ביקורת הרמקולים BX5 D2 של M-Audio - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביקורת הרמקולים BX5 D2 של M-Audio


Cha0stAlker

Recommended Posts

אז החלטתי שאני צריך להשתדרג מהלוג'יטק X-540 לרמקולים נורמאליים (עם כל הכבוד...). חקרתי קצת את הנושא וקניתי תחילה את ה Audioengine A2 ב $200 דולר. אחרי האזנה ממושכת לא הייתי מאוד מרוצה ולכן החזרתי אותם. במקומם רכשתי את ה M-Audio BX5 D2 עליהם קראתי המלצות רבות. למען האמת, כשקיבלתי אותם תחילה ציפיתי שאני אחזיר אותם עקב שהם (כמעט) גדולים מדי, אבל החלטתי להאזין להם בכל מקרה. אז קניתי כבל TRS כפול שמסתיים בחיבור 3.5 מ"מ פשוט בקצהו השני, וחיברתי ללפטופ. הפעלתי את אחד השירים שלי. ועוד אחד. ועוד אחד. את הרמקולים האלה - אני לא מתכוון להחזיר.

יש לי מספר שירים קבועים בהם אני משתמש ע"מ לבחון ציוד אודיו שונה, זאת כדי שהבדיקה תהיה אובייקטיבית ככל שניתן. קודם כל אציין כי 95% מהשירים שלי הם באיכות של FLAC. ועכשיו - השירים:

Dream Theater - On the Backs of Angles - אני אוהב לבדוק את החדות של הצלילים ב intro.

Dream Theater - A Nightmare to Remember - השיר האולטימטיבי לבדיקת ציוד אודיו. השיר הזה הוא סוג של "קלף ג'וקר". מה יש בו? יהיה נכון יותר לשאול "מה אין בו". זוהי יצירת מופת באורך של כ 17 דקות והיא בעלת שלושה חלקים שונים. קיימים צלילים מגוונים רבים, החל מבאסים כבדים בחלק הראשון ומצילות רייד מעודנות אי שם באמצע השיר.

Dream Theater - One Last Time - את השיר הזה אני מנצל ע"מ לשמוע את כל הניואנסינים הקטנטנים של מייק פורטנוי הידוע בתיפופו המשובח (מאוד). כאן אני שואל את השאלות הבאות: "באיזה קלות ניתן לשמוע מכות קלות על הפעמון של הרייד? ומה עם ספלאשים קטנים?".

Metallica - Else Matters - פשוט כי זה השיר האהוב עלי מכל הזמנים. ציוד אודיו שלא מסוגל לנגן את השיר הזה באופן ראוי - מבחינתי, עדיף היה שיקרא "קופסה שחורה שלא עושה כלום".

סביר להניח ששמתם לב ל"עקביות מסויימת" עם בחירת השירים, אבל לזה יש סיבה פשוטה. ל Dream Theater יש נגינה מאוד מאוד מגוונת ואיכותית עם שימוש בכלי נגינה רבים, הרבה טונים שונים, הרבה "קישוטים" קטנים במוסיקה שלהם. מומלץ למי שבייונסה זה לא בדיוק "כוס התה" שלו.

עכשיו נכנס לפרטים.

נתחיל לדבר על המידלים - אני מרגיש כאילו הם יכלו להיות טיפה, אבל טיפה יותר חדים. זה מרגיש "בצד" כמו שצדי היה אומר, "כמעט שם". ב - On the Backs of Angles ה intro כמעט חד מספיק, אבל עוד לא ממש "הגיע לשם". כנ"ל לגבי הנגיעות בפעמון של הרייד ב One Last Time. אבל, (יש אבל) - יכול להיות שזה כי עוד לא קניתי סטנד ראוי לרמקולים ולכן הטוויטרים לא בגובה האוזניים שלי - אלא בגובה מעט נמוך יותר. לכן אולי אני מאבד מעט צליל בינתיים.

התלונה השניה שלי היא שה highs ~עלולים~ להשמע טיפה "כואבים", אבל זה ממש לא קריטי. זה קורה רק לעיתים רחוקות, בחלקים ספציפיים של שירים ספציפיים, כשהווליום גבוה מספיק.

ומה עם השיר האהוב עלי? ובכן, הרמקולים ביצעו אותו בצורה מדהימה. רוב השיר מתרכז בטווח הנמוך והבינוני-נמוך של הצלילים, ואלה באמת צד חזק ב BX5. זאת ועוד - אני אפילו לא מתבייש לומר ששמעתי פרט אותו מעולם לא שמעתי ב AD-700 האהובות שלי. הפרט היה שאיפה קטנה של ג'יימס באחד החלקים של השיר. אבל שוב - יכול להיות שזה בגלל העוצמה הגבוהה בה שמעתי את השיר. בכל מקרה - רמת הפירוט כאן מרשימה ביותר.

"ומה לגבי קלף הג'וקר" אתם שואלים? ובכן, מיותר בכלל לציין.

שימו לב שהחסרונות שציינתי הם ממש לאחר שהסתכלתי על הרמקולים עם זכוכית מגדלת והם לא ממש גורמים לחוויה להיות פחות טובה. אני לא חושב שהדברים הקטנים הללו יפריעו גם לאודיופילים הגדולים ביותר - זאת בהתחשב בעובדה שהרמקולים עלו לי רק משהו כמו 195 דולר. בשורה התחתונה, במחיר כזה - הרמקולים הנ"ל הינם מציאה - לא פחות. אני מרוצה מאוד.

אני מתכוון להוסיף לחבילה גם DAC Fiio E10 כדי לשפר את החוויה עוד יותר ולהוריד קצת עומס מכרטיס הקול המסכן של הלפטופ שלי.

שימו לב כי הרמקולים נרכשו בארה"ב ואינני יודע או מתיימר לדעת על כל עלות משלוח / מע"מ / מכס או גביות אחרות. במידה ותרצו לרכוש כאלה ולשלוחם לארץ - סביר להניח שיעלה לכם יותר מ $200.

נ.ב

זהו סוג של תרגום מביקורת שכתבתי באתר אחר. מעוניינים במקור מוזמנים לפנות אלי בה"פ.

ועכשיו מספר (שימו לב שגודל המסך של הלפטופ הוא 13", שתהיה לכם קצת פרופורציה לגודל הרמקולים):

img0492tj.jpg

img0491ni.jpg

By shonor6 at 2012-08-18

img0490au.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה.

וכן, מאחור יש מתג קטן שמחליף בין 115v ל 220v, אז אני מניח שלא צריך שנאי נפרד.

אני אישית קניתי אותם בחנות שנקראת B&H, חנות של יהודים בניו יורק. זה הלינק לאתר.

האם קנית אותם בארה"ב או ששלחת לארץ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קניתי בארה"ב ולקחתי הביתה, יש לנו כתובת גם פה.

ו Fastjack, אני באמת לא יודע, אבל לא נראה לי שתרגיש שום הבדל בין "מוניטורים" 2.0/2.1 לבין "סתם רמקולים", בסה"כ "מוניטור" זה שם שיווקי. אולי סאב וופר יעצים את החוויה במשחקים, למרות שהבאס של אלה מעולה ואישית לי הוא מספיק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...