למה סוללות GP כל כך נפוצות בארץ? - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה סוללות GP כל כך נפוצות בארץ?


Boris_yo

Recommended Posts

בדואר יש תמיד חבילות בהנחות, יש גם רשתות מזון, מכולות וכו' ואם כל הסוללות חיקויות ומזוייפות כאותנטיות אני רוצה לעשות סדר בידיעת שוק סוללות בארץ. אני גם זוכר שצבע על חבילת GP הייתה יותר כהה לעומת צבע על חבילת GP שקניתי במקום אחר. יש GP , יש GP ULTRA...

הנה קניתי חבילה של AAA לרוב בשביל מפתח עגלות:

bTOZwl.jpg

האם אותם GP שאני קונה בדואר שווים לסוללות BTY שאפשר לייבא מסין?

אלו קניתי יחד עם מצלמת PENTAX ב2006 ולא השתמשתי בכולם, אולם לפני שנה הטענתי אותם והבנתי שלא שוות כלום כי למחרת אין להם מטען:

Fa2fpl.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

GP נפוצות כי הן נפוצות .יש להם שיווק רשמי בארץ וכנראה שהחברות האחרות לא כלכך מתענינות בשוק שלנו. בקשר לסוללות NIMH נטענות - הן לא מחזיקות מטען זמן רב הן מאבדות כ 10% מטען כ48 שעות אחרי הטעינה (אם זכור לי נכון) ואז 1% ביום. יש NIMH שמעבדות רק 15% לשנה והן נקראות low self discharge . לGP יש כאילו שנקראות recyco או משהו כזה. עדיין החברה שמיצרת טובות כאילו היא Sanyo והסוללות שלהם נקראות eneloop .

יש תמיד זיופים אז כדאי מאוד לקנות ממקום אמין יחסית. בכל מקרה ממש לא מומלץ לקנות NIMH שהן לא low self discharge בעיקר לא למצלמות. בגלל הבעיה הזאת יבאתי eneloops ומטען טוב מאתר בחול. במקום לשלוח אותם לארץ ב35$ (שזה די סביר ביחס למשקל של 30-40 סוללות ומטען) שלחתי אותם להורים שלי שגרים בארה"ב והם הביאו לי אותם כשביקרו בארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש תמיד זיופים אז כדאי מאוד לקנות ממקום אמין יחסית. בכל מקרה ממש לא מומלץ לקנות NIMH שהן לא low self discharge בעיקר לא למצלמות. בגלל הבעיה הזאת יבאתי eneloops ומטען טוב מאתר בחול. במקום לשלוח אותם לארץ ב35$ (שזה די סביר ביחס למשקל של 30-40 ומטען) שלחתי אותם להורים שלי שגרים בארה"ב והם הביאו לי אותם כשביקרו בארץ.

כמה עלו לך סוללות? $35 משלוח לארץ? זה של כמה קילו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קניתי פה

https://www.thomasdistributing.com

זה היה מזמן קניתי בעיקר כי היה לו מטען maha mh9000 וסוללות eneloop בנחיר די סביר . הסוללות עלו לי בערך 2$ כל אחת . זה היה פחות ממה שהיה בארץ אבל באיכות יותר טובה. היום אפשר למצוא מחירים כאילו בארץ וגם את המטען. קניתי את הכל לפני איזה 5 שנים מאז השוק בארץ השתנה.

הסוללות הירוקות של gp בסדר ואפשר למצוא היום eneloop בארץ אבל הן בטח יותר יקרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העלות של משלוח שלהם לא מקובלת עלי - $45~. בדקתי 2 אריזות עם 4 סוללות כל אחת והם שולחים דרך פדקס רק.

זה היה מזמן קניתי בעיקר כי היה לו מטען maha mh9000 וסוללות eneloop בנחיר די סביר . הסוללות עלו לי בערך 2$ כל אחת . זה היה פחות ממה שהיה בארץ אבל באיכות יותר טובה. היום אפשר למצוא מחירים כאילו בארץ וגם את המטען. קניתי את הכל לפני איזה 5 שנים מאז השוק בארץ השתנה.

מה אתה מתכוון כשאומר ששוק בארץ אשתנה?

הסוללות הירוקות של gp בסדר ואפשר למצוא היום eneloop בארץ אבל הן בטח יותר יקרות.

אני קניתי GP RECYKO כאן:

http://www.focalprice.com/EB228G/Genuine_GP_412V_820mAh_AAA_NiMH_Rechargeable_Battery_Green.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה נכון שהמשלוח קצת יקר אבל קח בחשבון שבתקופה ההיא היה קשה להשיג MH-C9000 בזמן שהיום אפשר לקנות אותו בארץ.

מבחינת השינויים בשוק הישראלי - יש הרבה יותר מגוון במוצרים שמוצעים וקל יותר להשיג מוצרים איכותיים.

ובקשר למחיר הAAA שקנית זה ממש זול אם הם באמת מקוריים הקנייה שווה. עדיין אני לא בטוח מה המחיר שלהם בארץ. יש להם גם AA .

בכל מקרה אם יש לך שימוש אינטנסיבי בסוללות AA/AAA מומלץ לקנות מטען איכותי בהתאם לצרכים שלך. Maha ו la crosse מתמחות בזה אבל אני לא בטוח מה מומלץ היום. לפני 5 שנים ה la crosse היה עם כמה בעיות איכות אבל הם בטח תיקנו אותם כבר. לmaha יש כמה מטענים טובים כמו זה שיש לי אבל יש שם המון אפשרויות שאני גם ככה לא משתמש בהם. המטען שלי הוא ל4 סוללות אבל יש להם מטענים של 8 . חוץ מזה שזאת חברה רצינית המטענים שלהם טוענים כל סוללה בנפרד בזמן שהמטענים הפשוטים יותר טוענים אותן לפעמים ביחד ומקבלים תוצאות מעורבות. יש חוץ מזה מטענים מקצועיים שיותר מתאימים לאנשים שמתעסקים במכוניות/מטוסים בשלט רחוק או שיש להם עם מגוון סוגי סוללות.

יש מטענים שטוענים כל בנפרד גם של חברות אחרות. אני בזמנו קניתי את ה Mha שלי כי הוא נחשב לבין המטענים הכי טובים אם לא הכי טוב והוא עלה בערך כמו מטען פשוט בארץ. אם כבר מבזבזים כסף כדי לקנות משהו טוב בעיקר עם ההבדל במחיר לא משמעותי.

יש עוד משהו שצריך לקחת בחשבון עם נטענות - הן יכולות להתקלק ולהפסיק להטען. המטען שיש לי מזהה את הסוללות האילו ונותן אזהרה של high impedance הוא גם מזהה ככה אלקליין שדחפו למטען בטעות והוא לא אמור לטעון אותם (למרות שזה אפשרי זה יכול להיות מאוד מסוכן) . אפשר לנסות לתקן את הסוללה במטען אבל זה לוקח הרבה זמן ולא תמיד עובד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המטען שלי הוא ל4 סוללות אבל יש להם מטענים של 8 . חוץ מזה שזאת חברה רצינית המטענים שלהם טוענים כל סוללה בנפרד בזמן שהמטענים הפשוטים יותר טוענים אותן לפעמים ביחד ומקבלים תוצאות מעורבות.

מעורבות? כלומר סוללה 1 נטענת במלואה וסוללה 3 3/4 ושער סוללות מה שייצא?

יש עוד משהו שצריך לקחת בחשבון עם סוללות נטענות - הן יכולות להתקלק ולהפסיק להטען. המטען שיש לי מזהה את הסוללות האילו ונותן אזהרה של high impedance הוא גם מזהה ככה סוללות אלקליין שדחפו למטען בטעות והוא לא אמור לטעון אותם (למרות שזה אפשרי זה יכול להיות מאוד מסוכן) . אפשר לנסות לתקן את הסוללה במטען אבל זה לוקח הרבה זמן ולא תמיד עובד.

לתקן סוללה במטען? פעם ראשונה אני שומע את זה...

מפתיע שכולם אומרים MAHA, LA CROSSE ואף אחד לא מדבר על מטענים של GP:

http://www.gpbatteries.com/html/products/powerbank_premium.html

כמו GP POWERBANK V800C למשל שמסוגל להטעין תוך 15 דקות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש אנשים שבדקו את הדברים האילו יש את candlelightforum (אם השם זכור לי נכון) ושם הם מדברים המון על דברים כאילו.

יש תהליכים שהמטען יכול לעשות כדי לשפר את ביצועי הסוללה כמו ריקון וטעינה מחדש ואפשר גם לעשות ריקון וטעינה איטית . לרוב המטענים היותר טובים טוענים בפולסים ובודקים את תגובת הסוללה וכשהיא כמעט מלאה הם עוברים לזרם נמוך שנקרא top off charge .

אני לא מכיר את המטענים של GP . היה לי אחד שטוען בזוגות ומטען כזה לא שווה הרבה. עדיף לטעון כל בנפרד. אני חושב שהמטען שלי מוגבל להטעלה של עד 2A שבמקרה של AA זה בערך 1C בשביל לטעון ב15 דקות צריך לדחוף לה איזה 8A או 4C שזה כנראה אפשרי אבל אני לא חקרתי את הנושא. זה הכל תלוי בשימוש שלך בסוללה. עם low self discharge אתה יכול לטעון ולהחזיק אותם איזה חודש חודשיים עם אובדן מטען מינימאלי. לטעון כאילו ב4C בטח אומר שהם יתחממו מאוד כי לטעינה של NIMH יש נצילות של איזה 66% .

אפשר לחפש בגוגל ולשאול בפורומים שונים שחופרים בנושא כמו זה שצינתי למעלה וכאילו של צלמים. היום גם נפוץ למצוא סוללול LI-ION אבל איתם צריכים להיות מאוד זהירים כי בזמן תקלה כאילו יכולות להתלקח/להתפוצץ כי הן יכולות ליצר מימן ובגלל זה יש לרובן מעגל הגנה כלשהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש תהליכים שהמטען יכול לעשות כדי לשפר את ביצועי הסוללה כמו ריקון וטעינה מחדש ואפשר גם לעשות ריקון וטעינה איטית . לרוב המטענים היותר טובים טוענים בפולסים ובודקים את תגובת הסוללה וכשהיא כמעט מלאה הם עוברים לזרם נמוך שנקרא top off charge .

חשבתי מדובר ברב-ארוציות, לכל פתח נתון ארוץ טעינה משלו...

אני לא מכיר את המטענים של GP . היה לי אחד שטוען בזוגות ומטען כזה לא שווה הרבה. עדיף לטעון כל בנפרד. אני חושב שהמטען שלי מוגבל להטעלה של עד 2A שבמקרה של AA זה בערך 1C בשביל לטעון ב15 דקות צריך לדחוף לה איזה 8A או 4C שזה כנראה אפשרי אבל אני לא חקרתי את הנושא. זה הכל תלוי בשימוש שלך בסוללה. עם low self discharge אתה יכול לטעון ולהחזיק אותם איזה חודש חודשיים עם אובדן מטען מינימאלי.

דווקה רשום שENELOOP שומרות 85% טעינה אחרי שנה ו75% אחרי 3 שנים...

אפשר לחפש בגוגל ולשאול בפורומים שונים שחופרים בנושא כמו זה שצינתי למעלה וכאילו של צלמים. היום גם נפוץ למצוא סוללול LI-ION אבל איתם צריכים להיות מאוד זהירים כי בזמן תקלה כאילו יכולות להתלקח/להתפוצץ כי הן יכולות ליצר מימן ובגלל זה יש לרובן מעגל הגנה כלשהו.

כוונה לסוללות 18650? או AA/AAA ליטיום?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראשית כל, טעינת נטענות במטענים מהירים (4 שעות עד 15 דקות) תגרום להן לשבוק חיים תוך מספר בודד של הטענות, שלא לדבר על כך שהטעינה איננה מושלמת, ומתבצעת בזרם גבוה מאוד, שגורמים לחימום יתר של הסוללות, וכתוצאה מכך לשינויים כימיים בסוללות שמקצרים את חייהן.

אני משתמש במצלמה שלי עם GP Recyko+ בגודל AA, ואחרי ששמעתי שמטענים מהירים מקצרים את חיי הסוללות, קניתי מטען GP S390 לא מהיר אשר מטעין את הסוללות בזרם של 200mA השווה לזרם הטעינה המומלץ של נטענות AA. משך זמן הטעינה שלו הוא 8-12 שעות, עם חריצי טעינה נפרדים, ואין לו חיווי של טעינה מלאה (נוריות הטעינה הנן בצבע אדום קבוע), והסוללות לא מתחממות בזמן הטעינה אלא רק בסיומה. ברגע שהסוללות מרגישות חם (נגרם כתוצאה ממעבר המטען למצב של הטענת יתר כאשר הסוללות מלאות) אני מוציא את המטען מהחשמל ובודק שנוריות חיווי הטעינה מאירות באור חלש. אם כן, זה אומר שהסוללות מלאות.

עדיין אין לי התרשמות של כמה זמן GP יחזיקו עם המטען הזה, אבל אני מניח שהרבה יותר מאשר עם מטענים מהירים (אולי כמה שנים טובות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במטענים מתקדמים יש מד טמפרטורה על כל כדי למנוע חימום יתר והחום לפעמים הוא הסיבה להפסקת טעינה. עדיין יש דרך אחרת להפסקת טעינה מהירה שקשורה למתח וזרם. אני פעם קראתי על זה והמטענים המתקדמים לרוב עובדים ככה. הם מטעינים מהר בזרם הגבוהה ואז עוברים להטענה בזרם נמוך בסוף . אחרי שהטעינה מסתיימת הוא עדיין מזרים לה כמות זרם קטנה כדי למנוע את פירוק המטען.

ב maha mh-c9000 יש אפשרות לקבוע כל זרם טעינה שאתה רוצה אבל המינימום הוא 100 או 200 מיליאמפר. זרם ברירת המחדל הוא 1000mA שזה לא כזה נורא מבחינת NIMH AA זה טוען אותן תאורתית תוך 3 שעות (לא על השעון) אולי 4. עדיין לAAA זה אולי זרם קצת גבוה. בגדול המטען מתקדם יותר ממה שאני צריך כי השימוש שלי לא כבד במיוחד אני פשוט תוקע את הסוללות במטען ומחכה שיטען אותם. לפעמים הוא מזהה מקולקלות ואז אני נפתר מהן או נותן למטען לעשות להן מסאג' אבל זה לרוב לא עובד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...