עבור לתוכן

BEATS By DRE

Featured Replies

פורסם

אני אשמח לשמוע המלצה לאוזניות ב-700 שיותר טובות מהסטודיו אני אישית עוד לא נתקלתי בכאלו.

ולא אין לי שום אוזנית ביטס להיפך יש לי אוזניות של סנהיזר, AKG ועוד כמה בסגנון...

AKG518dj, סנהייזר 418/9, 428/9, אודיו טכניקה AH50 למיניהן.

כל אלו אוזניות בין 60 ל 120 דולר, ונחשבות לטובות בהרבה מהביטס. האודיו טכניקה בכלל, פחות או יותר הזוג הטוב ביותר עד 120 דולר, אולי עם תחרות מצד ה 595 של סנהייזר שקצת יקרות יותר.

  • תגובות 42
  • צפיות 4.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

הסיפור די פשוט, BEATS זה מותג וכמו כל מותג אתה משלם את רוב הכסף על שם המותג עצמו ולא על המכשיר

אוזניות סנהייזר למשל עולות פחות בהרבה מהBEATS ומספקות איכות גבוהה פי כמה לדעתי או לכל הפחות ברמה זהה

אוזניות סנהייזר באותה רמת מחיר של הBEATS משמידות אותן לגמרי (אני מדבר על הסדרות הגבוהות שלהם)

פורסם

AKG518dj, סנהייזר 418/9, 428/9, אודיו טכניקה AH50 למיניהן.

כל אלו אוזניות בין 60 ל 120 דולר, ונחשבות לטובות בהרבה מהביטס. האודיו טכניקה בכלל, פחות או יותר הזוג הטוב ביותר עד 120 דולר, אולי עם תחרות מצד ה 595 של סנהייזר שקצת יקרות יותר.

מאיזה ביטס?

יש לי את ה-518 גם את ה-Q460 של AKG ואין ספק שאלו אוזניות מצויינות אך הם עדיין לא ברמה של הסטודיו, הסטודיו הרבה יותר טובות לטעמי לגבי הסולו אני לא מתווכח אלו אוזניות שבחיים לא הייתי קונה והם באמת מתומחרות בצורה מוגזמת מדי.

לסנהיזר האלו ספציפיות לא יצא לי להקשיב, לגבי האודיו טכניקה יצא לי להקשיב להם די הרבה אין ספק שאלו אוזניות מדהימות אבל עוד הפעם הסטודיו לא נופלות מהם בהרבה ובחלק מהשירים שלי נהנתי יותר בסטודיו (אולי זה כי רוב המוזיקה שאני מקשיב לה זוהי מוזיקה שחורה).

ראשית, מה ההגדרה שלך ל"טוב", ולאילו אוזניות נוספות בדיו יצא לך להאזין?

איך אפשר להגדיר טוב באוזניות? אני פשוט מקשיב לאוזניות ועם אני נהנה מהצליל שלהם אז מבחינתי הם טובות, אני לא איזה אודיופיל אפילו לא קרוב.

יצא לי להאזין להמון אוזניות לפני כשנתיים עשיתי טיול באירופה שבמהלכו יצא לי להיכנס להמון חנויות אלקטרוניקה ומחשבים ושם בניגוד לארץ יש מחלקות של אוזניות ענקיות ורוב האוזניות פתוחות לתצוגה ואפשר להאזין להם (זו גם הסיבה שקניתי את ה-518 כי לטעמי הם היו הכי טובות בהתאם לתקציב שהיה לי).

פורסם

צריך לעשות הפרדה בין הדברים ולהבין שהביטס הם יותר אביזר אופנתי להמונים.

אני יכול להגיד מנסיון שאכן יש אוזניות שעולות פחות מחצי מהסטודיו ונותנות צליל יותר טוב ונקי, אבל הם לא נראות טוב ואף אחד לא יסתובב איתן בציבור.

הפרו דווקא נשמעות נחמד לאוזניות באלף שקל.

פורסם

-

פורסם

Flaw- כל ההשוואות שלי הן לסטודיו. אם אתה מתרשם מבום בום בום, אז כן, הסטודיו ישמעו לך עשר. אם תנסה להאזין לדברים עם הרבה פירוט, פתאוםתראה שהבאס המוקדם מאפיל עלהמון דברים, ה 518 נשמעות טוב בהרבה מהסטודיו, אלא אם כל מה שחשוב לך בחיים זה באס.

פורסם

אז זהו שאני בכלל לא מתרשם מבום בום בום בדיוק להיפך אני שונא אוזניות שבהם הבאס משתלט דבר שאני מסכים שמתרחש בסולו. בסטודיו לטעמי זה לא מתרחש הצליל שם עמוק ומספיק מפורט.

בסופו של דבר זה כל אחד עם האוזניים שלו, המוזיקה שלו והנגן שלו.. :)

אני פשוט חושב שהרבה אנשים פה מכפישים את האוזניות האלו לפני שבכלל יצא להם לשמוע אותם וזורקים דברים באויר על סמך מה שהם קראו באינטרנט או שמעו מחברים.

פורסם

למעשה, זה לא כ"כ כל אחד עם הנגן והאוזניים שלו, כי שמחברים למקור איכותי נייטרלי כלשהו (נייטרלי= ללא אקולייזר פעיל) אוזניות, אפשר למדוד עד כמה הצליל, או האות אם תרצה, נאמן למקור, ואיפה דברים הולכים לאיבוד. בדיוק בבדיקות כאלו הביטס סטודיו נופלות מול דגמים שציינתי קודם. אז לעניין, אם ישאלו אותך אובייקטיבית איזה אוזניות טובות יותר, אלו יהיו האוזניות עם רפרודקציית האות הקרובה יותר למקור. אם יזשאלו אותך מה אתה מעדיף או מה נשמע לך יותר טוב לסגנון כזה או אחר.... זה כבר סיפור אחר.

פורסם

ומי בדיוק קבע שלהיות נאמן למקור זאת ההגדרה ל"טוב" ?

זאת אולי ההגדרה *שלך* , זה לא הופך את זה להגדרה אובייקטיבית ל"טוב".

יש לדוגמה חברות רבות בתחום הנגנים (גם ניידים, גם נייחים, גם לרכב וכו') שמפתחות/מטמיעות במוצרים שלהם כל מיני אלגוריתמים ספציפיים לשיפור הסאונד, ומשווקים אותם בגאווה כמובן. אז בוודאי שהם יהיו שונים מה"מקור" - זאת המטרה שלהם! ומהניסיון שלי הם גם עומדים במטרה הזאת בהצלחה מרובה.

אז זה הופך אותם ל"פחות טובים אובייקטיבית"? הצחקת אותי... ובעיקר אותם.

נ.ב.

שתי התגובות שלי בדיון הזה אולי נראות כאילו שאני מגן על ה-beats.. אז לא. אני לא תומך בהם בכלל וחושב שבדיוק כמו אפל הם חצופים שגובים אחוזי רווח עצומים עבור המותג בלבד. זה כמובן לגיטימי ואם הם מוצאים את הפראיירים שישלמו את זה אז כל הכבוד להם - אבל אני לא אמליץ על דבר כזה.

פורסם

למעשה, זה לא כ"כ כל אחד עם הנגן והאוזניים שלו, כי שמחברים למקור איכותי נייטרלי כלשהו (נייטרלי= ללא אקולייזר פעיל) אוזניות, אפשר למדוד עד כמה הצליל, או האות אם תרצה, נאמן למקור, ואיפה דברים הולכים לאיבוד. בדיוק בבדיקות כאלו הביטס סטודיו נופלות מול דגמים שציינתי קודם. אז לעניין, אם ישאלו אותך אובייקטיבית איזה אוזניות טובות יותר, אלו יהיו האוזניות עם רפרודקציית האות הקרובה יותר למקור. אם יזשאלו אותך מה אתה מעדיף או מה נשמע לך יותר טוב לסגנון כזה או אחר.... זה כבר סיפור אחר.

שמיעה זה עניין סובייקטיבי לחלוטין ככה שזה לא באמת משנה עד כמה הצליל שהאוזניות מוציאות "קרוב למקור" עם הם לא נשמעות טוב אז זה לא באמת חשוב.

חוץ מזה איך אפשר להגיע למקור? נגנים משתמשים במעבדי צליל שונים, כל מחשב והכרטיס קול שלו, אפילו המוח שלנו מעבד צלילים בצורה שונה מאדם לאדם.

ודרך אגב חלק מהעבודה שלי זה למכור אוזניות וכשמישהו שואל אותי איזה אוזניות כדאי לקנות אני תמיד עונה להם שיקשיבו ויחליטו לבד.

פורסם

למקור אי אפשר להגיע. אפשר לשאוף להתקרב אליו כמה שיותר, וזה מה שרוב החברות עושות.

"מעבד צליל" הוא מושג לא ממש רלוונטי, כי זה מה שהוא עושה- עיבוד לצליל. כלומר, אפקטים/הגברה מלאכותית של תדרים, ועוד.

השם שאתה מחפש הוא DAC, או Digital/Analog Converter, ככל שהמפענח הזה שאחראי על הפיכת האות הדיגיטלי לאותות אנלוגיים טוב יותר, אתה תקבל צליל איכותי יותר.

כדי למדוד עד כמה ציוד מסוים טוב "בבסיס" אתה מחפש צליל לא מעובד וכמה שיותר קרוב למקור. משם והלאה אתה יכול להתאים את זה לטעמך עם עיבוד או כל אמצעי אחר שתרצה.

אוזניות שמוציאות צליל נאמן למקור לא יכולות להישמע לא טוב, אלא אם יש בעיה בפן אחר, כמו ווליום נמוך מדי, צליל מעומעם, או צליל לא נקי, אבל אלו כבר דברים שונים לחלוטין ולרוב לא תמצא אותם באוזניות מבית טוב.

ומי בדיוק קבע שלהיות נאמן למקור זאת ההגדרה ל"טוב" ?

זאת אולי ההגדרה *שלך* , זה לא הופך את זה להגדרה אובייקטיבית ל"טוב".

יש לדוגמה חברות רבות בתחום הנגנים (גם ניידים, גם נייחים, גם לרכב וכו') שמפתחות/מטמיעות במוצרים שלהם כל מיני אלגוריתמים ספציפיים לשיפור הסאונד, ומשווקים אותם בגאווה כמובן. אז בוודאי שהם יהיו שונים מה"מקור" - זאת המטרה שלהם! ומהניסיון שלי הם גם עומדים במטרה הזאת בהצלחה מרובה.

אז זה הופך אותם ל"פחות טובים אובייקטיבית"? הצחקת אותי... ובעיקר אותם.

כל טכנולוגיה ל "שיפור קול" היא עיבוד. שים לב שעד היום תקליטי ויניל על פטיפון טוב נחשבים לצליל הכי טוב שתוכל לקבל. למה? כי אין עיבוד וכמעט אין המרה, אתה מקבל את המקור כמו שהוא.

מי שמשווק בגאווה עיבוד לסאונד עושה את זה רק כדי שיהיה לו מה לתקוע על האריזות ובפרסומות, בפועל המטרה היא תמיד, תמיד להגיע כמה שיותר קרוב למקור.

למה? כי אם אתה אוהב יותר באס, אתה יכול לקחת את המקור ואז להגביר את התדרים הנמוכים באופן מלאכותי, לדוגמה. אותו דבר לגבי טרבל, מיד, או כל תחום תדרים.

אז כן, מבחינה אובייקטיבית, אות פחות נאמן למקור הוא אות פחות טוב. מבחינה סובייקטיבית, יכול להיות שמשהו שלא מתאים למישהו אחר יהיה בול לטעמך, ואז הוא "יותר טוב" בשבילך.

פורסם

Special_olympics.jpg

פורסם

כל טכנולוגיה ל "שיפור קול" היא עיבוד.

נכון, אבל למה אתה מציג את זה כדבר רע? זה דבר טוב.

שים לב שעד היום תקליטי ויניל על פטיפון טוב נחשבים לצליל הכי טוב שתוכל לקבל. למה? כי אין עיבוד וכמעט אין המרה, אתה מקבל את המקור כמו שהוא.

קישקוש.

מי שמשווק בגאווה עיבוד לסאונד עושה את זה רק כדי שיהיה לו מה לתקוע על האריזות ובפרסומות, בפועל המטרה היא תמיד, תמיד להגיע כמה שיותר קרוב למקור.

שטויות.

פורסם

פטיפון הוא בהחלט לא מדויק - ולא מקבל את המקור כמו שהוא. יש לו גוון צליל מאוד מסוים , שנתון להמון שינויים - אפילו לחימום וקירור של המשטח עצמו, אבק , מצב המחט ומה לא... (וגם זה אתה מאבד עוד כשאתה לא מדבר על גרמופון :) )

בדיוק כמו שמגברי מנורות לא מדויקים באמת יותר מדיגיטלים (כל הצליל ה"חם" וכו - זה עיוותים בסוף היום. וזה בסדר - הרבה פעמים רוצים אותם - כמו במגברי מנורות של גיטרות לדוגמא)

וכמו שמילפורד אמר - כמה שיותר קרוב למקור - זה נחמד כשאתה משווק מוניטורים.

אבל לכל רמקול (או אוזניות) יש אישיות משלו שאותה - אינדיבידואלית משהו יאהב יותר או פחות.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים