עבור לתוכן

טומב רידר "2013" VS טומב רידר המקורי -דיון על הנושא

Featured Replies

פורסם

טוב ראיתי שאין דיון על טומב רידר האחרון ,אבל אני זוכר שהיה דיון על החדש לאומת הסידרה הישנה

אז החלטתי לפתוח את זה

בכל מיקרה אתמול התחלתי את טומב רידר המקורי ,זאת גירסת MS DOS שקניתי בסטים וכניראה רצה על DOS BOX או משהו

מהטוב רידרים שעברתי לאורך השנים זכור לי את ה4 מישחקים אחרונים שיצאו

שיחקתי במישחקים קודמים אבל לא חושב שעברתי אף אחד מהם בעבר חוץ מספין אוף לא קשור

בכל מיקרה היה וויכוח בעניין הפזלים והאתגר וגם ככה רציתי לעבור את כל הסידרה אז רציתי לבדוק בעצמי

אחרי כמה שעות בטומב רידר המקורי אני חיב להגיד

1-הפאזלים מאוד פשוטים ,לפחות בינתים

2-האתגר שזכור לי אומנם קים אבל זה בעיקר בגלל שהשליטה מאוד גרועה ,המישחק הראשון פותח במחשבה על הPS1 וסאטורן

לשניהם לא היה כסטנדרט גימפאד אנלוגי ולא היו כפתורים בסיגנון כפתורי הC בN64

ככה שהמצלמה עצמה אוטומטית ולפעמים מאוד מעצבנת ,בדירסה שלי בגלל שזה MS DOS נתנו לשמור בכל מקום ,וזה לא לרמות אלה פיצר שקים במישחק עצמו ,למרות שזה מרגיש כמו לשחק באמולטור

אין רמת קושי לבחור אותה ואין בריאות מיתחדשת

שקופצים עם רוצים לתפוס משהו צריך לילחוץ על כפתור מסוים ,ולישלוף אקדחים או להחזיר אותם זה כפתור אחר

אבל סביבות המישחק שניתקלתי בהן קטנות יחסית להיום ,למי שזוכר את המישחק אני בחלק שהרגתי את הטי רקס ואספתי 3 גלגלי שינים

אויבים למי שטען שאין הרבה קימים ,אבל כניראה בגלל החומרה וממשק השליטה מאוד מוגבלים

הם מטומטמים מאוד והמסך לא מוצף בהם

אין גם הרבה דברים מתוסרטים ,שזה גם כניראה ממיגבלות התקופה

בגדול עם מישהו היה טורח ומכניס למישחק שליטה יותר מודרנית (והרבה יותר קלה ) ,המישחק הזה היה מאוד קצר

לא בדקתי איזה ספיד רון ,יש למישחק ,אבל עם מישהו יודע לשלוט בזה טוב יכול לעבור מאוד מהר

אני לאומת זאת מת הרבה מאוד פעמים בגלל בעיות שליטה ,כיוונתי גימפד 360 דרך תוכנה חיצונית לשלוט במישחק

כי גם ככה אין תמיכת עכבר ,זה יותר נוח ממקלדת אבל עדין המישחק עצמו נוראי לשליטה

עוד לא יודע אין TR-2-5 נישלטים בPC ,אבל TR1 פשוט זבל

עדין אולי כי אני מזוכיסט ,יש לי כיף במישחק ,כניראה מהאתגר שאני מצליח קפיצה קשה

בכל מיקרה למרות שאני לא מת על הכיוון של TR 2013 ,הוא הרבה הרבה הרבה יותר טוב מTR1

נכון שTR2013 יותר מתוסרט ואוטומטי ,ויש בריאות מיתחדשת

אבל כל האתגר בTR1 זה בגלל שליטה ומצלמה מסריחה ,זה הכל ,לא פזלים ולא משהו אחר

זה פשוט לא דוגמה למישחק שהיה מאתגר בצורה טובה ואפכו אותו לקל ,נכון גירסאות הסאטורן וPS1 בטח קשות רצח

כי בהן אין שמירה מתי שרוצים

אבל זה לא מאתגר מהבחינה הטובה כמו מגמן הישנים או סופר מיט בוי ,אלה בגלל בעיות שליטה ומצלמה

עם יום אחד יעשו "גירסת HD" כולל שיפור השליטה ,אנשים יראו שזה מישחק מאוד קל עם פזלים פשוטים

(אני לא מדבר על הרימיק שעשו או הריבוט האחרון )

בכל מיקרה זאת דעתי ואני רוצה לדעת מה אתם חושבים ?

פורסם

עד כמה שאני זוכר מהקודמים היה מדובר בתואמי הנסיך הפרסי בינוניים. החדש מתעלה עליהם בכל פרמטר שהוא. אחד המשחקים הטובים ביותר ששיחקתי בהם אי פעם (לא רק מהסדרה). סיימתי אותו לפני חצי שעה.

פורסם
  • מחבר

טכנית הם קדמו את הנסיך הפרסי שזכור לנו בדור שלם ,לפחות הסידרה שאני חושב אליה

היה לפחות מישחק 3D אחד עם לא יותר של הנסיך הפרסי לפני שהסדרה עברה לדור ה"128 ביט ",אבל הסידרה הטובה זכורה מדור ה"128" ביט

נכון שסידרת הנסיך הפרסי המחודשת לזמנו עם נגדיר את זה ככה ,לקחה אלמנטים מטומב רידר ועשתה את זה טוב בהרבה

אבל ככה גם סדרות כמו אנצרטד וAC עשו את זה מאוחר יותר

טומב רידר האחרון מאוד דומה לאנצרטד 3-2 ,לטעמי אבל איכותי יותר

פורסם

טומב רידר האחרון מאוד דומה לאנצרטד 3-2 ,לטעמי אבל איכותי יותר

שמעתי את הטענה הזו הרבה. חבל שלא הוציאו אותם למחשב.

פורסם
  • מחבר

אנצרטד שיכת לסוני ,וסוני צריכה בילעדים למכור את הקונסולות שלה

פורסם

אני חושב שהמשחק הזה יותר טוב מ UNCHARTED 3 ששם העלילה וקטעי הירי לא מתחבר טוב כל כך. בסופו של דבר TR היא הסרה הראשונה הרצינית שהייתה בסגנון הזה, הם פשוט עמדו במקום הרבה מאוד זמן (המפתחת המקורית התקשת לשנות דברים ו CRYSTAL רק עכשיו מתחילים להתנתק מהסדרה המקורית).

פורסם
  • מחבר

הם עמדו במקום כניראה בגלל פחד לשנות סידרה שרוב המישחקים הראשים שלה מכרו טוב

שהמכירות ירדו הם היו חיבים משהו רציני להחיות את הסידרה

לא יודע כמה מכר המישחק החדש ,אבל היה לו היפ מאוד גדול

פורסם

הירידה במכירות הייתה הסיבה שהפיתוח הועבר מ CORE (יוצרי הסדרה) ל Crystal Dynamics, השאלה למה Crystal Dynamics שעד אז היו ידועים במשחקים מאוד טובים התקשו להזיז את הסדרה מהמקום.

פורסם

למה התקשו ? הם החיו את הסדרה לאחר הכישלון הטוטאלי של Angel of Darkness שכמעט קבר אותה סופית.

התלונות אליהם היו שהם לא חידשו מספיק אחרי Legend המצויין למרות ש - Anniverssary ו - Underworld היו טובים מאד גם כן.

פורסם
  • מחבר
התלונות אליהם היו שהם לא חידשו מספיק אחרי Legend המצויין למרות ש - Anniverssary ו - Underworld היו טובים מאד גם כן.

אני לא חושב שהם היו כאלו טובים

הגרפיקה ישתפרה מאוד ,וגם השליטה אפכה להרבה יותר מודרנית

אבל המישחקים היו הרבה יותר קצרים (הרבה בגלל השליטה ) ,ולא מאתגרים בימיוחד (בגלל השליטה )

פורסם

בהשוואה למה ? (לא היו מי יודע מה משחקי Action/Adventure טובים למחשב בשנים האלה בשביל להתחרות בסדרה הזאת)

ממוצע הציונים שלהם גם עומד על 82 ,83 ו - 80 בהתאמה.

ולא הבנתי, אתה מעדיף שהשליטה תהיה גרועה רק כדי שיהיה לך יותר קשה/המשחק ייקח יותר זמן ?

פורסם
  • מחבר

לא ,העניין שרואים ככה את הפגמים בסידרה

של מישחקים שבפועל מאוד קצרים ומאוד קלים ,עם פאזלים קלילים

שרק השליטה המחורבנת ,במישחקים הקודמים יצרו מישחקים ארוכים ומאתגרים

בעניין מישחקים מיתחרים ,היה את POP ואת סידרת AC ,שמאז AC2 הסידרה היתה טובה

היה גם את סדרת אנצארטד בPS3

אני נותן כבוד גדול לטומב רידר האחרון ,למרות שדי נימאס לי מהסיגנון המתוסרט והאוטומטי הזה

כי הוא נתן חיים חדשים לסדרה ,שלטעמי היתה צריכה למות שהPS1 מת

פורסם

לאילו משחקים ארוכים ומאתגרים אתה מתכוון ?

הטרילוגיה המחודשת של POP יצאה לפני Legend (ו - POP 2008 היה מאכזב מאד) ו - Uncharted לא יצא למחשב אז הוא לא רלוונטי להשוואה.

AC הראשון היה אולי התחרות היחידה (אולי גם DMC 4) לטומב ריידר במחשב באותה תקופה (2006-2008) אבל גם הוא היה משחק שלא חף מחסרונות.

כבר קישרו פה לסרטון על היסטוריית הסדרה אבל הנה אחד מעמיק יותר:

GT Tomb Raider Retrospective [Full video]

פורסם

מעקב...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים