עבור לתוכן

מוזיקה ממשחקים - האהובים שלכם

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

בתחילת הדיון דיברו על אי הקופים, אז אם כבר קופים אז... כאילו ברור

זה, רבותי, מטאל.

  • תגובות 82
  • צפיות 19.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

משחק שכל הפס כל שלו יצירת מופת (חובה לשמוע את המלא) לדוגמא:

עוד משחק עם פס קול בסגנון רוק "מזרחי" תותח שכל כולו מדהים (גם חובה לשמוע הכל):

פורסם

חבל לי שלא נתקלתי עוד בפסי קול כאלה במשחקים מודרניים.

Descent OST - Level 22: Neptune Storage Depot

לחצו על הלינק לפלייליסט מלא.

ממליץ על 22 ,4, ו-6 להצצה חטופה. מבחינתי המוזיקה הזו עוזרת מאוד להפוך את המשחק ומהנה אפילו בימים האלה, כשהגרפיקה נראית פרה-היסטורית.

פורסם

^^

סחטיין, ענקל מושס - אכן קלאסיקה. את חלק מפס הקול של המשחק הזה (וגם של D2) אני מעדיף ב OPL2 וחלק אחר ב OPL3.

פורסם

הבעיה היא שכל המוזיקה בקבצי מידי. אין לי מושג איך נשמע המקור, אבל על כל מחשב זה נשמע מעט שונה. חלק מהקטעים בפלייליסט הזה נשמעים שונה מאוד מאיך שהמחשב שלי מנגן את זה.

הנה פלייליסט שקומפל אחרת:

אני חושב שראיתי איפשהו איזה דגם של סינטיסייזר שימש לכתיבה של זה, ואיזה פונט MIDI. אבל כבר אין לי מושג איפה זה...

פורסם

לזקנים שביננו:

עד היום אני חושב שהיצירות של GLENN STAFFORD בWARCRAFT 2 הם הטובות ביותר ששמעתי.

אה כן, וגם אני מעדיף את היצירות האלה בOPL2 או OPL3.

פורסם

הבעיה היא שכל המוזיקה בקבצי מידי. אין לי מושג איך נשמע המקור, אבל על כל מחשב זה נשמע מעט שונה. חלק מהקטעים בפלייליסט הזה נשמעים שונה מאוד מאיך שהמחשב שלי מנגן את זה.

הנה פלייליסט שקומפל אחרת:

אני חושב שראיתי איפשהו איזה דגם של סינטיסייזר שימש לכתיבה של זה, ואיזה פונט MIDI. אבל כבר אין לי מושג איפה זה...

זה בעיקר תלוי בכרטיס הקול שהיה מותקן לך במחשב באותו זמן. ברוב המחשבים היו מותקנים כרטיסי קול מבוססי OPL2/3, כדוגמת ה SB PRO וה SB 16. המעבר מהכרטיס המחורבן של פרו-אודיו שהיה לי ל AWE32 היה היסטרי מבחינת איכות.

וכן, יכולות האימולציה של כרטיסי הקול המובנים כיום לקבצי MIDI גולמיים לא מתקרבות באיכותן ליכולות החומרתיות שהיו בכרטיסים מסדרת ה AWE וגם בישנים יותר.

וללהיט נוסף, מאותה התקופה -

פורסם

FarCry 3

Assassins Creed 2

Medal Of Honor

פורסם

כמובן שאני חייב להזכיר את סדרת heroes of might and magic. מיצירות המופת של פול רומרו:

Heroes of Might and Magic 3 Title/Main Menu Music (Fully Animated) (1999, NWC/3DO)

עוד אחד:

ועוד אחד...

Heroes of Might and Magic 3 Inferno Town Theme Music (Fully Animated) (1999, NWC/3DO)

מדהים כמה כל יצירה מתאימה במדויק לטירה.

פורסם
  • מחבר

אומן שאני רוצה להביא לתשומת לבכם, מי שלא מכיר, הוא Alexander Brandon.

אלכסנדר אחראי על הרבה מפסי הקול המשפיעים ביותר בעולם הגיימינג.

פורסם

Majesy

פורסם

+1 ל-Heroes ול-Warcraft.

באופן טבעי הדיון הזה גולש לכיוונים נוסטלגיים... כיום פשוט לא עושים את זה טוב כמו פעם (ואם כן, אז זה מחזיק לשנה גג, ולא לעשורים).

הנה מספר קטן מן החבבים עליי:

https://www.youtube.com/watch?v=bAKJ4XKSKFw

Starcraft - Terran 1

Hitman Codename 47 soundtrack

Ground Control Soundtrack

Max Payne - Main Theme

ועוד רבים אחרים

פורסם

באופן טבעי הדיון הזה גולש לכיוונים נוסטלגיים... כיום פשוט לא עושים את זה טוב כמו פעם (ואם כן, אז זה מחזיק לשנה גג, ולא לעשורים).

הייתי אומר שיש שתי סיבות: ראשית, איכות של מוזיקה (או כל אמנות) אפשר לשפוט רק כעבור זמן, כך שקשה לדעת איזה פסקול של משחק חדש ייצרב בתודעה ואיזה ייעלם. שנית, בעוד שבמשחקים ישנים מוזיקה הייתה אלמנט מפתח ביצירת האווירה, כיום רוב המשחקים (לפחות במיינסטרים) מנסים להשתמש כמה שיותר בגרפיקה ומציאותיות, כי זה מה שרוב הקהל דורש, אז באופן טבעי מוזיקה נדחפת לשוליים ומשקיעים בה פחות (אם כי עדיין יש יצירות טובות מאוד).

מבחינתי, מוזיקה טובה של משחקים מחשב מתחלקת לשתי קטגוריות:

* טובה בפני עצמה - כזו שאפשר פשוט להאזין לה כמו שמאזינים לכל מוזיקה אינסטרומנטלית אחרת ולהנות. לעיתים קרובות ישחררו פסקול מיוחד של המוזיקה. נקרא לזה "מוזיקה עצמאית" או "פסקול עצמאי".

* טובה בהקשר המשחק עצמו בלבד - היא יכולה להיות מעולה וללא תחליף בכל מה שקשור ליצירת אווירה במשחק, אבל לא כזו שיש לה ערך מחוץ למשחק - לא תמצא את עצמך מקשיב לה במהלך נסיעה או סתם כך. לרוב מדובר במוזיקת רקע שמורכבת מהרבה קטעים קצרים.

פורסם

להערכתי גם המשחקים של פעם צרובים לנו יותר בזיכרון פשוט כי היינו משחקים בהם הרבה יותר.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים