עבור לתוכן

בעיית טעינה בנייד ועזרה בחיבור מקלדת

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

אני די מבולבל פה - אין נתק בדרך ללוח כי הכל עובד , יש נתק ברגע שאני מחבר את השנאי- ברגע שהוא מחובר ללוח אין מתח שיוצא .

חשבתי אולי שהסוללה מקצרת או משהו בסגנון ולכן זה לא מטעין

  • תגובות 36
  • צפיות 3.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

נתק בין מה למה ?

פורסם
  • מחבר

ברגע שאני מחבר את הקונקטור של השקע לקונקטור שעל הלוח ואני מודד אחרי הלוח - אז אין מתח !

משהו שם כנראה הבעיתי אני חושב .

תודה

פורסם

יכולים להיות מכאן 2 מצבים :

יש מתח עד לנקודה מסויימת ואחריה אין - אומר שיש נתק בנקודה. ניתן למצוא אותה על ידי כך שהיא המקום האחרון שבו יש מתח

ברגע שאתה מחבר נעלם המתח גם על החלקים "הקודמים" - אומר שמשהוא מקצר ובכך מפיל את המתח של הספק. אם לספק עצמו יש LED, תבדוק אם ה LED מתכבה ברגע החיבור

סיפור קטן על ניסיון שלי אם מציאת נתק :

היה לי ביחידה בצבא גנרטור, לגנרטור הזה יש פאנל שליטה במתח נמוך מאוד (לחצנים ל "ready, stop וידית משיכה ל start). כל הפיקוד מבוסס דיודות וממסרים. לוחצים על ready, מושכים start, נסגרים כמה ממסרים ומופעל סטרטר שמתניע את הדיזל. הכול עובד ממצבר רכב גדול של 12V

יום אחד הגנרטור פשוט לא רוצה לעבוד - לוחצים על ready, מושכים start, יש "קליק" של אחד מהממסרים בתוך הפאנל ו "תק" קלוש מהסטרטר וזהו. בניסיון השני גם זה לא היה

מעל הפאנל יש גם תאורה (כדיי לראות את הפאנל בחושך), התאורה מוםעלת אל ידיי מפסק והנורה היא נורת ליבון קטנה שעובדת מ 12V (כמו מה שמאיר את המספר האחורי במכוניות). גם התאורה הזאת לא נדלקת

מצבר מת ?

נבדוק אם מולטימטר (לא התפקיד שלי להתעסק אם זה בכלל, אבל אם אני ביחידה אני מוודא שיש לי שם כמה כלים בסיסיים בציוד האישי. ולא אכפת לי מהקטע שיש לצבא אם השבת שלא מזמינים טכנאי, אם קורה משהוא הגנרטור הזה יצתרך לעבוד גם בשבת ורצוי מאוד שיהיה תקין - במיוחד בתורנות שלי)

נתחיל מ + ו - של המצבר - משהוא כמו 12.5V, נראה תקין (מצבר מת יכול להראות כל מיני דברים אז זה עדיין לא אומר כלום)

ננסה להדליק את האור בפאנל. כצפוי מייד 0V

נכבה את התאורה - מייד שוב 12.5V. בשביל מצבר מת, עומס או קצר זה אותו דבר - זה מוריד את המתח שלו ל 0. עוד משהוא - אחריי שמנתקים את העומס או את הקצר, למצבר לוקח כמה שניות "להתאושש" למתח שכיאלו יש עליו. במקרה הזה הוא חזר מיידית. משהוא כאן לא בסדר

נמדוד שוב. אבל הפעם מדדתי לא על החיבורים של החוטים (יש על החוטים סופית לחוצה שמתחברת למהדק אם בורג, ויש בה מקום נוח לתקוע בו את ה probe של המולטימטר - מה שעשיתי מקודם), אלא ממש על המגעים של העופרת שיוצאים מתוך המצבר. 12.5V, אני מדליק את המנורה, מתניע, לא משנה מה, יש שם 12.5V

אוקיי ננסה למדוד בין המגע של המצבר למהדק שמחובר אליו.... 0V

מדליק את המנורה - 12.5V בין המגע של המצבר לכבל שמחובר אליו !

מה היה שם ? המגע של המצבר וכן המהדק שיושב עליו עשויים מעופרת. הסופית של הכבל עשויה ממשהוא שנראה מגולוון, אוליי פלדה. היה שם כל מה שצריך בשביל קורוזיה : מגע בין 2 מתכות שונות, זרם DC, ואפילו רטיבות + חומצה מהמצבר בקרבת מקום. בשטח המגע בין המהדק והסופית של הכבל נוצר ציפוי דקיק ומושלם של קורוזיה, כך שהציפוי הזה בדיוק מבודד את המהדק מהמגע של הסוללה (מה שאומר שהיה מעורב תהליך חשמלי ביצירה של הציפוי הזה). לציפוי הזה יש התנגדות גבוהה (כנראה כמה עשרות K לפחות) - כשרק המולטימטר מחובר למעגל, המולטימטר (שההתנגדות שלו הרבה יותר גבוהה) רואה 12.5V גם בטור לנגד הזה. אבל ברגע שמופעל עומס כלשהוא בתוך הגנרטור (ואפילו ממסר שלוקח כמה עשרות mA במצב רגיל), כל המתח נופל על ההתנגדות הזאת

הבעיה נפתרה על ידיי פירוק המהדק, שיוף שלו ושל הסופית של הכבל על בטון קרוב, והרכבה מחדש

ובכן מה ניתן ללמוד מזה :

כשמודדים מתח על נתק, אם בנתק יש עדיין קצת מוליכות (כמובן במקרה של הגנרטור הסיכוי לזה גבוה יותר ממחשב נייד), היא וה "עומס" במעגל יוצרים ביניהם מחלק מתח. לכן מספיק שתהיה מוליכות אפסית אפילו של כמה עשרות או מאות K ohm, כדיי שבלי עומס אתה תמדוד מתח תקין או קרוב לכך על דברים שנמצאים אחריי הנקודה של הנתק, ורק תחת עומס המתח יירד ל 0. אם יש LED בספק הכוח של המחשב, אתה יכול לראות לפי ה LED הזה אם המתח שהתאפס הוא בגלל קצר (מה שמכבה את כל הספק וראת ה LED) או נתק (במקרה כזה ה LED ממשיך לדלוק כי הוא נמצא לפניי הנתק)

בין 2 הצדדים של הנתק יהיה בדיוק המתח שלא נמצא במקום הנכון. אם אתה מודד מתח בין 2 נקודות שאמורות להיות למשל שתיהם על +, זה אומר שכנראה הנתק ביניהם

אם יש מתח תקין קבוע בין 2 נקודות שאמורות להיות + ו -, זה אומר שהתקלה היא נתק (ולא קצר), וכן שהנקודות האלה נמצאות לפניי המקום של הנתק

פורסם

לפני כמה חודשים הגיע אליי מחשב שלא נדלק.

בדיקה קצרה הראתה שהספק מקולקל. הזמנתי חדש - גם איתו לא עבד.

פתחתי את המחשב והתחלתי לבדוק. מסתבר שמיד אחרי השקע של הטעינה יש פיוז SMD פיצפון שנשרף..

קצרתי אותו והמחשב חזר לחיים.

אז תבדוק גם את העיניין הזה..

פורסם
  • מחבר

אין לד ביקורת ואין כלום - בבושת פנים החזרתי את המחשב, המחשב לא עובד עדיין ........... :bash:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים