התקנת שקע USB ברכב - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התקנת שקע USB ברכב


Cereal  Killer

Recommended Posts

אהלן,

החלטתי לשים שקע בדשבורד ברכב (השקע של המצית נמצא ליד בלם היד, לא נוח לטעינת הסלולרי), עם הקטע המכני של ההתקנה אני אסתדר וגם יש לי מקור זמין ונוח לקחת 12V מה שכן, אני צריך עזרה בקטע האלקטרוני.. איך אני בונה את המעגל שיוריד לי 12V מהרכב ל5V עבור ה (צריך להגביל גם זרם?) ועד כמה שאני יודע עבור למינהם צריך לתקוע איזה נגד זיהוי משהו כדי שידמה להם חיבור למחשב ולא הזנת מתח דרך הפורט.. אז מה בעצם אני עושה מבחינת חשמלים? :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אהלן,

החלטתי לשים שקע בדשבורד ברכב (השקע של המצית נמצא ליד בלם היד, לא נוח לטעינת הסלולרי), עם הקטע המכני של ההתקנה אני אסתדר וגם יש לי מקור זמין ונוח לקחת 12V מה שכן, אני צריך עזרה בקטע האלקטרוני.. איך אני בונה את המעגל שיוריד לי 12V מהרכב ל5V עבור ה (צריך להגביל גם זרם?) ועד כמה שאני יודע עבור למינהם צריך לתקוע איזה נגד זיהוי משהו כדי שידמה להם חיבור למחשב ולא הזנת מתח דרך הפורט.. אז מה בעצם אני עושה מבחינת חשמלים? :)

אם אתה רוצה לבנות ממיר DC-DC אשמח לספק לך תיכנון מקצועי של ממיר כזה לאייפון שבניתי.

לאיזה מכשיר סלולרי אתה צריך מטען ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קניתי ספק כזה:

http://www.ebay.com/itm/221008220124?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

וזה זבל שלא יאמן.

דבר ראשון שעשיתי זה לפרק אותו, הוא כמו הרבה מטענים זולים הוא מבוסס על הmc34063. על המטען רשום שהוא 5v 1A אבל הmc34063 מיועד למתג רק 1.5A כאשר בשביל 5v 1A הזרם המקסימלי מגיע ל2A שחורג מהמקסימום המומלץ למייצב, כמובן שעקב כך המייצב מתחמם מאוד.

כמו כן הסליל גם לא ניראה כמו משהו שמתאים ל2A.

בהתחלה די פחדתי להשתמש בו אחרי מה שראיתי בפנים, אבל סה"כ הוא מטעין, לא בדקתי את הזרם אבל לא ניראה לי שהדבר הזה יחזיק מעמד יותר מידי זמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ספקים ממותגים לא צריכים רכיבים גדולים או משהוא. בלוח אם יש ממיר מתח של המעבד שמחזיק מעב'ד שיכול לקחת 60A ויותר (על לוח שיש לו 3 פאזות בממיר מתח) כלומר בשביל 2A מספיק כמה רכיבים שנראים "דיי" חלשים

כמו כן התקן של מאפשר זרם עד 0.5A. במחשב הפורטים של בדרך כלל מוגנים על ידיי פיוז תרמי (PTC) של 1A משותף לכל 2 פורטים של שצמודים אחד לשני, כלומר כשמטעינים משהוא מהמחשב המקס' שניתן לקחת זה 1A. אם הפלאפון או מה שמטעינים לא מעמיס יותר מידי את המחשב, כנראה שהוא לא לוקח יותר מ 1A גם מהמטען הזה

מה שכן היו מקרים שמטען כזה עלה באש (ובדרך כלל לא כתוצאה מהתחממות יתר בעומס, אלא התחממות מהירה וחזקה כתוצאה מתקלה). פיוז בכניסת ה 12V הוא חובה אבל גם הוא לא תמיד יעזור במקרה כזה (מספיק זרם לא גדול כדיי שאיזה ציפ מקוצר יתלהט). לכן אני ממליץ (גם אם משתמשים אם מעגל איכותי) :

לחבר את זה אחריי הסוויצ' או על מפסק משלו (אם יש ברכב מקומות "ספייר" למפסקים של פיצ'רים שונים בדשבורד, ניתן לקנות במוסך מפסק מקורי שמתאים לעיצוב של הדשבורד וכך המפסק נראה מקורי מהיצרן של הרכב), כדיי שלא יהיה מופעל כשלא משתמשים איתו

לשים את המעגל עצמו בתוך קופסה מתכתית סגורה כך שאם הוא נשרף שהוא לא יוכל להצית משהוא מחוץ לקופסה

בדרך כלל מטען מסתכם ב 5V (אם הגבלת זרם של 1A או משהוא כזה - ניתן לשים הגבלה אלקטרונית או פיוז. אבל להביא בחשבון שיכול להיות קצת מפל מתח על הפיוז), וחיבור בין 2 החוטים של ה DATA מה שמסמל לחלק מהפלאפונים שהם מחוברים למטען (יש יוצאי דופן, בחלק מהדגמים של למשל צריך נגד מה DATA לאחד מהצדדים של המתח במקום זה)

את הממיר מתח ניתן לשים גם אחד קצת יותר רציני שמיועד ל 3A ומעלה, וכך הוא יחזיק טוב יותר אם מקדם ביטחון גבוה יותר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...