נתמ"ם או טמ"ם - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

נתמ"ם או טמ"ם


gkman

Recommended Posts

שאלתי לגבי מה נחשב יותר באזרחות מבחינת ביקוש ושכר.

ממה שהבנתי נתמ"ם וטמ"ם זה פחות או יותר אותו דבר. אז יותר חשוב לי מה יותר טוב מבין שניהם כי אני יותר נוטה לשם.

לגבי מה אני רוצה לעשות-אני עדיין לא סגור על עצמי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא אותו דבר. אני חושב שנתמ"ם עוסק יותר בתוכנה, ואילו טמ"ם עוסק בעיקר בחומרה.

חוץ מזה, נתמ"ם מועבר בביה"ס למקצועות המחשב, וטמ"ם בבה"ד 7 - מקום נוראי

אז אם יש לך את האפשרות לבחור - לך על נתמ"ם.

וכמו שאמרתי קודם - תוכניתן הכי "שווה" באזרחות, כי אתה יוצא מהצבא עם כמה שנים טובות של ניסיון בתכנות (משכורת יותר גבוהה בהשוואה לתחומים של נתמ"ם/טמ"ם). רק צריך לקחת בחשבון שזה שירות של 6 שנים, שבהן אולי אתה מעדיף להתחיל תואר או משהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה עדיף? לא זה ולא זה... הצבא יזמבר אותך (בלשון המעטה) אחרי שיקנה לך את ההסמכות האלו, מתוך ידיעה שבאזרחות אתה תרוויח מהן ותצא עם נסיון רב

חוץ מהעובדה שידרשו ממך לחתום לפחות שנה אחת של קבע, במהלך השירות יכול להיות שתיפול באיזה גדוד מסריח ותצא הביתה פעם בשבועיים כמו לוחם במסלול בכפיר

אם יש לך ידע שמספיק למקצועות כמו תוכניתן או פרויקט גאמא ודברים בסגנון האלה שקשורים למודיעין, אז לך על זה - אבל אם אתה חצי כוח ומחפש "לדפוק" את הצבא בשביל ללמוד ולקבל עוד ידע, ראה הוזהרת

מחפשים פראיירים כמוך

וכמו שאמרתי קודם - תוכניתן הכי "שווה" באזרחות, כי אתה יוצא מהצבא עם כמה שנים טובות של ניסיון בתכנות (משכורת יותר גבוהה בהשוואה לתחומים של נתמ"ם/טמ"ם). רק צריך לקחת בחשבון שזה שירות של 6 שנים, שבהן אולי אתה מעדיף להתחיל תואר או משהו.

בתור אחד שמשרת עם טמ"מ ונתמ"מ, אני יכול להגיד לך שאחרי שתטחן 3 שנים לפחות ותראה רק שרתים ומסכים יום ולילה (לעיתים קרובות גם 24 שעות ביממה, אני מדבר מנסיון), אתה תרצה רק להשתחרר ולברוח מהתחום ולעבוד במשהו שהכי לא קשור לזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז לסיכום. מהמסלולים בחיל התקשוב:מבין נתמ"ם וטמ"ם. נתמ"ם יותר טוב

אבל עדיף לי ללכת לתוכניתנים.

אני קצת בהיסוס ללכת לתכנות כי אני לא יודע כמה קשה זה ועד כמה זה מצריך ממני להפעיל את המוח (לא שאני טיפש- פשוט לחשוב כל היום כל יום ל5 שנים זה לא משהו שאני רוצה לעשות.)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אח שלי, אני טממניק לצערי ולשמחתי.

ואני שמח לבשר לך שהכל חרטא בצבא. לא משנה מה תהיה, טממניק או נתממניק, אתה תסבול. :)

אלא אם כן יש לך פרוטקציה שיכולה לסדר אותך....

סורי על השביזות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נסה יותר לכוון על נתממ, קורס טוב, עובר בבסמח, אנשים טובים והרבה יותר טוב מבהד 7.

הנתממ מתרכז קצת יותר בשרתים ובחומרה, ואילו הטממ בתשתיות.. תקנו אותי אם אני טועה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא כל כך יכול להסביר את זה (תבין לבד למה), אבל נראה לי שאני מכיר את התפקידים האלו טוב יותר מכולם.

הסיבה שעדיף לך ננתמ"מ זה רק בגלל שאין לך שום סיכוי ליפול לגדוד "קרבי מדי". מקסימום לגדודי הקשר הפיקודיים...

בטממ אתה יכול ללכת לגדוד של תותחנים וכל מיני חארטות. נתמ"מ הוא מאוד מוגבל במקומות שאליהם אתה יכול להגיע.

אני לא יודע איפה לירן נמצא אבל מה שהוא אומר זה בולשיט, יש לי חברים בנתמ"מ שהתנאים שלהם זה ככה:

6 משמרות שבועיות, כשבכל ינום יש לך 3, יענו אתה יכול לבוא לטחון יומיים את החיים ולצאת שלשוש או להגיע רק שלישי רביעי וכו'.

מצד שני יש לי חברים בנתמ"מ שטוחנים בלי קשר משמרות שכל התפקיד שלהם זה להסתכל על צג מחשב לנות לפתור את התקלה תוך דקה ואם לא להעביר הלאה לצוותים מתקדמים יותר.

יש לי בערך ארבעה חברים תוכניתנים שאני בקשר טוב איתם, שלושה מבואסים מהתחת והרביעי מבסוט (ואני די בטוח שזה מתחלק חצי חצי, וסתם יש לי פה סטיית סטטיסטית בסיסית). מה שאני מנסה לומר זה שלא חשוב איפה אתה עדיין מדים זה חרא.

מבחינת משכורת זהמשתנה ובגדול. תלוי איפה היית ומה עשית. אני מכיר נתמ"מניק שהיה תותך ביוניקס והים מרוויח 20 בחודש. וגם כאלו שמרוויחים 8. אני מכיר גם טממניק שמרוויח היום 15, ומלא שלא מצאו עבודה. תוכניתנים אני לא מכיר שהתשחררו אבל בגלל עודף תוכניתנים בצה"להמשכורות די נמוכות ותלויות יותר בתארים שעשית (לפי מה ששמעתי מחברים שעדיין לא התשחררו)...

בסופו של דבר אל תלך לפי הכסף, זה כולה עוד פרט קטן בקורות החיים שלך, ולדעתי עדיף לך לעשות צבא מעניין בתחום שאתה אוהב. אני למשל שונא תכנות אז לא הלכתי להיות תוכניתן. את העבודה שלי שיש בצבא אני מאוד אוהב, אם כי יש מלא חארטות צבאיות מסביב (שמירות וכו') וזה קיים בכל מקום.

ככה קצת בקצרה על כלאחד מהתוחמים:

טמ"מ- (טכנאי מערכות מחשב) מתעסק בעיקר בתחום התקשורת, מצפינים, סוויצים, ראוטרים, כבלים, אל-חוטי. טממניקים נחשבים למגרסת הזבל של צה"ל בתחום המחשוב, אם לא יודעים למי זה שייך זה הולך אליהם. ככה שבתאכלס הם יכולים להתעסק בהכל ובסבירות גבוהה. הבעיה יש טמ"N ניקים כמו זבל ומגיעים לכל חור אפשרי בצבא. סיכוי נמוך לקבל תפקיד טוב(והוא לא ממש תלוי בכמה היית שפיץ)

מקביל לאיש תקשורת באזרחות. שנה קבע. סיכוי טוב לברוח מזה.

נתמ"מ- (ניהול תשתיות מערכות מחשב) אחראים על חוות השרתים וניטורם, מה זה אומר בתאכלס? הם אחראים על גיבויים, שמירה על עבודה רצופה של המערכות בחווה (AD, מייל, , DB, אבטחת מידע וכל מה שנדרש בתחום הלוגי), אם אין תקלות הכל טוב ויפה, אבל אם יש שכח מהבית או מהמיטה או מאיזושהי הפסקה, כי עד שזה לא עובד אתה לא הולך. נתממ כמעט לעולם לא יפול גרוע כי יש מעט מאוד מקומות עם חוות שרתים בצבא.

ורובם טובים (מודיעין,ממרמ, חיהא, חיה וכו'). בנתמ"מ יש מעטים מאוד בצבא ולכן יש תחשוה מאוד גבוהה של לכידות ביניהם (שכמה שזה נשמע דבילי זה חשוב).

מקביל לתפקיד של איש סיסטם/IT באזרחות. שנה קבע. סיכוי סביר לברוח.

תוכניתן-מתעסק בעיקר בתכנות, אך גם לפעמים בסיסטם (סיכוי נמוך אבל קיים). כמו נתממ תוכניתנים יש במעט מקומות בצבא. מצד שני יש יותר מדי כאלו אז יש הרבה תחרות על משרות (וכידוע תחרות על משרות מורידה את המשכורות), מקביל לתוכניתן באזרחות, שנתיים וחצי קבע + חצי שנה קד"ץ. סיכוי רע לברוח.

מגן בסייבר (שלא הזכירו אבל הוא שייך לאסכולה)- קורס חדש ככה שלא מכירים אותו כל כך מתעסק בעיקר על אבטחת מידע, אבל אם אתה חושב שאתה הולך לפרוץ למחשבים של איראן או לפנטגון התבלבלת... כולם שם חננות מתים (חצקונים, ונזלת תמידית מהאף) אז אל תצפה לחבר'ה.

שנה וחצי קבע, סיכוי לברוח - לא ידוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...