עבור לתוכן

מטען מצברים לרכב - שנאי שרוף

Featured Replies

פורסם

שלום

הטענתי מצבר של רכב. כנראה שהמצבר מקצר, וכתוצאה מכך המטען הפסיק לעבוד. פתחתי אותו ומצאתי שנאי מבדל שרוף.

יש הכרח להשתמש בשנאי מבדל או שאפשר להחליף אותו למשל בשנאי אלקטרוני של הלוגן בעל הספק של 50W?

איפה אפשר בכלל לקנות שנאי מבדל חוץ מEbay ?

תודה!

פורסם

1. בדוק תחילה את הנחת הייסוד שלך שהמצבר מקצר בעזרת מד-מתח.

אם המתח מעל 10.5 וולט ללא עומס עדיין ניתן להציל את המצבר.

2. יש לך פרטים נוספים של המטען ? צילום ?

ייתכן שבמטען המקורי הגבלת זרם הטעינה הינו פונקציה של התנגדות הסליל המשני של השנאי לכן אין אפשרות להחליפו בשנאי 'אלקטרוני'.

פורסם
  • מחבר

היי מרק

המצבר מנותק מכל צרכן נותן 9.5 וולט, למעשה מדובר במצבר וולטה חדש בן פחות מחודש. בשבועיים האחרונים הרכב עומד(למכירה) ומאז המצבר גמור.

עשיתי איתו סיבוב בעיר של חצי שעה בערך וגם אחרי הסיבוב אני לא יכול אפילו לנעול את הרכב עם השלט.

אתמול ניסיתי להטעין אותו והוא שרף את השנאי. פתחתי הבידוד בשנאי וגישרתי על הפיוז התרמי (130 C) כי חשבתי שהוא סתם התחמם וחיברתי שוב למצבר והפעם כמובן הלך השנאי טוטלוס.

נ.ב המטען נקנה ברוסיה ע"י חבר

פורסם

מצטער לשמוע שהשנאי נשרף.

כנראה שהאלטרנטור של הרכב תקול ונסעת רק על האנרגיה האגורה במצבר לכן המתח של המצבר יירד ל-9.5 וולט.

בקשר למטען אין לי מה להציע.

פורסם
  • מחבר

אין אפשרות שהמצבר תקול?

פורסם

גם מצבר מקוצר (נדיר) לא אמור לשרוף מטען, וחוץ מזה, אם הוא נותן 9.5V הוא לא מקוצר... המטען שלך פשוט היה דפוק. סביר גם להניח שהמצבר נדפק גם הוא. מספיק צרכן זרם ברכב שפועל גם כשהרכב עומד (איתוראן?) כדי לגמור את המצבר ולהביא לסוף חייו.

לגבי האלטרנטור; הוא דווקא כן תקין, כי אחרת לא היית יכול לנסוע בכלל... וסיבובים בעיר בהילוכים נמוכים וסל"ד משתנה לא ממש יצליחו לטעון מצבר ריק.

פורסם

תתפלא, אבל ניתן לנסוע 10-20 דקות עם אלטרנטור תקול ורק על האנרגיה של המצבר במידה והמצבר טעון ב-100 אחוז. משך הנסיעה תלוי בצריכת הזרם של מערכת ההצתה/הזרקה ושאר הרכיבים הצורכים זרם.

הדבר במיוחד נכון לגבי רכבים יישנים עם קרבורטור וללא מערכות מתקדמות כגון: ABS,מחשב נוחות ושאר רכיבים מודרנים שצורכים זרם.

פורסם
  • מחבר

כנראה שהאלטרנטור תקין, כי את הנסיעה עשיתי כשהמצבר היה לכאורה ריק (אפילו התאורה של הרכב לא דלקה). והנסיעה ארכה יותר מ20 דקות. מדובר על רכב מוזרק - וולוו 940 97' כך שכנראה המצבר פה בעייתי. אלך לחשמלאי היום ונראה מה הוא יגיד.

פורסם

תתפלא, אבל ניתן לנסוע 10-20 דקות עם אלטרנטור תקול ורק על האנרגיה של המצבר במידה והמצבר טעון ב-100 אחוז.

זה לא נשמע בכלל כמו המקרה הזה. הרי כל העניין התחיל מזה שהמצבר היה ריק והאוטו לא התניע.

פורסם
  • מחבר

עדכון קצר

הנעתי עם כבלים ואחרי נסיעה של 10 ק"מ בערך המצבר הגיע ל 11.95 וולט מה שהספיק להניע שוב בקושי. נסעתי לחשמלאי רכב שבדק טעינה,זליגה, חומציות של נוזל המצבר . לאחר כל הבדיקות הוכרע שהמצבר והאלטרנטור תקינים. אין זליגה נריאת לעין. לשאלתי איך מצבר מתרוקן אחרי 10 ימים ללא הנעה אמר לי החשמלאי שהיום המצברים בנויים אחרת >:( וחייבים או לנתק את המצבר או לנסוע אחת ליומיים שלושה - קצת תמוה בעיניי.

פורסם

אבי שלום,

המצברים של היום טובים יותר מאלה שיוצרו בעבר והם בעלי קצב פריקה עצמית איטי יותר.

מצברי חומצת עופרת של היום מיוצרים בתוספת קלציום או קלציום/סילבר אשר מפחיתים את קצב הפריקה עצמית של המצבר בצורה משמעותית.

ברכבים מודרנים שיוצרו בשני העשורים האחרונים צריכת הזרם הפרזיטית כאשר הרכב כבוי הינו בסביבות 15-50 מיליאמפר.

ברכבים שבהם נוסף איבזור לא מקורי כגון מערכת שמע, קודן ואזעקה צריכת הזרם הפרזטית עלולה להגיע גם ל-80-100 מיליאמפר וזה יחסית הרבה.

המלצות

1. לבדוק בצורה מקצועית האם קיים צרכן זרם סמוי.

2. להטעין את המצבר בעזרת מטען חיצוני או לבצע נסיעה של 30 דקות מחוץ לעיר ולבדוק את מתח הקטבים של המצבר כאשר כבל המינוס מנותק לאחר כ-15 דקות מינימום.

3. צריכת זרם פרזיטית בדרך כלל נגרמת כתוצאה מהתקנה מקומית של איבוזר בצורה לא מקצועית.

1. האם המצבר נבדק תחת עומס ?

2. האם האלטרנטור נבדק תחת עומס ?

** במידה והמצבר לא טעון ב-100 אחוז וגם הרכב לא נוסע לפחות 30 דקות וגם קיים צרכן פרזיטי שצורך זרם מעבר ל-100 מיליאמפר אכן המצבר עלול להתרוקן למתח קטבים של פחות מ-12 וולט דבר שבהחלט עלול לגרום לאי יכולת להתניע את הרכב לאחר 10 ימים.

פורסם

אמר לי החשמלאי שהיום המצברים בנויים אחרת >:( וחייבים או לנתק את המצבר או לנסוע אחת ליומיים שלושה - קצת תמוה בעיניי.

אכן, הם בנויים אחרת, אבל הם טובים יותר... אצלך ברכב יש צרכן זרם גדול יחסית בסטנדביי, וזה מה שגומר אותו.

גר לידי מישהו שעובד בחו"ל. חודש שם וחודש בארץ. יש לו דודג' מאותו השנתון כמו שלך, (יש לו מחשב מנוע) ואין לו שום בעיה עם התנעה אחרי חודש ללא תזוזה. בעיני ראיתי הבוקר :)

פורסם

שנאי שרוף במטען : יכול להיות תוצאה של 1 מכמה דברים :

- המטען סתם נשרף מעצמו

- בזמן הטעינה היה מחובר במקביל משהוא שלקח זרם גבוה (למשל הדלקת פנסים או שיש קצר באוטו, חוט של המטען נגע איפה שלא צריך וכו)

- מטען מאוד דפוק ומצבר חלש - המטען היה מתוכנן להטעין בקלות טעינה קצרה למצבר חדש וטוב בתנאים מיטביים, ולא התמודד אם מצבר ישן יותר שהיה צריך טעינה ארוכה יותר

מצבר שיורד : יכול להיות גם המצבר עצמו וגם האוטו - ניסית להטעין אותו, לנתק את הכבל ולתת לו לעמוד X זמן (כמה שלקח לו לרדת) בלי שיהיה מחובר לכלום, ואז לחברלאוטו ולנסות להניע ?

מצבר שיורד - אם אתה אחריי טעינה מדליק פנסים והם מתחילים מחזק ויורדים, כנראה שהמצבר דפוק

זרם זליגה באוטו : כשהמנוע מכובה והאטו כיאלו עומד ולא עושה כלום, תנתק את אחד מהקטבים של המצבר, ותחבר בין החוט והמצבר בטור מנורה של אוטו 12V ומולטימטר על מצב של 10A (המנורה היא לא חובה אבל היא מומלצת כדיי להגן על המולטימטר - אם קורה קצר או שתנסה להתניע הוא פחות או יותר יתאדה ויכול לעלות באש. כשיש את המנורה היא תגביל את הזרם לכמה A ולא יקרה נזק)

הוא אמור להראות מקס' כמה עשרות mA. אם הוא מראה משמעותית יותר תבדוק למה - תתחיל להוציא פיוזים בלוח של האוטו ותראה איזה מהם מוריד את צריכת הזרם

אם אתה חושב שיש קצר שבא והולך תנסה לעשות סימולציה למה שאתה יכול - תדחוף את האוטו, תפתח ותסגור דלתות, תסגור הכול ותוריד עליו מים כדיי לדמות גשם (שיחלחלו למקומות שונים ואוליי יגרמו לקצר) וכדומה

פורסם

לידיעה כללית.

ברכבים מודרנים קרי בעלי מספר רב של מחשבים כגון: מחשב ABS, מחשב הזרקה/הצתה, מחשב נוחות, מחשב בקרת חשמל וכדומה המחוברים ביניהם בתקשורת CAN-BUS או/וגם LIN הבדיקה שציינת קרי הוצאת פיוזים אחד אחד בכדי למצוא את הצרכן הסורר לא תניב פירות בקלות רבה אלא אם אתה מכיר טוב את מערכת החשמל של הרכב.

אם יש ביידך פלוק אין צורך לחבר מנורה בטור למודד מכיוון שלמכשירים של פלוק יש הגנה גם על מצב בדיקת זרם של 20 אמפר.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים