עבור לתוכן

קצת על בניית מפרטים בחנויות.

Featured Replies

פורסם

אני וגיסי מחפשים לקנות שני מחשבים למשחקים עד3K כל אחד. נשמע משימה פשוטה? כנראה שלא. (ללא הארדיסק )

הגענו לחנות אייבורי, חיכינו בתור 20 ד' והגענו לנציג.

כבר הרגשה מזלזלת, מה אתם רוצים? הסברנו דרישות, חלק מהמפרט היה לוח H61 וכ.מסך GTX630...

אני יש פתחתי עיניים ואמרתי איך יכול ליהיות?! 630 למחשב למשחקים?! למה? .. ההסבר - כי זה מה שנכנס בתקציב!

אני דרשתי כמובן להכניס לפחות GTX650! המוכר התחיל לצחוק ולהגיד לי שזה כרטיס מעל 1300-1400 שקל :kopfpatsch:

דרשתי שיבדוק.. אומר לי נכון צודק, יש לך.. עכשיו לוח H77.. מפתאום זה לא נכנס בלה בלה בלה.. אה אוקיי יש לך.

בין היתר נכנסו משפטים של "תקנה אל תקנה לא מאיכפת לי" בקיצור חוסר מקצועיות הלכנו.

נסענו לKSP לבדוק הצעת מחיר - כמות האנשים שהייתה בחנות מטורפת והחלטנו לוותר, במיוחד במחשבה שבמידה ותהיה בעיה נצטרך לחכות כל פעם שעות.

הלכנו לעוד חנות לא ידועה בעיר, ביקשנו בדיוק אותו דבר. המוכר שואל לאיזה משחקים? .. משחקים של היום הכל .. צחוק מזלזל

"בשביל מחשב לכל המשחקים צריך 20 אלף שקל!" התעלמנו מהשטות.. התקציב זה 3K.. "שלוש אלף למשחקים? זה ממש בסיסי יש כרטיסי מסך שעולים יותר מזה".. אוקיי מזה מעניין, כרטיסי מסך ב3 אלף זה אוברקיל לכ משחק שיש היום וזה בזבוז כסף.

לפחות איתו הצלחנו להגיע למפרט לא רע בדיוק בסכום שרצינו לאחר הנחה אבל עם הרגשה שאנחנו קונים זבל.

מה שאני בא להגיד - אל תקנו מפרטים שמציעים לכם לפני שהתייעצתם עם מישהו שקצת מבין או לפני שבדקתם באנטרנט.

לצערי דווקה אלה שעובדים בתחום מציגים חוסר מקצועיות.

פורסם

תודה על השיתוף.

אני מאמין שמי שקורא קצת בפורום כבר מכיר את העניין. בשביל זה יש פה את פורום מפרטי מחשב, שם בונים לך את המפרט האידאלי לצרכיך שאיתו הולכים לחנות ופשוט קונים אותו ולא את השטויות שמציעים המוכרים.

פורסם

כל מי שהנתנסה יודע את הדברים שנכתבו פה. ספציפית באייבורי וKSP, מנסיוני, ההמלצות הן חסרות כל מקצועיות או ידע, או מונעות ע"י אינטרסים (ממש לא אלו שלך), או שני הדברים גם יחד. גם בחנויות אחרות לא הייתי נותן למוכרים להרכיב לי מפרט.

פורסם

...

לצערי דווקה אלה שעובדים בתחום מציגים חוסר מקצועיות.

....

אני חולק על דעתך - מקצועם של המוכרים הוא למכור - בכמה שיותר עלות- כמה שיותר כמות - ובהתאם למה שיש במלאי (להחזיק מלאי עולה כסף). זה המקצוע שלהם. ואם הם מנסים לדחוף לך דברים במחיר מופקע ומצליחים זה רק אומר שהם עשו את התפקיד שלהם במקצועיות ראויה - ועל זה הם גם יתוגמלו.

התפקיד שלך בתור צרכן זה להיות צרכן חכם (בכל תחום - לא רק במחשבים) - לפני שאתה רוכש משהו לעשות איזה סקר שוק קטן - להבין את המושגים ולבוא פחות או יותר מוכן.

בעיקר בנושאי המפרטים להיעזר בפורום (ובמיוחד בפורום זה) - מקל עליך בתור צרכן את הבלבול.

בהצלחה,

גבריאל

פורסם

ואני חולק עליך. ברור שמטרתם בשורה התחתונה היא למכור, אבל כבר יצא לי לראות מוכרים שאשכרה מאמינים בשטויות שהם אומרים.

פורסם

אך הם ימכרו עם לא יאמינו במה שהם אומרים :)

פורסם

^^מה שאומר שלא סתרת את הטענה שלי רק חיזקת אותה (VIC)

אגב - איש מכירות לא חייב להבין במה שהוא מוכר - הוא צריך לדעת למכור - לא סתם נאמר שאיש מכירות טוב יכול למכור קרח לאסקימואים...

זה כמו שעוכר דין (במיוחד פלילי) טוב לא צריך להצמד לאמת - אלא לזכות את הנאשם שלו. והם באשכרה מאמינים בשטויות שהם מוכרים.

ושלא נלך חלילה לפוליטיקאים שלא רק מאמינים בשטויות שהם מוכרים אלא מנסים להמיר את דתך כדי שגם אתה תאמין ותחזור על זה בתור מנטרה.

פורסם

מכיר את זה, הלכתי לאייבורי לקבל הצעת מחיר למפרט שיש לי עכשיו (מופיע בצד), יש אמרו לי שהספק ג'נרי וכרטיס המסך לא איכותי והחברה לא מוכרת (רק חבר שיש לי כרטיס מסך שלהם מהמאה הקודמת שעובד עד היום...), בקיצור לא לשביעות רצוני. הלכתי לחנות אחרת שם קיבלתי יחס טוב והתחשבות בלקוח, בסוף קניתי משם...

פורסם

אני קצת אנטרל את הציניות והסרקזם...

רשתות\חנויות קטנות הממצבות את עצמן במובילות בשירות ואמינות לצערי לא מחזיקות יותר מדי זמן - ולא חסרות דוגמאות

יותר קל - וגם מוכח כעובד בתחום מכירת ציוד המחשוב- זה לעבוד עם מתח רווחים נמוך (משמע כמויות גדולות עם רווח קטן פר יחידה) - שים לב שהרשתות הגדולות לעולם לא מפרסמות את השירות שלהן אלא את המחיר שלהם.

לא לאט הצרכן הישראלי יבין שלפעמים לקנות בזול עולה ביוקר - כרגע זה לא המצב - כאשר כל אחד מאיתנו מתווכח על 20 אגורות הנחה מול חברת הטלפון - אבל לשניה לא חושב על איכות השירות שלה (סתם דוגמא שעלה לי בראש).

ולכן - הרשתות הגדולות לעולם יתחרו במחיר - הם אולי יתקדמו על ידי כך שהם יפעילו משוב\פיצוי\תיבת פניות ועוד מקסמי שווא - אבל הדבר האמיתי זה רשת שדואגת בראש ובראשונה לשירות ואמינות (וככה היא לא צריכה לתקן את המעוות...).

אישית אני קונה את חלקי המחשב בארץ (לפעמים אני קונה מחו"ל) מ-ZIGZAG שאני מוצא אותם מאוד אמינים - הם לא תמיד נותנים את העלות הכי טובה - אבל כמו שאמרתי אני לא מנסה לחסוך בשקל ולבכות אחכ בשתי שקל.

פורסם

איזה שירות יש לחברות הגדולות? כולם אותו חרא

פורסם
  • מחבר

המחירים שם לא תמיד זולים, בחלקים מסויימים כן...

דבר שני בנאדם שבא למכור לי ולא לענות על הדרישות שלי - אני לא אקנה אצלו. למה שאקנה ואגיע הביתה מאוכזב מביצועים ירודים?

מי ירצה לחזור לקנות אחרי שהתאכזב מהקניה?

כנראה שהם מתפרנסים על הפראיירים.

בכל מקרה קנינו אצל בנאדם מאוד נחמד, חרגנו קצת מהתקציב אבל גם ההמלצות שלו לחריגת התקציב היו הגיוניות ונתן לנו בטחון מלא

מבחינת מה שאנחנו קונים.

פורסם

הייתרונות היחידים בחנויות הגדולות הם:

1. מחירים זולים יותר לחלקים פופולאריים (וגם זה לא תמיד) - למשל מעבדים נפוצים או מסכים מדגמים מבוקשים, פשוט עקב נפחי ייבוא גדולים יותר. כשמדובר במוצרים מבוקשים פחות, כמו כרטיסי מסך מתקדמים או ספקים שהם יותר מהמינימום ההכרחי, הן לרוב לא זולות כלל.

2. הבטחון היחסי בכך שעוד שנתיים, כשתצטרכו טיפול במסגרת האחריות, יהיה עם מי לדבר - נכון, כנראה שתקבלו שירות גרוע (כמו שקיבלתי אני), אבל בסופו של דבר כן תקבלו פתרון כלשהו וזה עדיף על כלום. כשמדובר בחנות קטנה, גם כזו הנהנית משם טוב, אתם אולי תקבלו שירות מצויין כל עוד החנות קיימת, אבל היא עשוייה לפשוט רגל בשלב זה או אחר, כמו שקרה לסקאי פי סי, פנדה, TMS (שנפתחו מחדש בבעלות אחרת), FOX PC, נועה מחשבים וכולי.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים