בעת משחק לפתע נשמע זמזום קצר והמחשב מחליט לרסט את עצמו בלי אזהרה. - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעת משחק לפתע נשמע זמזום קצר והמחשב מחליט לרסט את עצמו בלי אזהרה.


Cha0stAlker

Recommended Posts

היי. אז זאת בעיה שהתחילה אתמול. המחשב מרסט את עצמו בלי שום אזהרה או הודעת שגיאה, רק זמזום קצר שנשמע זמן קצר לפני הריסוט. אני לא בטוח אם הזמזום נשמע מהרמקולים או מהמחשב, אבל אני אבדוק את זה. בעקרון כבר כמה שבועות שאני שומע קליקים ב HDD חדש שקניתי ב RSM ואני מתעצל ללכת לחנות ולהחליף אותו, כך שהוא חשוד (כשאני חושב על זה, מערכת ההפעלה לא מותקנת עליו. אז הוא לא חשוד מרכזי). אני גם חושד בספק הכח שלי, אולי הוא מתחיל להפגין חוסר יציבות (מה לעשות, הוא לפחות בן 3). בכל מקרה, בגלל שאני כבר לא ממש מעודכן בשטח, הייתי רוצה המלצה לתוכנות של בדיקת יציבות הקשיח, בדיקת יציבות ה , בדיקה לזכרונות לא תזיק, וגם למאמץ המעבד והכ.מסך .

בנוגע לתוכנה - הדרייברים מעודכנים, נבדקים.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי רוצה המלצה לתוכנות של בדיקת יציבות הקשיח, בדיקת יציבות ה , בדיקה לזכרונות לא תזיק, וגם למאמץ המעבד והכ.מסך.

אני כבר לא מכיר שום תוכנה. נו טוב, נלך לגוגל לפני שיביאו לי פה lmgtfy.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב התחממות זה לא (מעבד 59 מעלות בעומס אחרי חצי שעה, תתפלאו, prolimatech megahalems הוא אלוהי. כ.מסך: 114 מעלות כעבור חצי שעה, כן זה חם מאוד אבל הוא לא מגיע אפילו ל 80 מעלות במשחק), עומס יתר על הספק זה לא (prime95+furmark יחד מוכיח את זה), קשיחים זה לא (ע"פ diskcheckup). בנוגע לזכרונות - עוד לא בדקתי, אבל אם זו בעיה חומרתית אז זו חייבת להיות הבעיה.

בנוגע לתוכנה - העפתי איזה 19 וירוסים/טרויינים וכו' עם ESET NOD32, Kaspersky ו - BitDefender בנפרד כמובן (רק אנטי-וירוס אחד היה מותקן בכל פעם). אם הבעיה תמשיך ותחמיר אז סביר להניח שאלה הזכרונות...

עוד רעיונות/הצעות/דברים שלא חשבתי עליהם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, הוא נכבה סופית כעבור זמן מה בגלל העומס. הוא לא עושה ריסט.

עריכה: למעשה כשאני חושב על זה לא נתתי לו לכבות, הפסקתי את הבדיקה כשבכרטיס המסך הגיע ל 112-113 מעלות, כי בבדיקה הנפרדת ראיתי שכשהוא מגיע ל 114 המחשב נכבה ממילא, כך שתיאוריות אם כרטיס המסך היה מחזיק אז אולי הוא כן היה מרסט. אבל אי אפשר לדעת, הכרטיס כאן הוא צוואר הבקבוק בבעיה. אבל אני אעשה בדיקה נוספת באמת לראות מה קורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז מה שאמרתי זה שלדעתי כרטיס המסך נהיה חם מדי והמחשב נכבה כדי למנוע נזק (לכ.מסך), לפני שיש על הספק מספיק עומס כדי לגרום לו לרסט. לכן המחשב נכבה סופית - כיוון שמה שהצית את הכיבוי זאת הטמפרטורה של כרטיס המסך ולא העומס על הספק. קצת קשה לי להסביר. תכף אני אעשה עוד בדיקה שחשבתי עליה ואני אעדכן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדכון:

אז ככה. ספק הכח זה לא, בוודאות של 99%. פשוט הדלקתי את המזגן על 18 מעלות וחיכיתי שהחדר יהיה קריר (מן הסתם עדיף בהרבה על ביצוע בדיקה עם כ.מסך אחר) ואז עשיתי את הבדיקה ע"מ שהטמפרטורה של כרטיס המסך לא תעלה ותגרום לכיבוי המחשב. כעבור שתי בדיקות של 30-35 דק' כל אחת (שתי הבדיקות האחרונות של prime95 בצירוף עם furmark) המחשב לא ריסט ולא כלום.

אז בעקרון מה שנשאר זה לבדוק את הזכרונות? האם memtest נחשבת טובה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן האי נחשבת טובה .

אבל לפי מה שאמרת 112 מעלות לכרטיס מסך זה ממש לא תקין בעליל.

מה שגם המחשב נכבה בזמן משחק כלומר הכרטיס מסך מתחמם יתר על המידה*

שהפעלת מזגן המחשב לא נכבה בגלל שהכרטיס מסך לא הגיע למעלות גבוהות שציינת מקודם .

ככה שיוצא זה הבעיה היא בכרטיס מסך שמגיע למעלות חום ממש לא תקינות

וגם 59 מעלות למעבד זה לא הכי טוב מציע לך לעשות ניקוין יסודי בתוך המארז מאבק וכן למרוח משחה טרמית חדשה על המעבד ועל הכרטיס מסך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כ.מסך: 114 מעלות כעבור חצי שעה, כן זה חם מאוד אבל הוא לא מגיע אפילו ל 80 מעלות במשחק)

כמו שציינתי, זה ממילא לא רלוונטי לכמה הכרטיס מגיע במאמץ של 100%. במשחק הוא לא מגיע קרוב לזה בכלל. ואני לא חושב שאתה מודע לזה, אבל ה Q6600 נחשב מעבד מאוד חם וביחס למחשב שלא ניקו בו אבק שלושה חודשים ומשחה טרמית - מי זוכר בכלל מה זה, 59 מעלות זה מכובד ביותר. תאמין לי, אין בעיה עם הקירור שלי (עם האבק/משחה - כן). אני זוכר שבזמנו הייתי על OC יציב לחלוטין על 3.6GHz וטמפ' המקסימום לאחר בדיקת מאמץ של 12 שעות הייתה 53.

בכל מקרה הבעיה לא קרתה לי כבר די הרבה זמן יחסית (היא הייתה קורת אחת ליום, אתמול והיום היא לא קרתה). כנראה זה היה איזה וירוס (כמו שציינתי, העפתי 19 חולירות כאלה ואחרים). אם יקרה שוב אני אעדכן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...