רכישת מסך חדש| שימוש משרדי+מדיה בסיסית. תקציב מאופק - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רכישת מסך חדש| שימוש משרדי+מדיה בסיסית. תקציב מאופק


Gabi G

Recommended Posts

שלום :)

ניסיתי את מזלי במערכת פורומים אחרת אך לא זכיתי למענה... באתי להתייעץ פה.

אשמח לייעוץ איזה מסך מחשב לרכוש.

בחמש שנים האחרונות מסך המחשב היה של חברת מדגם L1954SM, גודל 19" יחס 3:4. המסך חציו עובד וחציו לא עובד (האם לפרט?).

ישנה דרישה אחת עיקרית - מובנים. הסיבה היא סדר על שולחן המחשב. אם יש מסך משמעותית איכותי יותר אפשר לשקול לוותר על הדרישה הזו.

נכון להיום המסך מחובר לכרטיס מסך On board עם יציאת VGA בלבד - כך שיש צורך שהמסך יהיה בעל כניסת VGA.

השימושים הם שימושים בסיסיים - תוכנות מובנות במערכת ההפעלה חלונות, , גלישה, דוא"ל ותוכנות IM הכוללת .

השימוש ביישומי הוא רחב. קבצי Word גדולים, טבלאות אקסל הנפרסות ע"ג עמודות ושורות רבות, מסדי נתונים באקסס ומצגות. כמובן שילוב של מספר מיישומים שונים כולל בתצוגת Side by side.

מבחינת מדיה - סרטונים ביוטיוב, מידי פעם צפייה ישירה באתר כמו רשת/מאקו, ספריית מוזיקה ותקליטורי .

אין שימוש במשחקים בעלי מאפייני גרפיקה מתקדמים, תוכנות גרפיקה/עיצוב/שרטוט, סרטי Blueray וכד'.

יש רצון לתמונה חדה, ברורה ולא למריחת פקסלים.

כיצד יודעים איזה גודל מסך לבחור (כשנמצאים בתצוגה בחנות קשה לייחס את התצוגה למצב בשולחן המחשב)?

כיצד יודעים אם לבחור מסך 16:9 או 3:4 (יש נטייה לבחור במסך רחב)?

כיצד לבחור את הרזולוציה הרצויה? זמן תגובה ושאר פרמטרים טכניים במסך?

איזה חברות אמינות? לאילו חברות ישנה תקופת אחריות ארוכה?

כאשר חושבים לעתיד - האם לקנות מסך שיש לו גם כניסת DVI? המחשב הנוכחי בן כ-5 שנים (מעבד D, לא זוכר את דגם לוח האם בע"פ). סביר להניח שבמהלך חייו של המסך החדש המחשב יצטרך החלפה. השימושים במחשב נכון לעכשיו (וכנראה גם לעתיד) הוזכרו. כמובן עדיפות למחיר הנמוך ביותר אך בלי להתפשר על נוחות עבודה. מדובר על שימוש יום-יומי במסך.

תקציב - אין משהו מוגדר. מחפשים מסך לשימושים בסיסיים אך איכותי. מסך שיהיה נח לעבוד בו בחדר שטוף שמש (קרני השמש מוטלים על גב המסך). שיהיה נעים לעיניים, חד וברור. אם המלצכם היא למסך יקר יחסית מאשר מסכים אחרים - מה היתרון המצדיק פער מחיר כזה?

שמעתי המלצות על שתי חברות - סמסונג ואסוס. ידוע לי כי היא חברה חזקה בשוק המחשבים הניידים, איני יודע דבר על המסכים. חיפשתי בזאפ מסכים כם סינון עפ"י יצרן, הבעיה היא שלא ניתן לאתר חלק מכובד מהדגמים באתרי היצרניות ו/או ביקורות שאינן בעברית.

שבוע גשום ונעים ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עניתי לך בקישור הבא בפורום "תפוז":

http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=91&messageid=158880720

ראשית אני מעריך ומודה לך על תגובתך!

ראיתי את תגובתך שם.

הייתי צריך לכתוב בהודעה הפותחת את הנושא כאן:

ניסיתי את מזלי במערכת פורומים אחרת אך לא זכיתי למענה מספק... באתי להתייעץ פה.

אין לי רצון להכנס מדוע אני נמנע מלקבל את המלצתך.

אגב, לא אמור להיות ע"י הכינוי שלך באנר של "בעל עניין"?

עריכה: מצטער! לא שמתי שיש לך את הבאנר. כאשר הגבתי לתגובה שכתבת הסתכלתי על תקציר הדיון והבאנר לא הופיע שם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הי גבי,

אתייחס למספר נקודות שונות שהעלית, ולמרות שאין לי בסוף לתת לך המלצה חד-משמעית, אולי תקבל חומר למחשבה.

ראשית, לא הגדרת תקציב וזה מציב קושי לא קטן. מה ש"מאופק" בשבילך, אולי נחשב השתוללות אצל מישהו אחר. אם יש לך מספר פחות או יותר מוגדר בראש, אבקש שתערוך את כותרת הדיון ותציין אותו. אם לא, יהיה קשה להמליץ על משהו ספציפי, והנטייה הטבעית תהיה להעלות את התקציב בשביל משהו איכותי (אחרי הכל, מסך לרוב נקנה לשנים רבות ולא מתיישן מהר כמו רכיבי חומרה).

מתיאור השימושים שלך (טבלאות גדולות, חלונות זה לצד זה) נראה שתפיק תועלת רבה ממסך גדול ורחב, עם רזולוציה גבוהה. כלומר FullHD - 1920X1080 או WUXGA - 1920X1200. מסכים כאלה מתחילים מגודל "21.5 וממשיכים עד לגדלים כמו "27, כאשר מבחינת עלות/תועלת יש sweet spot באזור ה"23. לכן אם אין הסתייגויות מיוחדות (מקום על השולחן, מרחק ישיבה, בעיות ראייה), ההמלצה תהיה בכיוון הזה.

מבחינת חברות ואחריות - יש אחריות סטנדרטית של 3 שנים כמעט לכל מסך שקונים היום, ולכן לטעמי זה פחות חשוב, כל עוד קונים ממותג שמשווק בצורה פעילה בישראל, כך שבמקרה שאתה זקוק לשירות או החלפה, יש למי לפנות.

אני חייב להצטרף להמלצה של אורי לגבי פאנל איכותי יותר (IPS או VA). בלי קשר לשימושים, דעתי היה שפשוט נעים יותר לעבוד עם מסך כזה לטווח ארוך, והבדלי המחירים היום כבר לא עצומים כמו פעם (במיוחד בקטגוריית ה"23 שציינתי). מה שכן, כרגע לא ידוע לי על דגמים זמינים לרכישה בישראל שמשלבים גם פאנל איכותי וגם רמקולים מובנים, אז תצטרך לארגן לעצמך סדר עדיפויות.

די ברור שתקנה היום מסך שיש לו גם כניסה דיגיטלית כלשהי (DVI או HDMI). כמעט אין כאלה בלי (רק הדגמים הזולים ולרוב הלא מומלצים כלל). אגב, אם תחליט שחשובים לך רמקולים מובנים, הרי שמסך עם כניסת יאפשר לך בעתיד להעביר על אותו כבל גם אודיו דיגיטלי, מה שחוסך בחיבור ולא רגיש להפרעות כמו אודיו אנלוגי (כמה זה משנה לאור איכותם הירודה לרוב של מובנים במסכים - זו כבר שאלה אחרת).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתחיל מסעיף התקציב.

האדם עבורו אני מברר, תקציב אינו המגבלה שלו. קרי, מסך בעלות של 800 ש"ח או מסך עלות 1800 ש"ח אפשריים. כמובן שיש מגבלה של "טעם טוב" ולא להפריז (לחצות את קו ה-2000 ואף את ה-1500 נראה מוגזם בהתאם לצורך ולשימושים).

כמובן שאם לא יהיה הבדל מהותי באיכות בין מסך בעלות 1400 ובין 1800 אז אין סיבה להוציא 400 ש"ח נוספים. הניסוח "תקציב מאופק" כשמו כן הוא. אם היה צורך במסך במחיר של 5000, התקציב ישנו אבל אין סיבה להוציא סכום כזה. במידה ועדיין יש צורך בעריכת הכותרת - בשמחה אעשה זאת, לא הצלחתי לחשוב על ניסוח מתאים.

מרחק העיניים מהמסך עומד עד 55-60 ס"מ. כיצד יש לחשב את גודל המסך כתלות במרחק?

המצלתך על רזולוציה של 1920x1200 היא מסך ביחס 16:10. מקריאה מקדימה ברשת הבנתי שעלולה להיווצר בעיה עם (תקליטורי DVD) בצפיה במסך עם יחס כזה.

LG משווקים את עצמם בצורה פעילה והמסך ששבק חיים לא מלאו לו 5 שנים. נראה לי מתמיהה מאוד שמסך מפסיק לעבוד. לא היו הפסקות חשמל או קפיצות מתח בחודשים האחרונים. לי אישית יש מסך proview שמשרת אותי נאמנה יותר מ-8 שנים (אני מכיר מסך מחשב שמשרת נאנמה משתמש אחר כבר למעלה מ-12 שנים).

מהידוע לך - האם יש חברות מומלצות על-פני אחרות?

איכות המסך חשובה עשרת מונים על פני מובנים. בזה הרגע הדרישה ירדה :) .

האם אתה מכיר את התופעה שדגמים המופיעים באתרי המכירות הארץ אינם מוכרים באתרי היצרניות ו/או לא ניתן למצוא ביקורות לדגמים האלו. מה דעתך בעניין?

אני מקווה להתפנות היום בלילה לחיפוש והשוואה של מספר דגמים.

תודה רבה!

גבי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לשאלה של הרזולוציה - אין כל בעיה עם רזולוציה כזו או אחרת או יחס כזה או אחר עבור צפייה בDVD. אם הבנת זאת, אז או שהנקודה לא הועברה כראוי, או שמי שאמר זאת לא מבין בעצמו.

מה שכן, רזולוציה כזו קיימת רק במסכי "24 והיקרים יותר שביניהם. לאור זה שלא ציינת סיבה מיוחדת שבעטיה FullHD לא יספיק לך או לאותו אדם, אני לא רואה טעם בהוצאה הנוספת. על כן, המלצתי תישאר - מסך "23 עם 1920x1080. גם מרחק הישיבה מתאים לגודל הנ"ל.

לאור זה שאמרת שאתה נותן חשיבות לאיכות המסך, אמליץ לך על הדגם הפופולרי כאן בפורום - U2312HM (או U2311H הותיק יותר, אך טוב לא פחות, אם במקרה תמצא אותו במחיר טוב יותר). מדובר במסכים עם פאנל , כניסות VGA, DVI וDisplayPort, וסטנד ארגונומי שמאפשר כוונון גובה, זוית ואף סיבוב המסך למצב אופקי.

אתה מוזמן לחפש דעות וביקורות על דגמים אלה, הן בפורום והן מחוצה לו - לא יהיה לך מחסור. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסך 23 הוא גדול מידי. האדם עבורו אני מברר עבור המסך היה באופיס דיפו להתרשם מגודל המסכים.

הכיוון שלו הוא 20-21 אינטש. נאמר לא כי המסכים 17-19 רובם המכריע עם פאנל TF וקשה מאוד למצוא פאנל IPS. ניתן למצוא פאנל TILT למסכים הגודל הזה.

ראיתי את ה- U2212HM (וגם את אחיו שהזדקן - U2211H), האח הקטן (21.5 אינטש) של הדגם עליו המלצת. מה דעתך על המסך הזה?

האם יש מסכים נוספים בקטגוריית 19-21 שאתה יכול להמליץ עליהם? ניסיתי לצמצם את חיפוש, איבדתי את עצמי.

אין צורך בסיבוב למצב אנכי (Pivot).

תודה רבה על הכל!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכי ה21.5" שציינת זהים למסכי ה23" שהזכרתי למעט הגודל. לרוב יש שתי סיבות שבגללן איני ממליץ עליהם - א) הבדלי המחירים לא משמעותיים ובמרבית המקרים עדיף לקבל מסך גדול יותר (אולי במקרה שלך זה דווקא שונה), ו-ב) יש אנשים שימצאו רזולוציית FullHD בגודל 21.5" גבוהה מידי לשימוש נוח עם טקסט. ואילו להוריד רזולוציה זה בדיוק הדבר שלרוב עדיף להימנע ממנו כדי לקבל תמונה חדה וברורה, כפי שהגדרת זאת בעצמך.

בשורה התחתונה, הייתי ממליץ לשקול שוב את ההחלטה שמסך 23" גדול מידי. מתרגלים מאוד מהר, וסה"כ מסך 23" רחב הוא אף נמוך ממסך ה19" הנוכחי.

אם בכל זאת, לאחר שקילת כל הפרמטרים, יוחלט ללכת על כיוון של 21.5" - המסכים שציינת יהיו בחירה מצוינת.

אכן אין פאנלים איכותיים בגדלים קטנים יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...