המלצות לאוזניות+מגבר אוזניות - עמוד 2 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המלצות לאוזניות+מגבר אוזניות


Fripp

Recommended Posts

החסד עם הקונטראסטיות של הנפחים השונים של כלי הנגינה וה"גוף" שלהם במוסיקה רב כלית.

פוסט יפה העלית פה.

למה בדיוק אתה מתכוון בנקודה הזו? שכלים לא מוצגים בגודל המתאים עם או שיש חוסר פרופרציה עם כלים מסויימים ביחס לאחרים? עם הטענה השנייה אני נוטה להסכים, זו משהו שנתקלתי בו עם הרוב המוחלט של האוזניות שמציגות דברים מסויימים באופן מוגזם מדי, בין עם בגלל עניין של חוסר איזון בתדרים ו/או במה לא פרופרציונלית לקטע המוזיקלי.

וזה מה שהסטאקס עושות ממש טוב, במיוחד הSR-007. הן מציגות מרחב מאוד מדוייק עם layering יוצא דופן. שום דבר לא נשמע מחוץ למקום, אתה יכול להתביית על כל בדיוק של סנטימטרים כמו עם טובים. הכינוי של הEarspeaker זה לא סתם גימיק, זה באמת עובד לדעתי. אם יש לך קצת זמן לשרוף מישהו כתב פעם כמה מילים שמתארות את העניין פחות או יותר:

http://www.head-fi.org/t/40313/stax-sr-007-omega-ii-a-review-after-4-years-of-ownership

אגב, איזה דגם שמעת? אם אתה לא זוכר, זה היה עגול או מרובע? :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-K701 הן בחירה מאוד טובה לג'אז וסגנונות קלאסיים, אבל אם אתה לא מתכוון להשקיע במגבר מאוד יקר ובשרני אז עדיף שתוותר ותלך על ההמלצות שאתה מקבל כאן. ה-K701 לא מנוצלות כמעט עם מגברים זולים ואפילו בינוניים מהתרשמות שלי - הצליל נורא אנמי איתן, כמו שליאן אמר ולא דינמי מספיק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה בדיוק אתה מתכוון בנקודה הזו?

אם ישנו חוסר פרופורציה בין הכלים, הרי שלפחות אחד מהם אינו מוצג בגודל המתאים. הטענה השניה מכילה בתוכה את הראשונה, באופן כזה או אחר. אני טוען לפיכך את שתיהן. לצורך המשך הדיון יש להסכים, ראשית, להנחת היסוד לפיה מושג בימת הצליל תחת שימוש באוזניות מעורפל - תרתי משמע - לעומת זה שנוצר תחת שימוש ברמקולים.

במה של מערכת סטריאו נפרשת במרחב התלת מימדי וניתן לשכן אותה, מבחינה אידאית, על גבי שלושת הצירים של הגיאומטריה האוקלידית. אפשר לקבל מושג טוב באשר לעומק, לגובה ולרוחב שלה. בדיוק בגלל שהרמקולים נמצאים עצמם בתוך המרחב התלת מימדי הם פורשים או מקרינים במה ואתה כמאזין נמצא בעמדת האזנה, כמו בהופעה. אם המערכת מצטיינת באימג'ינג, כלומר בתחימה של כל כלי באזור שלו על הבמה, אז ה"גוף" - בהיעדר מינוח הממחיש יותר טוב את הכוונה - כלומר מה שנוצר בעקבות יציקת נפח אל תוך אזור התיחום של הכלי, הופך להיות מוגדר היטב, באופן שכל כלי ניתן גם הוא למיקום במרחב על בסיס קואורדינטיבי.

באוזניות מתקבלת תחושה אחרת: אתה עשוי לדמות לך במה בדיונית בגודלה, להערכתי בשל העובדה שהממברנות יורות במאונך לציר המבט, או לחילופין מקבילות לציר השמע. במצב כזה צריך להתרכז כדי לא לתת לעצמך להתפרע עם גודל הבמה על חשבון האימג'ינג. אם האימג'ינג נפגע, אין מה לדבר על "גוף". אתה בטח מכיר את ההתלהבות שבה מישהו מדגים לך את האוזניות החדשות שלו ומתרברב בפניך על גודל הבמה..

אבל איפה האימג'ינג? ניכט. הכל מרוח כמו חמאה שישבה יותר מידי זמן מחוץ למקרר. זאת הסיבה שבאוזניות אתה מתקשה מאד לקבל את הגוף, את המיקום המרחבי ואת הפרופורציה הנכונה בין הכלים - ברגע שהתנאים הבסיסיים לאפשרות קיומם של אלו לא מסופקים, אתה נשאר עם חצי תאוותך בידך. אותה דרך פתלתלה שהמאזין הקריטיקלי מבקש לסלול אל תוך המסר המוסיקלי של היוצר, נקטעת בתחילתה והסיפוק האומנותי מחווית השמע הופך ואנמי.

הסטאקס ששמעתי (מרובעות למיטב זכרוני) הציגו גודל במה אדיר ואפילו אימג'ינג טוב - אבל זו לא חוכמה כי היה מדובר בפס-קול של קול בודד, מעין תצוגת תכלית שנועדה לפאר את הציוד באמצעות הדגשת נקודות החוזק שלו. מהנסיון שלי ברמקולים אלקטרוסטטיים, אם יש דבר שהם מצטיינים בו זה אימג'ינג, אבל ה"גוף" נפגע בשל חוסר היכולת ליצוק את הנפח הראוי לתוך קווי המתאר של הכלים שהטכנולוגיה הזו יודעת כל כך טוב לשרטטם. פשרות, פשרות.. בנתיים אני נצמד לרמקולים דינמיים, שיודעים לעשות את הכל. נכון, הם לא מצטיינים בשום דבר, אבל הם אוסף הפשרות הכי פחות גרועות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשביל פירוט מרחבי טוב גלי הקול צריכים להגיע לאפרכסת מהכיוון הרלוונטי וכמו כן צריך להיות cross-feed בין האוזניים (שהרי גם אוזן ימין שומעת דברים שמגיעים משמאל). המוח שלנו מעבד את כל המידע הזה על מנת לבנות תמונה מרחבית מדויקת של הקולות השונים.

אוזניות נותנות מידע "מזויף" למוח - הגלים לא פוגעים באפרכסת בצורה "טבעית" ולכן המידע מגיע לתופית לא באופן "הטבעי" שלו. גם אין cross-feed בין האוזניים.

בנוסף גלי הקול עוברים לגולגולת (ומשם לאוזן הפנימית - במסלול עוקף אוזן תיכונה) באופן ששונה מהמצב בהאזנה להופעה חיה (או לרמקולים).

מעניין שעד כה היו כל מיני ניסיונות להרים את הכפפה (אוזניות מרובות אלמנטים, יעני "סראונד") וכן ישום כל מיני אלגורתמים לעיבוד קול ברמת התוכנה או החומרה (DSP) אל אף אחד מהם לא בערוץ האודיופילי ורובם רק גורמים לתחושה מלאכותית עוד יותר.

כל זאת לא עומד בניגוד לעובדה שלרוב האנשים, רוב היצירות ישמעו טוב יותר (בסיכום כל האלמנטים המובילים להנאה סוביקטיבית בהאזנה) דרך מערכת משובחת מאשר במערכת בעלות שווה ואפילו בעלות גדולה פי 5 ו-10.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת, אין לי הרבה מה לתרום לדיון... רק רציתי לומר שזה הופך להיות דיון מרתק גם ללא-אודיופיל כמוני.

אולי סוף סוף אני מצליח להבין על מה אתם תמיד מדברים כשאומרים "במה" ו"גוף"...

בינתיים אני מסתפק בלחפש מגבר לא יקר כדי למצות את ה-SHURE SRH840 שלי אבל כפי שאמרו חכמים ומנוסים ממני כאן, "צוואר הבקבוק במערכת שלי הוא הארנק שלי" ועוד לא הגעתי לרמה האודיופילית שמאפשרת לי להוציא כאלה סכומים :lol:

בכל מקרה - אני עוקב בעניין אחרי הדיון שמתפתח, למרות שהוא אולי 3 או 4 רמות מעלי כרגע :nixweiss:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל איפה האימג'ינג? ניכט. הכל מרוח כמו חמאה שישבה יותר מידי זמן מחוץ למקרר. זאת הסיבה שבאוזניות אתה מתקשה מאד לקבל את הגוף, את המיקום המרחבי ואת הפרופורציה הנכונה בין הכלים - ברגע שהתנאים הבסיסיים לאפשרות קיומם של אלו לא מסופקים, אתה נשאר עם חצי תאוותך בידך. אותה דרך פתלתלה שהמאזין הקריטיקלי מבקש לסלול אל תוך המסר המוסיקלי של היוצר, נקטעת בתחילתה והסיפוק האומנותי מחווית השמע הופך ואנמי.

למרות שאני חושב שאתה מוציא את העניין קצת מפרופרציות (תרתי משמע:)) אני בעיקרון מסכים שלהרבה יש בעייה במידה מסויימת עם האימג'ינג כמו שתיארת. רק מעטות מהאוזניות ששמעתי נתנו לי תמונת במה קוהרנטית ממש, אני יכול לספור אותן על יד אחת, שתיים מהן של סטאקס. אולי הסיבה נובעת מפרה-אקווליזציה שונה, אאל"ט סטאקס משתמשים בשיטת free-field לעומת הdiffuse-field הנפוצה הרבה יותר. מה שזה לא יהיה, הSR-007 מציגות במה ריאלסטית להפליא, הרבה יותר קרובה לאיך שרמקולים נשמעים. והגוף והטקסטורה של כלים הוא פשוט top notch, לא נופלות מאף ששמעתי, אם כי כמובן לא עשיתי השוויתי ישירות.

אגב, למקרה שאתה לא מעודכן בהרבה בימינו האלמטנים יושבים בזווית כלשהיא, מה שמביא ברוב המקירם לתמונת עומק יותר טובה.

בנוסף גלי הקול עוברים לגולגולת (ומשם לאוזן הפנימית - במסלול עוקף אוזן תיכונה) באופן ששונה מהמצב בהאזנה להופעה חיה (או לרמקולים).

כל זאת לא עומד בניגוד לעובדה שלרוב האנשים, רוב היצירות ישמעו טוב יותר (בסיכום כל האלמנטים המובילים להנאה סוביקטיבית בהאזנה) דרך מערכת משובחת מאשר במערכת בעלות שווה ואפילו בעלות גדולה פי 5 ו-10.

גם רמקולים לא מציגים תמונת מצב כמו חיה.... מה עם העובדה שיש הקלטה כפולה בסטריאו (הרי משתמשים ב-2 מיקרופונים לפחות) וכלים שממוקססים על 2 הערוצים? לא יודע איך זה בדיוק משפיע על התפיסה אבל עובדה שPolk יצאו בזמנו עם סדרה שמתייחסת לכך.

ולא, לא נשמעות יותר טוב מרמקולים שעולים פי X. כל מקרה לגופו כמובן אבל זה סתם מיתוס שנוצר בקרב חובבי אוזניות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה עם העובדה שיש הקלטה כפולה בסטריאו (הרי משתמשים ב-2 מיקרופונים לפחות) וכלים שממוקססים על 2 הערוצים

כמובן שכל הקסם הוא במיקס. לא סתם מאחורי אלבומים גדולים באמת יש טכנאי קול גדולים.

מיקום נכון של המיקרופונים ומיקס חכם יכול להוביל לתחושת מיקום מרחבי מעולה - ניתן לשמוע את זה באלבומים קלאסיים איכותיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסטאקס אותן ציינת עולות מעל ירוקים לפי הלינק הראשון בסטריאופייל. הן ודאי זקוקות למקור והגברה איכותיים. אנחנו מדברים פה על שלאחר עטיפתן ברכיבים תומכים בליגה שלהן מוציאות מכיסנו כ-35 אלף ש"ח. במחיר כזה, כבר רצים לי בראש מפרטי המערכות הנפלאות שאפשר להעמיד.

באמת מעניין לשמוע את הסטאקס הללו כדי להיווכח אם הן מצליחות לשכך די הצורך את הנחיתות האינהרנטית שלהן ביחס לרמקולים. עם זאת אני מודה: קשה אפילו לי - תודעתית - להוציא כזה סכום על . אגב, שמעת אותן בסטריאוטיפ?

חבל שבתערוכות בארץ (זו האחרונה של דיטאון, לצורך העניין) לא ניתן היה להאזין לאוזניות קצה. אם כבר מדברים על התערוכה, מישהו כאן היה? אם כן, אולי נפתח שרשור חדש ונחלוק רשמים. אני מתנצל על המחטף שביצענו לשרשור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אהמ כאמור, סטאפ סטאקס אפשר למצוא גם ב-3 ספרות אחרי האפס, אבל רק יד שנייה. לדעתי זו חווית יותר מספקת מהרוב הגדול של האוזניות הדינאמיות באותו מחיר, כולל מגבר או לא. פה בארץ נדמה לי שכיסינו את המיטב שבמיטב שאפשר לשים על הראש. מבחינת הגברה באמת אין לי יותר מה להוסיף חוץ מליפול על משהו נחמד ביד-שנייה... יש לך הצעות אחרות, תרגיש חופשי.

Flokster, אתה מאוד מוזמן לשמוע אותן ולהיווכח בעצמך, אני לא יודע איזה רמה אתה מורגל עם אבל בשבילי זה הכי קרוב ששמעתי לspeaker-like, אם אתה מוכן להתאים את עצמך לפרזנטציה שהיא עדיין ברמת headstage. אבל אני צריך לסדר את המגבר קודם, יש לו פציעה מתמשכת שלצערי החמירה בגלל טעות מפגרת במיוחד שעשיתי לא מזמן. :P

אגב, לא הייתי בדיטאון האחרון אבל הייתי בשנה שעברה ודיברתי עם היבואן לשעבר של סטאקס, לקח לו זמן להיזכר על מה אני מדבר ולמרבה ההפתעה ::) הוא סגר את הברז בגלל חוסר ביקוש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...