מחפש המלצה לנעלי ריצה טובות - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש המלצה לנעלי ריצה טובות


achiya1

Recommended Posts

שלום

הזוגות האחרונות שלי היו asics ,kayano ו nimbus

עשו את העבודה עד שבשלב מסויים הסוליה כבר לא אפקטיבית מהשחיקה.

יש לי פלטפוס,וחשבתי אולי לזלוג מעבר לדגמים של אסיקס,יש המלצות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 55
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

בנעלי ריצה אין "הנעל הכי טובה" וזה שהנעל הכי יקרה לא אומר שהיא הכי טובה.

כיום החברות ששולטות בתחום הריצה הן: סקוני, אסיקס, מיזונו, ברוקס, נייק.

לכל חברה יש את הטכנולוגיות של ואת ההרגשה שלה שנועלים את הנעל.

הדבר הכי טוב שתוכל לעשות זה ללכת לחנות מקצועית ולמדוד עם הגרביים שאתה מתכוון לרוץ איתן כל נעל ולקחת את הזמן ולרוץ איתו על ההליכון.

יש גם חנויות שמצלמות את אופן הריצה שלך מה שעוזר להתאים לך נעל בצורה טובה יותר - למשל רואים קריסה פנימה ויש נעליים עם תמיכה מיוחדת בחלק הפנימי.

בחנויות כמו מגה וורטהיימר יש אמנם מגוון גדול של נעלים מכל החברות אבל הבעיה היא שרוב הפעמים המוכרים שם מאוד לא מקצועיים.

מומלץ ללכת לחנויות היבואן או חנויות אחרות שמתמחות ושם בדר"כ נמצאים אנשים שקצת מבינים יותר.

אם יש לך פלטפוס יש דגמים שמיועדים לפלטפוס - בעיקרון לכל חברה יש נעליים שמיועדות לכל סוגי הקשתות ברגל.

אני כיום רץ עם מיזונו, לפני זה הייתי רץ עם אסיקס ולפני עם עם סקוני ולפני זה עם ברוקס :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מהניסיון האישי שלי, אסיקס מחזיקות יותר מסקוני.

קח בחשבון שבארה"ב המחיר של האסיקס הוא לרוב כפול מזה של הסקוני, רק בארץ הן עולות הון.

בגדול, זה מאד אינדיוידואלי והחברה פחות משנה (כל עוד זה משהו מוכר שלא ישחק אחרי 100 קילומטר).

תמדוד, תרוץ איתן קצת בחנות, ומה שמרגיש לך הכי טוב - לך על זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגידו, נעלי ריצה יתאימו גם להליכה ביום יום? אני רואה הרבה אנשים שהולכים איתם ביום יום, השאלה אם זה אפקטיבי ומתאים להליכה של יום יום ולעמידה ממושכת? כל הנעלים שמיועדות להליכה שראיתי מכוערות רצח. לא שהנעלי ריצה יותר טובות אבל ההליכה יותר..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נעליי ריצה יכולות לשמש אותך ליום-יום. "ההבדל" בדר"כ בין נעליים שממותגות לריצה לבין הליכה, הוא שבאלו שמיועדות לריצה יש "קפיציות" ודגש רב לבולמים מפני שבריצה הגוף חוטף יותר גליי הלם בין צעד לצעד לאורך עמוד השדרה והברכיים, דבר אשר נקרא בשפת העם- "זעזועים".

נעליי הליכה נראות מכוערות לטעמך כי הן לרוב מיועדות לאוכלוסיה מבוגרת שבדר"כ עושה הליכות ומחפשות נעליים פחות "צועקות" כמו שעושים בתקופה האחרונה בנעליי (אם שמתם לב באולימפיאדה , נייק חילקו לספורטאים נעליים בצבע זרחניי שתפסו את תשומת לב הצופים יותר מהחסות הרישמית של אדידס על האוליפיאדה).

רבים מהאנשים בדר"כ ביום-יום השיגרתי שלהם לא הולכים בנעליי יקרות, כי זה מאיץ את קצב התבלות שלהן שגם ככה מהיר בגלל שימוש בחומרים מנדפים שנקרעים יחסית מהר בנעליים (שילוב של רשתות אווריריות במקום בד עבה ובלתי נושם שגם מכביד על משקל הנעל).

מבחינת חברות, נגעו פה לפני בחברות הטובות והמומלצות. אישית יש לי סאקוני נהדרות שקניתי לפני שנתיים במגה במבצעיי החגים. הצוות שם לא מבין בתחום בעליל, אבל המחירים לא רעים ויש מבחר. מנקודת מבט של היום אני חושב שהיה שווה לי להוסיף עוד 50 שקל ולקחת את הדגם היקר יותר שכלל גם GRIP (אחיזת כביש) טובה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא זוכר ממש, לא רצתי הרבה זמן והן שוכבות בארון (אם חשוב לך אני יכול לעשות "מאמץ" ולבדוק את הדגם). הדגם עם הגריפ למעשה באותו הזמן היה הדגם של אותו שנתון, הדגם שקניתי היה של שנתון לפני ולכן היה קצת יותר זול.

הדגמים משתנים כל הזמן, וישנם חברות ששומרות על פס קבוע של דגמים שמיועדות ל-X עבודה. לדוגמה לNB יש נעליים מסדרה מסוימת שמיועדות לריצה וכאלה המיועדות לריצה וכן הלאה. הסדרות נבדלות בספרות הסדרה והן נשמרות קבוע לאורך השנים. זה המיתוג של NB. בחברות אחרות הן בדר"כ רושמות על הקופסה/נעל את יעוד הנעל- "NIKE RUNNING" לצורך העניין. כנ"ל על עניין ה-GRIP.

מי שמחליט לקחת ברצינות את עולם הריצה אני באמת שממליץ לו ללכת לעשות בדיקה לקבל התאמה אידיאלית של סוג הנעל לרגל.

זכרו שנעליים מתבלות לא רק מריצה אלא גם כשאת יושבות בארון ללא שימוש הגומי של הסוליה (החלק החשוב) נהרס ומאבד מהאלסטיות שלו ואת תכונות הבלימת זעזועים. לכן נעליי ריצה יש להחליף אחת לשנה- שנה וחצי (שנתיים בלחץ). זה בהנחה ואתם רצים רציניים שגומעים עשרות קילומטרים בשבוע. אם לא, הנק' הזו לא כ"כ חשובה לגביכם. מעבר לכך, אם אתם רצים רציניים הנעליים ודאי יהרסו לכם לפניי זה ;) .

עריכה

נתכלתי במבצע הבא בפייסבוק- http://www.buy2.co.il/Center/DailyDeal/Offer/ef8f7b0a-ab0a-4e63-b4ca-53bc74cac646

אולי זה יעניין את חלקכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורך החיים של נעלי ריצה הוא בין 400 ל-700 ק"מ בערך תלוי בנעל/חברה/טכנולוגיה...

בולמי הזעזועים מאבדים כ-50% מיעילותן אחרי כ-200-300 ק"מ, ורוב הסיכויים שהנעל תאבד את יעילותה לגמרי ועדיין תראה די טוב מבחינה חיצונית.

אני אישית הולך גם ביומיום עם נעלי ריצה, כל כך התרגלתי שאני פשוט לא מסוגל לנעול נעלי אופנה רגילות.

כמו שציינו ההבדל בעיקר בין נעלי ריצה לנעלי הליכה זה המיתוג והבולמים ונעלי ההליכה לרוב מיועד לטווח גילאים מבוגר יותר ומתאפיין בצבעים סולידיים יותר - אפשר להשתמש בנעלי ריצה כנעלי ריצה אבל פחות מומלץ להשתמש בנעלי הליכה כנעלי ריצה.

לא מומלץ לרוץ וללכת עם אותם הנעליים מפני שזה מאיץ את הבלאי של הנעל, אם אתה יכול להרשות לעצמך עדיף לרכוש 2 זוגות אחד לאימונים והשני ליומיום.

לגבי טכנולוגיית ה-GRIP, למען האמת מעולם לא שמעתי עליה, ואולי התכוונת לטכנולוגיית ה-progrid שזו הטכנולוגיה הייחודית של סאקוני ובחלק מהנעלים יש רק GRID ולא PROGRID (ההבדל ביניהם זה שה-GRID ממומש רק בעקב לעומת ה-PROGRID שממומש מהעקב עד לאמצע כף הרגל).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש חנות בת''א בשם prosport או משו כזה ברחוב החשמונאים, שעושים בדיקה ע''פ נק' לחץ של המשקל על כף הרגל, מצלמים את הרגליים שלך במהלך ריצה וככה ע''פ ההקשתה של כף הרגל שלך מתאימים לך נעליים.

הם מוכרים מכל החברות המוכרות asics, saucony, brooks, mizuno וכו' , אם קרוב לך לאיזור אז שווה ללכת גם אם רק בשביל הבדיקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...