העברת חשבונית ואחריות על שמי למוצר מאילת? - עמוד 2 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

העברת חשבונית ואחריות על שמי למוצר מאילת?


jetman

Recommended Posts

נרשום זאת שוב.

על מוצרי חשמל ואלקטרוניקה שמחירם מעל 150 שקל.

האחריות על המוצר היא לבעל המוצר, גם אם הוא נמכר 10 פעם בזמן האחריות.

החנות לא יכולה לבטל את זה.

הבאתי קישור כבר קודם של התקנות

http://www.nevo.co.il/law_html/law01/999_591.htm

סעיף 17

העברת זכויות בטובין

17. זכויות הנתונות לצרכן על פי תקנות אלה או על פי תעודת האחריות או חוזה השירות, לגבי טובין אשר הבעלות בהם הועברה לצרכן אחר, יהיו נתונות לנעבר.

התניה – לטובת הצרכן

21. אין להתנות על הוראות תקנות אלו, אלא לטובת הצרכן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

יש האמת עניין נוסף, אני הולך להשתמש בו בבית, אבל לדגם 3G, יש שווי גדול יותר ביד שניה, במידע וירצה למכור אותו בעתיד,

כן עלי זה מטומטם לקנות בצורה כזאת, אבל אי אפשר באמת לדעת אם אני ישתמש בו רק בבית, ו WIFI אין בכל מקום אתם יודעים..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, אבל רוב הסיכויים שתצטרך לריב בשביל זה עם מנהל הסניף בו אתה רוצה לממש את האחריות. תעשה חשבון לבד האם שווה לך להתעסק עם חנויות שכזו.

* בהערת אגב, יצויין כי ללא קשר לתקנון החנות או לחוק הגנת הצרכן, לפי החוק אסור לקנות מוצרים באילת (עם הפטור מהמע"מ) אלא אם אתה תושב אילת או מתכוון לצרוך את המוצרים באילת. גם אם מבחינת החוק להגנת הצרכן התקנון של KSP אינו חוקי, מנהל סניף עירני יזרוק אותך מכל המדרגות, כי לא תוכל לאיים עליו בתביעה (או לפחות, לא תוכל לתבוע ולזכות) כל עוד טכנית אתה עובר על החוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם לא יממשו את האחריות בהחלט אפשר לתבוע.

ולזכות בלא מעט פיצויים.

אם במקרה "מנהל הסניף" ינסה לדווח למע"מ על האירוע.

אז במקרה הכי גרוע מהפיצויים שהם ישלמו ניתן יהיה לשלם את המע"מ.

למרות שקניית מוצר בודד בהחלט יכולה להחשב כצריכה באיזור אילת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

* בהערת אגב, יצויין כי ללא קשר לתקנון החנות או לחוק הגנת הצרכן, לפי החוק אסור לקנות מוצרים באילת (עם הפטור מהמע"מ) אלא אם אתה תושב אילת או מתכוון לצרוך את המוצרים באילת. גם אם מבחינת החוק להגנת הצרכן התקנון של KSP אינו חוקי, מנהל סניף עירני יזרוק אותך מכל המדרגות, כי לא תוכל לאיים עליו בתביעה (או לפחות, לא תוכל לתבוע ולזכות) כל עוד טכנית אתה עובר על החוק.

אתה רציני? לפי מה שאתה אומר אם אני מבקר באילת, איני זכאי לקנות מתנה לאדם שאינו תושב אילת.

הייתי בטוח שהפטור ממע"מ נועד לטובת העסקים המקומיים, ולא לטובת הקונים שגרים באילת.

יש מצב שאתה מקשר לחלק הרלוונטי בחוק?

לגבי החלק השני לדעתי אתה טועה - אין קשר בין עבירה שלך לכאורה על חוקי מיסים, לבין מימוש אחריות מול החנות. אותה אנלוגיה לכך שפורץ לביתך יכול לתבוע אותך אם הוא נתקל במרצפת שבורה ונפצע.

בנוסף, אתה קונה באילת, משתמש בו באילת, לאחר מכן במקום מגוריך, ולאחר זמן מסוים מוכר אותו. האם היית אמור לחזות סיטואציה זו ולשלם מע"מ מראש?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רציני לחלוטין. הנה לשון החוק:

http://www.hilan.co.il/calc/Legislation.aspx?type=law&id=29

אותך מעניין ספציפית סעיף 5 ג'.

לגבי אי-התלות בין החוקים השונים, בוודא שאתה צודק, אלא שזה לא הופך אותי לטועה. אכן, אין קשר בין חוק הגנת הצרכן לבין החוק המגדיר את אילת כאזור סחר חפשי - אבל יש קשר בין הסיכויים שלקוח יגיש תביעה לבין גודל הנזק שעשוי להגרם ללקוח בשל אותה תביעה, גם אם מסיבות עקיפות. קח בחשבון שלרשת הזו יש עורכי דין לא רעים בכלל, וכנראה מנוסים למדי.

בנוסף, קח בחשבון שיהיה בפניך עוד מכשול חוקי פוטנציאלי: גם בהעדר הבעיות שהוזכרו (שירות ללקוחות יד שנייה ועניין המע"מ), ישנו הנוסח של חוק הגנת הצרכן עצמו, המגדיר את מקום מתן האחריות, במקרה בו אין מעבדה מטעם היצרן\יבואן בקרבת מקום, בתור "נקודת המכירה" - "המקום בו מכר העוסק את הטובין לצרכן". אין שום סעיף בחוק המחייב את כל סניפי הרשת לשמש כנקודות איסוף עבור מוצר שנקנה בסניף ספציפי.

כשמדובר ספציפית בסניף אילת, הבעיה עשויה להיות אף יותר חמורה (נא לקחת את האמור מנקודה זו והלאה בערבון מוגבל שכן אינני משפטן), שכן בעוד שאין צורך לשלם מע"מ על מוצרים שעוברים דרך סניף אילת (כלומר, הנמסרים ללקוח הנמצא באילת), על מוצרים שעוברים דרך סניפים אחרים צריך גם צריך - גם אם מדובר בהחלפה במסגרת האחריות. הנ"ל חל גם על לקוח פרטי, אגב - אם שלחת את המוצר עצמאית לתיקון בחו"ל, עם קבלתו בחזרה תחוייב במע"מ. החנות, כמובן, לא מעוניינת לספוג הפסד נוסף זה, ולכן כנראה תתנגד בתוקף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם סתם מדברים באויר

KSP לא יכולים להתנות שום דבר בכך שהלקוח לא שילם מע"מ, הם גם לא יכולים להשתמש בזה כטיעון בשום מקום

ובכל מקרה, זה לא חובת הצרכן לגבות מע"מ, זה חובת העסק.

ולענייננו:

האחריות במקרה הזה היא ע"י צד שלישי בכלל ולא ע"י KSP כך שכל הויכוח הוא מיותר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...