עבור לתוכן

סאגת מלחמת הרקבות: נקמת הוועד

Featured Replies

פורסם

אחרי שהרכבת הושבתה פעם נוספת בלי התרעה מוקדמת (אה, סליחה הודיעו על השביתה בערב), וועד העובדים משתין בקשת על בית הדין לעבודה, עושה צחוק מהחוק ומאיים על עובדים שלא מיישרים קו עם מדיניות הטרור של אדרעי וחבריה. ככה זה נראה היום בבית הדין לעבודה:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4189624,00.html

ציטוטים נבחרים:

חכה חכה, משה אמסלם, מי ששוכח מאיפה הוא בא - אין לו עתיד. חכה חכה". חברי הוועד צעקו לעברו: "שטינקר, שטינקר". חברי הוועד יצאו מהאולם כשהם צועקים "מלחמה, מלחמה".

  • תגובות 92
  • צפיות 14.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

נפילי טיס, אחד אחד.

אד-רעי, עד מתי?

*שניה, רגע... משו ממש לא קשור, אבל משום מה יש לי דחף עז לדחוף את זה לפוסט שלי!*

לחיאני עשוי להתמודד על ראשות קדימה. מעולה, כל מה שצריך בכדי להפיל את המפלגה המיותרת הזאת.

פורסם

כל הכבוד להם...

פורסם

למה אי אפשר לזרוק את הנבלה הזאת לכלא לאיזה שבוע על ביזיון בית המשפט?

פורסם

למה אי אפשר לזרוק את הנבלה הזאת לכלא לאיזה שבוע על ביזיון בית המשפט?

כי זה בית הדין לעבודה, שכל ועדי העובדים (במיוחד הגדולים והחזקים שבהם, אלו שיש להם הרבה עובדים, עם משכורות ותנאים מצויינים, הרבה כח והמון שביתות) מצפצפים עליו כבר עשרות שנים. מה יש, לא יצא לך אף פעם לשמוע בחדשות שבית הדין לעבודה הוציא צו נגד השביתה שנכנס לתוקף לפני שעתיים ובעוד שעתיים ועד העובדים יתכנס ויחליט מה לעשות בנוגע לו?

התרגילים כולם מוכרים. למשל הוועד יכול להעלם. כדי שיהיה ביזיון, הם צריכים לקבל הודעה על ההחלטה. אם אי אפשר למצוא אותם (כי כולם נסעו לנופש בלי לספר לאף אחד איפה הם, בלי לקחת סלולאריים, בלי לשמוע חדשות ברדיו או בטלויזיה ובלי להתקשר לפעמים כדי לבדוק האם יש התקדמות כלשהי בשביתה), אין ביזיון. הוועד של הרכבת ניסה את זה אבל לא הלך להם, הצליחו לתפוס אותם.

תרגיל אחר הוא התפטרות של הוועד. אם הוועד מתפטר, אין למי למסור את הצווים. לא לדאוג, בסיום השביתה מגלים שהם בעצם לא התפטרו מהוועד (אותו תרגיל שעשו בשביתת המתמחים - זוכרים את מאות המתמחים שהתפטרו אחרי סיום השביתה, כשכבר לא היה צו שמונע מהם להתפטר? לא? כי הם לא באמת רצו להתפטר, זה היה תרגיל).

ואחרון חביב, כשיש התקדמות במו"מ לקראת סיום השביתה אפשר לדרוש לבטל את הקנסות. בית המשפט לא רוצה לעכב את החזרה לשגרה בגלל התעקשות על הביזיון, אז מוותרים על זה בהסכמת כל הצדדים.

יהיה מאוד מרענן לראות פעם אחת חברי ועד שמשלמים את המחיר. אגב, גם אתם יכולים: שביתה לא חוקית אינה מוגנת ע"י החוק, כלומר מי שנפגע ממנה יכול לתבוע ישירות את מי שאחראי לשביתה על הנזק שנגרם לו! איחרתם לעבודה כי עובדי הרכבת הפרו צו ושבתו? אתם יכולים לתבוע את הוועד.

פורסם

למה לא עושים כתבת מחקר על מספר העובדים, ההשכלה שלהם, נסיונם ויכולת בתפקידם, ומשכורתם.

אני רוצה לדעת מה לעזאזל קורה שם!.

ולמה אי אפשר לפטר את מי שלא מתאים ?

פורסם

401282_10150624278314441_543429440_8860588_1759460394_n.jpg

זה השכר של עובדי הרכבת בשנת 2009-2010.

"הגברת" אדרעי וחבריה קיבלו קנס מצחיק של 10000 שקל בלבד, אבל היום בתוכנית בוקר בערוץ 10 הודיע "הגברת" שבכל מקרה היא לא תשלם את הקנס אלא ההסתדרות תשלם אותו עבורה, כלומר לא מספיק שאנחנו משלמים לה את המשכורת והיא בתמורה מבזה את בית הדין אלא גם שאת הקנס שהטילו עליה אנחנו נשלם. נ"ב, האם מישהו ראה את שר התחבורה? "כבוד" השר נעלם בימים האחרונים למרות שהאירועים נוגעים למשרדו."הגברת" אדרעי וחבריה קיבלו קנס מצחיק של 10000 שקל בלבד, אבל היום בתוכנית בוקר בערוץ 10 הודיע "הגברת" שבכל מקרה היא לא תשלם את הקנס אלא ההסתדרות תשלם אותו עבורה, כלומר לא מספיק שאנחנו משלמים לה את המשכורת והיא בתמורה מבזה את בית הדין אלא גם שאת הקנס שהטילו עליה אנחנו נשלם. נ"ב, האם מישהו ראה את שר התחבורה? "כבוד" השר נעלם בימים האחרונים למרות שהאירועים נוגעים למשרדו.

וזה השכר של "גברת" אדרעי:

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000645607

פורסם

הויכוח העקרוני שם הוא לא על משכורות כרגע אלא על הפרטה. האוצר, כרגיל, מנסה להפריט כל דבר שזז והפעם הוא רוצה להפריט את המוסך של הרכבת. תסכימו עם זה או לא, הויכוח שם הפעם הוא לא על משכורות, אלא כנראה על עובדים שיפוטרו עקב ההפרטה.

בכל מקרה, ההתנהלות של הועד היא ביזיונית. אני מקווה שתתארגן תביעה גדולה ומשמעותית כדי שהועד הזה, וועדים נוספים, ישקלו פעמיים לפני שביתה אגרסיבית ובוטה כזאת. הם לא מבינים שכמו שהם מתנהגים כרגע, הם מאבדים את תמיכת הציבור במאבק שלהם. מצד שני, עם ההתנהגות החזירית של הועד - כנראה שלא ממש אכפת להם, כי הם תופסים אותנו בביצים.

פורסם
(אותו תרגיל שעשו בשביתת המתמחים - זוכרים את מאות המתמחים שהתפטרו אחרי סיום השביתה, כשכבר לא היה צו שמונע מהם להתפטר? לא? כי הם לא באמת רצו להתפטר, זה היה תרגיל).

הוציאו צו שמנע התפטרות (פעמיים), ד"א מספר רופאים עזבו את המערכת ועוד כמה עברו למחלקה אחרת בעקבות אותו סיפור. מאז אותו סיפור גם יש ירידה כללית במוטיבציה וביכולת לגייס מתמחים חדשים למחלקות "הבעייתיות". ממש לא היה מדובר בסתם show-off בשביל לקמבן עוד משכורות מנופחות למקורבים, כמו במקרה של הרכבת.

ד"א, גם אחרי השיתה המהוללת המשכורת של מתמחה לאחר7 שנות לימוד ועוד 4 שנים במקצוע הוא 10.5 אלף למשרה בסיסית (41.5 שעות לשבוע), 30% פחות מעובד רכבת ממוצע שחלקם נטולי כל השכלה ולעיתים גם כישורים.

הויכוח העקרוני שם הוא לא על משכורות כרגע אלא על הפרטה. האוצר, כרגיל, מנסה להפריט כל דבר שזז והפעם הוא רוצה להפריט את המוסך של הרכבת. תסכימו עם זה או לא, הויכוח שם הפעם הוא לא על משכורות, אלא כנראה על עובדים שיפוטרו עקב ההפרט

אני לא חושב שצריך להפריט את רכבת ישראל. אבל השאלה היא אם ההוצאה של החזקת הקרונות למיקור חוץ היא צעד ראשון להפרטה או חוזה רכש+תחזוקה שמאוד מקובל ברכישת ציוד מתקדם שכזה.

פורסם

הוויכוח העיקרי הוא על שני דברים:

דבר ראשון ,הנהלת הרכבת רוצה למנות מנהל תחנה לתחנת יבנה מערב שהוא לא מקורב של אדרעי, וזה כמובן דבר לא מקובל מבחינת הועד (איך לא מקורב יכול לנהל תחנה).

דבר שני, הנהלת הרכבת רוצה לתת את התחזוקה של הקטרים החדשים לעובדים של חברת vossloh שממנה הם קנו את הקטרים, כדי שתחזוקה של הקטרים תהיה מקצועית, וכמובן שגם זה לא מקובל על הועד כי הם מעדיפים שעובדי הרכבת ימשיכו לתחזק את הקטרים (תקלות, שריפות וכ"ו, כלומר בצורה רשלנית שרק העובדי הרכבת יודעים).

פורסם

הויכוח העקרוני שם הוא לא על משכורות כרגע אלא על הפרטה. האוצר, כרגיל, מנסה להפריט כל דבר שזז והפעם הוא רוצה להפריט את המוסך של הרכבת. תסכימו עם זה או לא, הויכוח שם הפעם הוא לא על משכורות, אלא כנראה על עובדים שיפוטרו עקב ההפרטה.

בנוסף למה שFreesoul כבר אמר, הרי שהקטרים החדשים אינם באים להחליף את הקטרים הישנים, שהרי הרכבת מרחיבה את תפקודה. לפיכך, זה לא שהעובדים שובתים כי יפטרו את המכונאים הקיימים (כי לא יעשו זאת), אלא כי לא תהיה הצדקה להעסיק מכונאים נוספים... ולמי אכפת האם יעסיקו עובדים נוספים או לא? נכון, למי שרוצה "לסדר" את כל קרובי המשפחה שלו.

פורסם
הרי שהקטרים החדשים אינם באים להחליף את הקטרים הישנים

בטווח הארוך יותר הקטרים החדשים (עם חוזי השירות החיצוניים) יחליפו את הישנים.

למי שרוצה "לסדר" את כל קרובי המשפחה שלו.
אבל למרבה הצער השביתה היא כנראה בגלל הנקודה הזאת בדיוק. הרכבת, כמו חברת חשמל, מקורות ונמלי ישראל, הם בור השומן של הקרובים והמקורבים "שבעולם האמיתי" לא היו יכולים להתקרב אפילו למשכורות ולתנאים שהם מקבלים שם.
פורסם

בנוסף למה שFreesoul כבר אמר, הרי שהקטרים החדשים אינם באים להחליף את הקטרים הישנים, שהרי הרכבת מרחיבה את תפקודה. לפיכך, זה לא שהעובדים שובתים כי יפטרו את המכונאים הקיימים (כי לא יעשו זאת), אלא כי לא תהיה הצדקה להעסיק מכונאים נוספים... ולמי אכפת האם יעסיקו עובדים נוספים או לא? נכון, למי שרוצה "לסדר" את כל קרובי המשפחה שלו.

ובנוסף למה שפאנגי אמר, אפשר בהחלט לראות בזה צעד לעבר ההפרטה, וההתנגדות לה מצד ועד העובדים מובנת מאוד (אתה יכול להסכים ואתה יכול לא להסכים, אבל להבין למה הם מתנגדים זה לא כל כך קשה).

גם אני נגד ההפרטה, אבל זה לא נושא הדיון.

פורסם

וועד עובדים יכול להילחם על התנאים של העובדים במידה ואלו אינם הוגנים.

אבל וועד עובדים לא אמור לנהל מדיניות של חברה ממשלית שאמורה לספק שירות תחבורה אמין ויעיל לציבור שתלוי בו ביום יום שעה שעה.

לא יתכן שוועד עובדי הרקבת יתעלל בנוסעים ימים כלילות, וימנעו הכנסת ציוד חדיש ומתקדם וצוות מומחים שמוסמך לתפעל ולתחזק אותו, רק בגלל חשש שהציוד והעובדים החדשים יהיו כל כך מוצלחים שאולי ישקלו בעתיד גם להחליף את הציוד והעובדים הישנים שעושים עבודה גרועה.

עם עובדים כאלה מי צריך פיגועי טרור בתשתיות.

מבחינתי כולם מפוטרים, ולכלא.

הגיעו מים עד נפש.

חרגתם מגבולות זכויותיכם, הגזמתם אלף אלפי הגזמות, מיררתם את חיי הציבור, ועכשיו הציבור רואה את פרצופכם האמיתי.

עלוקות מוצצי דם, נצלנים חסרי בושה, סרטן משתולל בלב התחבורה הציבורית.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים