עבור לתוכן

נעה מחשבים נעלמה סופית מהמפה

Featured Replies

פורסם

אין מה לעשות בארץ שלנו בתחום המחשבים (ולא רק כמובן..) רק "חבר מבין" או פורום כמו HW יכול לעזור לאדם "רגיל" שבא לקנות מחשב או חומרה למחשב.... כשאין פיקוח מצד מקצועי זה המצב אצלנו - והלקוח כמעט בוודאות "ידפק"......

  • תגובות 36
  • צפיות 4.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

הבעיה היא שבעוד שבתחומים אחרים (נניח, אינסטלציה) האדם הממוצע יצליח להבין שדפקו אותו אם עשו לו תיקון גרוע שאינו מספק את הסחורה ועשוי לתבוע את "בעל המקצוע", בתחום המחשבים רוב הלקוחות ה"לא מבינים" לא ממש ישימו לב שנתנו להם מחשב שממש אינו תואם את צרכיהם.

פורסם

^למעשה אפשר לחלק את הבעיה לשתי בעיות -

א . לקוח ש"דוחפים" לו דברים שהוא ממש לא צריך ולא יעשה בהם שימוש לעולם כנראה - כמו מעבד יקר (למשל I7 3770K או אפילו 39XX לשימושים ביתיים "רגילים" כמו אינטרנט וגיימינג קל..), או לוח יקר עם מליון ואחד פיצ'רים שללקוח הפשוט אין אפילו מושג מה הם אומרים והוא באמת לא צריך אותם , ספקים מפלצתיים למערכת שיכולה לרוץ בעומס מירבי על חצי (או פחות..) מהכח שהם יכולים לספק וכו' וכו'..

ב. והצד השני של הבעיה (שלפעמים אפילו מלווה בגזל כמו בסעיף א'..) - שכולנו מכירים טוב מדי -תיאורים כמו "מחשב גיימינג מתקדם" במחיר לא נמוך בכלל שכולל דברים ותיאורים כמו "כרטיס מסך מתקדם" ושמים בו GTX550TI במקרה הטוב.. , מארזים מצו'וקמקים וספקים שאפילו בסין לא שמעו עליהם - העיקר שיהיה רשום "ספק 600W בטכנולוגיית Active PFC "...., בקיצור קצרה היריעה מלפרט את הניצול המחפיר שעושים אנשי המכירות והטכנאים (לא אמרתי כולם...) ללקוחות שלא ממש מתמצאים בתחום ושלא נעזרים במישהו שממש מבין (או בפורום)... :pissed:

וכולנו כאן בתחום רואים את זה יום יום ואפילו בלי בושה במודעות ופרסומים שונים..

אז נכון שזה ש"דחפו" לו מפרט יקר בהרבה ממה שהוא צריך כנראה שלא ממש יוכל לדעת ש"דפקו " אותו לעולם - כל עוד אף אחד לא ממש יסביר לו למה.. , אבל מנגד יש את אלה ש"נדפקו" מסעיף ב' - שהם בהחלט ירגישו את זה , אחרי שהספק שלהם יתחיל כבר אחרי זמן קצר לעשות קולות של טרקטור ובמקרים רבים גם להשרף בתמרות עשן וריח קצת אחרי סוף האחריות ובמקרה הטוב לא לשרוף אתו גם עוד כמה רכיבים יקרים.. , כנ"ל לשאר הדברים הדי ברורים שלמשל הכ.מ ה"מתקדם והחזק" שמכרו לו לא יצליח להריץ חלק משחק כמו BF3 ב 1920*1080 גם אם יוסרו כמעט כל הפילטרים האפשריים.. אפשר להמשיך בדוגמאות עוד ועוד ..... נראה לי שאתם יודעים בדיוק על מה אני מדבר כאן...

פורסם

אתם קצת תמימים

חנות לא יכולה לחיות רק על אלו "שמבינים" או אלו שמוכנים להשקיע.

אם חנות כמו אייבורי לדוגמה תציע מחשב מצויין למשחקים אבל הוא יעלה 2000 שח יותר ממה שksp מציעה "מחשב למשחקים" (גם אם כל קשר בינו לבין גיימינג מודרני לא קיים) היא פשוט לא תמכור כי הרוב קונים מחשב למי מחיר ולא לפי מפרט.

לך תסביר לאותו הדיוט מה זה ספק ג'נרי ולמה הוא צריך 7850 ולא להסתפק בכרטיס מסך שעולה חצי.

ואם גם KSP תתיישר לסטנדרט נורמלי אז תהיה חנות אחרת שתמלא את החלל הזה כדי למכור

פורסם

אני חייב לציין שדווקא מהמעט שראיתי, KSP לא עושים כל כך את הקטע הזה. שמעתי אנשים מתייעצים שם לגבי מחשב והייעוץ היה סה"כ מקצועי. אני זוכר בפירוש שמוכר טען שבסכום כסף מסויים אי אפשר להכניס כרטיס מסך חזק בשביל משחקים או לחלופין, שמוכר הסביר לקונה שאין טעם לקחת מעבד חזק במיוחד ולהתפשר בכל השאר, אלא עדיף לאזן.

אני מתכוון כמובן בעיקר ל KSP רעננה, שם אני נוהג לקנות. צוות המוכרים שיש שם עכשיו באמת מנסה לתת שירות טוב לקונים ולא סתם למכור להם משהו ולנפנף אותם.

פורסם

אז כנראה נפלת על סניף טוב. סניפים שונים של אותה הרשת יכולים להיות כמו חנויות שונות לגמרי, בין אם מבחינת מקצועיות, יושר או איכות השירות.

לצורך הדוגמה יצא לי לקנות בשני סניפים של KSP. בסניף קריות התייחסו ממש יפה והשקיעו זמן בכל לקוח, ומצד שני (ואולי דווקא בגלל זה) היה תור בלתי נסבל - בקלות היה אפשר לחכות שעה. בסניף כרמיאל לא היה תור בכלל, ובכל זאת היה נראה שהמוכר חסר סבלנות, לא ממש רצה לענות על השאלות שלי, והיחס הכללי נתן את ההרגשה של "תביא את הכסף וצא כבר".

עם כל זה, דווקא כן יש משמעות למדיניות הכוללת של חנויות מסוימות, כאשר התקנון יכול לאפשר לסניפים שרוצים לנצל את הלקוח. כך היה במקרה שראיתי פה בפורום שהחתימו לקוח על מסמך "בדקתי את המוצר ונמצא תקין" וניצלו את זה אחר כך כדי להתחמק מאחריות.

פורסם

אגב, אני לא חושב שיש משהו כל כך פסול בלמכור ללקוח מוצר יקר ב200 ממוצר אחר שיספיק לו.

למכור מחשב ששווה 4000 במקום מחשב ששווה 3800, זה אינטרס עסקי נטו. ואני לא מדבר על אותו מוצר, זה כבר גניבה.

עסק חייב למכור. לקוח שלא מחפש שידחפו לו משהו שהוא לא חייב, שיעשה שיעורי בית לפני כן.

בסופו של דבר, גם כשאנחנו קונים מעבד מזון אנחנו משלמים יותר ממה שצריך, כי אנחנו רוצים מותג יותר טוב/אמין/מוכר מהמקביל הזול במדף ליד.

לקוחות עושים טעות שהולכים להתייעץ אך ורק עם בעל העסק. הרי ברור מה רובם ימליצו.

הבעיה הגדולה בארץ זה השירות.

כשחנות קטנה עושה חווייה לא נעימה ללקוח שלה, זה פוגע בה יותר משזה יפגע ברשת כמו אייבורי.

עסק קטן צריך יד על הדופק 60 שניות בדקה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים