עבור לתוכן

הפעלת 4 מערכות מחשב, למה לצפות?

Featured Replies

פורסם

שלום,

אני מתכנן להריץ בו זמנית 4-5 מערכות, בשיא כל אחת אמורה לקחת כ1000W (ספקים של 1200) כנראה גם יהיה מזגן נייד בחדר, אין לי נסיון עם חשמל, אשמח לעצתכם.

לאילו בעיות צריך לצפות? האם תהיה בעיה עם השקעים? אם זה שקעים באותו חדר זה נחשב כ"פיצול"? האם אל פסק יעזור במשהו?

תודה.

פורסם

תצפה להרבה הפסקות חשמל :silly:

פורסם

אין לי מושג איזה מערכות אתה מתכנן להריץ שם, אבל מהיכן הביטחון שמדובר במערכת שצורכת 1K בעומס? אתה מריץ 4WAY תחת OC?

האם המערכות יעבדו תחת עומס רוב הזמן?

הנחה תיאורטית היא שבמקרה הטוב יש לך בחדר שקע כוח יחיד שמספק 16A, תכפיל במתח - 220, ואתה מקבל הספק תיאורטי של 3.5KW בחדר.

אם יש לך שקעים נוספים - מה טוב.

3 מערכות אמורות לעבוד במצב של עומס, לגבי המערכת הרביעית , הייתי שוקל למשוך כבלים עבור שרשרת שקעים נוספת.

במצב הרע יותר, ה16A הללו יכולים להיות מחולקים עם חדר סמוך, תאורה בחדרים וכו'. - הייתי בודק זאת בארון חשמל, תפיל כל פעם משהו אחר עד שתהיה סגור על מה בדיוק כל דבר שולט, וגם לקרוא את הערכים - לא יזיק.

בנוגע למזגן - אפילו לא הייתי חושב לקרב אותו לחדר עם כל המערכות הללו, אולי הייתי מושך חשמל ממקור אחר.

אם המזגן עבור המערכות - מיותר לחלוטין. קירור סביר יעשה את העבודה.

פורסם
  • מחבר

תודה על ההסבר. כן 4WAY לא OC. המערכות יהיו תחת עומס למשך שעות, או מכובות.

האם יש פתרונות נוספים חוץ מלמשוך כבלים משקעים אחרים?

פורסם

לא בטוח שזה 16A, סיכוי סביר יותר שזה רק 10A...

פורסם

אמרתי - במקרה הטוב, ובמקרה הרע. ולכן צריך לבדוק כפי שציינתי.

בעזרת הבדיקה נוכל לקבל אינדיקציה טובה יותר לקראת מה אנו הולכים.

פותח הת'ארד, אני מאמין שחשמלאי יוכל לפתור לך את הבעיה, ולסלול לך כבלים נוספים עד החדר, שישבו על פיוז נפרד, במידה והחוטים עבים מספיק תוכל לקבל גם 16A.

פורסם

קו סטנדרתי הוא 16A זה בטוח. השאלה היא כמה קווים מגיעים לחדר שלך.

אם תפעיל צריכה של 4KW על קו בודד למשך זמן רציף, ייקפוץ לך החצי אוטומט בארון חשמל של הקו הזה. הוא יתחמם ממש לאורך זמן ואז ייקפוץ אחרי כמה שעות שימוש. הייתה לי בעיה דומה (אצלי שני מערכות מחשב+שני מזגנים ישנים וזוללים על אותו קו אבל בחדרים שונים) וגם היה קופץ אחרי כמה שעות שימוש.

הפתרון שאתה יכול לעשות וכך עשיתי אני, הוא להתקין בארון חשמל חצי אוטומט ל- 20A ובכך להאריך את הזמן שהוא יתחמם וייקפוץ לך משמעותית (בדר"כ מותקן ל- 10 אמפר).

http://www.azrad.co.il/pl_product~70-200141120~5~11.htm

אבל אם אתה מתכנן להעמיס מקסימום 4KW כל הזמן מבלי לכבות מחשבים בלילה...אתה חייב לגשר קו נוסף עם חצי אוטומט אחר לחדר ולפצל צריכה.

מה שעושים זה לגשת לארון חשמל..לקשור חוט בשרני של 2.5 לחוט הקיים ולמשוך (דרך החוט הקיים) עד שאתה מגיע לחדר וכמובן בחדר לחבר לנקודה אחרת בקיר ובאארון לחבר לחצי אוטומט אחר.

פורסם

matan007

הפיתרון שהצעת לגבי חצי אוטומת 20 A הוא סביר אם החיווט בדירה הוא של חוטים 2.5 MM ולא מתכוונים להעמיס קבוע 4KW (גם לא בהרכרח 4, אם מערכת צורכת 1000 וואט כל אחת ונצילות ספק היא כ 85 אחוז, אז ייצא יותר מ 4 KW).

אם בדירה חיווט 1.5 ממ הוא ישרוף את החיווט.

לא ידוע לנו גם האם בכלל יש לו שקע כוח בחדר כפי שכבר אמרו. (הוא ציין לגבי מזגן נייד, אז כנראה אין לו מזגן בחדר, אז רוב הסיכויים שאין גם שקע כוח)

ולגבי לגשת לארון חשמל, ולמשוך (לא מובן מה רצית שימשוך? התכוונת שיעביר כבלים נוספים בתעלה? ומה לגבי העברה בקופסאות הסתעפות?) הוא אמר שאין לו ניסיון עם חשמל, אז לא כדאי שיעשה את זה.

ההמלצה של arkadur ,להזמין חשמלאי היא הכי נכונה במקרה כזה. לא הכי זולה זה בטוח, אבל הכי בטוחה.

פורסם

הפתרון של חצי אוטומט 20A עובד יפה מאוד. ברוב הדירות בגלל חסכנות של חשמלאים, שמים חצי אוטומט של 10A בעוד שאחד של 20A הרבה יותר מתאים (לדעתי המינימום הוא 16A). סבלתי רבות מקפיצות החשמל בגלל חצי אוטומט 10 ואחרי שהחלפתי ל- 20 שני המערכות עם המזגנים עובדים 12 שעות רצוף וכלום לא קופץ וחצי אוטומט מתחמם ברמה סבירה בגלל שהוא בנוי לעומס גבוה יותר. פשוט רשלנות להתקין חצי של 10A בקווים של 16A, גם מגביל וגם סכנת התלקחות כאשר יש צריכה גבוה.

לגבי מה שאמרתי על למשוך חוט, מה לא ברור...קושרים חוט 2.5 (או אפילו 1.5 כי אתה מפריד קווים כעת וזה מספיק) חדש לקיים ועוד חוט לקצה החוט הקיים ומושכים את החוט מהשקע בקיר שבחדר עד שמגיע החוט החדש שקשרת (אז פורמים את הקשר ויוצרים נקודה), החוט שקשרת לקצה החוט הקיים בארון הוא כדי שתוכל למשוך חזרה את החוט הישן ::)האמת שעשכיו זה באמת נשמע די מבלבל שאני קורא את זה..אבל זה תהליך הגיוני ופשוט לעקוב לאט ולהבין במקום מה צריך...חפש שיטות להעברת חוטים בתאלה ככה שלא תסתבך ותגיע לחדרים אחרים...זה לא ביג דיל, אבל אם אין ניסיון בחשמל עזוב את זה ותן פרנסה לחשמלאי.

דבר נוסף...ממש לא סביר שחוט לקו שלם הוא לא 2.5..אבל אפשרי בדירות ישנות...בדוק זאת.

אגב מדובר בעסק/תעשייה או בית מגורים...אין לך שקע תלת פאזי שם?

פורסם

החלפת/ הוספת החוט בתעלה כפי שהצעתה מתאימה אם זה שקע כח ישיר ללוח, התעלה צריכה להיות בגודל שמאפשר זאת, והתעלות בדירה צריכות להיות במצב טוב בקירות ולא מעוכות למשל.

וברוב המקרים אחד מהקרטריונים נופל.

זה מצריך גם התעסקות עם הלוח חשמל, מה שמסוכן למי שלא יודע מה עושה.

לגבי לשים מפסק 10 על חיווט 2.5 אני מסכים איתך- זה הגבלה מיותרת

בכללי לגבי 10 16 20, לפי סטנדרט שלפיו חשמלאים אמורים לעבוד. לחיווט 1.5 שמים חצי אוטומת 10 ולחיווט 2.5 שמים חצי אוטומת 16

פורסם

אני מניח שכולם יושבים על אותו אוטומט?

גם אחד של 20A יכול להיות בעיה

פורסם

אני מניח שכולם יושבים על אותו אוטומט?

גם אחד של 20A יכול להיות בעיה

אם הם לא יושבים על אותו אוטומט אין אין פה בכלל בעיה מלכתחילה.

אחד של 20 על פני 10 ייתן זמן פעולה ממשוך הרבה יותר לפני שיתחממם לכדי קפיצה. הוא יכול להיות פתרון זול ובטיחותי כמו שהיה עבורי כל עוד הממערכות לא מתוכננות לדלוק 24/7 ובגדול זה טעון ניסיון של לראות תכלס מתי ייקפוץ החצי אוטומט..יכול להיות שרק אחרי נניח 10 שעות רצופות ואז זה יכול להספיק לפותח התרד..אם נניח זה קופץ אחרי 3 שעות אז כמובן שזה לא מספיק וצריך לעשות נקודה חדשה עם חצי אוטומט אחר. בכל מקרה זה שווה בדיקה כי אוטומט ל- 20A איכותי עולה 18 שקל. ומאוד יכול להיות שזה יספיק בהחלט כי קשה לי להאמין שכל 4 המערכות ייפעלו רצוף על 1000W כל רגע נתון, מספיק ירידה ממוצעת לחצי שעה להספק של נניח 700W כדי לתת זמן לאוטומט לנשום ואפילו כך הוא יעבוד רצוף בלי לקפוץ...טעון בדיקה.

פורסם

אם אני לא טועה (יכול לבדוק), אם הוא עובר את ה20A ב10% או משהו בסגנון, אז האוטומט אמור לקפוץ בסדר גודל של דקה.

ככה אוטומט איכותי אמור לעבוד בתכלס

פורסם

הפיתרון הזה מבוסס על יותר מדי הנחות.

צריך לבדוק חיווט שהוא באמת 2.5, צריך לבדוק איזה אוטמט ראשי 20,25 32 40 ..., צריך לבדוק איזה פיוזים ראשיים לדירה (אלה שלפני מונה) האם 25 או 40.

צריך לדעת בוודאות כמה המערכת צורכת במקסימום.

כפיתרון אפשרי ,זה להעביר כבל חשמל עם גידים 4 ממ לחצי אוטומת 25 (או שני קווים של 2.5 וכל אחד לאוטומת 16). וזה יכסה את ההנחות מבחינת שמהערכת תעבוד מבלי לגרום נזק ללוח ולחיווט. אבל כדי לדעת האם כל מכשיר נוסף שיופעל יקפיץ אוטומטת ראשי, צריך יותר מידע.

פורסם

הפיתרון הזה מבוסס על יותר מדי הנחות.

צריך לבדוק חיווט שהוא באמת 2.5, צריך לבדוק איזה אוטמט ראשי 20,25 32 40 ..., צריך לבדוק איזה פיוזים ראשיים לדירה (אלה שלפני מונה) האם 25 או 40.

צריך לדעת בוודאות כמה המערכת צורכת במקסימום.

לא הנחות...דברים שפותח התרד (שנעלם לו והשאיר אותנו להמליץ לעצמנו :lol: )צריך לבדוק.

אבל בכנות לא הבנתי מה הקשר לאוטומט הראשי ולפיוזים ??? אם יתברר שיש קו 16 שמחובר לחצי אוטומט 10 זו בעיה. חצי אוטומט ראשי קופץ רק במקרה של קצר או זליגה (אם יש פחת)..הוא לא ייקפוץ בגלל שיש עומס על חצי אוטומט שמחובר לקו מסוים, בגלל זה יש מלא מפסקי חצי אוטומט לכל קו כדי לא להקפיץ בית שלם בגלל עומס נקודתי.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים