בדיקת קיבולת של סוללה - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בדיקת קיבולת של סוללה


ToMeRv32

Recommended Posts

היי, יש לי סוללה חיצונית שאני רוצה לבדוק כמה היא באמת מכילה.

כשאני משתמש בה לא נראה שהיא באמת מספקת את מה שכתוב עליה..

היא אמורה להיות 6000mAh אבל היא 3.7v.

ההמרה ל5v של ושוב ל3.7v של הסוללה של הפלאפון,

ועוד זה שהיא דלוקה..

מתבזבז פה הרבה זרם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

ההמרה ל 5V דיי יעילה, ל 3.7V בתוך הפלאפון - פחות, והטעינה לסוללה היא משהוא כמו 0.6x יעילה. בסך הכול משהוא כמו 1/2 - 2/3 מהמטען של הסוללה החיצונית מגיע לפנימית, אוליי פחות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה ממש מאכזב..

נשמע יותר הגיוני בכל אופן..

זה אומר שגם כשאני מטעין במטען קיר 1A אני לא באמת מטעין ב1A כי יש המרה מהUSB לבטרייה?

אם כן למה לא מייצרים בטריות של 5V?

(מצטער אם זאת תשובה ממש ברורה מאליו אני פשוט לא מבין בתחום..)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש 3 המרות בדרך :

המטען ממיר מ 240 ל 5 ביעילות דיי גבוהה

הפלאפון ממיר מ 5 ל 3.7 יכול להיות ביעילו גבוהה ויכול להיות לא ממש (כי צריך מעגל שנותן מתח מדוייק ומכוון אותו לפי המצב של הסוללה, אז לפעמים שמים גם כאן ממיר DC-DC יעיל ולפעמים סתם מבזבזים את ה (5-3.7) על חימום של נגד) - התכנון שהפלאפון נטען ממטען שמחובר לחשמל, כך שלא צריך להיות חסכוניים במיוחד זה לא שמבזבזים (אבל במקרה שלך זה כן.....)

הסוללה עצמה מקבלת טעינה נניח ב 1600mAh אבל היא תוכל לשחזר מזה רק 1000mAh (ה mAh שכתוב זה כמה הסוללה תוכל לתת, לא כמה צריך להטעין לתוכה) - יתר ה 600 הלכו להתחממות וכו. כךשרוב האיבוד אנרגיה הוא בסוללה עצמה ואין הרבה מה לעשות נגד זה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי, יש לי סוללה חיצונית שאני רוצה לבדוק כמה היא באמת מכילה.

כשאני משתמש בה לא נראה שהיא באמת מספקת את מה שכתוב עליה..

היא אמורה להיות 6000mAh אבל היא 3.7v.

ההמרה ל5v של ושוב ל3.7v של הסוללה של הפלאפון,

ועוד זה שהיא דלוקה..

מתבזבז פה הרבה זרם?

בכדי לבדוק קיבולת סוללה , ניתן לחבר לצרכן בעל צריכה קבועה ולמדוד מתי המתח יורד מתחת למתח היעד.

לדוגמה :

מחברים מעגל עם צריכה כללית של 1A כאשר מחובר אליו שעון עצר (סטופר) דרך ממסר המופעל על ידי מתח היעד לדוגמה 5V.

ברגע שהמתח היעודי יורד, הממסר מנתק את השעון העצר וכך מכפילים את הזמן ב 1A ומקבלים את הקיבולת.

בסמרטפון , זרם הצריכה משתנה תדיר ולכן זה מאוד בעייתי לקבוע קיבוליות של סוללה.

יש לזכור שברוב הסוללות מתח היעד ירד לאחר כ- 60% מהקיבולת שלהן , וזה תלוי גם ב : אורך חייהם ,החומר שמהם הן מיוצרות, אופן הטעינה שלהן ועוד מספר גורמים.

המתח שמתקבל ביציאה מהמטען (עם יציאת USB) מהקיר (או מכל מקום אחר) הוא 5V בעוד שהמתח של רוב הסוללות היום הוא 3.7V וזאת בכדי ליצור את הפרש פוטנציאלים הנחוץ עבור טעינה וכמוכן להתגבר על יישור לא מוחלט.

מיקום השקעים של ה - (מחשב,קיר ,רכב) אינו משפיע על יכולת אספקת הזרם שלהם , אלא העומס שאליו נבנה המעגל האלקטרוני.

יכולת המעגל של המטען לספק זרם גבוה וקבוע מבלי לשנות את תכונותיו , הוא לרוב פונקציה של איכות הרכיבים וההרכבה ומכאן מחירו.

לדוגמה , ישנם מטענים לזרם של : 0.5 ,0.8 ,1 , 2 אמפר .

וישנם מטענים שמתיימרים לספק את הזרם הזה .

יכולת אספקת זרם גבוהה , עוזרת בטעינת סוללות ומכשירים בעלי : קיבולת גבוהה ו\או צריכת זרם גבוהה בזמן המנוחה\טעינה שלהם ,לכן לסוללה שלך הרבה יותר מתאים מטען בעל יכולת אספקת זרם (אמיתית!!) של 2A .

לדוגמה , מכשירי סמרטפון חייבים מטענים בעלי יכולת אספקת זרם גבוהה מכיוון שגם בזמן המנוחה שלהם , הם צורכים זרם גבוה .

הבעיה?

רוב שקעי ה- מתחילים להיות בעייתים כאשר מתחילים להעביר דרכם זרם מעל 1.5A .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שאני זוכר (הטענות ראשונות) זמן הטעינה היה כמעל 12 שעות,

מה שאומר שהסוללה נטענת בחצי אמפר. זה הגיוני בכלל?

יכול להיות שזה היה משהו של הפעמים הראשונות?

אני אבדוק את זה שוב.

בכל מקרה, חצי ממה שנאמר פה לצערי לא ממש הבנתי.. אשמח אם תוכל להסביר בפשטות את הדברים. ::)

הסוללה הזאת, לפי הנתונים, אמורה לתת זרם של 2A דרך יציאת הUSB שלה.

המכשיר שלי נטען ב1A.

וכנראה שאני לא אמדוד באופן מדוייק,

אבל אולי יש חישוב כלשהו שאפשר לעשות כדי להעריך כמה אני יכול להוציא ממנה בסופו של דבר?

כמה יגיע לסוללה שנטענת.)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שאני זוכר (הטענות ראשונות) זמן הטעינה היה כמעל 12 שעות,

מה שאומר שהסוללה נטענת בחצי אמפר. זה הגיוני בכלל?

יכול להיות שזה היה משהו של הפעמים הראשונות?

אני אבדוק את זה שוב.

בכל מקרה, חצי ממה שנאמר פה לצערי לא ממש הבנתי.. אשמח אם תוכל להסביר בפשטות את הדברים. ::)

הסוללה הזאת, לפי הנתונים, אמורה לתת זרם של 2A דרך יציאת הUSB שלה.

המכשיר שלי נטען ב1A.

וכנראה שאני לא אמדוד באופן מדוייק,

אבל אולי יש חישוב כלשהו שאפשר לעשות כדי להעריך כמה אני יכול להוציא ממנה בסופו של דבר?

כמה יגיע לסוללה שנטענת.)

תחשוב על הסוללה כמיכל מים.

המטען הוא הצינור שממלא את המיכל.

הטלפון הוא הברז שמרוקן את המיכל .

מטען עם יכולת אספקת זרם גבוה (יהיה כתוב 5V 2A לדוגמה) יצביע על צינור מילוי יותר גדול ממטען עם יכולת אספקת זרם נמוכה (יהיה כתוב 5V 1A לדוגמה) מכאן שזמן הטעינה יהיה ארוך יותר.

מכאן אפשר להבין שהמטען שלך כנראה חלש מדי.

3-4 הטעינות הראשונות של הסוללה , הן קריטיות להמשך חייה.

בטעינות אלו חייבים לרוקן את הסוללה (מכל הסוגים!) עד סופה , ולהניח להטען במשך כ- 6 שעות לפחות, גם אם המטען מראה "מלא".

ההטענה הראשונית היא זאת שלמעשה תקבע את הגובה שהמיכל יצביע על "מלא".

למה?

לסוללה לוקח זמן להעביר את המטענים מצד לצד ולכן אם תטעין את הסוללה במהירות רבה מדי , חלק מהפוטנציאל של הסוללה יאבד לנצח ואז תקבל בעלת קיבולת פחותה ממה שהיא מוגדרת.

כמוכן , לכל יש מספר טעינות מוגבל . כלומר , אם לסוללה יש אורך חיים של 400 טעינות (שלאחריהן התאים מתחילים "לגווע") כל טעינה,אפילו אם הסוללה טעונה חלקית, תחשב כטעינה .

במילים אחרות ,אל תכניס לטעינה "סתם שיהיה".

אם כל הנתונים שלה הם נתוני אמת , הסוללה הזאת מסוגלת (במצב תקין וחדש לחלוטין) לספק זרם של 2A במתח של 5V ולפי כלל אצבע של 60% (בכדי שהסוללה לא תפרק לחלוטין) היא בעלת קיבולת של 4000maH , או 4AH , או 4 אמפר\שעה.

כלומר :

4A למשך 1 שעה.

או 1A למשך 4 שעות .

או כל כפולה שתביא את התוצאה הזאת מבחינת אמפר לשעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הקטע של הזרם, אמפר וכו' אני יודע.

העניין פה הוא ה"כלל אצבע של 60%".. (?)

הסבר?

טעינה ראשונה עשיתי עד הסוף, לקח 13 שעות. (מטען של 2A)

טעינות שאחרי לא עשיתי כך. עד כמה באמת אפשר להפסיד מהקיבולת? כמה אחוזים בודדים?

בהזדמנות אני אבדוק שוב כמה זמן זה לוקח עכשיו.

לגבי אורך החיים - אני מניח שאם היצרן לא מפרסם אין דרך לדעת את אורך החיים..

ולא הבנתי איך המטען שלי חלש.

אלו הנתונים:

Micro- DC input

5V

USB DC output

5V / 2A

6000mAh Japanese Li-Ion Battery

לא כתוב מה הזרם שהיא מקבלת. מה זה אומר?

וזה אומר שהיא יכולה להוציא עד 2A, ולא רק 2A, נכון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הקטע של הזרם, אמפר וכו' אני יודע.

העניין פה הוא ה"כלל אצבע של 60%".. (?)

הסבר?

טעינה ראשונה עשיתי עד הסוף, לקח 13 שעות. (מטען של 2A)

טעינות שאחרי לא עשיתי כך. עד כמה באמת אפשר להפסיד מהקיבולת? כמה אחוזים בודדים?

בהזדמנות אני אבדוק שוב כמה זמן זה לוקח עכשיו.

לגבי אורך החיים - אני מניח שאם היצרן לא מפרסם אין דרך לדעת את אורך החיים..

ולא הבנתי איך המטען שלי חלש.

אלו הנתונים:

Micro- DC input

5V

USB DC output

5V / 2A

6000mAh Japanese Li-Ion Battery

לא כתוב מה הזרם שהיא מקבלת. מה זה אומר?

וזה אומר שהיא יכולה להוציא עד 2A, ולא רק 2A, נכון?

הפרש המתח (הפוטנציאלים) בין הסוללה לצרכן חייב להשאר .

לכן מתחת למתח מסויים , הצרכן פשוט לא יעבוד.

הסוללות נבדלות אחת מהשניה בגרף הפריקה שלהן תוך החזקת המתח .

גרף אלכסוני מראה על סוללה מאיכות ירודה (או בסוף חייה) , גרף ישר שבסופו ירידה חדה , יראה על סוללה איכותית (או בהתחלת חייה).

זמן המעבר בין הגרף האחד (הישר) אל השני (האלכסוני) מראה על איכות הסוללה.

רוב הסוללות , מלבד אלו המיועדות לפריקה עמוקה , חייבות להשאר במתח של 60% מהמתח שלהן בכדי שתהיה היכולת לחזור ולהיטען , מתחת למתח זה , חיי הסוללה מתקצרים בגלל הזרם הגבוה שעובר דרך הסוללה בזמן הטעינה , ולעיתים לא נתן להחזיר את הסוללה לחיים.

זרם הטעינה הוא פונקציה של הבדל המתח בין המתח של המטען לבין המתח של הסוללה .

הפרש גבוה מדי יביא לצריכת זרם גבוהה מהמטען (מה שקורה בסוללות גמורות) שעלול להרוס את המטען.

לגבי הנתונים של הסוללה :

Micro- DC input

5V

אומר שהכניסה אל הסוללה (טעינה) היא דרך תקע המיקרו יו.אס.בי. , ושהיא צריכה לקבל דרכו מתח של 5V.

אין נתוני זרם מכיוון שזה תלוי במטען.

USB DC output

5V / 2A

אומר שהיציאה מהסוללה אל הצרכן\צרכנים (פריקה) הוא דרך התקע של , במתח של 5V ובזרם של עד 2A .

(הזרם הוא פונקציה של איכות הסוללות :איכות גבוהה=פריקה בזרם גבוהה. כמו שישנו הבדל בזרם ההתנעה בין 2 מצברים של בעלי אותו קיבולת)

6000mAh Japanese Li-Ion Battery

שמשמעותו שהסוללות הפנימיות הן מתוצרת יפן (או יוצרו על ידי יפנים, או שפשוט עברו במים הטריטוריאלים של יפן...).

בקשר למטען .

כמו שאמרתי , מנסיון אישי מר , "לא כל הנוצץ זהב הוא" במילים אחרות : אז היה כתוב , נו אז?

אני קניתי מאיביי מטען לרכב במחיר של 3$ שמוצהר עליו 2.1A . הוא הפסיק לעבוד אחרי כחודש שבו טענתי עימו אולי 5 פעמים.

כשפתחתי אותו , הבנתי שאולי הם התכוונו ל - 2.1 לא בטעינה בבת אחת , אלא שזה סכום הטעינות כולן .

אחר כך כבר קניתי מטען לרכב במחיר של 15$ עם אותו כיתוב , אבל כבר מחזיק שנתיים.

לגבי אורך החיים של הסוללה:

זה פונקציה של הטעינות הראשונות, הטעינות החוזרות ,איכות הסוללה,אופן פריקת הסוללה ,טמפרטורת אחסנה ועוד.

סוללה טובה , תהיה עמידה בכל ה"התאכזריות" שלך אליה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המטען הוא מטען של אותה החברה.

החברה היא ומכך אני מסיק שזה איכותי מאוד.

(מה גם שלפעמים המחיר כן אומר דבר או שניים על האיכות.)

מכך הסקתי שאם חיברתי למטען 2A ולקח 13 שעות,

יש פה טעינה בזרם של 0.5A (והשעה זה בטח התחממויות ודברים כאלו).

הגיוני שהסוללה תוכל להטען בזרם של עד חצי אמפר?

אולי זה בגלל שזו הייתה טעינה ראשונה? (ונראה לי שגם שנייה הייתה ככה..)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המטען הוא מטען של אותה החברה.

החברה היא ומכך אני מסיק שזה איכותי מאוד.

(מה גם שלפעמים המחיר כן אומר דבר או שניים על האיכות.)

מכך הסקתי שאם חיברתי למטען 2A ולקח 13 שעות,

יש פה טעינה בזרם של 0.5A (והשעה זה בטח התחממויות ודברים כאלו).

הגיוני שהסוללה תוכל להטען בזרם של עד חצי אמפר?

אולי זה בגלל שזו הייתה טעינה ראשונה? (ונראה לי שגם שנייה הייתה ככה..)

הסוללה לא הגיעה עם מתח 0 , מכאן שאפשר להסיק שהזמן היה נחוץ להחזירה למתח המקורי.

כמו שאמרנו : הזרם הוא פונקציה של ההפרש במתחים.

לכן הפרש גדול = הזרם גבוה , הפרש נמוך= זרם נמוך. כלומר בהתחלת הטעינה הזרם יהיה גבוה ולאחר מכן הוא ירד עד למצב שבו המתחים ישתוו , ולא יעבור זרם מהמטען אל הסוללה (ישנו מעגל המונע זרם חוזר) .

במילים אחרות ,הזמן שעבר מצביע בסך הכל על הזמן שלקח למטען להשוות מתחים , ואינו מצביע על עוצמת הזרם.

יתכן שזמן הטעינה ילך ויתקצר , אבל יתכן שהקיבולת הגדולה של הסוללה מצריכה זמן זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה שלא ניתן להשוות את הסוללה למיכל מים בגלל 2 הבדלים עיקריים :

תלות של הקיבול בזרם : תחשוב שיש לך מיכל מיםשל 10 ליטר, רק שאם אתה שופך ממנו אץ המים מהר אז יש בו רק 5 ליטר (והוא נגמר), ואם אתה מטפטף לאט יש בו 20 ליטר..... בגלל זה ה Ah שכתוב על הסוללה הוא לא מדד מדוייק (בכלל, הוא יכול להטעות X2 ויותר), אלא צריך להסתכל בטבלאות שהיצרן של הסוללה נותן

יעילות טעינה נמוכה : תחשוב שכשאתה ממלא מים למיכל, 1/3 נשפך החוצה וק 2/3 מגיע פנימה. כך גם בסוללה, מטעינים אותה לא לפי חישוב של Ah אלא לפי נתוני טעינה שכתובים על הצד של הסוללה (או לפי ה Ah, אבל אם מקדם של כמעט פי 2 כדיי להביא בחשבון את הזרם שמתבזבז סתם...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן. של "10 Ah" למשל יכולה לתת יותר (אוליי עד 20Ah אפילו) אם אתה פורק אותה בזרם קטן מאוד, ואוליי 1-2Ah בסך הכול אם אתה פורק בזרם גבוה

כל הנתונים האלה נמצאים בטבלה שהיצרן נותן לכל סוללה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מצאתי שום טבלה על הסוללה שלי.

אני יודע שזו סוללה בתוך קופסה עם מתאמים,

אבל כתוב על הפלסטיק

"Cell from Panasonic, made in Taiwan

AP1233"

בכל מקרה טוב לדעת.

אני אטען מהמחשב ואטעין בתור ולא AC.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...