חנות בת"א שמוכרת פלאפונים עם שירות לקוחות משביע רצון במקרה של תקלה- יש חיה כזאת? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חנות בת"א שמוכרת פלאפונים עם שירות לקוחות משביע רצון במקרה של תקלה- יש חיה כזאת?


yoni_h

Recommended Posts

בימים אלה אני מתעניין ברכישת פלאפון מסוג S3, אך מתלבט מאד מהיכן לרכוש אותו.

עשיתי מעין סקר שוק באמצעות אתר ZAP, אך הבחנתי כי שירות הלקוחות אצל מרבית החנויות במקרה של תקלה במכשיר אינו משביע רצון בלשון המעטה.

רוב הביקורות הטובות של האנשים כלפי החנות ממנה הם רכשו את מכשירם מתייחסות לשירות שקיבלו בעת שרכשו את המכשיר ולאדיבות המוכרים, אך זה לא מה שמעניין אותי, אלא מה שחשוב לי הוא השירות שמעניקה החנות אם וכאשר תיווצר תקלה במכשיר.

ראיתי המון ביקורות שליליות על חנויות שהתנערו מאחריות כשקרתה תקלה במכשיר בטענה כי יש קורוזיה במכשיר, וזה נראה כמו דפוס פעולה חוזר ונשנה של חנויות שבאמצעותו הן מנסות להתנער מאחריות. לפי מה שראיתי, החנות העיקרית שמשתמשת (לכאורה) בטענה הזאת היא ELINE, שעד עתה די הייתי סגור על הקנייה ממנה, אך ראיתי בעיות גם אצל חנויות רבות נוספות במקרה של תקלה, כאשר אנשים מסרו את מכשירם לתיקון וכשהוא הוחזר אליהם הוא עבד בשעות הראשונות, אולם לאחר מכן שוב קרתה התקלה, וכך הם מצאו עצמם מוסרים את המכשיר לתיקון שוב ושוב ללא הועיל והדבר דרש מהם ימים ושבועות של התעסקות מיותרת וללא פלאפון זמין בידם.

זה מעט מהבעיות שחווים האנשים עם החנויות במקרה של תקלה במכשירם ולפיכך אני מחפש חנות אמינה בת"א/ירושלים שאדע שיש לי לאן לחזור במקרה של תקלה ושיטפלו בה באמינות, שקיפות ומקצועיות. יש חיה כזאת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא.

רוב המוחלט של החנויות מסתמכות על יבוא עצמאי של המכשירים, ויעשו כל דבר אפשרי כדי לא לממש אחריות על כל תקלה שהיא, בין היא באשמתך או באשמת היצרן, ויספרו לך סיפורים כאלה שיסמרו לך שיערות במקומות בגוף שלא היית מודע אליהם.

אם בכל זאת החלטת לרכוש מכשיר בארץ והוא לא מגיע מהיבואן הרשמי, לא שאלה בסדר - זה נבלה וזה טרפה - כולם מנסים לעשות הכל כדי לא לטפל בך, אבל אם בכל זאת החלטת לקנות בחנות של זאזא, פשוט צא מנקודת הנחה שאין לך אחריות.

הפיתרון הכי יעיל והגיוני הוא לרכוש מכשיר מחוץ לארץ, לשלם את המעמ+מס, העלות תצא אותה עלות, אבל תהיה לך לפחות אחריות נורמלית, שעבורה תצטרך לשלוח את המכשיר לחו"ל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסתמכות על אחריות בחו"ל זו לא בדיוק אופציה ריאלית מבחינתי. אתה יכול להישאר בלי פלאפון מעל לחודש ככה... וגם אני לא יודע מה העלויות של זה. מעדיף בכל זאת לקנות בארץ..

אז לפי מה שאתה אומר, זה כבר לא כ"כ משנה מאיזה חנות לקנות?

משהו שחשבתי עליו- בנוגע לביקורות השליליות של אנשים בזאפ, יכול להיות שמדובר באנשים שלא כ"כ מבינים בפלאפונים ובעצם התקלות שהם מדברים עליהן אלו תקלות שיכולות להיפתר בהחלפת רום למשל, וכך החנות בעצם מנצלת את חוסר הידע שלהם ותופרת אותם במחיר בטענה של הימצאות בעייה חומרתית?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסתמכות על אחריות בחו"ל זו לא בדיוק אופציה ריאלית מבחינתי. אתה יכול להישאר בלי פלאפון מעל לחודש ככה... וגם אני לא יודע מה העלויות של זה. מעדיף בכל זאת לקנות בארץ..

אז לפי מה שאתה אומר, זה כבר לא כ"כ משנה מאיזה חנות לקנות?

משהו שחשבתי עליו- בנוגע לביקורות השליליות של אנשים בזאפ, יכול להיות שמדובר באנשים שלא כ"כ מבינים בפלאפונים ובעצם התקלות שהם מדברים עליהן אלו תקלות שיכולות להיפתר בהחלפת רום למשל, וכך החנות בעצם מנצלת את חוסר הידע שלהם ותופרת אותם במחיר בטענה של הימצאות בעייה חומרתית?

בארץ, כפי שאלפע ציין, תשאר גם חודש בלי אחריות, ולפעמים אפילו יותר.

למקרים כאלה, עדיף לקנות איזה ב140 שקל שישכב בבית.

תקלות תוכנה זה הדובדבן של החנויות, הן מיידעות אותך מראש שאם תחליף רום, לא תהיה אחריות, אז אתה לא יכול לעשות יותר מדי בנושא חוץ מלנסות לגבות את המקורי ולסמוך על המזל שלך שמי שעובד שם במעבדה הוא דגנרט שלא מבין מה הוא עושה, ולא יראה ויבדוק דברים כמו recovery למיניהן. במכשירים מסויימים גם את זה ניתן לאפס לחלוטין, כך שזאת לא בעיה.

החנויות ינסו למצא את נקודות הכשל של הלקוחות כדי לסובב את הבעיה ולהפיל אותה על המשתמש.

קרה לא פעם, קורה כל הזמן וגם ימשיך לקרות.

תעשה לעצמך טובה, תקנה את המכשיר בclove, handtec, או expansys, וגמור עניין. עדיף לשלם את המסים ישירות למדינה ולא לשרלטנים האלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה היא שאני לא ממש בקי בכל ההתעסקות הזאת מול חו"ל. איך אני שולח את המכשיר פיזית, כמה עולה משלוח לשם וכו'...

חוץ מזה הבנתי שיש הבדל גם בין הגרסאות בארה"ב למשל לבין אירופה או בארץ, אז אני לא יודע כבר מה כדאי.

הרבה אנשים קונים פלאפונים מחו"ל?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרבה ... שאלה טובה.

אני אישית כבר קרוב לעשור לא קניתי מכשיר בארץ, אני לא רואה סיבה לכך.

בכל המכשירים שהיו לי ושנקנו בחו"ל, לא זכור לי מכשיר אחד אפילו שהייתה לו בעיה שנזקקתי למימוש אחריות יצרן, ומדובר במעל 30 מכשירים סלולריים, חכמים וטפשים.

לגבי הרכישה, זה לא כזה מורכב:

http://www.clove.co.uk/samsung-galaxy-s3-blue

המחיר שאתה מתייחס אליו הוא ללא הVAT האנגלי, כי אתה קונה את המכשיר אל מחוץ לאנגליה , ותשלם את המיסים כאן.

ברגע אתה סוגר את העגלת הקניות שלך, ממלא את הפרטים, החברה עובדת עם ועם אשראי רגיל, לא בעיה.

המכשיר מגיע לארץ, במידה ועוצר במכס, אתה צריך להגיע לדואר לשלם את המיסוי, הם רוצים מזומן, מעיק קצת אבל אין מה לעשות.

במידה ויש לך בעיה עם המכשיר, משלוח לחו"ל עם EMS יעלה לך באזור ה70~80 שקל, ואתה פותח קריאה מול החנות בה רכשת את המכשיר על הבעיה.

ברגע שיש לך מספר RMA, אתה מקבל כתובת למשלוח.

חשוב לא לשכוח למלא טופס של המכס בארץ שהמכשיר שלך עם המספר הסידורי שלך נשלח לחו"ל לצורך תיקון, אחרת כשהוא יחזור, ונניח יחליפו לך את המספר הסידורי עקב החלפת לוח או משהו, שלא תשלם את המיסים שוב פעם.

בפועל, הכל לא כזה מורכב, והסבירות שתצטרך את האחריות שואפת למינוס, נזקים פיזיים אין לך אחריות בכל מקרה, תקלות יצרן ... אם קיימות, תראה על ההתחלה, ואם לא, זה יהיה הרבה יותר אחרי השנה הראשונה של האחריות שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובה המפורטת!

והסבירות שתצטרך את האחריות שואפת למינוס, נזקים פיזיים אין לך אחריות בכל מקרה, תקלות יצרן ... אם קיימות, תראה על ההתחלה, ואם לא, זה יהיה הרבה יותר אחרי השנה הראשונה של האחריות שלך.

אם כך, לא עדיף כבר לקנות בארץ? או שאתה דוגל ברכישה מחו"ל רק בשביל הסיכוי הקטן שכן תהיה בעיה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לטעמי לא, מהסיבה הפשוטה שאין שירות בארץ. אפשר להתכחש לזה, אפשר לשכוח מהכל ביום העצמאות וביום כיפור ולדמיין שנותני השירות בארץ הם הדבר הכי טוב שקרה לעם מאז יציאת מצרים, הכל בולשיט, למעט כמה יחידי סגולה בתחומים מאוד ספציפיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כך, לא עדיף כבר לקנות בארץ? או שאתה דוגל ברכישה מחו"ל רק בשביל הסיכוי הקטן שכן תהיה בעיה?

אני לא מאמין בנותני שירות בארץ, במיוחד בגופים בהם יש אינטרסט מובהק לא לטפל בך, כי העלות גבוה.

מה קורה ?

נניח קנית אצל זאזא את הגלקסי החדש שלך.

משהו קרה, התקלקל, והתקלה מכוסה באחריות.

זאזא צריך לשלוח את המכשיר שלך עכשיו ליבואן קשקוש כלשהו.

היבואן צריך לתת לזאזא מכשיר, או לתקן את המכשיר שלך. נקצין ונלך על תקלה שהטכנאי של היבואן לא מצליח לתקן.

עכשיו היבואן צריך או:

א. לתת לזאזא מכשיר חדש כדי שהמכשיר החדש יגיע אליך - אופציה לא טובה, אותו יבואן יפסיד כסף על המכשיר החדש.

ב. לספר לזאזא שאין במלאי מכשירים, ולשלוח אותו לחו"ל - אופציה לא טובה, לא שווה לשלוח מכשיר בודד כל פעם לחו"ל, אתה צריך שיצטבר.

מה שקורה, היבואן הליצן אוסף מכשירים כדי שיהיה לו משתלם יותר לשלוח אותם ליצרן לתיקון ( ברוב המקרים השליחה נעשית לא ליצרן, אלא למפיץ גדול באירופה/סין ). בנתיים זאזא מספר לך ש"אל תשאל, יש למכשיר שלך תקלה משהו משהו, צריך לשלוח אותו למאדים להסתכלות - דבר איתי עוד חודשיים, אני אעדכן אותך".

בנתיים אתה נשאר עם החבר שלך, שמוליק, ביד, והמכשיר ששילמת עליו 3 אלף שקל זרוק במחסן כלשהו, מחכה להשלח לחו"ל.

זאת השתלשלות עניינים שקוראת כל הזמן, ואף אחד לא ממש מאורע במה שקורה ומה הולך, ורק אנחנו שומעים שזמן תיקון לקח חודשיים, חודש, ולא תיקנו בכלל, כי יש קורוזיה.

בסדר ....

תקנה בחו"ל, שם תודעת השירות גבוה יותר, שם היחס של היצרן מול המפיצים גדול יותר - clove, handtec והחנויות הגדולות עובדות ישירות מול היצרן, כלומר, במידה ותהיה תקלה, המכשיר ישר עובר ליצרן, אתה רק יוצר קשר עם המתווך, שולח אליו את המכשיר, ובזה נגמר הסיפור.

ה"סיפור" היחידי הוא התקשורת ביניכם, שהיא או במיילים, או אם אתה רוצה לזרז עניינים, פשוט להתקשר לשם ולקדם את הנושא.

יש כאלה שיראו בזה כאב ראש, יש כאלה שיראו בזה " מה עכשיו לדבר אנגלית, השתגעת ? ", ויש כאלה שעבורם לשלוח מייל או להרים טלפון לאנגליה בעלות של 10 שקל זה כמו לבדוק מה קורה עם ההזמנה של הפיצה שלך.

נכון שזה קצת יותר מלחיץ, אבל אין מה להסתכל על זה כך.

קנית מוצר, התקלקל, תקבל עליו שירות, אף אחד לא יספר לך סיפורים.

נתקלתי ב2 סיפורי "זוועה" עם חנות בחו"ל על מכשיר, ורק כי לא היה להם במלאי, והם נפלו על ישראלי שלא היה מוכן לחכות ולא ממש עניין אותו למה הוא לא מקבל טלפון חדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי Clove. כל מה שכתבתם זה נכון, פרט למחיר שיקר הרבה יותר מישראל.

כולל משלוח (24 לישט למשלוח ב clove) המכשיר עומד לעלות 3480 שח לכל הפחות, כולל 34.6% מיסים. (יותר אם יהיו עוד הוצאות כגון עמילות מכס. ואת החישוב עשיתי לפי השער היציג, כשכל הנראה תחויב לפי שער העברות גבוה יותר)

זאת כאשר המחיר בישראל מתחיל ב 2920 ש"ח כולל הכל.

אך אפילו אם מעדיפים לקנות ממקום מעט יותר אמין בישראל, באייבורי המכשיר נמכר ב 3145 שח, שזה עדיין 350 שח יותר זול מ clove. (אמין לפחות מהבחינה שהמקום ככל הניראה לא עומד להיסגר יום אחד בקרוב, ותמיד יש בית משפט)

אחריות חייבים לכבד. גם אם לא יכבדו תקלה לא קשורה בגלל שהוחלף רום, (מה שלחלוטין לא חוקי לעשות) תמיד אפשר ללכת למעבדה פרטית מקצועית, לתקן ולקבל חוות דעת על התקלה, וללכת עם זה לבית המשפט לתביעות קטנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יצא לי עדיין לשמוע פידבק על מימוש אחריות לסלולריים בKSP/IVORY, אני מניח שהשירות שם יהיה משמעותית יותר טוב מכל חנות ליצנית אחרת, למרות שגם הם לא ממש עובדים עם היבואן הרשמי.

לפותח הת'ראד, אישית שכחתי מהאופציה של שתי אלה, אולי כן כדי לשקול רכישה אצלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסתייג מ KSP. למרות שגם במקרה שלהם יש בית משפט.

יהיה שריטה על המכשיר, ויסרבו לממש אחריות על לוח דפוק של המכשיר. (בטוח יחתימו על אותו הסכם אחריות בלתי חוקי שלהם, גם במקרה של רכישת סלולר)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז זה מחזיר אותנו לקנייה בחו"ל ...

אני הייתי מעדיף לשלם עוד 200 שקל כדי שתהיה לי אחריות, ולא יזיינו לי את המוח על שטויות ויחפשו אותי בציציות כדי לא לממש אחריות שהם חייבים לתת על פי חוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...