לוח- אם באחריות, תקול, סוקט לא מיוצר ולא זמין,איך פותרים את הברוך- מה דעתכם? - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לוח- אם באחריות, תקול, סוקט לא מיוצר ולא זמין,איך פותרים את הברוך- מה דעתכם?


zzrxox

Recommended Posts

מחשב נקנה לפני 21 חודש בחנות אחת, הרכיבים נבחרו על ידי, והמחשב הורכב ע"י החנות המוכרת.

כל הרכיבים איכותיים, כולל הלוח- אם שבחרתי באותה עת. הלוח לא ברף הגבוה ביותר מבחינת מחיר, אבל ברף גבוה מספיק של קרוב ל- 1000 ש"ח בזמנו.

הלוח כלל פיצ'רים שונים שאני צריך, כולל חריצי הרחבה ספציפיים ומיקומם, כדי שיתאים לכרטיסים נוספים שיושבים עליו.

הסוקט היה 1156 ( 1155 עוד לא שווק בזמנו ) וכנ"ל המעבד שנקנה עם המחשב.

הלוח עדיין באחריות, תקול לאחר שנבדק בחנות המוכרת. לוח זהה לא זמין, לא בארץ ולא בחו"ל. חלופה בודדת זמינה לאותו סוקט, נחותה משמעותית, ולחלוטין לא באה בחשבון מבחינתי. תיקון- לא אופציה.

מה נשאר? מעבר לסוקט 1155. שתי בעיות:

1. אין חלופה מושלמת זהה, אבל יש מספר קטן מאד של חלופות שאוכל להשלים איתן, וכוללות את מרבית הפיצ'רים הדרושים לי, מחירים שונים, חלקם יקר יותר מהעלות של הלוח התקול, חלקם במחיר דומה.

2. מעבר לסוקט שונה יהפוך את המעבד הנוכחי ( תקין ועדיין באחריות ) ללא- שמיש.

איך אני רואה ומבין את כל הבעיה? ראשית לוח באחריות, לכן חלופות נחותות לחלוטין לא באות בחשבון מבחינתי. אם אין ברירה וחייבים להחליף סוקט, זה באשמתו ואחריותו הבלעדית של נותן האחריות, שלא יכול לספק לי לוח זהה, לא יכול לתקן את הלוח התקול, וגם לא יכול להכריח אותי להסתפק בחלופה נחותה שתחזיר אותי כמה שנים אחורה, שלא לדבר על כך שאני אצטרך להמשיך ולעבוד עם חלופה נחותה, לכל הפחות במהלך השנתיים הקרובות.

כשמבינים שהחלפת סוקט היא הברירה היחידה, צצה בעיית המעבד, שגם אותו חובה להחליף. מבחינה עקרונית והגיונית, אין לי שום כוונה לממן רכישת מעבד חדש לסוקט החדש, אבל אני מוכן לבוא לקראת החנות ולהשתתף בעלות סמלית של המעבד, רק כדי לסיים מהר ככל האפשר את הסאגה המתמשכת.

מעבד חלופי מסוקט חדש, שיהיה זהה למעבד הנוכחי שלי, עולה 710 ש"ח לצרכן ( כולל רווח של החנות ). מכיוון שאת המעבד הנוכחי אני מתכוון להשאיר לחנות ( תקין, באחריות, לא עבר מעולם ) שינסו למכור אותו במחשב זול, ומכיוון שלא ידוע לי איזה זיכוי תקבל החנות מיבואן הלוח, ומכיוון שאני מוכן להשתתף באופן סמלי בעלות המעבד החדש- אני מניח שבתרחיש הגרוע ביותר ( שבו המעבד שאני משאיר להם, לעולם לא יימכר, והפיצוי מהיבואן של הלוח, יהיה זהה על השקל לעלות של הלוח החדש שיסופק לי בסופו של דבר ), החנות המוכרת תפסיד מכל הסיפור 300-400 ש"ח.

מבחינתי אם באמת זה ההפסד שייגרם להם, הם עוד יצאו טוב מכל הסיפור, אני בכל אופן לא חושב שזה באחריותי או אשמתי.

דרך אגב, הלוח התקול, והמעבד, סופקו לחנות המוכרת ע"י שני יבואנים שונים.

מה דעתכם על כל הסאגה הזו? האם אני צודק באופן שבו אני רואה ומבין את כל התמונה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה חושב שיתנו לך מעבד חלופי המתאים ללוח חלופי, אתה חי בסרט. גם הנחה על מעבד חדש לא יתנו לך. החנות לא תפסיד עליך כסף ואין שום חוק שיחייב אותה לנהוג באופן ההזוי שתארת.

כשמוחזר מוצר תקול במסגרת האחריות, יש ליצרן\יבואן 3 ברירות: או לתקן את המוצר (לא מעשי בהקשר הנידון), או להחליפו במוצר זהה או שווה ערך (לא מעשי לפי דבריך, כי מוצר "שווה ערך" חייב להתאים לאותו התקן), או להחזיר לך את הכסף ששילמת עליו. זוהי חלופה חוקית לחלוטין במקרה ששתי האחרות לא מעשיות,, ומבחינת החוק, זה שאין באפשרותך למצוא כרגע לוח שיתאים לשאר החומרה שברשותך, לא מעניין אף אחד. היית צודק אם המחשב שברשותך היה נקנה מהיבואן כיחידה אחת - אלא שזה המצב אך ורק במחשבים ו"מחשבי מותג".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא אני זה שצריך למצוא חלופה, אלא נותן האחריות. לוח- אם לא בא לבד, הוא לב המחשב, הכל מתחבר אליו, והוא לא נקנה מהחנות כרכיב בודד, אלא עם שאר הרכיבים, וגם הורכב ע"י החנות.

למעשה אפשר להתייחס אל הרכישה כרכישת מחשב שלם לכל דבר וענין, מכך ניתן להבין שלא החזרתי מוצר תקול, אלא מחשב תקול!

אי יכולת החנות לספק את אותו לוח, או לחלופין לתקנו, לא יכולה לשחרר את החנות מהאחריות הכוללת לתקינות ויכולת עבודת המחשב- רק ע"י השבת עלות הלוח.

תשאל את עצמך את השאלה הפשוטה הבאה- נניח שישימו לי איזה לוח שארצה בלי קשר לעלותו, אבל מסוקט חדש- האם המחשב יעבוד ללא החלפת מעבד? ואיך אתה בטיעונך, משחרר את החנות מהאחריות לכך שהמחשב אמור לעבוד, לאחר החלפת רק לוח?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הזמנת אצל היבואן, דרך החנות, "מחשב". קנית בחנות חלקים נפרדים מיבואנים שונים, המסתכמים למחשב אחד, פלוס שירותי הרכבה. החנות, לכשעצמה, אחראית על ההרכבה בלבד - ונראה כי אין שום בעיה בעבודה שטכנאיה ביצעו. היא אינה אחראית על הרכיבים, אלא משמשת כתחנת מסירה ואיסוף בלבד, כשבכל רכיב מטפל היבואן שייבא אותו - וכאמור, אף יבואן לא סיפק לך "מחשב", ולכן אף יבואן לא מחוייב לדאוג לכך שיהיה ברשותך מחשב שלם ותקין.

בקשר לשאר הודעתך, הרי שלא הבנת את דברי ועשית מהם סלט גמור. החנות\יבואן לא רשאים לספק לך "בכוח" שאינו מתאים למחשבך, שכן זהו לא מוצר "זהה". לתקן את הלוח הם לא יכולים. הברירות הנותרות בידם הם:

1. אספקת לוח המתאים למחשבך, זהה או דומה מספיק מבחינת תכונות.

2. השבת כספך.

לטענתך אין באפשרות היבואן לספק לוח כאמור - אבל כן, מבחינה חוקית היבואן ממלא את חובתו כלפיך בכך שיבחר באפשרות השניה וישיב לך את כספך. האפשרויות הפתוחות בפניך הן לקיחת הכסף הנ"ל. זהו. איתו אתה יכול לקנות לוח מתאים מחנות\יבואן אחרים (יש עדיין לוחות P55 בשוק, וממש לא מעט לוחות X58, תלוי איזה סוג אתה צריך), לחפש אחד משומש, או לקנות לוח+מעבד חדשים.

אם היבואן\חנות מתעקשים לספק לך לוח שאינו מתאים למחשבך או לוח נחות יחסית לזה שברשותך, או מציעים לך פיצוי כספי הנמוך מעלות הלוח במקור כפי שהיא מופיעה בקבלה, הם אינם נוהגים כחוק ותוכל לתבוע אותם על כך, אם לכך הדברים יגיעו. עם זאת, אם הם מציעים לך את מלוא עלותו של הלוח, אפילו שאתה נשאר ללא מחשב מתפקד, הם נוהגים כחוק, ואם תחליט לתבוע אותם אני מאמין שתביעתך תידחה על הסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי בטוח שעושים תיקונים בארץ, או לפחות שולחים ליצרן.

אני חושב שהוא פשוט בכלל לא התייחס לאופציה הזו כקיימת.

אבל יכול להיות שבאמת לא מוכנים לעשות תיקונים.

קבלת הכסף מהם בחזרה זה בסדר לגמרי לדעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הזמנת אצל היבואן, דרך החנות, "מחשב". קנית בחנות חלקים נפרדים מיבואנים שונים, המסתכמים למחשב אחד, פלוס שירותי הרכבה. החנות, לכשעצמה, אחראית על ההרכבה בלבד - ונראה כי אין שום בעיה בעבודה שטכנאיה ביצעו. היא אינה אחראית על הרכיבים, אלא משמשת כתחנת מסירה ואיסוף בלבד, כשבכל רכיב מטפל היבואן שייבא אותו - וכאמור, אף יבואן לא סיפק לך "מחשב", ולכן אף יבואן לא מחוייב לדאוג לכך שיהיה ברשותך מחשב שלם ותקין.

בקשר לשאר הודעתך, הרי שלא הבנת את דברי ועשית מהם סלט גמור. החנות\יבואן לא רשאים לספק לך "בכוח" שאינו מתאים למחשבך, שכן זהו לא מוצר "זהה". לתקן את הלוח הם לא יכולים. הברירות הנותרות בידם הם:

1. אספקת לוח המתאים למחשבך, זהה או דומה מספיק מבחינת תכונות.

2. השבת כספך.

לטענתך אין באפשרות היבואן לספק לוח כאמור - אבל כן, מבחינה חוקית היבואן ממלא את חובתו כלפיך בכך שיבחר באפשרות השניה וישיב לך את כספך. האפשרויות הפתוחות בפניך הן לקיחת הכסף הנ"ל. זהו. איתו אתה יכול לקנות לוח מתאים מחנות\יבואן אחרים (יש עדיין לוחות P55 בשוק, וממש לא מעט לוחות X58, תלוי איזה סוג אתה צריך), לחפש אחד משומש, או לקנות לוח+מעבד חדשים.

אם היבואן\חנות מתעקשים לספק לך לוח שאינו מתאים למחשבך או לוח נחות יחסית לזה שברשותך, או מציעים לך פיצוי כספי הנמוך מעלות הלוח במקור כפי שהיא מופיעה בקבלה, הם אינם נוהגים כחוק ותוכל לתבוע אותם על כך, אם לכך הדברים יגיעו. עם זאת, אם הם מציעים לך את מלוא עלותו של הלוח, אפילו שאתה נשאר ללא מחשב מתפקד, הם נוהגים כחוק, ואם תחליט לתבוע אותם אני מאמין שתביעתך תידחה על הסף.

אני אומנם רכשתי את המחשב בחנות שמתמחה במחשבים, מדובר על מחשב נייח, ואת האחריות אני מממש כשצריך, מול החנות. נשאלת השאלה הפשוטה- הרבה חנויות מוכרות מחשבים נייחים רבים לאלפי צרכנים, ו- 99.9% מהמחשבים הללו מכילים רכיבים מיבואנים שונים, למה זה אמור לעניין את הצרכן הפרטי, כשמתברר לו, שלא רק שלא ניתן לספק לו את אותו רכיב שהתקלקל, וגם לא ניתן לתקנו, אלא שהחלופה המוצעת אמורה לגרום לו להוצאה כספית נוספת, אם הוא רוצה שהמחשב יצליח בכלל לעבוד. מדוע זו הבעיה שלי שאותה חנות עובדת עם הרבה יבואנים, ומדוע כשאין חלופה תואמת- כפי שהיה אמור להיות, והגיוני מאד מצידי, להניח כהנחת יסוד- החנות יכולה להסתתר תחת טענת- הרבה יבואנים?

בקשר לסוגיית התיקון- אני הצעתי זאת לחנות, לטענתם היבואן אומר שהיצרן לא מאשר החלפות, ולא מתקן, והחנות גם טוענת שאם הם יחליטו עצמאית לנסות ולתקן את הלוח, הם יאבדו את אחריות היבואן.

וכל זה בשביל התרחיש הגרוע ביותר מבחינת החנות, שבו הם עלולים להפסיד 300-400 ש"ח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החנות לא "מסתתרת" מאחורי אף אחד מסיבה אחת פשוטה - לא היא מספקת את האחריות על מחשבך. מהרגע בו המוצרים סופקו לך כפי שהוזמנו, ללא טעויות ורכיבים לא נכונים, ללא נזקים במשלוח, וללא תקלות מידיות - החנות מלאה את תפקידה. זהו. כפי שכבר אמרתי ואתה פשוט מסרב להפנים, מנקודה זו והלאה, למשך כל תקופת האחריות, החנות משמשת כ"צינור" בלבד בין לקוח הקצה לבין היבואן - למעט הרכבה, אם קנית מחשב מורכב, וגם אז אלא אם יש בידך כתב אחריות מטעם החנות בו נאמר שיש לך אחריות על המחשב כולו, כיחידה אחת, אין לך קייס. תבדוק טוב את התקנון של החנות בה קנית.

ושוב אני שואל: מה הבעיה בכלל, מלכתחילה? אין לוחות P55 / X58 בשוק? יש גם יש. תדרוש את כספך בחזרה ותקנה מתאים אחר, בלי הוצאות כספיות נוספות. אף אחד לא "מכריח" אותך לשדרג לוח ומעבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבין את חוסר שביעות הרצון, אבל תנסה להבין את צד החנות. למה שהם יסכימו להפסיד כסף אם החוק לא מחייב אותם לעשות זאת? באותה מידה הם ישאלו - למה שלא אתה תפסיד את הכסף הזה?

שתי שאלות:

* האם החזרת כספך במלואו עמדה על הפרק?

* בהנחה שיוחזר כספך במלואו - האם המצב באמת כזה בלתי-אפשרי כמו מה שאתה מתאר? מעיון בZAP ניתן עדיין לרכוש לוחות לLGA 1156. האם אין ביניהם אף אחד שיספק אותך? לחילופין - בדקת אפשרות הזמנת הדגם המדויק שלך בEBAY או דומיו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החנות לא "מסתתרת" מאחורי אף אחד מסיבה אחת פשוטה - לא היא מספקת את האחריות על מחשבך. מהרגע בו המוצרים סופקו לך כפי שהוזמנו, ללא טעויות ורכיבים לא נכונים, ללא נזקים במשלוח, וללא תקלות מידיות - החנות מלאה את תפקידה. זהו. כפי שכבר אמרתי ואתה פשוט מסרב להפנים, מנקודה זו והלאה, למשך כל תקופת האחריות, החנות משמשת כ"צינור" בלבד בין לקוח הקצה לבין היבואן - למעט הרכבה, אם קנית מחשב מורכב, וגם אז אלא אם יש בידך כתב אחריות מטעם החנות בו נאמר שיש לך אחריות על המחשב כולו, כיחידה אחת, אין לך קייס. תבדוק טוב את התקנון של החנות בה קנית.

