עבור לתוכן

קניית מכשיר פגום מ-Ivory פניתי לאחריות יש חוק אם אני אמור לקבל חדש?

Featured Replies

פורסם

קניית מכשיר פגום מ-Ivory פניתי לאייבורי אמרו לי לפנות לשיא קום היבואנית בקשר לאחריות אז הם אמרו ללכת למעבדות קבוצת ח"י נסעתי ונתתי להם את המכשיר Galaxy S2 אמרו לי שיצרו איתי קשר מה צריך לעשות איתו (לתקן להחליף או לא יודע מה)

השאלה שלי האם זה חוקי שאני מקבל מכשיר פגום ושיתקנו לי אותו יש איזה שהוא חוק שאומר שאני אמור לקבל חדש במקרה כזה

כי הפלאפון נקנה החודש הזה ולא נפל ואין עליו שום סימן של פגע

  • תגובות 48
  • צפיות 10.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

מה הייתה הבעיה במכשיר?

ולמה לא פנית אליהם ישר שראית שהוא לא בסדר? במקרה כזה היית פשוט יכול להחליף אותו.

פורסם

אני לא הייתי מתפשר על פחות מחדש. כעיקרון לפי החוק אם המוצר שנמכר לך תקול אתה רשאי לבטל את העסקה. אתה מחוייב להודיע להם ברגע שגילת שהוא תקול. כרגע זה תלוי בכמה שתוכל להוכיח שהתקלה הייתה לפני המכירה ובכמה תתעקש.

פורסם

-- ^ --

BS

פורסם

עוד ״חכם״ שאין לו מושג וחייב להפגין את זה...

פורסם

אם אני לא טועה... החוק הוא שחנות מטפלת עד שבועיים מיום המכירה. ולאחר מכן זה עובר לחברה שמטפלת באחריות על אותו מוצר.

כפי שאני יודע כל חברה לוקחת מוצר אלקטרוני ובודקת אם אכן יש תקלה במכשיר אשר לא נגרמה ע"י המשטמש. ואז מחליפה את המוצר לחדש. זה גם נראה לפי תקופה מתאריך קניה.. עם זה תיקון/מחודש או החלפה לחדש.

פורסם

במידה ויש תקלה ב-14 ימים הראשונים מהקנייה אז היבואן/חנות מחויבים להחליף לך לחדש, במידה ועבר יותר מ-14 יום אז טכנית הם יכולים להחזיר לך אותו מתוקן.

פורסם

עוד ״חכם״ שאין לו מושג וחייב להפגין את זה...

יתכבד כבודו ויפנה לחוק הקובע ש"אם המוצר שנמכר לך תקול אתה רשאי לבטל את העסקה". הפנייה = קישור לחוק ולסעיף הספציפי.

אני אעזור לך - לא תמצא חוק הקובע זאת. ולכן - BS. חבל להטעות.

פורסם

במידה ויש תקלה ב-14 ימים הראשונים מהקנייה אז היבואן/חנות מחויבים להחליף לך לחדש, במידה ועבר יותר מ-14 יום אז טכנית הם יכולים להחזיר לך אותו מתוקן.

אנא ראה הערתי לקודמך.

פורסם

וספציפית, התקנה המדוברת היא "תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) התשס"ו-2006".

(בנוסף, אפשר, וצריך, להתיחס גם ל"חוק המכר").

אשמח (באמת) להפניה לסעיף הרלוונטי.

פורסם

אנא ראה הערתי לקודמך.

לא יודע מאיפה הידע/מידע שלך אבל אני עובד ברשת מחשבים גדולה (הגדולה ביותר בארץ) שחופרת לי וליתר העובדים לגבי כל הנהלים והחוקים האלו ואני אומר לך בוודאות ומנסיון של כמה שנים טובות שבמידה ויש תקלה ב-14 ימים הראשונים מאז הקנייה אנחנו מחוייבים להחליף למוצר חדש כמובן לאחר ווידוא תקלה שנעשית ע"פ הנהלים של יבואן המוצר, יש כאלו שמחייבים שליחה למעבדה והם מחליפים לחדש ויש כאלו שסומכים עלינו לעשות את הווידוא תקלה.

יש לנו אפילו שלט בחנות עם החוק הזה.

פורסם

אכן החוק לא מתייחס לזה

היתה הצעת חוק כזאת שנפלה בוועדת שרים לענייני חקיקה

http://tinyurl.com/9xmpcfz

פורסם

עכשיו ראיתי שאתם מדברים על החלפה למוצר חדש ולא על ביטול עסקה :-X

לא יודע מאיפה הידע/מידע שלך אבל אני עובד ברשת מחשבים גדולה (הגדולה ביותר בארץ) שחופרת לי וליתר העובדים לגבי כל הנהלים והחוקים האלו ואני אומר לך בוודאות ומנסיון של כמה שנים טובות שבמידה ויש תקלה ב-14 ימים הראשונים מאז הקנייה אנחנו מחוייבים להחליף למוצר חדש כמובן לאחר ווידוא תקלה שנעשית ע"פ הנהלים של יבואן המוצר, יש כאלו שמחייבים שליחה למעבדה והם מחליפים לחדש ויש כאלו שסומכים עלינו לעשות את הווידוא תקלה.

יש לנו אפילו שלט בחנות עם החוק הזה.

זה לא בדיוק אותו המצב

מוצר בחנות מחשבים (לרוב) אי אפשר לתקן

אם יש תקלה בלוח אם/מעבד/זכרון/כרטיס מסך וכו'

החוק מחייב את המוכר/יצרן להחזיר את המוצר להחזיר את המוצר למצב שהיה בו אם לא היה מתקלקל

ומחייב אותו להשתמש בחלקים מקוריים בשביל זה

ואם הוא לא יכול לעשות את שני הדברים האלה, הוא צריך לתת לו מוצר חדש או להחזיר לו את כספו

בחנות מחשבים זה בעייתי לעשות את הדברים האלו, בטלפון של סמסונג לא :)

פורסם

לא יודע מאיפה הידע/מידע שלך אבל אני עובד ברשת מחשבים גדולה (הגדולה ביותר בארץ)

אם זה כך, אז אתה צריך להיות מסווג כ"בעל עניין"

לתשומת לב המנהלים.

פורסם

בטח עובד אייבורי.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים