תכנון רשת ביתית קווית/אלחוטית כולל כבילה וציוד. - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תכנון רשת ביתית קווית/אלחוטית כולל כבילה וציוד.


matan007

Recommended Posts

נתבקשתי ממשפחה לתכנן רשת ביתית לבית שנבנה בימים אלו. התכנון יעבור לחשמלאי שידאג לכבילה בקיר דרך תעלות ובסוף הכל ייתנכז לארון תקשורת. אני די סגור על הכל מה להנחות אותו למאט כמה דברים שאני לא מבין בהם. הייתי רוצה את חוות הדעת של המומחים, אבל אם זה לא המקום הנכון אז יידעו אותי כי מדובר על השקעה כספית וטעויות הן לרוב בלתי הפיכות לאחר ביצוע.

אז מה שכרגע בתוכנית הוא:

1)כל החוטים שיעברו בקיר הם מסוג CAT6.

2)בכל חדר/סלון/ממ"ד יהיה בקיר שקע רשת RG45.

3)כל הנקודות ייתנקזו לארון תקשורת בקומה השנייה (לבית שני קומות סה"כ) שבארון זה יהיו נקודות ראשיות מסוג: טלפון בזק, כבלים הוט. מארון זה בקומה שנייה יירד עוד כבל רשת לארון תקשורת בקומה ראשונה שגם בארון שלה יהיה קו בזק והוט ראשי. במידה הצורך יהיה קו YES ראשי.

מפה זה כבר עסק שלי ולא של החשמלאי לגבי ציוד קצה. חשבתי על הדברים הבאים:

1)בארון תקשורת בקומה ב' יהיה HOTBOX שיחובר לקו ראשי בזק והוט. אליו יחוברו עד 4 קווי רשת מהחדרים השונים והוא ינפיץ טלפון ואינטנט לכל הבית. כמו כן הוא ינפיץ איטרנט אלחוטי לקומה השנייה לפחות.

2)בקומה הראשונה בה יש קו רשת בין ארון תקורת עליון לתחתון, ייתחבר AP שינפיץ אינטרנט אלחוטי לכל הקומה השנייה ותקווה גם לממ"ד.

3)במידה וארצה לחבר את כל החדרים לרשת קווית תמידית (ז"א יותר מה-4 שההוט בוקס מאפשר) אשתמש בזה:

http://ksp.co.il/?select=.263..491..509.&list=1&sort=3&glist=0&uin=9731&txt_search=&buy=&minprice=&maxprice=

נראה לי זהוא...רק דבר אחד עומד באוויר הוא שאני לא באמת יודע עד איפה יגיע האינטרנט האלחוטי כי בסוף ההןו בוקס יהיה נעול בארון תקשורת סגור...מצד שני אולי יפתיע וגיע גם לקומה הראשונה.

דבר נוסף הוא שאלה כללית..האם יש עוד משהוא ששווה כבר היום לחשוב עליו ולהכין ברמת כבלים וחוטים שרצים בקיר?? שמעתי על מישו שהעביר חוטי תקשורת מסוג כל שהוא ואלו התנכזו לארון תקשורת מרכזי בו היה ממיר חדשני שאליו מתחיברים כל החוטים ובקצה השני שלהם כל מה שיש הוא עינית קליטה. מה שזה נותן זה שכל חדר יכול לראות בטלוויזיה מה שהוא רוצה וערוצים שונים, אבל כל הבית עומד ומחובר על ממיר אחד! כמובן שזה אסטתי ויפה כל שלא צריך ממיר לכל חדר ליד הטלוויזיה..אבל אין לי מושג על איזו מדובר ואיזו כבילה צריך!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה הערות:

1. לסגור את ה-HOTBOX בתוך ארון תקשורת זו טעות ענקית -- הדבר הזה מפתח חום בצורה רצחנית וסביר להניח שיגרום בעיות.

2. בתוך ארון התקשורת הייתי ממקם רק SWITCH (רצוי של 1G) ובאחד החדרים הייתי ממקם את המודם (HOTBOX) ונתב עצמאי. ה-HOTBOX בתור הוא לא משהו.

3. את ארון התקשורת בקומה התחתונה תחבר לעליונה דרך ה-SWITCH וגם בארון התקשורת בקומה התחתונה תמקם SWITCH. ככה תוכל למקם את ה-AP בקומה התחתונה איפה שיבוא לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובה.

בעיקרון אני לא צריך כל כך הרבה חיבורים. לייתר דיוק סה"כ 6 חיבורים, לכן ממתג אחד של 8 בקומה העליונה יספיק לי.

היום אני עובד עם HOTBOX כראוטר, מודם , מודם טלפון ונתב לרשת קווית יחד...ממש מרוצה מימנו. רק אחותי עם הנייד שלה יש לה בעיות קליטה בסלון. עכשיו לגבי ה- AP בקומה הראשונה, אני יכול פשוט לתקוע אותו בכל חיבור רשת שיהיה מפוזר בבית לא...הרי זה מחובר למתג שבארון שבקומה שנייה (כל חיבורי הבית מתנקזים לארון שבקומה שנייה). האינטרס שלי הוא להסתיר את הציוד כמה שיותר כולל ה- AP ולכן נבנה גם ארון תקשורת בקומה ראשונה.

דבר אחרון זה לגבי עניין הקירור שהוא אכן בעייתי שכן בארון התקשורת יהיה גם ציוד רב של הנוגע לטלווזיה (מה שבדר"כ ממוקם בארון בחדר מדרגות) לכן אני חושב אולי על אופציית קירור כל שהיא?? אופצייה אחרת שהרגע חשבתי עלייה היא למקם את ציוד הטלווזיה של בארון בקומה ראשונה ובקומה שנייה רק את המתג וההוט בוקס...זה יקל קצת על הטמפרטורות, השאלה אם יספיק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...