גיבוי רשת משרדית קטנה(מכונת גיבוי) - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

גיבוי רשת משרדית קטנה(מכונת גיבוי)


Judas Iscariot

Recommended Posts

אהלן,

אני עובד במשרד קטן(7 עמדות). ישנה משרדית פשוטה בין המחשבים שבה משתפים מס' מדפסות ומחשבים.

אנחנו רוצים להתקין איזשהי מכונת גיבוי בסיסית(1-2 הארד דיסקים) שתעשה נניח גיבוי יומי/שבועי לכל הקבצים המשותפים ברשת.

חשבתי על משהו בסיסי בכך שאשים הארד-דיסקים שישמשו לצורך זה באחד המחשבים(למשל של המזכירה) - אבל תהיתי אם יש אולי איזה פתרון יותר אלגנטי. אם אפשר להפנות אותי למדריכים כאלה ואחרים(גם באנגלית זה בסדר כמובן) - אשמח.

תודה! :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמות המידע הנדרש לגיבוי היא בערך 2TB. רמת הביטחון בגיבוי לא צריכה להיות סופר גבוהה כיוון שכבר קיים גיבוי ידני. אני חשבתי על מערך RAID פשוט. השאלה היא איך אני מקנפג אותו והאם במכונה נפרדת או במחשב קיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה "גיבוי ידני"? ממתי זאת פעולה ידנית?

אתה צריך לקחת בחשבון את הנפח שציינת יחד עם כל הדלטאות וכמות העותקים שאתה מעוניים לשמור.

הגיבוי צריך להיות על ציוד נפרד מכל המשרד. להגדיר מערך RADI1 זה שטויות ולוקח כמה שניות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאתה אומר ציוד נפרד, האם הכוונה היא למחשב נפרד או שאפשר לבנות, כפי שכתבתי בכותרת, איזושהי "מכונת גיבוי"? (כן, ברור לי שכל "מכונת גיבוי" היא למעשה מחשב - אני מתכוון שאין לי צורך ב"עמדה" נוספת. לא מסך, לא מקלדת עכבר - מבחינתי גם לא מערכת הפעלה שעולה כסף. מחשב קטן עם איזה חביב עליו שיהיה מחובר לרשת המשרדית ובשביל לגשת לממשק שלו אעשה עליו remote מאחת העמדות הפעילות).

ואני מתכוון לכך שלכל עובד במשרד יש כבר הארד-דיסק חיצוני שאליו הוא מגבה את הדברים הסופר-דופר חשובים לו באופן כמעט יום-יומי ולכן רמת הגיבוי הפנימי במכונת הגיבוי לא צריכה להיות גבוהה.

לגבי הדלתאות וכד' - עותק אחד. אין צורך בשיחזור של "לפני שבוע/יומיים/יום" - בכל רגע נתון יהיה עותק אחד בלבד של הקבצים המגובים. הגיבוי היומי/שבועי(טרם הוחלט) יבוצע כמובן באופן אוטומטי. אשמח להמלצה על תוכנה כזו או אחרת לשם כך אגב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

NAS זה הפתרון הכי אידיאלי עבורך. סוג של מחשב קטן נפרד מכל העמדות המכיל כמה דיסקים קשיחים עבור RAID, למשל RAID5 או RAID1, מה שיתאים לך, והכונן הנ"ל יהיה משותף אצל כל העמדות ברשת ושם הם ישמרו את כל המסמכים החשובים שאתה רוצה שיהיו מגובים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כחלק מתוכנית השדרוג למשרד אנחנו מתכננים לשדרג מחשב ישן. לא זוכר כרגע בדיוק את הקונפיגרציה, נדמה לי שזה 2 Duo E2500, 3GB זיכרון וכד' - נראה לי די והותר למחשב שיתפקד כמכונת גיבוי, לא? כי הסתכלתי קצת על NASים ואני רואה שהם גם די יקרים וגם עם מפרט די חלש(256MB וכד') אבל אני מניח שגם כל הקונפיגורציה שלהם שונה לחלוטין.

ולמה דווקא BSD ולא איזו הפצה קצת יותר נוחה לשליטה כמו איזה אובנטו חביב?

אני גם מכיר פחות או יותר את PartedMagic שנראה לי אמורה לשבת בול על ענייני למינהם.. לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

PartedMagic זאת הפצת live לניהול מחיצות offline (ע"י GParted) וכלי מערכת אחרים להצלת המחשב (שיחזור מידע/בניית bootloader/הצפנה/שכפול וכד').

אין שום יתרון בלהתקין למטרות כאלו. זה יהיה סתם בזבוז משאבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...