שיחזור של Asus vivoTab Smart לאחר עידכון כושל - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שיחזור של Asus vivoTab Smart לאחר עידכון כושל


anatoli

Recommended Posts

אני אומנם לא כתבתי את המדריך הזה, אבל אני יכול בהחלט להעיד שהוא עובד מצוין, ואני רוצה להביא זאת לתשומת ליבם של אנשים שייתקלו בבעיה. הסיבה היא שמסתבר שמדובר בבעיה מאוד נפוצה, וגיליתי זאת רק לאחר שחוויתי אותה על בשרי וביליתי שעות בחיפוש אחר פיתרון. גם במהלך החיפוש באינטרנט גיליתי שמרבית האנשים פשוט מוותרים על לפתור זאת ומערבים בזה את החנות\אחריות בשביל שיפתרו להם את הבעיה (מה שהייתי עושה גם כן, אבל בגלל הסופ"ש הם היו סגורים ולכן החלטתי לנסות ולפתור זאת בעצמי).

תקציר הבעיה הוא הבא: כשמפעילים את תוכנת העדכן של אסוס (Asus LiveUpdate) היא אומרת שיש לעדכן את הדרייברים והביוס. מאשרים את העידכון, מאפשרים הורדה והתקנה של הקבצים, עושים Restart כשהתוכנה מבקשת, והחל מרגע הזה מערכת ההפעלה לא מוכנה לעלות יותר. כל ניסיון לבצע Reset להתקנה, או לשחזר לנקודת זמן קודמת לא מצליח (אם כי ייתכן ובמידה ותיצרו נקודת שיחזור לפני כן זה יעבוד, לצערי כיוון שהמכשיר היה בן 15 דקות לא ראיתי צורך בכך). למי מכם שרוצים לעשות עדכון, אז לטענת מה שאני קורה ברשת צריך לוודא תחילה שיש לכם את הגרסא האחרונה של ה-LiveUpdate ואז לבצע עידכון של הדרייברים בלבד, אבל הדעות קצת חלוקות. כאמור אני עשיתי את העדכון כולו, ולאחר מכן הייתי צריך לשחזר את הכל למצב ההתחלתי (למעט עידכון הביוס שנותר על כינו).

מה שעושים במדריך זה בעצם שיחזור ממחיצת שיחזור נסתרת שנמצאת במחשב. בכדי לעשות זאת צריך כבל OTG (מתאם לחיבור DOK או כונן חיצוני), או כרטיס microSD (זו הדרך שאני בחרתי בה, השתמשתי בכרטיס הזיכרון מהפלאפון שלי כי לא היה לי כבל OTG), מעתיקים אליו קובץ קטן, מעלים אותו מה-command prompt, ונותנים למחשב לבצע שיחזור. ההוראות המלאות נמצאות בקישור הבא:

http://forum.tabletpcreview.com/asus/56108-how-reset-re-image-broken-vivotab-smart.html

לצורך השלמות אני אצטט פה את החלק הרלוונטי:

To reset the VivoTab Smart, you will need:

-either a microUSB to USB OTG cable + USB flash drive/hard drive OR a microSD card (or possibly a location on your local network accessible via WiFi)

-imagex.exe from Microsoft

I downloaded the 32bit version of imagex from here:

Download imagex.exe without installing WAIK | RAID Calculator | RAID Calculator

You can also get it directly from Microsoft as part of the 1.3GB Windows Automated Installation Kit (WAIK) here:

Download Automated Installation Kit (AIK) for Windows Vista SP1 and Windows Server 2008 from Official Microsoft Download Center

The command line options for imagex are outlined here:

ImageX Command-Line Options

The image to reset the VivoTab Smart is located in two places:

c:\windows\system32\recovery\install.wim

(hidden 8gb recovery partition):\RecoveryImage\install.wim

*you can make sure that your working VivoTab Smart has this image by following the instructions below to assign the recovery partition a drive letter

*if you look at the partition in the graphical Computer Management/Disk Management, it will show the partition as empty but it isn't

Step 1:

Put imagex.exe on your external memory and connect to VivoTab Smart.

Step 2:

Open up the command line from the blue recovery screen:

Troubleshoot --> Advanced Options --> Command Prompt

*if your software keyboard doesn't pop up even when you press in the command prompt screen, just reboot and try again... it only failed to pop up once for me.

Step 3:

Run each of the following commands:

diskpart

list disk

(the built in drive should be listed as 58GB and be disk 0)

select disk 0

list partition

(the partition we want is the 8GB Recovery - not the 300MB Recovery - it should be #4)

select partition 4

assign

exit

Step 4:

Figure out which drive letter your recovery partition was assigned and which your external memory was assigned:

d:

dir

e:

dir

I will assume your external memory is d: and your recovery is e: - run the following command:

d:\imagex.exe /apply e:\recoveryimage\install.wim 1 c:\

Leave your VivoTab Smart plugged in... it will take a while. When finished, reboot. Everything will be reset to the way it came from the factory.

לאחר שמעלים את מערכת ההפעלה מחדש אפשר לעדכן את ה- LiveUpdate, והוא יגיד לכם שהביוס כבר מעודכן ויבקש לעדכן רק את הדרייברים - אין עם זה שום בעיה, זה כבר לא יצור שוב את התקלה הזו.

אגב, הסיבה היחידה שאני מוסיף פה את המדריך הזה למרות שהוא כנראה לא מחדש דבר לחלק מהגולשים (במקרה שלי זה לא היה המצב), ולמרות שאפשר בדיוק כמוני למצוא אותו בגוגל, היא הסיבה הפשוטה שעם כמות המידע העצומה שיש על התקלה הזו, אף אחד בשום פורום שקראתי לא הגיע למידע הזה וכולם שלחו את המכשיר חזרה לחנות. לכן אני חושב שיש רווח בהוספת קישור מפורט למדריך הזה, במיוחד שזה בעברית וכך מי שייתקל בבעיה הזו יוכל בקלות למצוא את המדריך ולפתור את הבעיה בקלות ובמהירות באופן עצמאי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...