ושוב אני שואל: מה הבעיה בכלל, מלכתחילה? אין לוחות P55 / X58 בשוק? יש גם יש. תדרוש את כספך בחזרה ותקנה מתאים אחר, בלי הוצאות כספיות נוספות. אף אחד לא "מכריח" אותך לשדרג לוח ומעבד.

החנות לא נתנה לי תעודת אחריות, האחריות מצויינת בחשבונית, כל המחשב נקנה באותה חנות, אני רק בחרתי אילו רכיבים יכיל, ההרכבה+ בדיקת תקינות שהכל עובד כמצופה- נעשו בחנות, וברור לשני הצדדים שהמחשב אמור לעבוד בשילוב כל חלקיו.

X58 הוא מסוקט שונה- 1366 לכן לא מתאים, ו- P55 לא זמין יותר, יש אולי לוח אחד זמין, אבל הלוח נחות משמעותית, ויחזיר אותי כשלוש שנים אחורה, ככה שזו גם לא אופציה ריאלית.

אני מבין את חוסר שביעות הרצון, אבל תנסה להבין את צד החנות. למה שהם יסכימו להפסיד כסף אם החוק לא מחייב אותם לעשות זאת? באותה מידה הם ישאלו - למה שלא אתה תפסיד את הכסף הזה?

שתי שאלות:

* האם החזרת כספך במלואו עמדה על הפרק?

* בהנחה שיוחזר כספך במלואו - האם המצב באמת כזה בלתי-אפשרי כמו מה שאתה מתאר? מעיון בZAP ניתן עדיין לרכוש לוחות לLGA 1156. האם אין ביניהם אף אחד שיספק אותך? לחילופין - בדקת אפשרות הזמנת הדגם המדויק שלך בEBAY או דומיו?

1. החזרת כסף, וכמה, עדיין לא נידונה, עד עכשיו נבדק רק נושא החלופות.

2. זאפ לא מעדכנים! יש אולי לוח אחד זמין בארץ מאותו סוקט, והוא נחות משמעותית, ולכן לא בא בחשבון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מאמין שהחנות תסכים להחזר כספי לפי עלות הלוח לפני כשנתיים (וזה גם נשמע לי הגיוני).

אפשר לשאול אותך מה הכיל הלוח התקול, ולמה לא תוכל להסתפק בלוח חלופי למרות שהוא נחות יותר (ונניח גם פיצוי כלשהו עבור זה שהלוח זול יותר)?

למה אתה חושב שהלוח הנחות יחזיר אותך שלוש שנים אחורה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שהגיע הזמן שפותח הדיון יגיד:

* מהו דגם הלוח שברשותו

* מהו אותו לוח יחיד ונחות משמעותית שמציעים לו

* מה הופך אותו (בעיני פותח הדיון) לנחות משמעותית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

EBAY

אין חדשים, רק מחודשים ללא אחריות, והמחיר כולל המשלוח פחות או יותר זהה למה ששילמתי, גם הדגם הספציפי לא זמין, אלא דגמים קרובים מאותה סדרה.

אני לא מאמין שהחנות תסכים להחזר כספי לפי עלות הלוח לפני כשנתיים (וזה גם נשמע לי הגיוני).

אפשר לשאול אותך מה הכיל הלוח התקול, ולמה לא תוכל להסתפק בלוח חלופי למרות שהוא נחות יותר (ונניח גם פיצוי כלשהו עבור זה שהלוח זול יותר)?

למה אתה חושב שהלוח הנחות יחזיר אותך שלוש שנים אחורה?

טענתך בנוגע לגובה החזר כספי מצחיקה, ובטח גם לא הגיונית, נאמר זאת כך- המינימום יהיה מה ששילמתי ובתרחיש הכי גרוע.

הלוח המדובר הוא P7P55D- E

הלוח שהוצע לי כלל רק USB3. יש לי שני דיסקים של SATA 3 ( שש גיגה תעבורה ) שנקנו במיוחד, דיסקים חיצונים עם חיבורי ESATA ו- 1394 שלא נמצאים בלוח המוצע, מיקום חריצי PCIE*1 שלא מתאים, כשיש לי שני כרטיסים שמשתמשים בממשק החיבור הנ"ל, בקיצור אין על מה לדבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...