עבור לתוכן

בעיות אחראיות בקניית מכשיר Galaxy S3 בחנות K.S.P

Featured Replies

פורסם

הוא לא יקר סתם, יש לזה סיבה. בדר"כ כדי לתת מרווח למתן שירות ואחריות הולמים. כמו למשל שיש לך יבואן רשמי של קנון, אז אתה מקבל 3 שנים אחריות. לעומת סתם חנות שנותנת על דעת עצמה שנה אחריות בלבד.

זה כמו שהרבה מתלוננים של KSP יש מחירים ממש זולים אבל שירות לא משהו. צריך להבין שהשירות כמעט תמיד תלוי במחיר. ככל שתשלם מחיר גבוה יותר, אתה יכול לצפות שיהיה יותר מרווח לשירות הולם בעת הצורך. קשה לתפוס את המקל משני הקצוות.

מסכים. יש בעיה במדינה שלנו. תרבות החאפריות.

לא מדויק מה שאתה טוען, ה"יבואנים הרשמיים" מנצלים את היותם "רשמיים" ומתמחרים את המוצרים שלהם בעשרות אחוזים גבוה ממחיר השוק, ולא בגלל השירות.

כשיבואן מקבל מכשיר לתיקון באחריות, הוא מתקן ומקבל החזר מהיצרן (וכמובן את החלפים). אם הוא צריך להחליף את המכשיר גם כאן הוא מקבל את החילופי מהיצרן (חלק מהיצרנים שולחים הכל על חשבונם).

כשחנות או יבואן מקביל מקבלים מכשיר לתיקון באחריות 90% מהמקרים הם מתקנים על חשבונם (וגם החלפים על חשבונם). אם צריך להחליף מכשיר, גם זה לרוב על חשבונם.

דברים אלה על סמך קשר שלי עם גורמים בתחום.

אגב,

אם קנית מיבואן רשמי זה לא אומר שלא תקבל שירות של חאפר. יש מספקים חברים בפורום (כולל אותי) שיכולים להעיד על כך.

  • תגובות 49
  • צפיות 9.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

כי מכריחים אותן?

והקשר הוא...?

בתור עובדה אתה מקבל אחריות גם כשלא קנית מהם. מהשאלה שלך משתמע כאילו בחו"ל כל חנות נותנת אחריות יצרן למוצרים שלא נרכשו אצלה, גם סתם בשביל הכיף בלי שיכריחו אותה. מן הסתם זה לא נכון.

אין בעיה לטעון שהתרבות בישראל חאפרית, אבל זה פשוט נשמע קטנוני כשעושים את זה אחרי משפט שאומר שאפשר לממש אחריות יצרן בישראל, לפנים משורת הדין, גם במקום שלא ממנו קנית את המוצר.

פורסם

למי בדיוק אתה מגיב? אין קשר בין התשובה שלך למה שאמרתי.

פורסם

זה בדיוק הקשר, בזה נבחנת רצינות היבואן והתנהלותו. אתה יכול להגיע לכל אחת מהחברות הסלולריות הותיקות עם אייפון באחריות יצרן שנקנה בכל חור בעולם והן יתקנו לך אותו.

זה לא קשור לשום יבואן. זה קשור ליצרן בלבד ולשיקול דעתו - האם לתת אחריות בינלאומית או לא, ואיזה טיב אחריות. אם אפל בוחרת לתת אחריות בינלאומית (ולשלם למעבדות של חברות הסלולר על תיקונים / החלפות) וסמסונג בוחרת לא לעשות כך - זה מה שקובע.

פורסם

הנקודה היא שלגלקסי יש אחריות בינלאומית והיבואן שקורא לעצמו רשמי בארץ לא מכבד אותה.

פורסם

יכול להיות. ככלל, יבואן, אפילו "מפיץ מורשה", לא חייב לכבד אחריות בינלאומית, כל עוד לא רכשת ממנו - החוק הישראלי לא מחייב אותו לטפל בך. ומשום שכך המצב, צריך לבדוק ספציפית מהם תנאי האחריות הבינלאומיים של סמסונג למכשירים אלה. האם כתוב איפשהו שהשירות יינתן ע"י כל מפיץ מורשה בכל מדינה? לחילופין, האם יש פירוט של נקודות שירות? האם יש מגבלות כאלה או אחרות?

פורסם

הנקודה היא שלגלקסי יש אחריות בינלאומית והיבואן שקורא לעצמו רשמי בארץ לא מכבד אותה.

אני בספק אם המצב שאתה מתאר הוא נכון. שסאני חייבת לכבד את האחריות הבינלאומית והיא פשוט לא עושה את זה.

http://www.samsung.com/global/notepc/location2.html

ישראל בכלל לא נמצאת ברשימת המדינות שבהן יש נציגות לאחריות בינלאומית של סמסונג.

אני רואה שגם אתה בתגובה קודמת שלך מבין את המצב הזה:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=536308.msg4576587#msg4576587

אז למה אתה מתעקש לתאר את המצב כאילו סאני מחויבת והיא פשוט מחליטה לא לעשות את זה?

פורסם

החוק הישראלי לא - ההסכם שלו עם היצרן כן. אתה באמת חושב שיבואניות הניידים ששות לתת לך אחריות בילאומית? זה אחד הדברים שהן התחייבו עליו (לא שזה מפריע להן להערים קשיים).

עריכה:

יוסריאן - לכן כתבתי בכל התגובות שלי "מתיימר" או "קורא" לעצמו יבואן רשמי למרות שבפועל זה לא נכון.

פורסם

מי אמר לך שבהסכם עם היצרן אותו יבואן התחייב להעניק לך אחריות כלשהי? אתה יודע על איזה הסכם הם חתמו?

מי אמר שיבואן חייב לתת אחריות כדי להיות מפיץ רשמי?

בדוגמה של הניידים - אני לא יודע איך מתנהלות כל החברות, אבל ניקח לדוגמה את ניידי לנובו ששם אני מכיר היטב את המצב.

אתה יודע מי מייבא ניידים של לנובו בצורה "רשמית"? יש כמה - CMS, Computer C-Data, אולי עוד.

מישהו מהם נותן אחריות? בינלאומית או מקומית? לא.

מי כן נותן? מעבדות IBM, CPM ועוד כמה. למה? כי הן מקבלות על זה כסף. מלנובו, ולא משום יבואן שלא קשור לנושא בכלל.

פורסם

אז מה בדיוק "רשמי" ביבואן הזה?

פורסם

זה לא קשור לשום יבואן. זה קשור ליצרן בלבד ולשיקול דעתו - האם לתת אחריות בינלאומית או לא, ואיזה טיב אחריות. אם אפל בוחרת לתת אחריות בינלאומית (ולשלם למעבדות של חברות הסלולר על תיקונים / החלפות) וסמסונג בוחרת לא לעשות כך - זה מה שקובע.

הבעיה כאן היא לא עם סמסונג, הבעיה עם היבואן שמעדיף למכור את השירות והאחריות יצרן כערך מוסף שרק קיים אצלו. אני לא מאמין שלסמסוג אכפת איפה קונים את המכשירים שלה לדעתי להפך הרבה תיירים ואנשי עסקים נופלים כאן בין הכיסאות, הם קנו מכשיר בארץ מוצאם ולא יכולים לקבל שירות בישראל.

פורסם

אז מה בדיוק "רשמי" ביבואן הזה?

ההגדרה של "רשמי" לא קמה ונופלת בעניין האחריות הבינלאומית, זה בטוח.

אם היה הסכם שמכריח את סאני לכבד את האחריות הבינלאומית, אז די בטוח שהם היו עושים את זה - אחרת היו חשופים לתביעה בבית משפט.

פורסם

אז מה בדיוק "רשמי" ביבואן הזה?

לרוב - שום דבר. זה בסה"כ אומר שהוא חתם על הסכם כלשהו עם היצרן כדי לקבל תווית "מפיץ מורשה".

דמיין את עצמך בתור יבואן. היית חותם עם יצרן על הסכם שמחייב אותך לתקן על חשבונך כל מכשיר שכל אחד קנה בכל חור בעולם? אתה חושב שיש איזשהו אידיוט שהיה חותם על כזה דבר?

מה שכן - יכול להיות שהיית מתחייב להחזיק מעבדת תיקונים בסטנדרטים מסוימים ולקבל לתיקון כל מכשיר של היצרן. אבל עדיין צריכים לשלם לך על זה. אם זה באחריות - היצרן משלם, אם לא - הלקוח.

גם זה לא מחויב המציאות. כמו שהראיתי בדוגמה הקודמת - המפיץ ונותן השירות לא חייבים בכלל להיות קשורים.

פורסם

אני לא מבין מה הוויכוח הזה

זה שיש חוק מסוים לא אומר שיעמדו בו בלי שזה יגיע לבית המישפט

חסר יבואנים רישמים שמיתחמקים מאחריות ?

בכל מיקרה פותח הדיון עם נתנו לך זיכוי \כסף מה לא זה עדיף במצב כזה

גם עם זה רק לחנות עצמה וגם עם אתה רוצה רק את הדגם הזה ובאילת זה 500 שקל זול יותר

עדיף את הכסף\זיכוי ביד מאשר סלולרי שעבר תיקון ,שלך תדע מה איכותו וכמה יחזיק

מה גם שיכולים להחזיק אותך עם עניין התיקון הרבה זמן

אני בצעירותי עבדתי בחנות שבעל החנות היה לוקח מוצרים לתיקון ,והיה מחזיק אותם שבוע \שבועים לפני שהיה שולח אותם בכלל לתיקון

וחלק היה מנסה לתקן לבד לחסוך עלויות

כמובן הלקוחות לא ידעו שהמוצרים נישלחו לתיקון רק אחרי תקופה ,ואנחנו כעובדים זוטרים הינו צריכים לשקר

ככה שעם נותנים כסף תיקח קודם כל ,לפחות לא תצא מופסד

פורסם

לרוב - שום דבר. זה בסה"כ אומר שהוא חתם על הסכם כלשהו עם היצרן כדי לקבל תווית "מפיץ מורשה".

דמיין את עצמך בתור יבואן. היית חותם עם יצרן על הסכם שמחייב אותך לתקן על חשבונך כל מכשיר שכל אחד קנה בכל חור בעולם? אתה חושב שיש איזשהו אידיוט שהיה חותם על כזה דבר?

מישהו אמר משהו על חשבונו? בדיוק כמו שבניידים היצרן משלם למעבדה חיצונית או ליבואן שבאותה הארץ כך גם בפלאפונים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים