עבור לתוכן

דרכים להטענת מצבר LEAD ACID

Featured Replies

פורסם

נחמד ביותר והרבה יותר טוב מטעינה צפה, אבל גם יקר יותר בהתאמה...

  • תגובות 62
  • צפיות 15.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

לא מצויין ברשימה שהמטען שהוצג פה בלינק יכול להטעין סוללות עופרת.

הספק ששמת קרי : http://www.ebay.com/itm/DC-DC-Auto-Boost-Buck-Converter-25W-2-15V-to-0-5-30V-Solar-Voltage-Regulators-/130703546018?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e6e89d6a2#ht_3754wt_1110 הוא מכרז. יש אחד עם נתונים דומים שמתאים למשימה שאפשר פשוט להזמין וזהו? כי אני בעשר דולר שם וכל הזמן אני ב OUTBID..

אני הפכתי מבולבל מכל המתגים והפיצולים. ניסיתי אתמול לצייר בצייר את מהלך החיבורים של כל רכיב לכל רכיב, וגיליתי לדאבוני שאני לא זוכר כ"כ (או שההגיון שלי לא מאפשר לי פשוט..) איך אני מחבר את המפסקים למעגל (בעיקר ברמה הטכנית כמובן ולא ברמה הרעיונית).

אם יש למישהו אפשרות לצייר לי את מהלך החיבורים עד המגבר אני יותר מאשמח!

כמו כן אם אני רוצה להוסיף דיודה, אני יכול לפרק אחת מאיזה מכשיר ישן? או שחייב חדשה לפי נתונים מסויימים? (זה הרי לא כמו נגד נכון?)

פורסם

ראיתי איפה שהוא בתיאור למטה דעתוב שיש לו מצבים לטעינה של כל סוגי הסוללות

הבחירה של הספק היא כזאת :

מה הזרם שאתה מתכוון לקחת ממנו (מקרה של הסוללה הפרוקה בצורה הכי קיצונית + נגד הספק) ?זה הזרם ביציאה מהממיר שאתה צריך. אם לא כתוב זרם אבל כתוב הספק - מה ההספק במקרה הזה (הזרם X מתח היציאה) ? זה ההספק שאתה צריך. תיקח מקדמי ביטחון, אם אין לך אפשרויות אז תשנה את הנגדי הספק כדיי להקטין את הזרם

האם המתח בכניסה גבוה או נמוך יותר ? (כלומר אתה צריך ממיר buck או boost ?) או שהמתח קרוב מאוד ויכול להיות קצת מעל או קצת מתחת תלוי ב "מצב רוח" ? (כלומר אתה צריך buck+boost)

האם כל המתחים מתאימים ?

אם כן - קח אותו

המעגל בכללי ב 2 אפשרויות

אפשרות ראשונה - מפסק מחליף 6 חיבורים, תעבוד אם ממיר שבו ה - בכניסה וה - ביציאה הם לא אותו מוליך

אפשרות שניה - מפסק מחליף 3 חיבורים, תעבוד אם ממיר שבו ה - בכניסה עובר ישר ליציאה. היא לא תעבוד ויכולה לעשות נזק אם ממיר שלא בנוי בצורה כזאת

פיוזים : F טעינה לזרם המקס' שבו יכולה להיות טעינה. אם קורה קצר בחיבור של הסוללה (למשל קצר בין החוטים או שחיברת את הסוללה הפוך) הפיוז הזה נשרף. F יציאה - פיוז לזרם גבוה שמגן מקצר במגבר

אתה צריך דיודה ש :

מחזיקה זרם של יותר מהזרם טעינה המקס' שיכול לקרות (טעינה במצב של סוללה ריקה 8V)

המתח המינימלי שנופל עליה כשהיא פתוחה ידוע - אתה תצתרך להוסיף את המתח הזה בממיר. אם למשל הדיודה היא 0.6V אז אתה שם את הממיר אל 14V כך ש 0.6V נופל אל הדיודה ו 13.4V אל הסוללה

מחזיקה מתח הפוך של לפחות 13.4V, כלומר לא זנר או דברים כאלה

קיצור אם אתה רואה דיודה "גדולה" יש סיכוי גבוה מאוד שהיא תתאים - תבדוק ב PDF

אתה יכול לשים מטען מוכן במקום המעגל אם הממיר (זה יתן לך טעינה מהירה מבוקרת וכו). במקרה כזה אתה שם אותו במקום הממיר והנגד הספק, לפעמים אתה מעיף גם את הדיודה ולפעמים לא - תלוי בדגם של המטען. יתר המעגל ללא שינוי

פורסם
  • מחבר

זכיתי במכרז על הספק שאתה הצעת כמה תגובות קודם לכן, יצא לי 10.5$. לשלם ולסגור עניין כי הוא אמור להתאים (למיטב הבנתי הוא אמור להתאים אבל אני לא סומך על עצמי בנושא..)?

לא הבנתי מה הכוונה מפסק מחליף 6 חיבורים או 3 חיבורים. מה זה מפסק מחליף (פשוט מפסק?)?

ואיך אני יודע אם המינוס בכניסה והמינוס ביציאה הם אותו מינוס בשביל לא לעבוד עם ממיר כזה? (אין שרטוט של המעגל באיביי בלינק שהבאת, ועוד לא הבנתי אם להזמין אותו והוא מתאים או שלא).

איפה אני משיג מפסק שאפשר לחבר אליו 4 רגליים ושהוא מחליף בין 2 זוגות של פלוס ומינוס? (הכוונה כמו המפסק הראשון).

הפיוז - צריך להיות בזרם המקסימלי שבוא יכולה להיות טעינה עם מקדם ביטחון? כלומר עד 2.1A או קצת יותר? לא נראלי סביר שצריך מקדם בטחון כי אני לא מפחד שהפיוז ישרף אלא זה בדיוק מטרתו קרי לפקח על כך שגודל הזרם שמגיע לסוללה לא יהיה מעל המותר לטעינה.

בנוסף אין לי באמת מושג איזה מהמעגלים עדיף.. מה אתה חושב?

אין לי רב מודד וככל שאני מתקדם פה בשאלות אני מבין שצריך אחד בדחיפות.. כזה ב 40 שקל יעשה את העבודה או שעדיף משהו מתקדם יותר? אני לא חושב שצריך להגזים.

11010010110 אתה משו מפחיד.. לא יודע מאיפה הידע הענק הזה והסבלנות הזאת אבל באמת שאני חורט את השם שלך בגדול על העץ של הרמקול.. עשית לי פה יותר מחצי מהעבודה, דברים שבחיים לא הייתי מבין או מגלה לבד..פשוט גאון. תודה!

פורסם

הוא יתאים לזרם התחלתי עד כ 1.5A, תצתרך פיוז ונגד הספק בהתאמה

ואם כבר הוא - יש כאן אותו במחיר הרבה יותר נמוך (גם כן מכרז), יכול להיות שתרצה http://www.ebay.com/itm/DC-DC-Auto-Boost-Buck-Converter-25W-2-15V-0-5-30V-Solar-Voltage-Regulators-/130705469571?_trksid=p4340.m185&_trkparms=algo%3DSIC.NPJS%26its%3DI%252BC%26itu%3DUA%26otn%3D5%26pmod%3D130703546018%26ps%3D63%26clkid%3D8828877310171476354

כמו כן אם אתה רוצה מטען מתקדם (לטעינה מהירה) עכשו ההזדמנות להחליט

יש מפסקים מחליפים אם 6 או אם 3 חיבורים. המפסק של ה 6 הוא 2 מפסקים מחליפים (מבודדים אחד מהני) שעובדים תחת אוץה ידית והיא מחליפה את שתיהם בו זמנית

בחלק מהממירים ה - בכניסה וה - ביציאה משותף כלומר הוא עובר במוליך דרך הממיר. בממיר כזה תצתרך להחליף רק את ה + שהולך למגבר, שיהיה מחובר לכניסת המתח או לסוללה בהתאמה

בממירים אחרים ה - בכניסה וה - ביציאה מופרדים אחד בשני ויש ביניהם מתח, כלומר יש בממיר רכיבים שמחוברים ביניהם. אם בממיר כזה אתה תחבר מבחוץ את ה - של הכניסה אם ה - של היציאה, אתה תקצר ואוליי תהרוס את הממיר. אם זה ממיר כזה, תצתרך מפסק מחליף כפול (של 6 חיבורים), כדיי להחליף גם את ה + וגם את ה - בין הכניסת מתח או הסוללה

ב EBAY לא כתוב איזה ממיר זה. לכן נתתי את 2 המעגלים כך שתוכל לחבר אותו כשהוא יגיע ותוכל לבדוק את זה

את כל המפסקים האלה יש ב EBAY (נקרא DPDT) ויש בדיי הרבה מכשירים אלקטרוניים זרוקים

כמו כן יש כזה בחומרי בניין בתור "מפסק מוצלב". יש מפסקים מוצלבים אם 4 חיבורים ויש כאלה אם 6 חיבורים שבהם אתה מחבר 2 חוטים שהופכים אותם למפסק מוצלב. אם אתה לוקח את הדגם של 6 חיבורים ולא שם את 2 החוטים האלה, זה מפסק מחליף כפול לכל דבר

מפסקים אם ידית הזזה או לחצן יכולים להיות make before break (לא מתאים) ו break before make (מתאים), מפסקים אם ידית "סטיק" או כאלה "רגילים" 0-1 הם כמעט תמיד break before make (מתאימים)

זרם יתר במעגל טעינה יכול לקרות למשל אם חיברת סוללה דפוקה, חיברת את הסוללה הפוך, או אם 2 החוטים של הסוללה קיצרו אחד אם השני. הסכנה במקרה כזה היא לשרוף את הדיודה או את הממיר לכן הפיוז _של הטעינה_ אמור להיות למכנה הנמוך ביותר שלהם - לזרם כזה שהדיודה והממיר יכולים להחזיק. הסוללה היא לא פקטור, בשביל להגן אל הסוללה יש את הנגד הספק

את הנגד הספק אתה בוחר כך שבטעינה מסוללה ריקה (8V) הזרם לא יהיה קרוב מידי למקס' של הדיודה או הממיר, וכמובן שלא ישרוף את הפיוז סתם

הפיוז _של היציאה למגבר_ אמור להיות לכמה A, תלוי במגבר שיש לך + מקדם ביטחון שלא יישרף פתאום סתם מאיזה באס חזק

המעגלים תלויים בסוג של הממיר (או המטען, אם החלטת לשים מטען מוכן לטעינה מהירה) יש לך

המעגל אם מפסק מחליף 6 מגעים מתאים לכל סוגי הממירים / מטענים ולכן תשים אותו אם אתה לא בטוח

המעגל אם מפסק 3 מגעים מתאים רק לממירים שבהם ה - בכניסה וביציאה זה אותו קו (כלומר שהוא עובר במוליך דרך הממיר ואין שם רכיבים בין ה - בכניסה ל - ביציאה)

המודד ב 40 שקל לגמרי מספיק. (יתכן שתמצא אותו בפחות אם כבר אתה בענייני EBAY)

פורסם
  • מחבר

אני חושב שאם יש מטען מתקדם במחיר סביר שאפשר לקנות שיהיה עדיף על מה שאני מתכנן להכין (על אף כל ההשקעה והחפירה פה) זה עדיף.

אתה מדבר על מה שהבחור פה העלה? כי אין לי מושג אם שולחים לארץ..

המפסקים האלו נורא יקרים יחסית.. ראיתי כאלו ב 7-9$.. מקווה שאוכל למצוא כזה בזול או מפירוק של משהו ישן.

לדעתי אם אני מכין בעצמי את המעגל טעינה אני יעדיף את המעגל שעובד על שני המצבים.. לא לקחת סיכונים כי אני לא הכי סומך על עצמי..

דר"א הזמנתי רב מודד ב 4 דולר מאיביי מקווה שלא יעשה לי בעיות ושיגיע במלניום הקרוב.

כמה נמוך פיוז הטעינה כבר אמור להיות? הרי כל עוד אני לא יודע באיזו דיודה אני עומד להשתמש שכן לא קניתי \ פירקתי אחת כזאת ובנוסף לא כתוב באיביי בכמה אמפר מוגבל הממיר אין לי איך לדעת.

אותה הבעיה קיימת גם בפיוז המגבר כיוון שלא רשומה הגבלת מקסימום זרם למגבר, אלא רק מינימום של 3A ובסוגריים רשום :

" (the larger for current the better the sound effect is!)". כך שגם פה אני בבעיה..

פורסם

המטען שאתה רוצה - החלטה שלך. ההבדלים הם כאלה :

מהירות טעינה : יכול לקחת יום ויותר בטעינה צפה, מול כמה שעות בטעינה מהירה

יעילות : הרבה הפסדים אל הנגד הספק בטעינה צפה (ולכן אם רוצים לעשות אותה בזרם גבוה צריך להתעסק אם נגדים להספק גבוה או נורות וכו). היעילות של המטען עולה ככל שהוא מתקדם בטעינה (והמתח שנופל אל הנגד הספק יורד, עד שהוא מגיע ליעילות מקס' כשהסוללה טעונה), מטענים מהירים יכולים להיות בנויים בצורה יעילה יותר (לא כולם בנויים ככה)

אתה יכול לקנות בארץ מפסק מצליב לתאורה ומפסק מחליף לתריס חשמלי. אלה מפסקים של 240V מה שאומר שהם גדולים ויקרים יחסית אבל הם יעבדו טוב. שים לב שאתה צריך אותם רק במקרה של מפסק 6 יציאות :

במפסק מצליב יש כאלה של 4 יציראות (והוא לא מתאים), ויש של 6 (שמים 2 ג'אמפרים כדיי להפוך אותו לכזה של 4), בלי הג'אמפרים הוא מפסק 6 יציאות DPDT לכל דבר

במפסק לתריס יש כאלה אם 3, 4 ו 6 יציאות, זה של ה 6 יציאות (האחד שהוא לחצן בלי כל המבנה שמחבר אותו לקיר - נראה כמו מפסק אדום 0-1 של בוילר אבל הוא לבן) אמור להתאים

יש מודולים של מפסקים כאלה מחברות כמו bticino / ave (האלה שהם מסגרת שבה ניתן לחבר יחידות של מפסקים ושקעים כמו לגו), אבל שם אתה בדרך כלל תמצא את אלה של ה 3/4 חיבורים

ברגע שיהיה לך את הממיר תוכל לבחור את המפסק המחליף

אם יצא שהממיר מאפשר מפסק 3 יציאות, תוכל לקנות מפסק מחליף פשוט לתאורה או מפסק 1-0-2 (אדום כזה) בפחות מ 20 שקל, אם לא אז המפסק של 6

הדיודות - ברגע שיהיה אותם תדע

הממיר מ ebay - הוא 25W ונותן מתח של נניח 14V (הוספנו ל 13.4 את ה 0.6 שמתבזבז בדיודה). 25W / 14V = 1.78A

אני חושב ש 10A או משהוא כזה יתאים למגבר שצריך 3A

פורסם
  • מחבר

אני כן מעדיף מטען חכם, אני רק לא יודע אם שני אלו : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11668__HobbyKing_Variable_6S_50W_5A_Balancer_Charger_w_accessories.html

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15379__IMAX_B6_Charger_Discharger_1_6_Cells_COPY_.html

יכולים להישלח לארץ וכמה המשלוח יעלה במידה וכן, כי זה לא כתוב שם.

יש בחנות הזאת שקרובה לביתי את המפסק הזה : http://www.amperel.co.il/products/72657

התכוונתי שאני צריך גם מפסק מצליב לתאורה וגם מחליף לתריס חשמלי כמו זה או רק את אחד מהם?

כמו כן לא הבנתי למה התייחסת כשכתבת :

הממיר מ ebay - הוא 25W ונותן מתח של נניח 14V (הוספנו ל 13.4 את ה 0.6 שמתבזבז בדיודה). 25W / 14V = 1.78A

זה בהקשר לשאלה שלי לגבי איזה פיוז לשים ליציאה למגבר?

פורסם

במטענים האלה המקום היחיד שבו כתוב סוללת SLA זה למטה במאפיינים :

Pb battery voltage: 2-20v

אם הכוונה שלהם היא ל "סוללת עופרת" אז כן הוא יכול להטעין סוללה כמו שיש לך. יתרון נוסף שניתן לחבר אותו מהספק של המחשב. בעיה אפשרית היא שהוא ישכח את הנתונים של הסוללה ותצתרך לבחור אותם כל פעם מחדש

חיפשתי קצת ב EBAY אם יש מטענים אחרים ל SLA, אז יש אבל אם 2 בעיות : כולם מתחברים לחשמל כלומר לא ניתן לחבר אותם מהספק של המחשב, והתקע חשמל שלהם הוא ל 120V ולא ל 240V

ניתן לבנות לבד מטען מהיר אם אותו ממיר מ EBAY (של ה 25W שמצאנו) ומעגל בקרה. בעיקרון זה מטען אם מתח של כ 15-16V במקום 13.4V, נגד הספק קטן יותר, רכיב בקרת זרם, ומעגל בקרה שמודד את מצב הסוללה ומנתק את המטען כשהטעינה מסתיימתנתק את המתח כשהטעינה מסתיימת שניתן לבנות על בסיס ציפ 555

מה שציטטת זה החישוב של כמה זרם מקס' ניתן למשוך מהממיר הזה. חוץ ממנו יש לך את ההגבלה של הדיודה. אתה בוחר את הנגד הספק כך שלא יעבור את ההגבלות זרם האלה במצב רגיל של טעינה מסוללה ריקה, ופיוז קצת יותר גבוה (אבל עדיין במסגרת ההגבלות) שנותן הגנה במקרה שהזרם גבוה יותר למה שהוא

דוגמה : שמת דיודה של 3A, כך שההגבלות הם 1.78A מהממיר, 3A מהדיודה. ההגבלה החמורה יותר היא 1.78A. לכן תיקח את הפיוז 1.5A (זה הכי קרוב שיש שלא עובר את ה 1.78) ונגד הספק כזה שלא יעבור נניח את ה 1.3A בתנאים רגילים

הפיוז ליציאה למגבר גדול יורת בהרבה - אם נניח המגבר שלך צריך מינימו 3A אז תשים של 10A

פורסם
  • מחבר

האמת היא שאני כבר לא כ"כ יודע מה לעשות.. מצד אחד הכי קל יהיה לי לקנות את המטען הזה ולגמור עניין. השאלה היא אם 27$ (כולל משלוח) זה מחיר ששווה לי לשלם עליו ולהוריד את "כאב הראש" הזה מעליי. כי מדבריך הוא יתן תוצאות עדיפות ממשהו שיבנה ידנית על ידי. ולמיטב הבנתי בניית מטען כזה עם מעגל בקרה הינו דבר יחסית מסובך שאני מאמין שעלות רכיביו תייהינה יחסית גבוה (לא?).

מה אתה היית עושה במקומי? אשמח להמלצה על דרך פעולה..

כמו כן, כמה מסובך \ יקר אמור להיות בנייה של כזה מעגל (לא טעינה צפה אלא טעינה מהירה)?

פורסם

אני הייתי בונה מטען מהיר. יש לי מעגל שתיכננתי אבל לא ניסיתי אותו, כך שיהיה צריך לשחק הרבה אם ערכים של רכיבים כדיי שהוא יעבוד

עלות הרכיבים שלו לא גבוהה, אני חושב שלא יותר מכמה $

זה המעגל - ציירצי אותו מקודם כמטען ל Ni-Cd אבל ההבדל בינו למטען 12V ל SLA הוא כמה נגדים, וניתן לשים LM317 בתור מגביל זרם ביציאה של המטען

פורסם
  • מחבר

רכיבים בשביל בנייה של כזה דבר כדאי לקנות בארץ או להזמין? אני חושב שיהיו חנויות שיהיה לי יותר קל ללכת פיזית ולקנות רכיבים.

מספר דברים רק שאני לא סגור עליהם :

1. איך אני יודע לשחק עם ערכי הרכיבים במגבלות הידע שלי? לפי מה אני קובע אותם?

2.מהי רשימת הרכיבים שאני צריך? (אני מניח שלא יזיק אם אוכל להכין "רשימת קניות" כזו בשביל קניה מסודרת יותר..) וכשאני שואל את השאלה הזאת, אני מתכוון לכך שהאם המעגל הזה הוא נטו להטענה ואני אצתרך לעשות לו מודיפיקציה בשביל שיתמזג לי יחד עם אותה כניסה לספק (מה שאומר רכיבים נוספים שצריך לרכוש) במקום לעשות 2 כניסות נפרדות - אחת להפעלה מהספק ואחת להטענה מהספק?

3. את הרכיבים ה"מיוחדים" כגון ה 555 וכו' אוכל להשיג בחנויות רכיבים פשוטות בארץ?

4. מעצם בניית מעגל כזה, אני כבר לא צריך להזמין את הממיר המדובר שהוצע כאן מאיביי?

5. השימוש ב 317 כמגביל זרם מחליף לי את הצורך בשימוש בנגד הספק כמו מנורה של רכב לצורך העניין?

פורסם

הרכיבים הקריטיים הם :

נגד-קבל שמחוברים במקביל לסוללה (מגבילים את המהירות שבה המטען מתעדכן על מצב הסוללה)

מחלק מתח ש "יורד" מה LM317 (שקובע את המתחים המדוייקים שקובעים מה המתח המינ' והמקס' של סוללה טעונה)

נגד טעינה שדרכו עובר הזרם לטעינת הסוללה - אם כמה שינויים ניתן לחבר במקומו LM317, מה שמאפשר להטעין בזרם גבוה עד הסוף ולא להוריד את הזרם ככל שהסוללה מתקרבת לטעינה מלאה

יש את הציפים NE555 ו LM358, הטרנזיסטורים הם NPN קטן כמו 2N3904 ו PNP לזרם של כמה A. מייצב LM317 (או 2 כאלה אם אנחנו רוצים את השדרוג שמייצב זרם). כל הרכיבים האחרים הם ניסוי וטעיה - אני הייתי פשוט מתחיל להעריך ולנסות לחבר ובודק מה קורה. אין לי תשובה מדוייקת כאן

אלה רכיבים נפוצים שניתן למצוא בכל חנות אלקטרוניקה, EBAY, וניתן לפרק מכל מיני דברים

המעגל הזה יצתרך מתח של משהוא כמו 16V ויותר, אז כן אתה תצתרך את הממיר. אגב במתחים כאלה צריך להוסיף לשם גם 7805/7812 וכנמה נגדים נוספים כדיי להגביל את המתח ל 555

5 בגדול כן אבל יכול להיות משהוא יותר טריקי, כמו שילוב של ה 317 אם נגד הספק

פורסם
  • מחבר

יש לציין שזה כבר בדרך אלי http://www.ebay.com/itm/170814548036?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_1281wt_1344

זה יכול להועיל?

ולא הבנתי איך כל הרכיבים האלו באים לידי ביטוי, הרי הם לא כולם מופיעים בשרטוט מעגל ההטענה שהעלת.

כמו כן איך אני יכול להתחיל לבנות את המעגל ולהעריך בהתאם לבניה את ערכי הרכיבים אם מראש אני צריך לקנות את הרכיבים עם ערכים מסויימים כדי לבנות את המעגל? יש כלי לבדוק את זה במחשב לפני או משהו כזה?

סה"כ אני צריך :

LM317 X2

מספר נגדים מסויים (אין לי מושג כמה, אני מניח שכמות הנגדים בשרוטו שלך + עוד כמה)

מספר קבלים מסויים (אין לי מושג כמה)

NE555

LM358 (למה זה תזכיר לי?)

NPN מסוג 2N3904 (תזכיר לי מה ההבדל ברמה המעשית בין NPN ל PNP? למדתי על זה רק שאני לא זוכר..)

PNP מסוג כלשהו..

זהו נכון?

משום מה מכל תגובה אני ניהיה יותר ויותר מבולבל.. אני מקווה שממה שדיברנו עד כה, יש לי את כל הכלים לשבת ולהכין מעגל שידע להטעין מצבר בצורה טובה ובעלות נמוכה. (דיי שכנעת אותי לבנות אחד אבל הקניה עדיין אופציה במידה ואני אראה שזה סיפור מהתחת).

יש עוד משהו שחסר לי או שאני צריך לדעת לבינתיים?

פורסם

אני לא בטוח... המודול הזה הוא step down בלבד, מה שאומר שתצתרך ספק של מתח גבוה יותר בשבילו - לא תוכל להפעיל אותו מהספק של המחשב

גם ההספק יציאה - 10W ? זה פחות מ 1A בזרם טעינה

השרטוט שהעלתי הוא מטען שתיכננתי מוקדם יותר ל Ni-Cd. הוא לא נבדק - סתם פתחתי תוכנה וציירתי מעגל בלי לחשב כלום

בחישוב של הרכיבים תצתרך לוודא את הדברים האלה :

המתח שהמעגל מבל אמור להיות גבוה יותר בכמה V מהמתח של סוללה טעונה מלאה. אתה יכול לצאת מההגבלות של ה 555 וה 358 ולשרוף אותם - תבדוק במפרט שלהם מה המתח המותר, אם אתה מתקרב אליו אז תצתרך להוסיף מייצב מתח (נניח 7815) שיגביל את המתח שהם מקבלים ויפריד אותם מיתר המעגל שעובד במתח גבוה יותר

הקבל-נגד שבמקביל לסוללה אמורים : למנוע פריקה של הסוללה כשהמעגל ללא מתח, כך שהנגד אמור להיות גדול עד כמה שניתן לפניי שהמעגל מתחיל לאבד יציבות (נגדים גדולים מידי = מעגל לא יציב = בעיה), והקבל כזה שביחד אם הנגד הוא ייתן מהירות תגובה של כמה שניות

ה LM317 שמצוייר במעגל, וכל המחלק מתח שיורד ממנו, אמור לתת מתחים של משהוא כמו 14.0V (המקס' לפניי טעינת יתר) ו 13.4V (טעינה מלאה רגילה)

הנגד שדרכו מגיע הזרם לטעינה אמור להיות בהתנגדות כזאת שתאפשר זרם לא גבוה מידי - כזה שלא עובר את המקס' של ה step up module (המייצב שלפניי), המעגל, והסוללה. ניתן לשים במקום נגד הספק מייצב LM317 במצב של מייצב זרם, כדיי שהמטען יעבוד בזרם קבוע בכל מצב של הסוללה, אבל לוודא שלא עוברים את ההספק המקס' המותר של ה LM317 גם במצב של סוללה ריקה

ה PNP אמור להיות ממש לא כלשהוא, אלא PNP הספק שיכול להעביר זרם של כמה A

בכללי : NPN (הנפוץ יותר) מחובר מצד - של המעגל ומופעל אל ידיי זרם + ב B, ו PNP מחובר בצד + של המעגל ומופעל אל ידיי זרם - ב B

כל מה שמעבר לזה - ניסוי וטעיה, והרבה טעיה

נסכם את האפשרויות עד עכשו :

טעינה מהירה אל ידיי מטען מוכן, אם תמצא כזה שאכן מתאים לסוללות SLA ויש לך איך להפעיל אותו (יש כאלה אמריקאיים שצריכים 120V)

טעינה צפה, טעינה איטית לא מבוקרת שיכולה להטעין את הסוללה תוך יום או יותר, המטען עשוי מכמה רכיבים בודדים ופשוטים ("גדולים" כאלה, לא אלקטרוניקה קטנה), הבעיה העיקרית שלנו איתו היתה נגד להספק גבוה או תחליפים אליו (נורות וכו)

טעינה מהירה אל ידיי מטען בבניה עצמית, יש מעגל שצריך למצוא את ערכי הרכיבים ואוליי להכניס בו שינויים (כי הוא תוכנן במקור לסוללות Ni-Cd)

לחפש בגוגל מעגל אחר של מטען לבנייה עצמית שמישהוא כבר בדק אותו

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים