מה צריך לדעת לפני שנכנסים לדירה עם שותפים? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה צריך לדעת לפני שנכנסים לדירה עם שותפים?


lev-27

Recommended Posts

אני מחפש דירה בתל אביב - גוש דן עד 2,500 - 3,000 שקלים בחודש. חוץ מהעובדה שאני צריך לחפש שותפים שאני יכול להסתדר איתם (לא מעשנים, מסודרים ועוד) למה צריך לדאוג? איך זה עובד? מה צריך לדאוג שיהיה בחוזה? אין לי ניסיון בתחום ואשמח לשמוע כל עצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

2500-3000 ש"ח לשותף, או סה"כ? אם זה לשותף אז סבבה, אם זה סה"כ אז לא תמצא במחיר כזה דירה שמתאימה לשותפים (מקסימום דירה ליחיד או לזוג).

קודם כל, באתרי חיפוש דירה אפשר לחפש דירות שותפים - בד"כ זה כששותף אחד עוזב ואז מחפשים מישהו שיכנס במקומו.

ברוב המקרים שראיתי, כל הדיירים חותמים חוזה אחד משותף מול בעל הדירה וכל שותף משלם את חלקו בשכר הדירה, והאחריות להתחלק בחשבונות היא על הדיירים. מקרה כזה יכול להיות בעייתי, כי שותף אחד יכול להתחיל לעשות בעיות בתשלומי החשבונות. במקרה כזה בעצם לבעל הבית לא איכפת מהעובדה שזו דירת שותפים, מבחינתו כל השותפים הם יישות אחת (ואם אחד עושה בעיות, זה כאילו כולם עושים בעיות).

במקרים מסויימים שנתקלתי בהם, כל שותף חותם על חוזה נפרד מול בעל הבית. בעקרון זה עדיף, כי ככה אין לך אחריות לגבי השותפים האחרים מבחינת תשלומים וכאלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי.

בד"כ ראיתי שהחוזה לא מתייחס לשותפים עצמם (אלא אם כאמור זה חוזה שנחתם מול כל שותף בנפרד) - מבחינת בעל הבית השותפים הם יישות אחת. זה אומר גם שלא חותמים שום דבר עם השותפים, אלא פשוט מסכימים ביניכם בעל פה על חלוקה הוגנת של מטלות ותשלומים (בד"כ נוח שכל שותף יהיה אחראי על תשלום חשבון ספציפי, ואחר כך מתחשבנים).

אם השותפים הם לא אנשים שאתה מכיר מראש, אז באמת קצת קשה לדעת על מה תיפול. אם אתה נכנס לדירה שיש בה כבר שותפים אז אתה יכול לשאול אותם, את השותף היוצא ואת בעל הבית איך השותפים שנשארים בדירה, אם הם אחראים וכו'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי אותך. חוזה פרטני עם בעל בית זו אפשרות הכי טובה, אבל אני מבין למה כמעט ואין חוזים כאלה. צריך לשאוף למספר מועט של שותפים ככל הניתן. מומלץ שותף/שותפה בלבד גם אם אצטרך לשלם עוד 200-300 שקל בחודש. אחלה. אני צריך לדאוג שבחוזה יהיה סעיף שהשותף היוצא חייב למצוא מחליף שמתאים לדרישותי.

אם יש עוד טיפים אשמח לשמוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

2,500 לשותף. ב-2,500 באשדוד אי אפשר למצוא משהו סביר.

יש לי מכרה שגרה ביפו עם שותפה ושוכרת ב- 1600 ש"ח. החדר שלה אמנם דיי קטן אבל כל הדירה משופצת ובמצב מצוין.

האיזור שקט ואין את הרעש של ת"א. (היא לא גרה בעג'מי)

בינתיים אין לה תלונות מיוחדות על האיזור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי אותך. חוזה פרטני עם בעל בית זו אפשרות הכי טובה, אבל אני מבין למה כמעט ואין חוזים כאלה.

כי זה יותר כאב ראש לבעל הבית.

בכל מקרה, אפשר להכניס סעיפים בחוזה בנוגע לשותפים - לדוגמה, שתשלומי החשבונות יחולקו באופן שווה בין השותפים, וכמו שאמרת ששותף יכול לצאת אם הוא מביא שותף אחר במקומו שמתאים לדרישות השותפים הנשארים ובעל הבית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז למה אתה צריך שותפים אם התקציב שלך הוא 2.5 עד 3? תשכיר איזו יחידת דיור.

בשביל לגור בראש שקט עם שותפים אתה צריך אנשים שאתה מכיר וסומך עליהם (וגם אז זה לא 100%) או להיות בן אדם הכי רגוע בעולם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מספר סיבות. ב-2,500 במרכז שוכרים חור לא משופץ/מרתף/מחסן. (אפילו בראשון מעיזים לדרוש 2,500 על מרתף בוילה) ב-2,500 עם שותף אפשר לחיות בדירה נחמדה ומשופצת. שנית דיכאון לגור לבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מדבר מניסיון או משמועות?כשחפשתי דירה לפני 4 חודשים ראיתי מספר יחידות דיור ברמת גן בטווח מחירים של עד 2800 שקל, כולן היו מהשקית.

מניסיון גם בעלי דירות מעדיפים להימנע מלהשכיר דירה עם שותפים בדיוק בגלל כל הסעיפים שאתה שואל עליהם פה. אף אחד לא רוצה להתעסק עם שותף שפתאום עוזב באמצע החוזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יחידת דיור זה חרא, לא הייתי נכנס לכזה דבר. עדיף לדעתי לגור בדירה מוזנחת יותר מאשר ביחידת דיור. בסופו של דבר, ביחידת דיור אתה גר בבית של מישהו ולא יעזור שום דבר. אחותי נכנסה ליחידת דיור והיא סובלת מבעלי הבית.

אם אתה לא לחוץ על ת"א (שם המחירים גבוהים משמעותית יותר), לדעתי אתה יכול למצוא משהו סביר ברמת גן. אני מכיר מישהו ששוכר דירת 2 חדרים בר"ג ב 2600 שקל לחודש. אני לא יודע מה רמת הדירה - אבל לא נראה לי שהוא "מתכלב".

אני עברתי בתחילת החודש לדירה עם שותפה בתל אביב. אני חייב לציין שגם אחרי שעברתי - אני לא באמת יודע מה צריך לדעת לגבי השותף. לדעתי צריך פשוט לדבר איתו קצת ולהעריך איך הוא בתור בן אדם. אפשר גם לראות עד כמה הדירה מסודרת. לשאול שאלות מסויימות (פרט להאם הוא מעשן) זה חסר טעם, כי אף אחד לא יתחיל להגיד לך שהוא חרא בן אדם. יש דברים שגם אי אפשר לדעת עד לרגע האמת ולא יעזור דבר.

היתרון של דירה עם שותפים (מעבר לקטע החברתי) הוא שלפי מה שאני ראיתי, ככה יותר קל להשיג דירה "נורמלית" במחיר סביר. בנורמלי אני מתכוון למטבח בגודל סביר, שירותים בהם יש להם איזה מטר של אוויר מול הפנים כשאתה מחרבן ודלת פרטית לדירה (ולא השיטה המצחיקה של דירות הסטודיו המחולקות, בהן יש פלדלת למה שהיה פעם דירה ובפנים עוד כמה דלתות משניות לדירת הסטודיו).

החסרון הוא כמובן - חוסר הפרטיות. מהבחינה הזו זה לא כזה שונה מהבית. אי אפשר ללכת ערום בבית. יש רעש כשהשותף מרעיש (וזו זכותו, במידה סבירה). יש גם דברים שבכל זאת פחות נעים לעשות כשיש מישהו בבית, גם אם זה לא ההורים. אני שנאתי להביא בחורות הביתה בגלל ההורים - אבל האמת היא שגם עכשיו, כשיש פה שותפה, אני לא ארגיש חופשי לגמרי (מה גם שישמעו מה הולך בתוך החדר כי האטימה פה לא משהו).

דברים לבדוק:

  • אם אתה נכנס לחדר בדירה, תבדוק שהדלת נסגרת טוב (כן, מסתבר שצריך לבדוק את זה)
  • שאין רטיבות בקירות של החדר
  • שיש דוד שמש (הבנתי שיש דירות שאין בהן)
  • גישה נוחה לתחבורה ציבורית, אם אין לך רכש
  • שהשותף עובד ב" day job" נורמלי, כדי שיהיו לו שעות "נורמליות", פחות או יותר.

בסה"כ, אני חושב שעם כל הרשימות שבעולם, אין כמו הרושם שתקבל פשוט מהדירה כשאתה תכנס ותסתכל עליה. עוד דבר שאני חושב הוא שצריך להחליט על משהו וזהו. אתה תוכל להסתכל על מליון דירות להשכרה ובסופו של דבר אף אחד לא תהיה מושלמת. קצת לכלוך על הקירות ומרצפות ישנות עוד לא הרגו אף אחד ובסופו של דבר לכל מקום מתרגלים והוא הופך למקום הנורמלי והרגיל עבורך. אם אתה רוצה לעבור תלך לדירות, תבדוק אותן - ואם אתה רואה דירה עם מיקום סביר, מחיר סביר ושותף שנראה "בן אדם", פשוט לך על זה וזהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תקפוץ על דירות שנראות משופצות, תראה את המהות של הדירה, מצב המטבח, החלונות, אטימות, רעש

אם זאת דירה עם סלון, (יש דירות שהם פשוט שני חדרים גדולים לכל שותף) תחשוב על כמה תארח והשותף יארח, שזה יהיה באותו ראש

תחשוב כמה אתה רוצה לעשות דברים בבית כמו לבשל\לאפות\כביסה ושים לב שיש את הכלים או את המקום והנוחות

תבדוק של מי הדברים בדירה, ושל מי בעצם האחריות עליהם, שלא יקרה מצב שהמקרר יהרס ואתה פתאום נתקע בלי מקרר או שכל הדברים של השותף ופתאום הוא עוזב ואין לך חצי דירה

בהחלט תבדוק קירבה למקומות שאליהם אתה רוצה להיות קרוב, אם אתה מבלה הרבה או עובד במקום מסויים בתל אביב לפעמים עדיף לשלם טיפה יותר ולהיות במרחק הליכה, באמת שזה ישפר לך את החיים

אל תקפוץ על הדירה הראשונה שאתה חושב שהיא טובה, תראה כמה דירות, לפעמים יש מציאות

וחדר עם ארון קיר זה אדיר, תשאף למצוא אחד כזה, זה נורא להעביר ארונות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תבדוק של מי הדברים בדירה, ושל מי בעצם האחריות עליהם, שלא יקרה מצב שהמקרר יהרס ואתה פתאום נתקע בלי מקרר או שכל הדברים של השותף ופתאום הוא עוזב ואין לך חצי דירה

בהחלט.

שים לב שאם החפצים שייכים לבעל הדירה, אז הם צריכים להיות באחריותו (כמו הדירה עצמה), כלומר אם המקרר מתקלקל אז הוא צריך לתקן על חשבונו, בדיוק כמו אם יש תקלה בדירה. זה דבר שמומלץ לציין בחוזה (בחוזה שאני כרגע חתום עליו יש רשימה של חפצים ששייכים לבעלת הבית, ורשום שבלאי בחפצים אלה הם על חשבונה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...