פורסם 2012 באפריל 1513 שנים אני רוצה לבנות גרילנדה מלדים שתתחבר למצת הרכב.למה לדים? כך היא תיהיה מספיק קטנה כדי להיות ברכב ולא לתפוס הרבה מקום, ותזלול מעט אנרגיה.הגרילנדה היא לשימוש מחוץ לרכב אם זה לא ברור.דרישות:גודל קומפקטיעוצמת הארה חזקהשתיהיה חסכונית בחשמל חיבור פשוט ובטוחשלא יהיה מסובך מדי.על מה חשבתי? חשבתי לחבר את הלדים בעזרת כבל USB שהתחבר למצת הרכב ויקבל מתח מה אתם אומרים?איזה לדים חזקים יש שגם יחסית חסכוניים באנרגיה?מה המתח שלדים מקבלים? האם יש כאלה שמקבלים 5V או 12V וכך לא הצטרך לדאוג להמרות מהמצת.האם ניתן ליצור מכול כבל USB כבל מתח הדרוש לפרוייקט או שיש לקנות משהו מסוים?האם יש מתאם USB למצת שלא מוריד את המתח ל5V, אם לא האם מתח כזה יספיק ללדים חזקים כמו שאני צריך?אני צריך רעיונות איך לחבר את כול העסק ומידע
פורסם 2012 באפריל 1613 שנים מה עם להשתמש ב12V של המצת ולחבר 3-4 לדים בטור?(כמובן מבלי להתחשב בזרם ובחיבור מקבילי)
פורסם 2012 באפריל 1613 שנים לך על סטריפ לדים בצבע לבן שמתאים ל 12V, לא בעיה למצוא באיביי ויהיה הרבה יותר זול מאשר להרכיב לבד.לדוגמא: http://www.ebay.com/itm/5M-300LED-5050-SMD-Pure-White-Flexible-Lamp-Light-Strip-/320655254443?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aa88ae3abוודא רק שאתה יכול לספק את הזרם שהוא דורש.
פורסם 2012 באפריל 1613 שנים תחשב את הנגד של הלדים :הנגד ל 3 לדים בטורבשביל החישוב המתח באוטו 14V ולא 12V (כשהאוטו מונע יהיה 14V כשהאוטו לא מונע ואם סוללה טובה בערך 13V)זרם ללדים - אני ממליץ 10mA, אם אתה רוצה יותר חסכון בחשמל (אור חלש יותר) תבחר זרם נמוך יותר, אם אתה רוצה עוצמה תשים יותר זרם (עד 20mA אבל אני לא ממליץ לעבור מעל 15mA זה מקצר את אורך החים של הלדים). גם כמות הלדים תקבע כמה זרם כל המעגל ביחד לוקחמתח של לד 1 - תשים 3.3V ללד לבן או כחולעכשו תחשב את הנגד באתר http://led.linear1.org/led.wiz . למשל אם נבחר מתח באוטו 14V, מתח של לד 3.3V, זרם 10mA וכמות לדים 3 נקבל נגד 470 ohmנניח שיש לך 90 לדים = 30 קבוצות של 3 לדים. כל קבוצה לוקחת 10mA אז ביחד כל המעגל לוקח 300mA = 0.3Aסוללה של אוטו היא 40Ah. תיאורטית היא יכולה להחזיק את הלדים 40/0.3 = 133 שעות (במציאות אל תחבר את זה לכל כך הרבה זמן, אתה רוצה שיישאר בסולה מספיק כוח להתניע את האוטו אחריי זה.... אבל אם כמות לא גדולה מידי של לדים (ואם הסוללה של האוטו לא דפוקה) אתה תוכל להשאיר את המעגל לילה שלם בשקטהמעגל הוא כזה (תמשיך כמה שבא לך)התוספת של הפיוז חשובה לבטיחות. אם קורה במעגל קצר אז בגלל האורך (וההתנגדות) של החוטים יכול לקרות מצב שהזרם לא מספיק גבוה כדיי לשרוף פיוז באוטו. במקרה כזה החוטים ימשיכו להתחמם עד שהם יעלו באשכדיי להגן מזה תשים בחוט הראשי של ה + פיוז שיהיה לזרם נמוך יותר, משהוא כמו X2 ממה שהלדים לוקחים. כך שהפיוז הזה יישרף בכל מקרה גם אם הזרם לא ממש גבוה. כדיי שהפיוז לא יישרף סתם תשים כזה שיהיה X2-X3 בערך מהזרם הרגיל במעגל. אם בדוגמה חישבנו 300mA אז תשים משהוא כמו 1A. תשים אותו בתוך חיבור לפיוז מהסוג שניתן לשים באמצע החוט (הוא מגיע אם חוטים מ 2 הצדדים שאתה פשוט מחבר לחוטים במעגל) או תקע מצית שיש בתוכו מקום לפיוז מובנהוכמובן תחזק ותבודד טוב את הכול שלא יקרו קצרים / שלא ייקרעו חוטים או לדים ממשיכה וכדומה[attachment deleted by admin]
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.