל ה-LED זה בולשיט אחד גדול וכדאי לחכות שמסכי OLED יכנסו לשוק במחירים שפויים (עניין של שנה - שנתיים לכל היותר). אני לא בקיא במה שהולך בשוק הטלוויזיות אך אני חושב שגם אם קיימים כיום דגמים מבוססים על LCD, אלו דגמים מיושנים אותם תוכל לקנות בפרוטות..

עכשיו מה שהוא הציע לך. לא מכיר את TCL וזה כבר אמור להעלות חשד. טומסון כנ"ל . פוג'יקום חברה חקיינית ללא מעוף. כעקרון תלוי בטלוויזיה עליה תיפול אבל בגדול היא לא משתלמת.

חוץ מזה שהמחירים שהוא נתן לך הם גבוהים מאוד!

אני יודע שב-1200-1300 תוכל להשיג, טושיבה, אל ג'י, שארפ ועוד בטרקלין חשמל או ביג בוקס. בשני המקומות תוכל להתמקח על המחיר ולהוריד אותו בכמה מאות.

שוב, אני ממש לא מעודכן בנ וגע לטלוויזיות אך היו טלוויזיות אל סי די מאוד מוצלחות מבית אל ג'י אז אולי כדאי ללכת גם על LED של .

שוב, דבר ראשון תבטל את העסקה, תתרחק מהחנות. הבאתי לך בתור המלצה את ביג ובקס ואת טרקלין חשמל לא בגלל שיש לי אהדה כלפי החנויות אלא בגלל שיצא לי להיות שם לא ממזמן והעפתי מבט חטוף על מחירי הטלוויזיות.

כיום ב-1300 תוכל לקנות לא רעה ואת תגדיל את התקציב ל-1600 אז בכלל תוכל להתפנק.

שיהיה בהצלחה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון, מודה לך על התגובה. אגש מחר לאחת החנויות שציינת, או לחנות גדולה אחרת ואברר שם...

דבר שני, בהחלט יצאתי מהחנות בהרגשה לא שלמה על הרכישה שביצעתי.

אעדכן ב"התפתחויות".

לילה טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רק שב ומדגיש במידה ואתה כן מגיע לטרקלין חשמל או ביג בוקס, תנסה להוריד את המחיר.

קניתי לאחרונה מערכת בביט בוקס ב-900 שח כאשר המחיר ההתחלתי שהם דרשו עליו זה 1190. מצד שני, ביג בוקס היא לא זולה אז המחיר ששילמתי עליו היה זול רק ב30 שקל מהמחיר הכי נמוך בזאפ..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במחיר ששילמת או מעט יותר מוכרים led 32" סמסונג מסדרה 4000 מיבואן רשמי - כולל ממיר עידן פלוס מובנה, וכניסת לניגון וכתוביות בעברית.

ראיתי בפעם האחרונה במחסני חשמל, אבל אני מניח שכל החנויות הגדולות ידעו להגיע למחירים כאלו.

ובאותו עניין, היכן ניתן למצוא טבלת התאמה בין מרחק מהצופה, לגודל המסך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממרחק 2 מטרים עד שניים וחצי. מגוון הטלוויזיות שתוכל להכניס הוא בין 24 - 32 אינץ'.

אומנם לטעמי 24 אינץ' ממרחק שני מטר זה קצת מדי. אני לא חושב שתהיה בעיה לקרוא כתוביות (אני מצליח לקרוא ללא שום בעיה כתוביות על מסך מחשב 24 אינץ' ממרחק של שני מטר). מצד שני 32 זה כבר ממש על הגבול של גודל מסך.

מישהו שאני מכיר פעם אמר:

בולשיט גדול

לי יש מסך 50" (!) ואני צופה בו בלי שום בעיה ממרחק 2.5 מטר.

בעבר גם היה לי , וראיתי על מסך ברוחב 1.80 מטר (פלוס מינוס 90" אאל"ט תלוי ביחס התמונה) ממרחק דומה. אם כי אני מודה שזה כבר היה קצת גדול מדיי, למרות שהחוויה היתה נפלאה.

בכל מקרה להגיד ש-32" זה "ממש על הגבול" מבחינת "גדול מדיי" זה עוול נוראי. המציאות היא בדיוק הפוכה.

אין שום בעיה עם 32" ולטעמי זה אפילו קטן מדיי.

נ.ב.

שלושת החברות שהוזכרו בהודעת הפתיחה הן חברות מדבקה ותו לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה דברים , LED זה לא בולשיט , הוא הביא להתקדמות משמעותית בתחום הטלויזיות ..

עלויות יצור נמוכות יותר , צריכת חשמל נמוכה יותר , מסכים דקים יותר במקרה של תאורה צידית ולא אחורית , חוץ מזה יש מספיק מסכים בשוק עם Local Dimming שלא היה קיים ללא השימוש בLED אצל סוני ,LG ,Philips וטושיבה שבזכות Local Dimming מציגות קונטרסט הרבה הרבה יותר גבוהה ממסכי LCD מקבילים ..

אגב , TCL מסתבר כן חברה אמיתית..

http://www.tclusa.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/TCL_Corporation

אתם צריכים לקחת בחשבון שבמדינות כמו סין ויפן יש הרבה חברות שלא פופלריות מחוצן כל כך כי הן בעיקר מתקמדות בשוק הפנימי ,לעומת סוני,סמסונג ,טושיבה וLG שחלק גדול ועיקרי מהשוק שלהם הוא העולם "המערבי" ..

הנה לדוג' ,ב2011 היה להם 4% נתח שוק

http://www.displaysearch.com/cps/rde/xchg/displaysearch/hs.xsl/130612_china_leads_growth_in_lcd_tv_shipments_in_Q1_13.asp

עדכני יותר , 6 אחוז כמעט בנתח השוק הכולל בעולם ,מקום שלישי ..ככה שהם ממש לא חברת מדבקה ,אני לא אומר שהמסכים שלהם איכותיים (יכול להיות שבדרג השוק הבינוני ומלעה הם לא רעים ,מאיפה אני יודע..) אבל בעיקרון זאת חברה אמיתית ,מותג כמו כולם אפשר להגיד .

השאלה אם מה שמוכרים פה זה באמת ,או שזה עוד מוצר מדבקה שמחכה מותג כלשהו .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

BOR

יש נוסחא לחישוב אינצ'ים כפול 2.54 וכפול 3-5. זה הגודל המומלץ..

מילפורד

יש אנשים שצופים גם במסכי 1000 אינץ ממרחק מ"מ. הבאתי לו את המספרים שהולכים על פי הנוסחא המומלצת שמתחשבת בכל מיני פקטורים. אתה מוזמן לקרוא עליה בגוגל. לחבר שלי יש גם 50 אינץ' וגם אצלו נהמרחק קצר יותר מהמולץ. לי אישית היה ממש לא נוח.

תבדוק אולי אתה צריך משקפיים.

DAVIDK

הרבה מההבטחות של לד, התגלו כזניחות. הסיבה היחידה שעברו אליו זה החסכון בעליות. הלדים טומן בחובו גם בעיות שלא היו קיימות ב-LCD. ההמלצה שלי תמיד היא לקפות על דור הלדים. בזמנו ה-LCD היוו מהפכה ואני ממש מקווה שה- גם יעשה מהפכה. בזמנו, אגב ייחסו חלק מתכונות הOLED ללדים וכאשר המוצרים צצו בשוק פתאום הסתבר שהחברות דיברו יותר מאשר עשו.

הכל טוב ויפה. רק שאני נמצא על קו קוריאה-יפן-ישראל כמה וכמה פעמים בשנה ושם לא נתקלתי בחברות הללו. בסין אומנם מעולם לא הייתי (רשמית) אך שם מספיק שצץ לו ברנד כלשהו על מנת שהוא ימכור מלא, במיוחד, אם הוא זול.

אני די בטוח שה- זה אותו . ולמען האמת, אעדיף פוג'יקום על . היה לי טללויזיה ישנה של פוג'יקום (חתיכת בוקסא ענקית שאי אפשר להרים) ושרדה משהו כמו כמעט עשרים שנים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ שניהם קיימים.

וכפי שמילפורד אמר, לפחות Fujicom הוא מותג מדבקה. זאת אומרת שמפעל עלום שם בסין מייצר אותם לפי הזמנה, ומדביק מדבקות "מותג" עבור היבואן. ברוב המקרים לא תמצא את "המותגים" הנ"ל בשום מקום פרט לישראל. - מנסיון עם Fujicom במסכי מחשב - מתקלקלים הרבה יותר ממותגים אמיתיים כגון סמסונג ודל.

ממליץ בחום לשלם 100-200 שח יותר (אם בכלל) ולקחת מותג אמין כמו סמסונג. את החסכון תרגיש בעתיד.

לגבי גודל המסך, גם מסכים עם מילפורד. סימבור, אני לא יודע מה הנוסחה ומי כתב אותה. אך אני יושב 3 מטר ממסך 50" שאני גם גולש עימו באינטרנט כל הזמן, וגם מגיב כאן לדוגמה. זה ממש נוח, וממש לא גדול מדי. גם 60-70 לא יהיה גדול מדי. אני בלי כל חיי, לא צריך , ראיה 6/6... אם כבר הפוך, לאמץ את העיניים בלנסות לגלות פרטים קטנים מדי, יגרום לך להצטרך .

לגבי LED, בפועל הם הרבה יותר חסכוניים בחשמל מ LCD. אתה מדבר על בעיות. אילו בעיות ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אינ יודע ששתיהם קיימים, פשוט את המוצרים הראשונים של Fujicom התחלתי לראות לפניי כ 10 שנים ולא 20 (למרות שיש מצב שלא שמתי לב מקודם ?). Fujitsu לעומת זאת היא "ענק חומרה" שייצר באותה תקופה גם דיסקים קשיחים ומה לא....

יש לי מסך LCD של Teac (זה אותו מסך בדיוק כמו Fujicom תחת מדבקה שונה) שמחזיק יפה ממשהוא כמו 2007 ואפילו שר נפילה על הפינה של לוח המקשים בלי להישבר (יש כתם כהה קטן אבל לא פיקסלים שרופים), וזה בהשוואה ל LCDים של שיצא לי לתקן 50 כאלה בחברה שבה עבדתי לאחרונה ורובם היו הרבה יותר חדשים..... לא ש הם מותג, יש כמה אחרים שמייצריםבשבילהם את המסכים וחלק מהם לא נראים בנןויים הרבה יותר טוב ממסכים גנריים (אותו כרטיס אם דיודות מתחממות שכבר יש צבע שחור באזר שלהן ואותם קבלים לא ידועים מנופחים, רק בתוספת EMI shield ופיוז כדיי שהמסך יקבל תו תקן....)

לא פירקתי עדיין את שלי אבל אני מנחש שאינ אמצא חומרה של Chimei או Proview בפנים ובטח משהוא דומה גם במסכים אחרים של Fujitsu

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה רע בפנאלים של Chimei? הם לא שיא האיכות (לצגים הם מייצרים רק TN), אבל אין להם שום בעית אמינות. יש לי צג שלהם ואני בהחלט נהנה ממנו. בעבודה יש לי צג TN של פיליפס שלא עולה עליו בדבר

אני קניתי טלווזיות 32 LCD (דגם מלפני איזה שנתיים) של דרך גרופון ב 1100 שקלים, כולל משלוח. היא מיושנת - אין לה איזה משוכללת שיודעת לנגן וכו. אבל אני מרוצה - הטלווזיה איכותית. עדיף לדעתי מכל חברות המדבקה למינהן. גם כאשר אני צופה בתוכן ברז' נמוכה רואים טוב למדי. מעבדי התמונה שם טובים (ובטלווזיות סיניות זבל הם בהכרח לא).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול להשיג פנסוניק עם ולד ב1600 ועם 5 שנות אחריות של יורוקום. ד"א גם לTCL יש פאנל כך שאיכות התמונה העומדת לא רעה שם. הבעיה היא שמעבדי התמונה שונים, ואם אתה חובב או אקשן, תצטרך להתרגל למריחות.

אם התקציב מאפשר, הייתי הולך על הפנסוניק, אם לא, על הTCL (בגלל הפאנל).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היום הוחלף לי פנל של chimei בלפטופ בן כמה חודשים ספורים... אבל סה"כ כשהפנלים שלהם עובדים איכות התצוגה מספקת בהחלט.

לפותח הדיון: מלבד גודל לא ציינת מה חשוב לך במסך (איכות תצוגה, חיבוריות, ממשק בעברית) למרות שהתקציב שלך כנראה די מוגבל. על מסך בגודל 32" למרחק צפייה שלך לא הייתי מתפשר. תמיד שווה ללכת למותגים ידועים ולא למדבקה (איכות רכיבים, מנועי ובקרות איכות). אם תשאר עם הFUJICOM, אמנם מותג מדבקה אבל מבית טוב (יניר מערכות היבואנים של nec).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...