עבור לתוכן

יבואן לא מטפל בכ.מסך תקול - מבחינתו האחריות נגמרה

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

עדכון:

דברתי שוב עם היבואן (בחור בשם שי מCRG).

לראייתם, הם מחוייבים לתת אחריות ממועד הוצאת חשבונית לפנדה, כלומר מהיום בו הם מכרו לפנדה. הם שוב טוענים שזה שפנדה מכרו את המוצר רק 9 חודשים אח״כ אמור להיות בעיה של פנדה. במקרה רגיל, לטענתו, פנדה הייתה צריכה לספוג את העלות. הבאתי בפניו את נוסח החוק בנוגע לנושא (״חיובי היצרן לפי תקנות אלה מתחילים עם מסירת הטובין בפועל לצרכן״) והוא עדיין טוען שמה שהם מכירים ופועלים זה מועד הוצאת החשבונית לחנות.

חשוב לציין שהשיחה התנהלה ברוח טובה ונשמע שהוא באמת רצה לעזור.

כרגע אני בבעיה ולא יודע איך להמשיך מכאן. אני לא בטוח מה אכן אמור לקרות מבחינת החוק, ונשמע ש CRG מאוד בטוחים באופן הפעולה שלהם, כך שאולי יש להם הצדקה חוקית לענין.

רעיונות?

  • תגובות 107
  • צפיות 11.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

הם מתנערים מאחריות. במקרה כזה פנדה לא הייתה אמורה לספוג את עלות ההחלפה / התיקון, אלא לעדכן בזמן המכירה ללקוח (אליך) את היבואן בתאריך המכירה ללקוח הקצה, בכדי להאריך את תקופת האחריות. יכול להיות שפנדה לא עשו את זה (וזו לא אשמתך) או שהם מכחישים שהדבר נעשה.

חשבונית הקניה מהווה הוכחה לכך שהמוצר נרכש כחדש ונמצא באחריות, כל טענות לשיבוש בצינור האספקה ללקוח הקצה לא מעניינות - תדרוש את מה שמגיע לך, ואם צריך תאיים בתביעה.

פורסם

אני די בטוח שהם טועים

יש גופים שאפשר לפנות אליהם בשאלות כאלו

כמו המועצה הישראלית לצרכנות

פורסם

הם סתם מחרטטים, אז למה האחריות היא מתאריך הוצאת החשבונית לחנות ולא מתאריך הוצאת החשבונית ליבואן מהיצרן?!

נוסח החוק כפי שהובא לעיל מאוד ברור, שלח מכתב 'התראה לפני נקיטת הליכים משפטית' מעו"ד, אם לא יעזור לך לבית משפט.

פורסם

יש גופים שאפשר לפנות אליהם בשאלות כאלו

כמו המועצה הישראלית לצרכנות

^ גוף חסר שיניים.

כפי שאמרו כאן - בית המשפט לתביעות קטנות.

פורסם

התכוונתי רק לוודא איתן את החוק, בכל זאת יש שם עו"ד.

הפעולה עצמה אכן צריכה להיות בסוף בתביעות קטנות

פורסם

מה שיפה בתביעות קטנות זה שאתה אפילו לא חייב שיהיה איתך עורך דין. רק מה? אל תהיה חמדן, תבע מהם רק את הערך של כרטיס המסך + אובדן יום עבודה. השופטים לא אוהבים חמדנים.

פורסם

על התנערות מאחריות הם בהחלט ראויים להענש ביותר(בגבול הסביר). חמדנות זה לא.

פורסם

הסעיף הזה בחוק נקרא "עוגמת נפש". מה שכן, תהיה זהיר בדרישה לפיצוי על הסעיף הזה.

פורסם

מה שיפה בתביעות קטנות זה שאתה אפילו לא חייב שיהיה איתך עורך דין. רק מה? אל תהיה חמדן, תבע מהם רק את הערך של כרטיס המסך + אובדן יום עבודה. השופטים לא אוהבים חמדנים.

זה לא שאתה לא חייב

אתה צריך אישור מבית המשפט כדי שכן יהיה איתך עורך דין.

פורסם

מעקב

פורסם

זה לא שאתה לא חייב

אתה צריך אישור מבית המשפט כדי שכן יהיה איתך עורך דין.

וכך גם אצל הצד הנתבע. החברה לא יכולה להביא עורך דין, אלא אם העורך דין הוא שכיר שמועסק ישירות ע"י החברה.

פורסם

לפי דעתי , (ויהיו כמה משתמשים שלא יאהבו את מה שאני כותב)

היבואן CRG צודק , בו נידמיין מצב קיצוני - המוצר שהם מכרו לחנות - יש 3 שנים אחריות

מכל מיני סיבות החנות לא מכרה את המוצר והצליחה למכור אותו רק אחרי שנתיים ו 11 חודשים .

האם גם כאן היא צריכה לספוג עוד 3 שנים ללקוח ?

הרי היא מכרה אותו לחנות לפני קרוב ל3 שנים ., לא ניתן להכריח את היבואן לממש אחריות אחרי 3 שנים

היבואן מניח שהמוצר שאותו הוא מכר לחנות לא ישאר שם בזמן לא סביר אחרי המכירה לחנות , וכאן נכנס המושג "זמן סביר"

וזהו לפי דעתי הזמן הסביר שלוקח לחנות למכור את המוצר - נגיד לדוגמא חודשיים זה זמן סביר שבוא החנות צריכה למכור את המוצר

לכן כשהיתה פנייה ליבואן למימוש אחריות חודשיים יותר אחרי המכירה לחנות אז הוא יספוג את זה .

אבל כאן , מדובר על תקופה גדולה יותר (9 חודשים) שזה מעבר לזמן הסביר .

לפי דעתי לפני התביעה שאתה הולך לתבוע כך בחשבון שזה מעבר לזמן הסביר ולפי דעתי היבואן לא יהיה חייב לך כלום .

ויתנער בטענה שהוא מחוייב לחנות , ו9 חודשים זה יותר מידי זמן , ועוד כמה טענות .

אבל בכל אופן בהצלחה .

מבין-גדול

פורסם

מה לעשות שהחוק אומר ההיפך מדעתך.

פורסם

הם סתם מחרטטים, אז למה האחריות היא מתאריך הוצאת החשבונית לחנות ולא מתאריך הוצאת החשבונית ליבואן מהיצרן?!

נוסח החוק כפי שהובא לעיל מאוד ברור, שלח מכתב 'התראה לפני נקיטת הליכים משפטית' מעו"ד, אם לא יעזור לך לבית משפט.

אתה חושב שזה בשליטת היבואן או אמור להיות בשליטת היבואן, כמה שנים החנות מחזיקה את הסחורה במחסן שלה?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים