עבור לתוכן

בן דוד שלי החליט שהוא חוזר בתשובה ושצה"ל זה לא בשבילו.

Featured Replies

פורסם

אני שמח מאוד שאתה משועשע.

הבחור העיד על עצמו שלא למד מעולם דף גמרא ושהידע שלו ביהדות מסתכם במבחן בגרות שבו הוא קיבל בקושי 60.

כל הכבוד לו על הכנות ועל כך שהודה בזה, בניגוד לאחרים שמקשקשים על נושאים שאין להם מושג קלוש לגביהם.

להבא, לפני שמגיבים רצוי לדעת את הפרטים.

  • תגובות 59
  • צפיות 6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אני לא לומד דברים בצורה מסודרת. החיים קצרים מידי. אני מכיר דברים מסויימים ומשלים את מה שאני צריך על ידיי חיפוש מקור מידע או ניחוש מושכל. עד עכשו זה עבד לי - אם בנושאי דת השיטה הזאת לא עובדת, אין לי שיטה אחרת

אתה אומר שיש איסור תורה באינטרנט, ומזה נתחיל :

לא יכול להיות איסור תורה נגד ה "אינטרנט" פשוט כי כשכתבו את התורה לא היה אינטרנט, ולא היה משהוא מקביל אליו. הדבר הכי קרוב שהיה יכול להיות זה העולם האמיתי, אם דברים כמו : מקומות מפגש, ספרים/מגילות/גרפיטי על קירות שאנשים כתבו, מקומות עבודה ומקומות מקצועיים שונים, מקומות בילוי.... כל אלה היו דברים נורמליים לחלוטין בתקופת התנך, מופיעים אינסוף פעמים בתנך עצמו, ונעשו על ידיי כלל עם ישראל ולא על ידיי שטניסטים מרדנים בני 1X

אני לא מצליח לחשוב על איסור תורה גורף שיכול להיות נגד אחד מאלה. יהיו איסורים על דברים ספציפיים כמו איסור נגיעה וכו. אבל לא על משהוא שפשוט מחוק מהחיים

האיסור ה "מכליל" היחיד שאני מצליח לחשוב על אפשרות של קיומו (ואין לי שמץ קלוש אם אכן קיים איסור כזה בתורה או לא - אני רק מנחש אילו דברים הם אפשריים), הוא איסור לדבר אם מי שעלול לשבור ליהודי מניח תפילין את האמונה - מה שהיום נקרא "להיכשל". למה אני חושב על זה ? כי זה אחד מהדברם שבגללם היום הורים ואנשי ציבור דתיים יוצרים חומות וקירות סביב מי שהם "מגדלים" כדיי שלא "ייכשלו"

אז הנה, אתה רוני ואני אש, עובדים באותו מקום עבודה בתקופת התנך לפניי כמה אלפיי שנים. אנחנו בסדר אחד אם השני, מידי פעם מדברים קצת על שטויות. עכשו מובן שלא כל מה שאחד מאיתנו אומר זה אוטומטית אמיתי ונכון. בנושא אחד יש לנו דעות שונות, בנושא אחר אתה מציע דברים שהם פשוט לא נכונים, ובנושא אחר משהוא אחר. עכשו אם אני אומר לך לקפוץ מהגג (כדיי לעשות חור באדמה כדיי שתוכל לשתול בו עץ), כנראה שלא תעשה את זה כי יש לך חשיבה עצמאית

באותה צורה בקשר ליהדות. אתה יהודי מאמין, אני אתאיסט, או אם לא היה דבר כזה בתקופת התנך אז עובד אלילים כלשהוא. אם היהדות היא הדת הנכונה, אז אתה יודעשהיא הנכונה האפשרות היחידה ששיחה בינינו תביא לכך שאתה "תיכשל" היא אם אני מוכיח לך שאתה טועה - אבל מכיוון שהיהדות צודקת, מובן מראש שאתה לא יכול לטעות, לכן מובן מראש שאני לא יכול להוכיח לך שעבודת אלילים זה הדבר הנכון לעשות, לכן מובן מראש שאין כל אפשרות שאני אכשיל אותך, לכן אין בעיה שנדבר על ענייני דת כמה שאנחנו רוצים.....

זה לא המסקנה שאליה הגיעו אנשי דת (כאמור אני לא יודע אם איסור כזה קיים בתנך, אבל בוודאות ניתן שוב ושוב על ידיי מלא אנשי דת בזמנים מאוחרים יותר וגם בימינו - כשכל דבר הוא מוקצה במיוחד דברים אלקטרוניים)

הדת (התנך עצמו או אנשי הדת) נותנת למאמין תחושה מעולה, אבל מתייחסת אליו כאל קטן אמונה : תראה משהוא, תיכשל... לכן אל תראה את זה

ראיתי את זה בהרבה מקמות שונים, האחרון ומביניהם הוא ההמלצה שלך כאן ממש ל "אברך כלשהוא" לא לגלוש באינטרנט או לגלוש באינטרנט מצונזר כי "חבל על הזמן". למה שהוא אתה גולש באתר מוצף שטניסטים כמו אש, לב, ויק, משחק בבאטלפילד משחקים עקובי דם במשך שעות, ולא נראה כיאלו שאתה נפגע מזה במשהוא. היית יכול להשקיע את הזמן הזה בלימוד תורה במקום. למה אתה ממליץ על דברים שנים לגמי ל "אברך כלשהוא" ? למה רצוי שהוא לא יגלוש באינטרנט ואם כן אז במצונזר ?

ראיתי את הגדר הזאת בפעם נוספת - ביצעתי עבודה (פרוייקט חד פעמי, לא עבודה קבועה) במחלקת מחשוב במוסד אקדמי חילוני. יום אחד הגיעה למחלקה אחת מהמרצות (דתית) והביאה את המחשב מהבית שנראה מה הבעיה איתו, ובין טיפול במחשב שלה לבין התקנת שקעים בארון תקשורת התפתחה שיחה שהלכה בערך ככה : "המחשב איטי כי יש וירוסים" "איך יש וירוסים יש לנו רימון" "רימון לא מגן מפני וירוסים בצורה מוחלטת, וגם לא מגן מפני הדברים החרים שאתם חושביםשהוא מגן" "איך הרי הוא מסנן" "כן אבל לחברים של הילדים שלך יש אינטרנט רגיל".... הגענו לזה, שאותה מרצה בוחרת מי יהיו ומי לא יהיו החברים של הילדים שלה לפי.... איזה אינטרנט יש להם בבית, אם יש להם טלויזוה וכדומה. "למה ?" "שלא תהיה עליהם השפעה חיצונית. אני רוצה שהם יגדלו לפי הדרך שלי, והדרך שלי היא להגן" "אני לא מתכוון להגן על הילדים שלי מפני הילדים שלך. לי לא מפריע שיהיו להם חברים דתיים. איך את מסבירה את זה ?" "אני לא רוצה שהילדים שלי ייחשפו ל...." ובכן, הנקודה שראיתי באמת היא כזאת : היא לא רוצה שהילדים שלה יראו ש "ילדים "גויים" הם בסדר כמו כולם, הם לא מכוערים", ואללאיסטר שיהיו החברים של הילדים שלה

בין הקבוצה הדתית הקיצונית לבין האתאיסטים והחילונים זה לא החומה היחידה. חומה אחרת שאני רוצה לעלות לדיון אותה בנו הגברים היא בין גברים ונשים. מה שאתה, והרבה אחרים, מכנים "צניעות"

ובכן מה זה ה "צניעות" הזאת שמוחלת על נשים ? חשבתי שהאיסור נגיעה חל על הגבר ?

גם כאן, הסיפור מתחיל מכך שהדת מתייחסת למאמינים שלה כחלשים שלא יכולים לשלוט בעצמם ויש דברים שהם עלולים לראות שיגרמו להם להתפוצץ. ככל שאישה "סקסית" יותר לגבר יהיה קשה יותר להתאפק מלגעת בה. לכן יש להגביל את הסקסיות של האישה - כדיי שהגברים המסכנים לא יתפוצצו מתשוקה. האישה לא צריכה ללחת בחשוף כי זה קופץ לעיניים של הגבר ומרוקן את הראש הקטן שלו מדברי תורה. לזה מצתרפות משמרות צניעות, מדרכות, הפרדה באוטובוסים, יריקות, ומדבקת "מודעה זו אינה חוקית" על גבי הפרצוף של הרמיוני על שלט חוצות שמפרסם סרט שאחת הגיבורות בו היא אישה

סורי, דתיים, אבל אישה היא בן אדם ויש לה את הזכות להתלבש איך שהיא רוצה, וללכת איפה שהיא רוצה בדיוק כמו שגבר יכול. אם יש לך בעיה אם זה, תשמור אותה בשקט בדיוק כמו שאני שומר בשקט כשאני רואה חרדים נמסים כמו גלידה אם כל הבגדים הארוכים והשחורים באמצע אוגוסט

אז מה ניתן לעשות כשבאה מולך או יושבת לידך ביצ'ית ? למעשה כלום. זכותה להיות ביצ'ית לא צנועה כזאת. והיא אמיתית בדיוק כמו רוני. לא הסטייל שלי (לפחות החיצוני) ואני לא הולך להתלהב מכזאת, ואני חושב שגם רוני ויאיר לא ממש. אני לא חושב שהם יתפוצצו מתשוקה. אז לא, אין כאן קטע של צניעות ותשוקה. יכול להיות שיש גבר אחר שכן מחפש מישהיא שמתלבשת כמו ביצ'ית - ויכול להיות שהם יהיו הזוג המאושר ביותר בעולם - ואני לא רואה בזה פסול

עכשו האם נפגוש ביצ'ית כזאת ? תלוי איפה - יש מקום שבו בטוח לא - בית כנסת למשל. יש מקום שבטוח כן - מועדון. יש מקום שיש סיכוי ויש סיכוי - מקום נייטרלי כלשהוא. בכל מקרה, כל עוד רוני לא מתעתק בין הבית והבית כנסת וחי על אוכל של שופרסל אם משלוח עד הבית, לא תהיה לו ברירה אלא לצאת החוצה - וזה כולל את הסיכוי למצוא בחורות לא צנועות. אותו דבר קורה באינטרנט - יש מקומות שלא תמצא כאלה כמו הידברות. יש מקומות שמוקדשים לכאלה כמו FTV, ויש גם יותר "גרוע" מזה. יש מקומות שבהם יש סיכוי - כמו hwzone. עכשו בדיוק כמו שיש בעולם בחורות לא צנועות והם אמיתיות לחלוטין ואין לך מה לעשות נגד זה, אותו דבר באינטרנט. במיוחד כשבאינטרנט לוקח בדיוק תנועת עכבר אחת להגיע ל X של החלון אם בטעות קפצה לך פרסומת כזאת. לכן אני לא מקבל גם את הטיעון שיש חוסר צניעות באינטרנט. העולם האמיתי הוא לא צנוע. האינטרנט משקף את העולם האמיתי

ואני גם נגד האמהות שרוצות להגן על הילדים המיסכנים. כי ההגנה הזאת יוצרת ואקום, וואקום נוטה להתפוצץ כשיש לו אפשרות

יש דתיים שיוצאים נגד זה. אחד שמצאתי בטעות - דיון דת אחר, גוגל, יוטיוב, סרטונים קשורים בצד, והגעתי לסרטון של רב כלשהוא. הרב רפאל זר מדבר על הדרת נשים. נשארתי לראות את ההרצאה הזאת שלו עד הסוף וגם הצצתי בעוד כמה. אני לא מסכים אם חלק גדול ממה שהוא אומר, אבל הוא םשוט מדבר על דברים אמיתיים - לא כמו מופע המיסטר בין של אמנון יצחק

בקשר לרוחניות, אני לא אוהב את ההכללה הזאת. אני מכיר אנשים אם או בלי רוחניות ממקומות שונים מבחינת רמת דת. באותה מידה ניתן לאמר שלנוצרים אין נשמה כי הם ג'ינג'ים

אבל לחוקיות אחת של רוחניות שמתי לב :

קורה שיש חילוני ויש לו חבר דתי. הם חברים זמן מסויים, מתחילות שיחות דת, החילוני מתעניין ומחליט כן לשמור על הדת, לשמור מצוות וכדומה. דבר כזה קורה לפי החלטה אישית של החילוני - ולכן הוא יקח אותה לכיוון טוב כפי שהוא רואה אותו. ניתן להניח שהוא ישמור מצוות, אבל כנראה שלא יתרחק מהמשפחה ומהחברים, לא יתחיל לזרוק את האינטרנט וכדומה. הוא חושב מה הוא רוצה ועושה את זה

קורה שיש חילוני שהיה לא יציב (ללא כיוון מוגדר מבחינת זהות דתית), ואיזה מיסטר בין מחליט לזרוק עליו כמה אותות ומופתים ודוחף לו מערכת אמונה מסויימת לווריד. חילוני כזה מקבל checklist של "דברים שצריך לעשות" : ללמוד תורה - v, להתרחק מהמשפחה ומהחברים - v ובכלל מ "כל מי שרוצה להכשיל" - v, הדרכה על כמה שהם רוצים להכשיל - v, הדרכה איך להשתמט מהצבא - v לאכול רק כשר של עדה מסויימת - v וכן הלאה. הוא עדיין לא יציב רק שעכשו גם ניצלו את הלא יציבות הזאת, ובצורה דיי מקצועית. זה לא מקרה אחד, זה template מוכר - יש עשרות "מכתבים מהורים" באתר חופש שלא שונים בגלום מהסיפור של הבן דוד של CS.

אין כל מקום לטעות בזיהוי בין 2 האפשרויות - כל הסימנים שקופים

יאיר - זה מה שחשבתי שקרה (פחות או יותר) אחריי שלא ענית להודעה הראשונה, לכן שאלתי שוב כדיי להיות בטוח אם ניחשתי נכון או טעיתי. אבל אני לא כותב משהוא רק על המקרה שלך (שהיה למעשה המשך של קטע מדיון בפורום הפתוח שגלש להודעה פרטית בשלב מסויים), אלא על כיוון שראיתי כבר בכמה מקרים

כבר הסברתי את זה ואסביר את זה שוב - אני לא מתכוון ללמוד דת בצורה מסודרת, למעשה יש מעט מאוד דברים שאני כן מתכון ללמוד בצורה מסודרת. החיים קצרים מידי. אם יש דרך שבה אני מצליח להתמודד אם תחום לא מוכר כזה או אחר ועד עכשו היא עבדה לי בצורה מספיקה (גם אם רחוקה ממושלמת), אני מצפה ממנה לעבוד גם בתחום הדת. אם הוא מחייב שיטה אחרת, יש בעיה שאני לא הולך לנסות לפתור

אבל שאלה אחרת : "אתאיזם" הוא הרבה יותר פשוט ומובן מדפי גמרא (אני לא מצפה ממך להסכים, אני כן מצפה ממך להבין מהן הנחות היסוד של האתאיסטים והמסקנות שלהם). עד כאן היו הרבה יציאות כנגד ההנחות או המסקנות, אבל איפה בדיוק אתם רואים את עיקר הבעיה ? כלומר, במה אתאיסטים טועים ואתם צודקים ?

פורסם

אני מאוד מסכים עם מה שיאיר כתב לגבייך ..וגם אתה מאשר.רק שאני באמת לא מבין איך אתה מרשה לעצמך (בשבילך) לזרוק כל מיני מסקנות . כל עוד אדם שואל בשביל ללמוד או אולי יחדשו לו משהו,זאת גישה טובה בכל ענייני החיים שלנו.

כתבת החיים קצרים,תראה ציינתי שאני לא בא להתווכח איתך יש או אין וכדו'.. אלא רק להעמיד את הדברים יותר בדיוק=ידע כללי. אבל אם אתה מציין שהחיים קצרים,מדוע שאתה מראש לא תלמד יסודי (כמובן שכאן זה קצה המזלג) אולי תגלה דברים חדשים על החיים.. שאתה יכול לפספס.

אין איסור תורה על האיטרנט. באופן כללי: יש איסור דאורייתא -שהוא מהתורה ויש איסור דרבן -שזה מחכמים. לחכמים יש תוקף מהתורה לעשות גדרים וסייגים "לפריצות בגדר" הנראות להם על פי כל דור ודור ,כך שמי שעובר על דבריהם עובר גם על דבריי התורה.כל ההבדל בין דאורייתא לרבנן הוא בחומרת העונש.

עכשיו, התורה לא צריכה לכתוב כל דבר שבעתיד יהיה אלא רק את היסוד. מי שלא שומר על העיניים סופו להיכשל במראות אסורים העובר על "לא תתורו אחרי עיניכם ואחרי לבבכם אשר אתם זונים אחריהם" (במדבר,טו',לט' ) ועוד ועוד כמו למשל אישה בנידה " וְאֶל אִשָּׁה בְּנִדַּת טֻמְאָתָהּ לֹא תִקְרַב לְגַלּוֹת עֶרְוָתָהּ" ( ויקרא פרק יח ,יט)

אז כל העניין של האיטרנט הכשר , נועד כדי לחסום תכנים הכלולים באיסור ההסתכלות על מה שעלול לעורר גירוי מיני, בצד ניסיון למניעת התרועעות בין המינים וחשיפה לתכנים שלא מתאימים לרוח הציבור.

אם היית לומד גמרא או נכנס ורואה איך מתבצע הלימוד.. כמו שיאיר הציע ..היית נוכח לראות שכל הלימוד מתבסס 'באין דבר שמקבלים אותו כמובן מאליו'

חוץ מזה יש הרבה אנשים שלומדים גמרא/תלמוד בלי קשר לרמת הדתיות שלהם=אינם דתים ,הרבה בפאן הגבוה -עורכי דין וכדו'.. זה פשוט יצירת מופת .

להרחבה:http://www.makshivim.org.il/ask_show.asp?id=57907

הסעיף הראשון בלינק מכוון יותר למשתמש 'הדוד משה' .בציבור הדתי לאומי יש הרבה פעמים חול יותר מקודש על כך בציבור החרדי אפשר למצוא אנשים שמצב הרוחניות שלהם גבוהה יותר .

ההבדל העיקרי הוא, שאצל החרדים יש הנהגה ברורה יותר, או שאתה בפנים או שאתה בחוץ, בלי משחקים. אצל הדתיים הלאומיים יש יותר מידי פשרות. הדרך להיות רוחני יותר היא להצטרף לקהילה שאין בה פשרות אלא רק אמת.

מציירים את בחורי הישיבות כדפוקים אבל אם יצא לך לשבת עם כאלה -אתה תבין שמדובר בלא כאלה ואף הפוך.. רק כמה שניות של דיבור רואים את רמתם השכלית

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=853390

היהדות לא מקבלת אמונה עיוורת ..התורה מציינת שחובת האדם לדעת לדוגמא מציאותו של בורא. דברים ד לט: "וידעת היום והשבת אל לבבך כי ה' הוא האלהים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד" (דברים ד לט )

קודם באה הידיעה ורק אחר-כך ההשבה אל הלב, כלומר האמונה (מלשון אמון/לבטוח).כשבא אדם ומציג :"אני רוצה לדעת אני רוצה לברר" -זאת הגישה שהתורה מחייבת את האדם .

רמב"ם הלכות יסודי התורה א', ו':

"יסוד היסודות ועמוד החכמות לידע שיש שם מצוי ראשון והוא ממציא כל נמצא וכל הנמצאים משמים וארץ ומה שביניהם לא נמצאו אלא מאמתת המצאו".

וידיעת דבר זה מצות עשה שנאמר 'אנכי ה' אלהיך'.

לגבי האברך. אין ספק שגלישה באיטרנט זה בזבוז זמן ,רמת הרוחניות שלי אכן פחותה מאברך הלומד רוב היום וכל עיסוקו ברוחניות. כי פשוט, אדם שיותר מקפיד ללמוד ,הוא בדרך פחות מתפשר בכל ענייני הדת.

אבל לא כל אחד יכול ללמוד רוב היום.לכן אני אומר יש דרגות באדם ,והוא גם יכול להתקדם.אני בא מבית חילוני שראה הכל,משחק מחשב לא ישפיע עלי כמו על אדם שמעולם לא שיחק... אדם כזה שיראה אלימות רבה ודם או פריצות ההשפעה תיהיה גדולה יותר ואכן רמתו הרוחנית בסכנה גבוהה.

קח דוגמא: אדם למשל חילוני שרגיל לשכב ולגעת בנשים באופן יומי והוא ישב ליד אישה באוטובוס -לא יקרה לו דבר... אבל קח את אותו חילוני תחול עליו ..חצי שנה נזירות -לא יסתכל באישה בדרך של הנאה ולא יגע באישה,עכשיו שים אותו במושב ליד אישה נאה.. חום גופו יעלה.. וכל מראה שלה יזכר לו בזכרון טוב טוב. אז אתה מבין ככול שאדם רחוק יותר ..הוא יכול להפגע עוד יותר.

עכשיו ,אברך שכבר לומד רוב היום ..למה לגרום לא סכנה שירד מזה וילמד רק שעתיים.לכן לא הייתי מייעץ לו איטרנט.

ילדים זה עם שנשך מהר בלי חשיבה . לכן הורים הרוצים בחינוך חרדי לא יתנו לילדיהם לקרוא/לצפות וכדו' ..בדברים שיסכנו את רמת רוחניותם גם לעתיד. אתה לא תתן לילדיך לראות פורנו או יותר מידי אלימות- כי אתה יודע שזה לא טוב להם.אצל החרדים (מרביתם לפחות) לא רוצים להכניס תוכניות טלווזיה וכו'.. כי הם יודעים שזה יפגע בילדהם.

לגבי צניעות ,עזוב אל תביא לי דוגמאות של קיצוניים כמו שאני לא יביא מהצד החילוני דוגמאות קיצוניים.קיצונים לוקחים כל דבר רחוק מידי.

הר' אמנון יצחק אינו רב הלכתי ..הוא עוסק בקירוב רחוקים בעניין ההשקפה ואמונה ובסגנון של 'שאלה-ותשובה. תדבק לתנועת 'ערכים' למשל לרב אהרון לוי ..אדם שמתמודד גם עם אנשים בעלי משכל גבוה. צפה מעט וראה הבדל בינו לרב אמנון יצחק http://www.arachim.org/VideoDetail.asp?MediaID=211

יש לציין ששלל ההרצאות באתר הם קוצו של יוד ממכלול ההרצאות שאדם קם מכסאו והולך לשמוע בפועל ושאול שם.

https://www.facebook.com/RabbiLevy?ref=ts&fref=ts

הרב רפאל זר שצפית ,מדבר על דרך של שיחת חיזוק ופרשת שבוע עם הקהל (די קבוע אצלו)שכבר מכיר בבורא לעולם וכו'.. .

לילה טוב....

פורסם

לחשוב שכל היקום הזה ניהיה לבד או מפיצוץ זה השיגעון הכי גדול שיכול להיות. או לחשוב שאין היגיון איך מטיפה סרוחה יוצא משוגע כזה גדול עם כל האייברים שלו זה השיגעון הכי גדול.

פורסם

b]הסעיף הראשון בלינק מכוון יותר למשתמש 'הדוד משה' .בציבור הדתי לאומי יש הרבה פעמים חול יותר מקודש על כך בציבור החרדי אפשר למצוא אנשים שמצב הרוחניות שלהם גבוהה יותר .

ההבדל העיקרי הוא, שאצל החרדים יש הנהגה ברורה יותר, או שאתה בפנים או שאתה בחוץ, בלי משחקים. אצל הדתיים הלאומיים יש יותר מידי פשרות. הדרך להיות רוחני יותר היא להצטרף לקהילה שאין בה פשרות אלא רק אמת.

נו, אם אתה מגדיר רוחניות ע"י ריטואלים... ::)

הערס הסקפטי ענק :) אבל לא חושב שצריך להתנגח בדוסים יותר מדי (את מי הוא מגדיר דוס בכלל?).

פורסם

"לא יחפץ כסיל בתבונה כי אם בהתגלות לבו"

לכל החוכמולוגים למינהם...

תקראו קהלת, ומשלי, {אשר אמרם החכם באדם} ותראו כמה חכמים אתם...

מה שלא תבינו עוד 200 שנה הוא אומר לכם ברגע...

פורסם

אגב, אתה בריאתן?

פורסם

אני מרשה לעצמי לזרוק מסקנות כי אני צריך מסקנות של שלב א' כדיי להתחיל את שלב ב' בחשיבה או בדיון. בלי לקפוץ למסקנות אני לא אתקדם, ואני מתנצל על זה מראש - אילוץ לוגי שלא חל על מי שלמד דברים יסודיים בצורה יסודית והשקיע בזה חלק משמעותי מהחיים שלו

באיטרנט אין בו עצמו בעיה ,הוא כמו כל כלי אלא התוכן בו בעייתי, יש פריצות וכו'.. אולי זה לא ידוע לך , יש איסור תורה בדבר
אין איסור תורה על האיטרנט

ובכן, האינטרנט כשר, אבל העולם האמיתי לא

מה דתי שומר מצוות יכול לעשו כשיש ליידו בעולם האמיתי אישה לא צנועה ? בצורה נורמלית כלום. הוא יכול לנסות למנוע את המקרה הזה מראש על ידיי כך שלא ילך למקומות המרכזיים שבהם יש בחורות כאלה - כמו מועדון חשפנות. אותו דבר הוא יכול לעשות באינטרנט - הוא זה שבוחר מה לכתוב בשורת הכתובת ועל מה להקליק. למה מי שיש לו את היכולת לשליטה עצמית בעולם האמיתי (ולא צריך לקשור את העיניים כשהוא יוצא מהבית), כל כך חרד למה שקורה על המסך, כשדווקא על המסך הוא יכול לתקן את המעוות הרבה יותר בקלות - עכבר לפינה ימנית עליונה של המסך וקליק, ניתן לעשות את זה בעיניים עצומות

כלומר רק בגלל החשש שמשהוא עלול לקרות, הוא מגביל את עצמו מראש באמצעים טכנולוגיים. ברסלב אומרים שכל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל. למה מה שקורה במציאות זה בדיוק ההיפך, פחד אימים מהחשש שעלולים להופיע על המסך תמונות של בחורות ערומות ? אל תיכנס ל porn 4u וזה לא יקרה לך, אתה לא צריך רימון בשביל זה. מי שלא מפחד הפילטר שלו נמצא בראש ולא אצל ספק האינטרנט

אתה מדבר על זה שתפקיד האיסור הוא למנוע "התרועעות". ובכן, נפגשת אם בחורה הכי נחשית לא צנועה שיכולה להיות :

האם זה בחורה שבכלל תרצה להתרועע איתה ? לי זה נראה אמממ "דביק" ואני עוד אתאיסט. אני חושב שרמת ההתעניינות שלך בבחורה הזאת תהיה לא יותר גבוהה משלי. כך שלא, אני לא מקבל את התירוץ ש "פורנו יכול ליצור גירוי", פורנו שמהלך לו בעולם האמיתי מולי (ולא במקומות המיועדים לו), אינו יוצר גירוי אלא את ההיפך

"רוח הציבור" - על זה תצתרך לפרט - האם לציבור לא מתאים שיש בו נחשית פרוצה כזאת? כנראה שכן, אם כמה קיצוניים החליטו להדביק פשקווילים על הפרצוף של הרמיוני גריינג'ר בפרסומת לסרט.... ומי שיודע על איזה סרט מדובר ידע שהדמות הנל בסרט היא ההיפך המוחלט מ "ביצ'ית מ FTV". השאלה שלי כאן היא - אז מה שלא מתאים ל "רוח הציבור" ? מי קבע מה זה "רוח הציבור" ?

או שאתה בפנים או שאתה בחוץ, זה בדיוק הדרך לקיצוניות. ההגדרה של קיצוניות היא להיות עד הסוף בלי לתת אפשרות למצבי ביניים

אז האם אתה מקשר רוחניות לקיצוניות ?

למה אתה חושב שהאברך רוחני יותר ממך ? כי הוא "נקי יותר", "ראה פחות" וכדומה ? רכב שלא הוציאו מהניילונים ?

אני רואה מצב הפוך - אתה ראית הכול, ואתה בחרת את הדרך שלך. זה הרוחניות שלך. אצל מי שלא ראה ולא בחר אן רוחניות - לא היתה לו הזדמנות לפתח כזאת

באותה מידה ה "הגנה". האם זה נראה לך נורמלי (ברמות פסיכיאטריות), ש "לשמור את הילד רוחני ונקי" זה נעלה יותר מ "לאפשר לו להיות חבר אם ילדים אחרים" ? כשהקריטריון הקובע הוא לא אם הם ממשפחה נורמלית או ממשפה של קיצונים דתיים, אלא אם יש או אין להם אינטרנט כשר ?

באיזה ראש חולה זה מה שעוזר להתפתחות של הילד ?

אותו ילד גדל להיות דתי מאמין ורוחני אבל חסר נשמה (כי הוא נשאר ג'ינג'י מנומש בגלל שלא ראה אור שמש). הוא עולה על רכבת ורואה בחורה..... נורמלית. אם מגיל צעיר הוא היה רואה את העולם הרגיל בצורה רגילה, הוא היה אדיש לגמרי וממשיך לחשוב על מה שהוא חושב - ואם זה על ענייני קודש אז ענייני קודש. הילד הגדול המורעב לעומתו, הדבר היחיד שישב לו בראש למשך השעה הקרובה זה הבחורה הזאת, היא תמחוק את מחשבות התורה מהראש שלו, הוא יאחר לרדת בתחנה שלו, ילך לתוך עמוד בתחנה האחרת, ולא יישן טוב בלילה

יתרון רוחני ? O_o

סורי אבל אם אתה הגעת מבית חילוני ו "ראית הכול" ואתה בדרך שלך, אתה זה שרוחני יותר פה כי יש לך את הרוחניות לבחור מרצונך - מה שלא היה לאותו אברך שאתה ממליץ לו לא לגעת באינטרנט (אם הוא להיה גדל בוואקום מלכתחילה, האינטרנט לא היה מפריע לו בכל מקרה)

בחירה אישית לחלוטין אין בדת, בגלל אותו עניין של יצירת חומות. אם מגדלים ילדים במסגרת דתית ומונעים מהם לראות מה קורה בחוץ, כמובן ש 995 מהם יגדלו להיות כאלה (ו 1% שההורים "נרדמו בשמירה" עליו והפכו לשטניסטים יוצאי שאלה) יהיו יהודים. זה נקרא לא להאמין במה שנאמר < זה נקרא גידול אמונה עיוורת

אמנון יצחק עובד באותה דרך, אבל בהתאמה לאנשים שכן ראו משהוא לפניי זה. כשאני מסתכל על אמנון יצחק מרצה אני רואה מולי הוכחה לאבולוציה. אין כל סיכוי שהוא יזיז לי (או לרוב האנשים שאני מכיר) משהוא בכיוון של לחשוב על דת בכלל, הוא פשוט אידיוט מידי. אמנון יצחק תופס את אלה שלא הספיקו להגיע למסקנות שלהם בנושא בכללי, ופשוט מאכיל אותם בחומר קלאסי של מחזירים בתשובה - ושולח אותם לאותם מקומות בדיוק - אותם סמינרים והכול. בגלל זה הם גם חוזרים הבית האחריי זה כמו זומבים, זהים בדיוק אחד לשני. אם אתה אומר שביהדות אין אמונה עיוורת, המסקנה המתבקשת היחידה היא שאמנון יצחק וכל מה שקשור אליו הוא כת עצמאית שאינה חלק מהיהדות

רפאל זר אכן אינו מחזיר בתשובה. אם זאת אני קלטתי והבנתי את מה שהוא מדבר עליו, וזה גם בלי שקראתי דף גמרא לפי כל ההמלצות שלך ושל יאיר. מה שאני רואה זה פשוט שרפאל מדבר על דברים שונים לקהל הרחב, והוא פשוט לא מנסה להחזיר את הקהל בתשובה - וגם "קצת יותר" אינטל מאמנון יצחק

פורסם

אני לא מבין מה אתה רוצה, כתבתי לך את זה גם בהודעה פרטית.

יש אנשים שמבחינתם אינטרנט זה בסדר, יש כאלה שמבחינתם זה מוקצה.

יש אנשים שמעוניינים לחנך את ילדיהם בצורה מסוימת, אותה דרך יכולה להראות לך מעוותת.

יש אנשים שמבחינתם חיים בצורה מאוד רוחנית, אותה דרך חיים יכולה להראות לך כשטות גמורה.

יש הרבה גוונים בעולם, לא רק שחור ולבן, ותתפלא לשמוע - גם בדת יש גוונים רבים.

אני לא מבין למה זה אמור להפריע לך.

פורסם

מה שציטטת לגביי,כנראה לא הבנת. אין בתורה איסור לאיטרנט עצמו אבל יש איסור של זנות. עוד דוגמא של חידוד:אין איסור בתורה לקרוא עיתון.. אבל מה יש בתוכן? אם יש פריצות הרי יש איסור . כפי שציינתי זה רק כלי משמש-יש כוס שאפשר לשים לתוכה מיץ תפוזים טרי ובריא ויש כוס שאפשר לשים לתוכה רעל עכברים.

איטרנט שלא מסונן טוב,יש תמיד פרסומות בצידי אתרים..הרבה פעמיים לא צנועות.

חז"ל מלמדים 'שאין אפוטרופוס לעריות.. הוא כלל בהלכה היהודית, הקובע כי אין לסמוך על אף אדם בכל הקשור לשמירה על איסור עריות. זאת אומרת שאכן על תכניס את עצמך למצב ששמא תיפול לזה ,תעשה הכל מכתחילה שלא פתאום תיכשל.. אם אתה יודע שבמקום כזה או אחר..כמו איטרנט ממש תוכל להיכשל -אז אל תכנס לשם. אם האיטרנט מסונן היטב.. אז אפשרי.

מי אמר שצריך לקשור את עיניו שיוצא החוצה? אין איסור לראות אישה ..יש איסור להסתכל על אישה (שלא שלך) בדרך מינית.

לא מסתכל בכלל על קיצונים. יש את הרבנים הגדולים והם מתרעים כנגד הסכנות.. רואים בשטח לדוגמא שפלאפון רגיל מחליש ומדרדר את הבחורים,אז עושים הכל כדי להוציא אותו עם תוכן נקי.

אם אתה בחוץ או בפנים.. אין הכוונה שכל אדם צריך לכתחילה לנהוג על פי הכל..אלא השיטה.. יש קבוצה שמכירה בחולשת האדם וכל אדם יש דרגה משלו-אבל יודעים את הכללים ושואפים אליהם. מצד שני יש קבוצה אחרת שמתפשרת מראש על הדברים חשובים ועל כך מצב רוחניותם בכללי פחותה יותר.

סיכום:לטעות או לחטוא זה דבר אחד, אבל לטעות ולחשוב שאתה בסדר - זה כבר דבר אחר לגמרי.

אדם שנולד בבית דתי ואדם שנולד בבית חילוני והתקרב לדת ואף דתי אכן זה לא כמו אדם שנולד לתוך זה.. אבל לא דיברתי מהכיוון הזה. בזה וודאי שכל אדם נמדד על פי הכוחות שלו ואיך שגדל -ועל כך שכרו-כאן מדובר בשכר. בשטח מי ברמה רוחנית גבוה יותר? הרי גם חוזר בתשובה יכול להיות אברך הלומד רוב היום וכן מקפיד בכל דבר וכל הליכתו ממש בקדושה וכו'.. וכו'.. אבל חוזר בתשובה שלא לומד כל היום וכן גם באיטרנט מידי פעם ומשחק וכן דרגתו הכללית ביחס לכל דבר פחותה מאותו אברך.. הרי שמצב הרוחנות שלו נמוכה מהשני. יש אברכים שאני מכיר שלא יודעים אם לילה עכשיו או יום מרוב שקידתם וצידקותם -אני לא חושב שאני מגיע לדרגה שלהם . אבל שוב אם מסתכלים על שכר ,זה רק בורא העולם יכול לבחון את רמת הקושי שעובר כל אחד ואחד בעולם במדויק-ועל כך נקבע שכרו.

אני רואה את זה בשטח ..יש ביתי ספר הנועדים לילדים מבתים של אברכים .. -שמקפידים לא להכניס איטרנט וטלווזיה לביתם ובכלל החינוך הרבה יותר קפדני מאשר מבעלי-בתים . אני רואה את הילדים הללו ..ואכן איאפשר לשקר שרמת הרוחניות של ילדי האברכים גבוה יותר -כי הם בחינוך מוקפד ולא מושפעים מכל מיני תכנים של חול.

מדברים על ילד.איאפשר לזרוק אותו לבאר ולהגיד לא יאלהה תתמודד לבד.

כל עוד הוא ילד ,כל הורה בעולם מחנך אותו ושם בסגרת שליבו חפץ .מתי שכבר גדל.. איאפשר לומר לו מה לעשות. ואין קשר בין זה לבחירה אישית.

אתה יכול לומר מה שאתה רוצה על הר' אמנון יצחק, אבל מי דיבר עליו? מי העמיד אותו כדובר? לא אני. יש מרצים שאני ממליץ עליהם וציינתי אחד מהם. אבל רגע, כמעט כל אתיאסט שאני נתקל ברשת מפרסם לינקים (כמו בדף הקודם) כל כך טיפשיים ורדודים. אתה חושב שהם חכמים יותר? שלא מערבבים דת ומדע. שלוקחים איזו מילה בלתי קשורה ומציגים מה זה מדע (נעזוב ,את הליצנות והזילזול -שיטה ממי קדם כנגד ביקורת).. כאילו יש איתו בעיה עם הדתים.תאמין לי שאני מכיר אתאיסטים שאינם באים בכיוון שלילי וכן מתעסקים במדע.. ולמרבית האתאיסטים ברחבי הרשת היה נותן פטיש בראש .

http://imageshack.us/photo/my-images/826/93639706.jpg/

זה בכלל לא קושר ..מה שהרב רפאל זר מדבר לגמרא... זה לא לימוד גמרא זאת שיחת חיזוק לבעלי -בתים ומסורתיים. מה אני אגיד לך, אתה כל כך רחוק מיהדותך (לא מאשמתך) עד שאם יום אחד יצא לך להכנס לישיבה רק לכמה שעות ולראות בעיניים לימוד ולהכיר יותר את הסביבה-אתה תצחק על מה שכתבת כאן .ולכן לא יהיה לזה סוף בדיון..הזה. אנו מדברים על אוכלוסיה שאתה בכלל לא מכיר אותה .. לא פוגש אותה ביום יום בשיחה וחי איתה (נכון היא גם מנסה להיות נבדלת).. לכן יהיה קשה להסביר בכתיבה ..אלא שעיניים וקצת הכרות יעשו בקלות .

פורסם

לא ברור לי מה הסיפור הגדול, למלא את חובך למדינה ולעשות צבא ורק אח"כ לחזור בתשובה?

אני חושב שזוהי עוד צורה להתחמק משירות. בדיוק כמו אנשים שהולכים לקב"ן,

יש אנשים שהולכים לרבי.

אם ממילא גדלת בבית חילוני שבו משרתים בצבא, אז מה עוד 3 שנים ישנו לך?

ולמה להכנס לכל עניין הדת בכזאת פזיזות? שינוי כזה קיצוני בהתנהגות לא מעיד על חשיבה ראציונלית,

אלא על משבר. אז מוזר שדווקא במצב כזה, אנשים יעודדו מישהו לחזור בתשובה.

פורסם

דווקא שירות בצבא רק יעזור לאותו בחור לחזור בתשובה.

בצבא יש המון דתיים (דתיים לאומיים) ואלו יוכלו להיות החברים שלו. יש בנוסף בית כנסת קרוב ונגיש ואפשר ללכת אליו 3 פעמים ביום.

האוכל בצבא כשר (יכול להיות שבבית של אותו בן דוד לא שומרים כשרות)

הרבה יותר קל לחזור בתשובה בצבא מאשר בבית חילוני. שיחשוב על זה.

פורסם

ככל שירבו המשתמטים, כן ייטב.

חוק מטומטם, צבא מטומטם, מדינה מטומטמת.

פורסם

תגיד את זה לאחמד שיבוא אליך לבית ויבקש פרוטקשן

פורסם

הנה תראה לו את זה, אולי זה יעלה לו את המוטיבציה. :lol:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים