האם רוחב פס משפיע על פינג? - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם רוחב פס משפיע על פינג?


ekmo

Recommended Posts

שלום,

אני משחק משחק MMO והפינג שלי הוא לא משהו בלשון המעטה: 180-190ms עם רוח גבית בירידה. אני יודע שישנם מספר פקטורים שמשפיעים על הפינג שלי כגון מרחק מהשרת (ארה"ב במקרה שלי), השרת עצמו, החומרה שלי וכו', אבל האם רוחב פס, או במילים אחרות מהירות האינטרנט שלי בבית משפיעה על הפינג במשחקי רשת? ואם כן עד כמה זה פקטור משמעותי?

אשמח לדעת ולהבין את העניין.

תודה מראש. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדרך כלל מהירויות החיבור שיש היום לא משפיעות על הפינג, אבל זה תלוי כמה רוחב פס המשחק צורך ואם יש עוד דברים מקבילים שרצים ברקע. חבילת יכולה לעזור פה הרבה יותר מהעלאת מהירות. וחוץ מזה, בשביל MMO הפינג הזה סביר בהחלט. רוב השנים ששיחקתי WOW הפינג היה על 200-300 והוא לא הורגש בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדרך כלל מהירויות החיבור שיש היום לא משפיעות על הפינג, אבל זה תלוי כמה רוחב פס המשחק צורך ואם יש עוד דברים מקבילים שרצים ברקע. חבילת יכולה לעזור פה הרבה יותר מהעלאת מהירות. וחוץ מזה, בשביל MMO הפינג הזה סביר בהחלט. רוב השנים ששיחקתי WOW הפינג היה על 200-300 והוא לא הורגש בכלל.

חבילת גיימר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן כן. הם מנתבים את התעבורה בדרך מוצלחת יותר שיכולה להשפיע מאוד על הפינג, אבל לפעמים זה לא עוזר. כדאי לנסות אם הפינג הזה ממש מציק לך.

זו חבילה שונה אצל הספק? צריך לשלם כמה רובלים נוספים על העניין הזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מהירות החיבור אינה משפיע על ה-PING.

זה לא מדויק אבל אפשר להגיד שזה נכון. המהירות כן משפיעה על הפינג אבל כיום המהירויות כלכך גבוהות שההשפעה שלהן על הפינג מזערית.

המהירות מיצרת השהיה שקוראים לה transmission delay או בעברית "השהית שליחה" . לביטים לוקח זמן לצאת מהמודם ולהגיע לנקודה הבאה. כשהמהירות היא 1mbps לשלוח חבילה של 2000 ביט (250 בייט ) לוקח 2ms . גם שמשתמשים בחבילה גדולה של 1500 בייט ההשהיה היא של 12ms . היום המהירויות הן לרוב מעל 10 מגה בקבלה ו1.5 בשליחה. במהירות 10 מגה ההשפעה על הפינג בחבילה הגדולה בקושי 1.2ms אבל במהירות השליחה יש השפעה קצת יותר גדולה. בגלל שהפינג משתמש בחבילות קטנות מאוד ההשפעה של מהירות השליחה והקבלה מאוד מינורית.

בגלל זה מי שרוצה פינג יותר טוב לא צריך לשדרג מהירות - זה פשוט לא יעזור. כי אם תשדרג מ10 ל20 מגה ההבדל יהיה של חצי מילי שניה וזה כלום. עדיין כשיש עומס אז המהירות מתחילה קצת להשפיע כי כשנלחמים במישהו אחר על רוחב הפס קצב השליחה/קבלה קובע כמה זמן החבילה תופסת את הקו.

בכל מקרה הסיבה העיקרית לעליה בפינג היא עומס. בגלל זה מומלץ להשתמש בגיימר אם משחקים במשחקים שהשרתים שלהם בארה"ב. אני יודע ש014 עובד טוב מניסיון של 8? שנים (כמה זמן זה קיים אצלהם?). דרישות הפינג מאוד תלויות במשחק. רצוי שהכל יהיה יציב עם מינימום packetloss .

הנוסחה של latancy (שים לב שזה זמן לכיוון אחד בזמן שפינג זה זמן הלוך חזור) מורכבת ממרחק פיזי לחלק למהירות האור בfiber/נחושת (200000 קמ לשניה) זה נקרא propagation delay מוסיפים לזה זמן עיבוד של נתבים כפול מספר קפיצות (ממש כלום זמן בימינו) וחוץ מזה הנתון שהזכרתי למעלה גודל החבילה לחלק למהירות השליחה. לכל זה צריך להוסיף את העומס שהוא נתון משתנה הוא מאוד תלוי ביחס בין הקיבולת לדרישה. עומסים לרוב לוקחים את זמן השליחה ומכפילים אותו פי כמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא מדויק אבל אפשר להגיד שזה נכון. המהירות כן משפיעה על הפינג אבל כיום המהירויות כלכך גבוהות שההשפעה שלהן על הפינג מזערית.

זה לא פורום "היסטוריה של רשתות" או פורום "תאוריה של רשתות". השואל שאל שאלה לגבי היום והמהירות שהוא רוכש היום וקיבל תשובה - בשביל מה להתפלסף?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא פורום "היסטוריה של רשתות" או פורום "תאוריה של רשתות". השואל שאל שאלה לגבי היום והמהירות שהוא רוכש היום וקיבל תשובה - בשביל מה להתפלסף?

להתפלסף? ידידי, זו התשובה הכי טובה וברורה שקיבלתי עד עתה. אין פה שום התפלספות אלא הסבר מדוייק של אדם שמבין על מה הוא מדבר.

זה בטח עדיף מאשר תגובה לקונית של "מהירות החיבור אינה משפיע על ה-PING".

Niseg, תודה רבה על ההסבר. אני אבדוק את נושא חבילת הגיימר בהזדמנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא התשובה המפורטת של Niseg היא פחות מדוייקת במקרה הזה.

ההסבר שהוצג לקשר הקיים לכאורה בין רוחב הפס (מהירות החיבור) לבין ה-Round Trip (זמן הפינג) היה יכול להיות נכון אולי אם, תאורטית, המחשב שלך היה מחובר בכבל רשת ישירות אל שרת המשחק בארה"ב, והביטים היו נשלחים עליו טורית אחד אחרי השני (או תצורה מוזרה כלשהי בסגנון).

הנוסחה של latancy (שים לב שזה זמן לכיוון אחד בזמן שפינג זה זמן הלוך חזור) מורכבת ממרחק פיזי לחלק למהירות האור בfiber/נחושת (200000 קמ לשניה) זה נקרא propagation delay מוסיפים לזה זמן עיבוד של נתבים כפול מספר קפיצות (ממש כלום זמן בימינו) וחוץ מזה הנתון שהזכרתי למעלה גודל החבילה לחלק למהירות השליחה. לכל זה צריך להוסיף את העומס שהוא נתון משתנה הוא מאוד תלוי ביחס בין הקיבולת רשת לדרישה. עומסים לרוב לוקחים את זמן השליחה ומכפילים אותו פי כמה.

אני מסכים עם הנאמר בפסקה הזאת, חוץ מהחלק המודגש.

החישוב של גודל חבילה (כמות ביטים) לחלק ל"מהירות השליחה" (יחס ביטים לשנייה) לצורך מציאת זמן הגעה של ביטים מנקודה אחת לשנייה הוא שגוי. הוא מתבסס על הנחה מוטעית שכל ביט שיוצא מהבית שלך נע במהירות קבועה, ורוחב הפס שלך מוגבל אך ורק ע"י המהירות הזאת. במילים אחרות, אם העלאת רוחב הפס משפרת את זמן הפינג, זה אומר שהגדלת רוחב הפס שלך נעשית ע"י העלאת מהירות התנועה של כל ביט וביט, ולכן גם פקטות קטנות מגיעות מהר יותר.

כאמור, ההנחה הזאת מוטעית.

הביטים שיוצאים מהבית שלך עוברים הרבה טלאות עד שהם מגיעים ליעדם. מספיק להסתכל על אחד השלבים הראשונים בתהליך - מודם ה-DSL שלך. זה פחות או יותר השלב שבו נעשית ההגבלה על רוחב הפס הביתי.

מודם, כשמו כן הוא, המרה של המידע הדיגיטלי לאנולוגי, ואפנון שלו על תדרים גבוהים (בד"כ בעזרת קידוד OFDM). אחד המאפיינים של הקידוד הזה הוא היכולת להגדיל את רוחב הפס בעזרת העלאת מספר הערוצים (התדרים) המשמשים להעברת נתונים במקביל. כמות הערוצים לא משפיעה על מהירות העברת הנתונים בכל ערוץ בנפרד, ולכן פקטות קטנות שתאורטית עוברות על מספר קטן של ערוצים לא יגיעו מהר יותר עקב הגדלת כמות הערוצים.

מן הסתם, בפועל העניינים האלה הרבה יותר מסובכים ממה שאני מציג אותם (יש שם עוד מיליון מנגנוני שליטה ובקרה על מהירות ועל גורמים שמשפיעים על מהירות). אבל הנקודה היא שלא ניתן לטעון שקיים קשר ישיר בין רוחב פס ל-Round Trip (כמו שהחישוב הנ"ל מציג).

הקשר היחיד שאני יכול לחשוב עליו בין רוחב פס ל-Round Trip הוא במקרה של סתימת כל רוחב הפס לחלוטין.

כלומר, אם תבדוק Round Trip בזמן שאתה מנצל לחלוטין את כל רוחב הפס שלך (נגיד, מוריד או מעלה קובץ במהירות מקסימלית), יכול להיווצר מצב שפקטות פינג יחכו בתור עד שיתפנה ערוץ בו הן יכולות לעבור, וההמתנה הזאת היא מה שיפגע ב-Round Trip (לא מהירות הביטים על הקו).

באותו אופן, עומס על הספקית שלך ש"סותם" להם עורקים יכול לפגוע ב-Round Trip של הלקוחות.

כאמור, אני כן מסכים ש-Round Trip מושפע ע"י דברים כמו עומס, איכות הציוד והמרחק הפיסי לנקודת היעד.

איך חבילות גיימינג עוזרת במקרים כאלה? ע"י ניתוב התעבורה שלך בערוצים ייעודיים עם ציוד טוב יותר או עם מרחק פיסי קטן יותר (טיסה ישירה מנתב"ג לניו-יורק קצרה יותר מקונקשן בלונדון), ע"י בקרת עומס על הפקטות שלך כך שהן לא ייכנסו לתורים, ע"י סימון הפקטות שלך בעדיפות גבוהה כך שאם נוצר תור הן יעקפו פקטות אחרות (מסלול מהיר למחלקה ראשונה) ועוד פתרונות כאלה ואחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא התשובה המפורטת של Niseg היא פחות מדוייקת במקרה הזה.

אני מעדיף הסבר לא מדוייק ע"פ תשובה אבסולוטית סתומה ללא כל הסבר.

בכל מקרה קראתי בעיון את ההסבר שלך ואומנם אני לא בטוח שאני אדע לדקלם את זה אם תעיר אותי באמצע הלילה, אבל הבנתי את העניין. :xyxthumbs:

תודה על ההסבר, אני מבין שהפיתרון היחיד שלי לשיפור הפינג הוא אותן חבילות שאולי יעבדו ואולי לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ לא.

יש עוד כמה פאקטורים לשיפור הפינג..

התשתית שאתה מחובר אליה, הספקית/חבילה שאתה מחובר אליה, הרשת הביתית שלך, וכמובן מיקום השרת שאתה משחק בו.

בכל אופן אתה יכול לרשום כאן את הכתובת של השרת לשם השוואה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...