זה רק אני, או שבקורס "נהיגה מונעת" מלמדים נהגים להיות מסוכנים יותר לרוכבי דו"ג? - עמוד 4 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זה רק אני, או שבקורס "נהיגה מונעת" מלמדים נהגים להיות מסוכנים יותר לרוכבי דו"ג?


vic07

Recommended Posts

אותי לימדו קצת אחרת. בשיעורי נהיגה באמת מומלץ לנסוע בנתיב קצת ימינה מאמצעו כי רכבים מפעם לפעם מטפטפים שמנים ובאמת אפשר לראות בנתיב לפעמים כל מיני שאריות.

מה שכם, אחרי שקניתי את האופנוע הראשון שלי וניסיתי לנהוג ככה כמעט שבוע הייתי קרוב למוות הרבה יותר פעמים ממה שהייתי רוצה. אני הצלחתי לזהות חוק לא כתוב לנהגים בארץ, "אם כלי התחבורה שאיתך בכביש קטן יותר מהכלי שלך פשוט תתעלם ממנו". ובתור דו גלגלי אתה הכי קטן בכביש. דרך אגב, החוק הזה תופס גם למשאיות, אוטובוסים ובעצם כולם.

אחרי ניסיון כרוכב דו"ג , אני למדתי שאם אני אסע בצד הימני של הנתיב , אז מכוניות יעקפו אותי על הנתיב שלי , כי הם אידיוטים , ואני ממש לא רוצה להיכנס לסכנה הזאת.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

בקורס המנחה אמר שלכל הרכבים החדשים יש abs , אז אני אמרתי לו שזה לא נכון , כי ברוב הדו"ג שנמכרים אין abs , אז הוא ענה לי שבקורס של ריענון נהיגה לא מכוונים לרוכבי הדו"ג , אלא רק למכוניות....

אתם גם שוכחים שלרוכב דו"ג אין מגבלות ראייה כמו שיש במכונית , והוא לא היה לוקח סיכון להצמד אליכם אם הוא היה חושב שאתם תזוזו לכיוון שלו.

ההבדלה שאתם עושים בין קטנועים לאופנועים היא מוטעית , כי ברור שאתם תראו יותר רוכבי קטנוע עושים שטויות בכביש , כי פשוט יש יותר , הרבה יותר , קטנועים על הכביש.

גם היום מוכרים גם אופנועים של 125 , ולא מעט שקונים אותם הם ילדים שרק רוצים להתלהב מהצעצוע החדש.

אם אתם תראו בכביש למשל Suzuki GSX-R1000 , אז סביר להניח שמדובר ברוכב מאד מקצועי עם הרבה ניסיון ולא בילד , ויכולות התמרון של נהג כזה והערנות שלו יהיו ברמה מאד גבוהה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

ממש לא נכון. במהירות של כביש מהיר טיפוסי (110 קמ"ש), חלק ניכר מתצרוכת הדלק הולך על התנגדות האוויר. כשמדובר ברכבים שאינם אירודינמיים במיוחד, כגון משאיות או אופנועי תיור (עליהם הרוכב אינו "נשכב" אלא יושב זקוף), ההפסדים יכולים להגיע ל50%. אפילו ברכב פרטי, עשרות אחוזים הולכים על ההתנגדות הזו.

מאחורי משאית ב90 קמ"ש. התוצאות? כשניצמדים עד למרחק של כ3 מטר (!), תצרוכת הדלק יורדת בכ30%, מה שאומר שלפחות האחוז הזה הולך על התנגדות האויר (לפחות, כי גם בהצמדות כזו עדיין יש גרר כלשהו). ההפתעה היא, שאפילו במרחק של 30 מטר מהמשאית (1.2 שניות במהירות הנתונה, פחות מהמרחק הבטיחותי הנדרש של 2 שניות אבל עדיין לא קרבה התאבדותית) נרשמה ירידה של כ10% בתצרוכת הדלק.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

GrimBall מסכים איתך, נהג שעוצר בצד הדרך ולא חובש אפוד זוהר משול למתאבד שיעי.

מסכים איתך גם שאפוד זוהר ישפר את הנראות של רוכב אופנוע.

עם כול זה אל תשכח כמו שכבר הזכירו פה לרוכב אופנוע יש פנס, ויש מאותתים, ויש מחזירי אור ועל המעילים שלהם יש בדרך כלל עוד כמה מחזירי אור.

אני מאמין שנהג שלא יבחין ברוכב עם כול הדברים שיש לו כרגע לא בטוח ישים לב אליו גם עם אפוד זוהר, זה מה שכתבתי לך קודם.

Henry55 אתה צודק רוכב שמתנייד על אופנוע ליטר הוא כנראה לא ילד ויודע דבר אחד או שניים על רכיבה.

מצד שני לא מעט רוכבים שמתניידים על כלים עם נפחים קטנים(מתחת ל250), פחות מנוסים וממה שיוצא לי להיתקל הרבה פעמים נוהגים בצורה מאוד מסוכנת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...