עבור לתוכן

קניית מכשיר פגום מ-Ivory פניתי לאחריות יש חוק אם אני אמור לקבל חדש?

Featured Replies

פורסם

נראה שאתה צודק ברמת העיקרון. אבל פרקטית הוא אכן יכול לדרוש חדש.

אם אייבורי רוצים לתקן את המכשיר הם חייבים לעשות זאת בפרק זמן של 14 יום, ולהשתמש בחלפים חדשים בלבד - לא מחודשים ולא harvest.

(והוא גם יכול לדרוש הוכחות לכך אם יש לו ספק בכך שהחלפים חדשים ובנוסף לבקש פירוט של התיקון שנעשה). אני לא חושב שהם מחזיקים חלקי חילוף חדשים ויתכן שיעלה להם יותר לתקן עם חלפים חדשים ומקוריים בלבד מאשר לספק מוצר חדש.

במידה ויתעקש הוא יוכל לקבל חדש. ולדעתי אין בזה שום דבר לא הוגן. בסך הכל הוא קנה מוצר חדש וציפה לקבל מוצר חדש ותקין. אם היה רוצה מוצר מחודש, היה משלם בהתאם.

  • תגובות 48
  • צפיות 10.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

הם לא מתקנים

הם מעבירים את זה ליבואן שמתקן, והוא כנראה משתמש בחלפים מקוריים

פורסם

אחרי גיליתי שיש פה אנשים נחמדים שעזרו לי רבות עם היותי גיימר (NOOB) אשמח לעזור בתחומי- עו"ד :) בכל מקרה אז ככה,

אם קנית מוצר מאייבורי ועדיין לא עברו 14 ימים (תוריד ימי חג ושבתות) ויש לך עדיין את האריזה המקורית וכלל הציוד אזי שהם מחוייבים מתוקף חוק (כן כן, גם אם מדובר במכשיר חשמלי שהכנסת לשקע, בניגוד לרב הדעות) להשיב לך את כספך במלואו או לחילופין להחליף לך לחדש.

במידה ועברו 14 ימים, ואתה לא מעוניין לבטל עסקה (כי זו פרוצדורה שונה), הם מחוייבים רק כלפי האחריות, לשם העניין, אין כל הבדל בין 17 ימים מיום הרכישה לבין שנתיים ואחת עשר חודשים מיום הרכישה (לעניין "תיקון" או "החלפה"). למעשה אין שום חוק המחייב בית עסק להחליף לך לחדש אף פעם, זו פשוט נגזרת של "ביטול עסקה" שהרי מדוע לבית עסק לבטל לך עסקה, הוא תמיד יעדיף להחליף לך מכשיר..

אני במקומך, הייתי מבקש לבטל עסקה, גם בחלוף 14 ימים מותר לך, בעיקר אם המוצר פגום והוכח כי קיבלת אותו ככה. אם לא יסכימו, הייתי ממליץ לך לשלוח להם מכתב בטרם הגשת תביעה ולגולל בו את הסיפור במלואו (דואר רשום + אישור מסירה) ללכת לחנות פרטית אחרת ולבקש חוו"ד בכתב לגבי הפגם (ולשמור את הקבלה, יעלה לך 200 ש"ח בערך) ולאחר מיכן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות (אתה מקבל גם את ההוצאות שלך בחזרה).

מקווה שעזרתי :) אם יהיו לך עוד שאלות פנה אלי בפרטי כי ספק אם משיך לעקוב..

פורסם

אגב, לגבי "מי יתקן", תעמוד על כך שאתה תיתן להם את המכשיר ושהם יעבירו ליצרן, זו אחריותם בלבד (הקבלה שלך היא מהם ולא מהיצרן).

פורסם

עם כל הכבוד להיותך עו"ד

איך אתה טוען שניתן לבטל עסקה של מוצר חשמלי שהשתמשו בו כאשר בחוק רשום בפירוש אחרת?

פורסם

נראה שאתה צודק ברמת העיקרון. אבל פרקטית הוא אכן יכול לדרוש חדש.

אם אייבורי רוצים לתקן את המכשיר הם חייבים לעשות זאת בפרק זמן של 14 יום, ולהשתמש בחלפים חדשים בלבד - לא מחודשים ולא harvest.

(והוא גם יכול לדרוש הוכחות לכך אם יש לו ספק בכך שהחלפים חדשים ובנוסף לבקש פירוט של התיקון שנעשה). אני לא חושב שהם מחזיקים חלקי חילוף חדשים ויתכן שיעלה להם יותר לתקן עם חלפים חדשים ומקוריים בלבד מאשר לספק מוצר חדש.

במידה ויתעקש הוא יוכל לקבל חדש. ולדעתי אין בזה שום דבר לא הוגן. בסך הכל הוא קנה מוצר חדש וציפה לקבל מוצר חדש ותקין. אם היה רוצה מוצר מחודש, היה משלם בהתאם.

אכן, סביר להניח שבמכשיר אלקטרוני לא יתקנו אלא יחליפו באחר. אם כי לך תדע (מכשיר סלולרי, סביר להניח שהיבואנית, יכולה לתקנו במעבדתה ואולי זה אפילו ישתלם לה. לך תדע).

אבל, אם תשים לב, לא הגבתי על זה. התגובות שלי מתיחסות לטענה שעלתה ש"כעיקרון לפי החוק אם המוצר שנמכר לך תקול אתה רשאי לבטל את העסקה", שזה עיוות של "חוק המכר".

פורסם

אחרי גיליתי שיש פה אנשים נחמדים שעזרו לי רבות עם היותי גיימר (NOOB) אשמח לעזור בתחומי- עו"ד :) בכל מקרה אז ככה,

אם קנית מוצר מאייבורי ועדיין לא עברו 14 ימים (תוריד ימי חג ושבתות) ויש לך עדיין את האריזה המקורית וכלל הציוד אזי שהם מחוייבים מתוקף חוק (כן כן, גם אם מדובר במכשיר חשמלי שהכנסת לשקע, בניגוד לרב הדעות) להשיב לך את כספך במלואו או לחילופין להחליף לך לחדש.

במידה ועברו 14 ימים, ואתה לא מעוניין לבטל עסקה (כי זו פרוצדורה שונה), הם מחוייבים רק כלפי האחריות, לשם העניין, אין כל הבדל בין 17 ימים מיום הרכישה לבין שנתיים ואחת עשר חודשים מיום הרכישה (לעניין "תיקון" או "החלפה"). למעשה אין שום חוק המחייב בית עסק להחליף לך לחדש אף פעם, זו פשוט נגזרת של "ביטול עסקה" שהרי מדוע לבית עסק לבטל לך עסקה, הוא תמיד יעדיף להחליף לך מכשיר..

אני במקומך, הייתי מבקש לבטל עסקה, גם בחלוף 14 ימים מותר לך, בעיקר אם המוצר פגום והוכח כי קיבלת אותו ככה. אם לא יסכימו, הייתי ממליץ לך לשלוח להם מכתב בטרם הגשת תביעה ולגולל בו את הסיפור במלואו (דואר רשום + אישור מסירה) ללכת לחנות פרטית אחרת ולבקש חוו"ד בכתב לגבי הפגם (ולשמור את הקבלה, יעלה לך 200 ש"ח בערך) ולאחר מיכן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות (אתה מקבל גם את ההוצאות שלך בחזרה).

מקווה שעזרתי :) אם יהיו לך עוד שאלות פנה אלי בפרטי כי ספק אם משיך לעקוב..

"גם אם מדובר במכשיר חשמלי שהכנסת לתקע" ? בתור עו'ד בוודאי תוכל לצטט את הסעיף הרלוונטי מהתקנה הרלוונטי. אשמח לראותו.

ולגבי המלצתך בסעיף האחרון, בהצלחה.

פורסם

עם כל הכבוד להיותך עו"ד

איך אתה טוען שניתן לבטל עסקה של מוצר חשמלי שהשתמשו בו כאשר בחוק רשום בפירוש אחרת?

"גם אם מדובר במכשיר חשמלי שהכנסת לתקע" ? בתור עו'ד בוודאי תוכל לצטט את הסעיף הרלוונטי מהתקנה הרלוונטי. אשמח לראותו.

עוד שני גאונים. אתם מדברים על החוק העוסק בביטול עסקה כי הקונה התחרט, אבל זה הרי לא המקרה, נכון? אם הקונה רכש מוצר שהגיע פגום "ישר מהקופסה", הרי שהמוכר הטעה אותו בכך שהבטיח לספק לו מוצר תקין, ועליו לתקן זאת - כל עוד הקונה לא הזיק למוצר בכוונה מעבר לתקלה המקורית.

פורסם

-- ^ --

אנחנו מתייחסים למה שכתב כאן זה שתחומו הוא עו'ד.

פורסם

לא מבין מה הקשיקושים כאן. אנשים מתווכחים עם החוק... הבנת הנקרא משהו?

במידה ונמכר מוצר מקולקל, ניתן להחזירו ולקבל זיכוי (ביטול עסקה) לבחירת הלקוח.

שוב חוק המכר, הקטעים הרלוונטים מודגשים לעזרת המתקשים בהבנת הנקרא.

11. המוכר לא קיים את חיוביו, אם מסר –

(1) רק חלק מהממכר או כמות גדולה או קטנה מן המוסכם;

(2) נכס שונה או נכס מסוג או תיאור שונה מן המוסכם;

(3) נכס שאין בו האיכות או התכונות הדרושות לשימושו הרגיל או המסחרי או למטרה מיוחדת המשתמעת מן ההסכם;

(4) נכס שמבחינת סוגו, תיאורו, איכותו או תכונותיו אינו מתאים לדגם או לדוגמה שהוצגו לקונה, זולת אם הוצגו ללא קבלת אחריות להתאמה;

(5) נכס שאינו מתאים מבחינה אחרת למה שהוסכם בין הצדדים.

ב 3 - מוצר לא תקין, אין בו את האיכות ואת התכונות הנדרשות של מוצר תקין.

ב 5 - בעצם הרכישה, הוסכם שהמוצר יהיה תקין. עצם העובדה שהוא לא תקין, מהווה הפרה.

ומי שעדיין חושב שמדובר בפרשנות שלי או של עורך הדין שכתב כאן, גם באתר הממשלתי כותבים את אותו הדבר, וגם בפסקי דין. ואני שוב מצטט:

לפי חוק המכר, אם נמסר לכם מוצר פגום שלא יכול למלא את ייעודו או שהמפרט שלו אינו זהה למפרט המוצר שהזמנתם, אתם זכאים לבטל את העסקה או להחליף את המוצר בחדש לפי בחירתכם.

החוק תקף גם במקרים של תקלות חוזרות ונשנות במוצר שקניתם, שאינן נובעות משימוש לא נכון. בנוסף, אם ספגתם נזקים בעקבות המוצר הפגום, לדוגמה: רכשתם מקרר שהפסיק לעבוד זמן קצר לאחר הרכישה ובעקבות כך מוצרי המזון שלכם התקלקלו, תוכלו לתבוע מהמוכר פיצויים גם על כך.

ואחרי הכל, ישנם המון פסקי דין בנושא. דוגמה אחת:

http://www.lawyer-lawyer.co.il/lawyers102845.html

פורסם

אף אחד לא אמר שבית משפט לא יפסוק לטובתו. זה פשוט לא מה שכתוב בחוק.

הבאתי אפילו הצעת חוק שעוסקת בנושא שבה אומרים בפירוש שזה לא קיים כרגע.

פורסם

^ ואני הראתי לך שזה כן מה שכתוב בחוק. מה זה משנה אם אין עוד חוק כפול שלא חוקק לבסוף.

ישנם המון חוקים שבהם ישנם סעיפים שמופעים פעמים. פעם בחוק א' ופעם בחוק ב'. עצם אי קיומו של חוק ב', לא מבטל את הסעיפים בחוק א'.

' - "תרופות".

אחסוך לך את החיפוש:

"28. ניכוי מהמחיר

הפר המוכר חיוב כאמור בסעיף 11 ולא תיקן את הדבר תוך זמן סביר אחרי שהקונה נתן לו הודעה על כך, ואין הקונה רוצה לתבוע את ביצוע החוזה או לחזור בו ממנו, זכאי הוא לנכות מן המחיר את הסכום שבו פחת שווי הממכר עקב אי-ההתאמה לעומת שוויו לפי החוזה."

התרופה הבסיסית היא לתת למוכר לתקן את התקלה.

הכוונה בסעיף 28 כשמוזכר "תיקון" - המחוקק לא התכוון בתיקון פיזי של המוצר, אלא לתקן את ההפרה בחוזה. במקרה של הספקת מוצר לא תקין כשהיה צריך להיות תקין, בלתקן הכוונה: לספק מוצר חדש תקין במקומו, ותוך זמן קצר. (מופיע הזמן בחוק)

בנוסף, האופציה היא של הקונה אם הוא מעוניין לתת למוכר הזדמנות לתקן את המוצר. תקרא את הפסק דין שישרתי אליו למעלה. השופט בדיוק מתיחס לעניין זה.

פורסם

אתה טועה. תקרא את הלינק שהבאתי מקודם.

פורסם

קראתי, מדובר על הצעת חוק של ביטול אוטומטי עקב פגם.

החוק הקיים נותן את האפשרות למוכר לתקן את הבעיה בקיום החוזה (שוב לא במוצר) תוך זמן קצר, ע"י החלפת המוצר או מתן זיכוי. במידה והמוכר לא עשה זאת, זכאי הקונה לבטל את החוזה ולקבל את כספו בחזרה.

פורסם

לא, המוכר רשאי לתקן טת המכשיר ולהביא אותו למצב חדש. אין אפשרות בחוק היום לבטל עסקה עקב מוצר פגום.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים